Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Dizel rüzgârı, motosiklette de esmeye başladı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #21
    THE_LANCET - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Şubat 2006
    Şehir
    SİVAS/Merkez
    Motosikleti
    Peugeot Trekker & Asya AS200GY2 Süpermoto niyetine
    Madem öyle inşallah kaliteli birşeyler çıkarda ortaya rezillik olmaz. Hayırlı uğurlu olsun...
    Bir 4 silindirlilere, Birde 2 zamanlılara hastayım.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22

    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    -
    aslında dizel bi R6 hiç fena olmazdı

  3. #23
    patriote - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ekim 2006
    Şehir
    Gurbet
    Motosikleti
    Var
    Tork ihtiyacını fazlasıyla karşılayacak bir seçenek olabilir.
    Enduro,Turing ve şopar kullanıcılarının merakla takip edeceğinden eminim.

  4. #24
    denizcimuzaffer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Kasım 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Honda Beat ve denizciforesight :))
    Bazı arkadaşlarımın dediği gibi, Kuralkan Markası bu iddialı projede beni korkutuyor ne yalan söyleyeyim

    Atfosferik Dizel Motora değinmiş bazı arkadaşlarım ki sonuna kadar haklılar Performansı daha az olur, ammaaa TDİ, TDCRİ, TCİ gibi kısaltmalarla tanımlanan common rail turbo dizel olursa tadından yenmez, kesinlikle benzinli makinelerin yetişemeyeceği bir performansa sahip olur. Tek sorun, ki buda günümüzde son derece azaltıldı, yanma sırasında oluşan şok dalgalarının yaratabileceği titreşim İlk akla gelen kesinlikle Tek Silindirli yapılmamaları gerektiği. Bu konuda Yanmar Marine' in birkaç sene önce piyasaya sunduğu Dizel Motorları incelemenizi öneririm. İnanılmaz sessiz, titreşimsiz, son derece ekonomik ve, evet çok güçlü
    Birkaç dostumun Yanlış İnanışlarını hemen düzeltmek isterim: dizeller sorunsuz motorlardır! Bakımlarını aksatmaya gelmez doğru, ama biz motorcular zaten can emniyetimize dikkat eden insanlar olduğumuzdan bakımlarımızı aksatmamaya özen göstermezmiyiz. Kızdırma Bujileri gibi detaylar bir on sene öncesinde kaldı, uygulayan makineler var elbette ama şart değildir günümüzde. Birim Hacimde çok daha fazla güç üretebilirler ve doğaları gereği Torkları çok yüksektir. Yakıt tasarrufalrından bahsetmek bile gereksiz.
    Diğer bazı dostlar, sesinin nasıl olacağından bahsetmişler. Bu tamamen dizayna ve amaca bağlıdır. Normal bir günümüz otomobil dizelinden de Race sesi çıkartmak mümkündür elbette. Ama bahsedilen Motorun çalışması esnasında gövdesinden gelecek sesler ise: sanırım bu sorun halledilmeden kimse dizel motosiklet üretmeyecektir
    Büyüklük motosikletlerde bir Motor için en istenmeyen şeydir. İşin içine bir de efektif olsun diye ki dizellerde mecbur gibi birşey, sıvı soğutma girdiğinde bu bir sorun olarak karşımızda duruyor. Bu yüzden, yani tüm bu sebeplerden, yakın zamana kadar 50 BHP nin altında dizel motor yapılmıyordu. Ancak ben 6-7 sene önce Yanmar'ın duvar saati büyüklüğünde 36 ve 22 BHP makinelerini gördüğümde, tamam dedim, sorunlar halledilmiş
    Dizel'in bir önemli özelliğide, yağ, bitkisel yağ, doğalgaz gibi bir çok yakıtı sorunsuzca yakabilmesidir. Bu yüzden Yeşil Motor olarak tanımlanır. Pratikten örnek olarak: benzinli makinesini dizel ile değiştiren bir arkadaşımın elinde yaklaşık 50 Litre benzin kalmıştı. %50-60 oranında 2 zamanlı motorlarda iyi eriyen yağ ile karıştırıp yaktık, sonuç şahane olmuştu, gerçi tavsiye etmem elbette, egzost sıcaklıkları bilmediğimiz bir noktada olabilirdi.

    Ben dizel Motosiklet çıktığında ilk alanlarından biri olacağım (Seri Üretim yani yoksa şimdi çok pahalı yaavv)Kuralkan Markasından değil elbette!

    Herkese kazasız belasız şahane sürüşler dilerim
    Poturdak

  5. #25
    Marv - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Kasım 2005
    Şehir
    İstanbul/beykoz
    Motosikleti
    600f
    aslında güzel bir çalışma ama bence kanuni önce benzinli motorlarını bir halletsin.müşteriyi memnun edicek benzinli motorlar üretsin ondan sonra el atsın dizel motor geliştirme işine.
    Drift Religion

  6. #26

    Üyelik
    18 Kasım 2007
    peki 1000cc dizel motor ile 1000cc benzinlinin ağırlık farkını bilen var mı?
    dizel motorların yanma sistemi farklı olduğu için daha ağır olduğunu biliyorum. bu fark motorun dengesini bozmaz mı?

  7. #27
    BİSANCI_42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Temmuz 2006
    Motosikleti
    YOK
    TÜRK MİLLETİ'yapamayacağı bişey yok ama zalım para yok işte....ülkemde ne zeki insanlar var bi motor mu üretemiyecez sanki......keşke halis muhlis TÜRK malı bi motosiklet üretilse yabancılara inat....sağlam kaliteli.......binsek şöyle gerile gerile:bak bunu biz yaptık desek.....ah nerde o günler....inş görürüz....inş.

  8. #28
    DARKDIAMOND - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2006
    Şehir
    üsküdar/istanbul
    Krank miline bağlı bir kompresörle,su soğtma adapte edilmiş bir V2 dizelin bence ilk kullanılacağı tip motosiklet,ses izolasyonunuda sağlama açısından bence scooter olacaktır.Muzo'nunda belirttiği gibi Yanmar'ın motorları büyüklük işini hallettiğine göre iş bunu adapte edecek mühendislere kalmış.
    Tek koruyucumuz var,O'da bizi çok sevdiği için birer birer yanına alıyor.
    Oğuz

  9. #29
    headhunter251 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2007
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    FZ6 Fazer
    hehe TDI 600RR alırım artık ben...
    ..:: Nerde O Eski Günler? ::..

  10. #30

    Üyelik
    27 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ-6n Honda VFR 800a
    Kanunu dizel bir mopet yapar onada 7bin ytl fiyat çeker bende dönüp bakmam

  11. #31

    Üyelik
    21 Aralık 2006
    Şehir
    kütahya
    Motosikleti
    Mondial 151Rs
    sabahın 7:30 da sigara almaya gıttım bir baktım adam tırın deposunun altına ates yakmıs demekkı mazot donmus bizde aynısını yaparız korukle odunu motoruna

  12. #32

    Üyelik
    27 Ağustos 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FZ-6n Honda VFR 800a
    motosiklet tıra benzemez ateşte yakamayız anca depoyu bacaklarımızın arasına alır ısıtırız ya mazot ısınır ya biz donarız

  13. #33

    Üyelik
    18 Mayıs 2007
    Şehir
    AmisoS
    Motosikleti
    yamaha x-max ''06''
    Konvansiyonel dizelin hiç bir anlamı olmaz sadece turbo desteği olursa
    belki ağır motor tercihlerinde keyifli sürüşlere imkan tanır tabii baştan
    5 yıllık yakıt farkını da almazlarsa..(benzinli-dizel oto farkındaki gibi)
    binbasi nayman x-max ''06
    Yamaha Touching Your Heart.
    Safety First,then RIDE..!

  14. #34
    gucci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Mayıs 2006
    Şehir
    ist-bahcelievler
    Motosikleti
    mondial mc 150
    hiçbirzaman dizelden yana olmadım olmayacağımda , çevreye zararı , fazla vergisi ve motor ömrü olarak tat vermiyor... ki motosiklette nasıl bir motor sesi cıkacağını düşünemiyorum bile ..

  15. #35
    niyazierk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2005
    arkadaşlar kafanızı yormayın. hassas motorcular sübap ve segman sesinden bile gıcık kaparken, herhal de şakır şakır egsozundan daha fazla gürültü çıkaran değirmen gibi bir makinenin üstünde oturmayı kimse istemez. kawasakileri bu yüzden çoğu kişi tercih etmez. ama otomobillerde motor kaputunun içine yapılan izolasyon işlemini motor çevresine komple yaparlarsa belki o zaman belki hoş olur.
    Kral çıplaaaaak!

  16. #36
    DISTORTEDMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1200GS
    Bence bu dizel olayına heves etmemek lazım. Arabalara bakın, dizel alacaz diye marka/modeline 4000-5000YTL ekstra paralar vermemiz gerekiyo. Bakım, vergi ve diğer masraflarıda hesaba katıp bir amorti etme süreci hesabı yapınca 4-5 sene gibi bi süre ortaya çıkabiliyor. Tabi bu kullanımdan kullanıma değişir benim için böyle. Motosiklete gelince, çoğu motorcu bi motosikletini 4-5 yıl kullanmaz sanırım. He kullanır 7 sene olsun örneğin. 5 yılda amorti etti. Son iki yıl kara geçti. Sattı motoru gitti yatırım tam geri döneceği zamanda. Bana bu dizel motor yaş iş gibi geliyor. Araba alacağım zaman da dizel alabileceğimi pek sanmıyorum.
    Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.

  17. #37

    Üyelik
    01 Eylül 2007
    Şehir
    BAYBURT
    Motosikleti
    rmz 200 gy
    sende bastırır parayı benzınlı alırsın bıde tup takarsın tekerlı c4 gıbı gezersın
    !! ÖLÜ VE YAKIŞIKLI OLACAGIMA CANLI VE ÇİRKİN OLAYIM !! ::tutkuy::

  18. #38
    DISTORTEDMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2007
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    R1200GS
    Hayır LPG'de haklısın canlı bomba hesabı oluyor. Ben benzinli taraftarıyım demiyorumki burada bilimsel bi açıklama yapıyorum. Birkaç yıl kullanmayacaksan aracı veya çok km. yapmayacaksan dizeli alıp satınca zarar etmiş oluyosun. Yakıt parası indi gibi gözüküyo fakat senden çıkan para yine aynı demek istiyorum. Büyük konuşmim ama LPG ile işim olmaz.
    Hayallere ulaşmanın yolu, rüyalardan uyanmaktır.

  19. #39
    MoToR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Ocak 2005
    Şehir
    ADANA
    Motosikleti
    SUZUKİ DR 800 BİG-JİNLUN 250
    50 yıl sonra piyasaya düşer ikinci elleri ozaman ucuz olur alırım diyecem nasıl binecem yaş 93 olacak ha bende ozaman yandan teker çakarım
    SUZUKİM, ud\'um buz gibi bira ile doğanın keyfini yaşarım.

  20. #40
    muratgergerli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mart 2006
    İyi işte abicim dizel olsun..
    En azından motorumda mazot kalmazsa arabamdan takviye yapabilirim...


    Dipnot: Konuyu tam okuyamadım..Misafirlikteyim..Topic yenilensin diye yazılmış
    kişisel bir mesajdır...
    konuyla ilgili gerekli yorumumu daha sonra yapacam
    ...
    İmza mı; yok anam taklit ediliyor... Parmak basıyorum artık..
    ŞEYTAN TÜYÜNÜ BENDE UNUTMUŞ.


    REKLAM ALANI
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)