Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 12

Azami hız arttırılıyor.....

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21

    Üyelik
    21 Nisan 2007
    Şehir
    Antakya
    Motosikleti
    Honda Dylan 150
    İyi ya..o zaman Runner ile sol şeriti kapatır köklerim gazı..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    atlantic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2008
    Şehir
    IsταηвuL
    Motosikleti
    Benelli BN251
    Aslına bakarsanız bence gayet güzel bir uygulama. Bölünmüş yollar için 90km/s çok düşük bir hızdı zaten. Şahsen giderken kendimi 90km. hıza sabitlediğimde bir süre sonra uyku bastırıyor. 120km/s en azından makul bir hız ancak Türkiye'de her bölünmüş yol 120km/s hızına ulaşmak için yeterli kalitede değil malesef. O tür yollara yine hız sınırı getirilmeli bence.

    Söylemeden de edemicem, artık kendimizi başkalarıyla karşılaştırmak yerine, kendimizi geliştirmenin yollarına baksak fena olmaz değil mi? Yok bizim paralı yollarımız yırtık pırtık, Almanya'daki yollar jilet gibi. Yok Almanya'da hız sınırı yok, Türkiye'de kuş serisi arabalar var. Ne gerek var ki bu tür şeylere? Burası Türkiye arkadaşlar, Almanya değil. Ya elimizdekiyle yetinelim, ya da daha iyiye sahip olmak için çaba gösterelim. Bugüne kadar da çaba göstermediğimize göre yetinmekle kalıcaz demektir. Neyse, uzarda uzar yazacaklarım. Noktayı koyayım en iyisi.
    Artık yollarda ölmek İS-TE-Mİ-YO-RUZ!!!

  3. #23

    Üyelik
    21 Nisan 2007
    Şehir
    Antakya
    Motosikleti
    Honda Dylan 150
    atlantic ;

    Dostum çok haklısın..bu güzel yazından dolayı seni tebrik ederim..

  4. #24
    Seni unutmayacağız
    Nur içinde yat

    Üyelik
    07 Haziran 2007
    Hız sınırları pek bir şeyi değiştirmez, arkadaşlarında dediği gibi almanyada hız sınırı yok ama bizdekinin onda biri kadar kaza da yok.

    Biz o kadar cahiliz ki kazaların tek sebebi olması gerektiğine, bununda hız olduğuna toplumca inanmış durumdayız, bu inanıştaki medya parmağının da etkisi yadsınamaz.

    Bizde kameralar emniyet şeridi(aslında adı arıza şeridi olan, sonradan emniyet mensubları şeriti haline getirilen acil durum kaçış alanı) kullanan araçları, almanyada şeritleri kullanan araçların cinsini o şeride uygun olup olmadığını(motor gücü, fren v.s.) kontrol ediyor.

    Her şerit bir sağındakine göre daha boş olursa kim emniyet şeridine girer?

    Biz türkiyede araç mı kullanıyoruz? Yok tarlada traktör sürüyoruz, bizde araç kullanmak eşittir boşlukları doldurmak.

    Kaçınız durmuş trafikte öndeki aracın bir sağdaki yada bir soldaki iki metrelik boşluğu doldurmak için bir anda hamle yaparak o boşluğa geçmeye çalışmasıyla olası bir kazadan son anda yırtmadı? Eminim aramızda yırtamayanlar bile var.

    Veya durmuş arabaların arasındayken, arkadaki aracın gidecek hiç bir yeri olmamasına rağmen boşluk doldurma maksatlı tacizlerle üzerinize sürmedi?

    Hatta bir tanesi ayağımın üstüne çıkıp 1dk da öyle bekledi, ben çekilmiyorum sen çekil diyor, ayağımın üstünde 1.5 ton var nereye çekileyim.

    Bir memurun bana söylediği bir söz; sen radarı görünce fren yaptın, aslında bir bahane bulur sana cezada kesebiliriz ama bizim amacımız herkese ceza kesmek değil, radarı göremeyecek kadar dikkatsiz sürücüleri yavaşlatmak.

    Biz tuzak kurmuyoruz, zaten radar tabelası da koyuyoruz, dikkatsiz adam onuda görmüyor,iyi bir sürücü zaten radar'a girmez.

    Bu uygulama mevcut trafik anlayışımız ile acemilerin yani radar'ı göremeyecek kadar dikkatsiz araç kullananların birazcık işine gelecek, başkada bir şey olmaz.

    Kısacası hız sınırını saçma bulmama rağmen, mevcut sistemde limitlerin arttırılmasıyla kazalar ciddi derecede artacaktır diye düşünüyorum.
    ekinler baş vermeden kör buzağı topallamazmış.::tartis::

  5. #25
    muratcan7 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2008
    Şehir
    Kırklareli / Lüleburgaz
    Motosikleti
    KMT Duke 250
    Belediyelere uygun eğitim verilecek mi yoksa sadece yetki mi verilecek ???

    Hız limitleride 135 çok saçma bir hız. Bölünmüş yollarda 90 gerçekten yetersizdi o biraz iyi olmuş.
    Cygnus Rs | CBF150 | RRaptor | CBF150 | GT250 |...

  6. #26
    Khutuck - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2005
    Şehir
    Yollarda...
    Motosikleti
    2.5 yıl akbil, sonra CuBuF150, şimdi Fazer, az KTM
    Hız sınırı çok da önemli değil, önemli olan sürücülerimizin kötü olması.

    Dümdüz otobanda trafik yoğunluğuna bağlı olarak 200'le de gidilir 300'le de, en acemi sürücü bile düz yolda düz gidebilir. Ama hız sınırının 50 olduğu yolda 30'la ancak dönülecek viraj varsa, tabelayı görmeyen dikkatsiz bir sürücü karşıdan gelen ağaca girecektir.

  7. #27
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    23 Temmuz 2007
    Alıntı aYe adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hız sınırları pek bir şeyi değiştirmez, arkadaşlarında dediği gibi almanyada hız sınırı yok ama bizdekinin onda biri kadar kaza da yok.

    Biz o kadar cahiliz ki kazaların tek sebebi olması gerektiğine, bununda hız olduğuna toplumca inanmış durumdayız, bu inanıştaki medya parmağının da etkisi yadsınamaz.

    Bizde kameralar emniyet şeridi(aslında adı arıza şeridi olan, sonradan emniyet mensubları şeriti haline getirilen acil durum kaçış alanı) kullanan araçları, almanyada şeritleri kullanan araçların cinsini o şeride uygun olup olmadığını(motor gücü, fren v.s.) kontrol ediyor.

    Her şerit bir sağındakine göre daha boş olursa kim emniyet şeridine girer?

    Biz türkiyede araç mı kullanıyoruz? Yok tarlada traktör sürüyoruz, bizde araç kullanmak eşittir boşlukları doldurmak.

    Kaçınız durmuş trafikte öndeki aracın bir sağdaki yada bir soldaki iki metrelik boşluğu doldurmak için bir anda hamle yaparak o boşluğa geçmeye çalışmasıyla olası bir kazadan son anda yırtmadı? Eminim aramızda yırtamayanlar bile var.

    Veya durmuş arabaların arasındayken, arkadaki aracın gidecek hiç bir yeri olmamasına rağmen boşluk doldurma maksatlı tacizlerle üzerinize sürmedi?

    Hatta bir tanesi ayağımın üstüne çıkıp 1dk da öyle bekledi, ben çekilmiyorum sen çekil diyor, ayağımın üstünde 1.5 ton var nereye çekileyim.

    Bir memurun bana söylediği bir söz; sen radarı görünce fren yaptın, aslında bir bahane bulur sana cezada kesebiliriz ama bizim amacımız herkese ceza kesmek değil, radarı göremeyecek kadar dikkatsiz sürücüleri yavaşlatmak.

    Biz tuzak kurmuyoruz, zaten radar tabelası da koyuyoruz, dikkatsiz adam onuda görmüyor,iyi bir sürücü zaten radar'a girmez.

    Bu uygulama mevcut trafik anlayışımız ile acemilerin yani radar'ı göremeyecek kadar dikkatsiz araç kullananların birazcık işine gelecek, başkada bir şey olmaz.

    Kısacası hız sınırını saçma bulmama rağmen, mevcut sistemde limitlerin arttırılmasıyla kazalar ciddi derecede artacaktır diye düşünüyorum.
    Almanya'da her yıl kazalarda ölenlerin sayısı 6000
    Radara girmek 350 Euro +3 ay ehliyete el konulmasını gerektiriyor


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)