Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Genişletilmiş Motosiklet Kullanımı ve Ehliyet Düzenlemesinin Detaylar

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    B sınıfı ehliyet sahipleri için Türkiye'de yeni bir dönem başlıyor. Karayolları Trafik Kanunu'nda yapılan son değişiklikle, B sınıfı ehliyet sahiplerinin motosiklet kullanım alanı genişletiliyor. Önceden sadece 50cc altındaki motosikletler kullanılabilirken, yeni düzenlemeyle bu sınır 125 cc'ye yükseltiliyor.

    Genişletilmiş Motosiklet Kullanımı

    çişleri Bakanlığı, Milli Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma Bakanlığı'nın ortak çalışması sonucu, B sınıfı ehliyet sahiplerinin motosiklet kullanımı daha geniş bir yelpazeye yayılıyor. Bu düzenleme, motosiklet endüstrisindeki artışı ve kullanıcıların ihtiyaçlarını göz önünde bulundurarak yapıldı.

    Ehliyet Düzenlemesinin Detaylar

    Motosiklet Endüstrisi Derneği (MOTED) Genel Koordinatörü Remzi Öztürk, yeni düzenlemenin detaylarına dikkat çekiyor. B sınıfı ehliyet sahiplerinin 125 cc'ye kadar olan motosikletleri kullanabilmeleri için belirli bir eğitim alması gerekecek. Bu eğitim, direksiyon eğitiminden oluşacak ve sürücü belgelerine otomatik olarak yansıtılacak. Ayrıca, bu uygulamanın yürürlüğe girmesi durumunda yaş sınırının olmayacağı bilgisi de veriliyor.

    Motosiklet Kullanıcıları İçin Sevindirici Gelişme

    Bu düzenleme, Türkiye'de motosiklet kullanıcıları için sevindirici bir gelişme olarak karşılanıyor. B sınıfı ehliyet sahiplerinin daha geniş bir cc aralığında motosiklet kullanabilmesi, hem ehliyet sahipleri için hem de motosiklet endüstrisi için olumlu bir adım olarak değerlendiriliyor.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    50cc altı motosiklet sayılmıyordu sistemde; şimdi 125 cc e kadar olanları da mı sistemsel olarak motosiklet saymayacagız?

    Ülkede zaten ehliyetsiz süreni, B sınıfı ehliyet ve 50cc motor ya da oynanmış cc yükseltilmiş motorla ortalıgın agzına zıçanı dolu.

    125 denen makina 100+ hızlara cıkıyor. bisiklete bile ehliyet verilmesi gereken güzide ülkemizde vergi almak / oy almak için 125cc ile sokakları arınma gecesine çevirecekler.
    pea, espresso, serdar23_Bilgem ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  3. #3
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Her şeyi geçtim de direksiyon eğitimi alınarak kullanabilecekler diyor. A2 den ne farkı var. A2 ehliyeti alırken de sadece direksiyon eğitimi alıp ehliyet alıyorduk. Şimdi de eğitim alınacak diyor. Yani B ehliyetli 50 cc gibi direkt motora binemeyecek, ehliyetinde 125 cc için eğitim aldığı anlaşılacakmış. Bu farkı anlayan var mı?
    serdar23_Bilgem bunu beğendi.

  4. #4
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Mallaca adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Her şeyi geçtim de direksiyon eğitimi alınarak kullanabilecekler diyor. A2 den ne farkı var. A2 ehliyeti alırken de sadece direksiyon eğitimi alıp ehliyet alıyorduk. Şimdi de eğitim alınacak diyor. Yani B ehliyetli 50 cc gibi direkt motora binemeyecek, ehliyetinde 125 cc için eğitim aldığı anlaşılacakmış. Bu farkı anlayan var mı?
    muhtemel sınavsız olacak
    Mallaca ve espresso bunu beğendiler.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  5. #5

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    50cc altı motosiklet sayılmıyordu sistemde; şimdi 125 cc e kadar olanları da mı sistemsel olarak motosiklet saymayacagız?

    Ülkede zaten ehliyetsiz süreni, B sınıfı ehliyet ve 50cc motor ya da oynanmış cc yükseltilmiş motorla ortalıgın agzına zıçanı dolu.

    125 denen makina 100+ hızlara cıkıyor. bisiklete bile ehliyet verilmesi gereken güzide ülkemizde vergi almak / oy almak için 125cc ile sokakları arınma gecesine çevirecekler.
    Ben bu düzenlemenin "mevcuttan tehlikeli" bir duruma yol açacağını düşünmüyorum.

    İtalya, Fransa, Almanya, Belçika vs bir kaç ülkede başladı, 125cc motosikletler B ehliyet ile sürülebiliyor. Almanya'da 25 yaş, ehliyetin en az 5 yıllık olması, 9 adet 90 dakikalık teorik ders ve sürüş dersi gerekiyor. Sonra test yok. Buna benzer şekilde bir de sürüş sınavı ile Türkiye'de de verilebilir. Sanırım İtalya direkt herhangi bir AB üyesindenB ehliyeti olana kullanabilirsin diyor.

    Bizim problemimiz A ehliyeti olanların motosiklet süremiyor olması. Türkiye'de yıllardır ehliyet bir ehillik göstergesi değil, vatandaşlık hakkı gibi görülüyor. 20 yaşında birisi dandik bir sınavla A ehliyet alıp Panigale sürebiliyor Türkiye'de. B'si olanların en azından ders mümkünse sınavla 125cc kullanabilmelerinden bişey olmaz. Sınav olmazsa da inanılmaz büyük bir risk oluşturacaklarını düşünmüyorum. Mevcuttaki trafik riski devam eder.
    Mr.wind ve espresso bunu beğendiler.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  6. #6
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben bu düzenlemenin "mevcuttan tehlikeli" bir duruma yol açacağını düşünmüyorum.

    İtalya, Fransa, Almanya, Belçika vs bir kaç ülkede başladı, 125cc motosikletler B ehliyet ile sürülebiliyor. Almanya'da 25 yaş, ehliyetin en az 5 yıllık olması, 9 adet 90 dakikalık teorik ders ve sürüş dersi gerekiyor. Sonra test yok. Buna benzer şekilde bir de sürüş sınavı ile Türkiye'de de verilebilir. Sanırım İtalya direkt herhangi bir AB üyesindenB ehliyeti olana kullanabilirsin diyor.

    Bizim problemimiz A ehliyeti olanların motosiklet süremiyor olması. Türkiye'de yıllardır ehliyet bir ehillik göstergesi değil, vatandaşlık hakkı gibi görülüyor. 20 yaşında birisi dandik bir sınavla A ehliyet alıp Panigale sürebiliyor Türkiye'de. B'si olanların en azından ders mümkünse sınavla 125cc kullanabilmelerinden bişey olmaz. Sınav olmazsa da inanılmaz büyük bir risk oluşturacaklarını düşünmüyorum. Mevcuttaki trafik riski devam eder.
    örnek verdiğin ülkelerin ne insan profilleri ne de yol yapıları bizimkine benzemiyor
    trafik düzenleri bile bize benzemiyor.

    Biz motor ehliyeti alırken kurs ya 10 tane 45 dakikalık ders veriyor onu da bulabilirsen, genelde 1-2 ders verip motor sürmeyi bilen adamlara kayıt acmaya calısıyorlar.

    yani 90 dk 9 dersi gectim 1 ders 90 dk yaptıracak yer bile bulamayız bu ülkede. zaten eğitimi aldıktan sonra bir sınav geriye kalıyor, 1 gün gidip 15 dakika sınava girilmesin diye bu kadar düzenleme ile ugrasmak bana hala sacma ve tehlikeli geliyor.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  7. #7

    Üyelik
    11 Mart 2007
    Şehir
    iskenderun
    Avrupa'yı, İstanbul'u falan bilemiyorum da bizim buralarda trafik mevcut haliyle bile çok riskli; 50cc ve elektrikliler tehlike saçıyor üstelik 4 tekerli araç sürücüleri de kural tanımaz, vurdum duymaz, 2 tekere karşı fazlasıyla saygısız.

    Bence Ülkemizde trafiğe çıkacak herkese iyi bir eğitim verilmesi ve testlerden geçirilmesi şart. Hatta eğitimin içinde Fizik dersi de mutlaka olmalı.

    Konuyla ilgisi yok ama geçenlerde trafikte tam da döner kavşakta bir elektrikli bisiklet motoruma arkadan çarptı yani ön tekeri arka tekerime çarptı ve düştü tangır tungur. Hemen motorumu kenara park edip gittim yanına iyi misiniz falan dedim ama ablamız oradan hızla uzaklaşmaya odaklanmış vaziyette idi; bisikletini kaldırıp hemen hızlıca gitti. Sadece ben iyiyim iyiyim dedi.

  8. #8

    Üyelik
    26 Mart 2018
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    2022 Suzuki V-Strom 650A
    Kursa gerek yok arkadaşlar, B, A2, A vs. farketmez; herhangi bir ehliyet alabilmek için şu anki sınav sistemine ek olarak "zeka testi + psikoteknik test" zorunluluğu getirilse yeterli. Valla bak. İddia ediyorum; >= 90 IQ, sadece bu kadarı yeter de artar bile.
    espresso bunu beğendi.

  9. #9

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    örnek verdiğin ülkelerin ne insan profilleri ne de yol yapıları bizimkine benzemiyor
    trafik düzenleri bile bize benzemiyor.

    Biz motor ehliyeti alırken kurs ya 10 tane 45 dakikalık ders veriyor onu da bulabilirsen, genelde 1-2 ders verip motor sürmeyi bilen adamlara kayıt acmaya calısıyorlar.

    yani 90 dk 9 dersi gectim 1 ders 90 dk yaptıracak yer bile bulamayız bu ülkede. zaten eğitimi aldıktan sonra bir sınav geriye kalıyor, 1 gün gidip 15 dakika sınava girilmesin diye bu kadar düzenleme ile ugrasmak bana hala sacma ve tehlikeli geliyor.
    Abi dediğin doğru da, bizde A alanlar da bilmiyor, o yüzden değişen bir şey yok demek istiyorum.
    espresso bunu beğendi.
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  10. #10
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı Cyan adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kursa gerek yok arkadaşlar, B, A2, A vs. farketmez; herhangi bir ehliyet alabilmek için şu anki sınav sistemine ek olarak "zeka testi + psikoteknik test" zorunluluğu getirilse yeterli. Valla bak. İddia ediyorum; >= 90 IQ, sadece bu kadarı yeter de artar bile.
    ülkenin ortalama IQ seviyesi 94 cıkmış; 90 -110 arası normal sayıldıgı için bence 100 olarak belirlersek sistem daha düzgün olur :D

    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Abi dediğin doğru da, bizde A alanlar da bilmiyor, o yüzden değişen bir şey yok demek istiyorum.
    anlıyom bro eşşeğe hukuk kitabını ezberletsen yıne avukat olamaz sonucta :D
    killingroad ve espresso bunu beğendiler.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  11. #11
    Mallaca - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2019
    Şehir
    BURSA
    Motosikleti
    BMW R 1250 GS ADV
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    muhtemel sınavsız olacak
    Yine mantığıma oturmadı. 125 cc motor sürme eğitimi ekranda ders anlatarak olmaz. (en azından böyle garabet bir karar almamışlardır diye düşünüyorum) Yine kapalı alana veya trafiğe çıkarması lazım. Hadi sana gösterdi. Adam yapamadı süremiyor. Sınavda yoksa geçme kalma da yoktur. Eğitimin anlamı kalmadı. Geçme kalma varsa A2 sınavından farkı ne? Tamamen ekonomik kaygılarla B sınıfına 125 cc ehliyetini hediye edecekler. Sonuçlarını hepimiz tahmine diyoruz.

    İsviçre de arkadaşım var. İlk motor ehliyetini alacak. Sınavları gerçekten çok zor. Hatta oradaki sınav hocası artçı olarak biniyor motora. Doğru veya değil fakat oradaki ehliyet alan sürücüler hem kendilerini hem de artçıları taşıyabilecek yeteneğe sahip olması lazım. İlk sınavından kaldı. Bana eğitmenin raporunu gösterdi, aman Allahım sanki bitirme tezi gibi. Adam trafik kuralları ile ilgili yaptığı öyle hatalar bulmuş ki dumur oldum. Bizimki gibi kırmızıda geçtin, sinyali iki defa vermedin değil. Sonra bir yıl stajyer sürücü oluyorsun. vs vs.

    Motor çok başka bir şey, kaporta biziz. Ciddi regülatif düzenlemeler ve kontrol gerektiğini düşünüyorum. B sınıfı ehliyet alırken de derslerden biri de iki tekerli taşıtların sürüş dinamiği olması gerekir diye düşünüyorum. Biga virajlarında 130-140 la viraja girmişim, arkamdaki Doblo sellektör yapıyor çekil önümden diye tam da virajda iken.

    Motorun araba gibi yön değiştirmediğini, baktığı yere gittiğini, virajda bakışı kaçırsa ölümcül kaza olabileceğini, motorla alakası olmayan B sınıfı sürücülere anlatılması lazım. Tabi bu eğitim karşılıklı, motor sürücülerinin de kaldırımdan gidemeyeceği, diğer araçlara da aynı kendine yapılmasını beklediği gibi saygı göstermesi gerektiği öğretilecek.

    Velhasıl B sınıflarına 125 cc kullanma serbestliği getirilirse sonuçları çok kötü olur.
    serdar23_Bilgem ve espresso bunu beğendiler.

  12. #12
    muhahha306 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2006
    Şehir
    AYDIN-NAZILLI
    Motosikleti
    FAZER 800
    Doğal seleksiyon ... 125 yetmez 1000 yapalım.
    espresso bunu beğendi.

  13. #13

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ülkenin ortalama IQ seviyesi 94 cıkmış; 90 -110 arası normal sayıldıgı için bence 100 olarak belirlersek sistem daha düzgün olur :D



    anlıyom bro eşşeğe hukuk kitabını ezberletsen yıne avukat olamaz sonucta :D
    Aynen abi. Bizleri de kapsayan esas ehliyetin verilmesine bir iyileştirilme yapılmadığı müddetçe ohoo, ne olacak yani. Sanki hülee gullanabiliyom diye cümle alem 125'lik motor alacak da güzelim trafiğin içine mi edecekler =)
    Ben bir okul bahçesinde ybr ile 5 kukanın arasında slalom yaptım geldim ehliyeti aldım, panigale kullanabiliyorum. 125'lik alan adam mı tehlikeli :D
    senin fikrinin ne önemi var vasat herif

  14. #14
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Ohoo öyle 9 ders alacaklarsa sınava gir girme ne fark eder yine aynı ehliyet maliyeti çıkacak insanlara , benim bildiğim bir günlük teorik eğitim alacaklardı 9 a mı çıktı , millet yine 50 cc alır 80 e 100 e çıkarır biner 25 cc eksik olsun senelik sigorta mtv olmasın der..
    espresso ve Tokus bunu beğendiler.

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    abi dur 9 ders almanyada olan bişey burayla ilgili yazmadım onu :D

  16. #16
    arndiol - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Nisan 2018
    Alıntı killingroad adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    abi dur 9 ders almanyada olan bişey burayla ilgili yazmadım onu :D
    ülke genelinde bu bilgi yayılırsa sorumlusu sensın
    killingroad bunu beğendi.
    Anger clouds judgement and it makes us do things that we end up regretting. Things we can never take back.

  17. #17
    xtrafrozen - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Temmuz 2019
    Motosikleti
    CBR 1000RR (2018) & Nmax 155 (2022)
    Tüm barzo, katil ve kekoları 125 cc motosiklet alıp; heyecanımızı, kaygımızı, korkumuzu paylasmaya davet ediyorum.
    Mallaca bunu beğendi.
    “I never saw a wild thing sorry for itself. A small bird will drop frozen dead from a bough without ever having felt sorry for itself.”.

  18. #18
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı arndiol adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ülke genelinde bu bilgi yayılırsa sorumlusu sensın
    Yayılırda ekstra ithal ettikleri 125 cc ler ellerinde patlarsa Killing e mahkeme yolları göründü desene :D
    killingroad ve espresso bunu beğendiler.

  19. #19

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Turgut Özal'ı da ben öldürmüşüm zaten =))

    Anlatacak içerik ve anlatıcı bulamazlar ama yine sınavsız şak diye vermelerinden iyidir 9 saat ders olursa. Tebrik edileceğime tehdit ediliyorum be.

  20. #20

    Üyelik
    01 Haziran 2023
    Motosikleti
    duke 390 150 beygir
    direksiyon hocasiyim.motosiklet egitimi genelde gunde 30-60 dakka masksimum 5 gun suruyor.cok temel seyler diisinda birsey ogretilmiyor.sinavi gececek kadar iste.
    yabanci ulkelerdeki trafik ahlaki.yol sartlari bizimle ayni degil.arkadasin dedigi gibi doblocu ahmet dayiya motosiklet verirsen ya kendini oldurur ya baskasini.
    bildigim kadariyla b sahibi kisilere egitim vererek a1 sahibi yapicaklar.
    aslinda durum goz boyama ve oy kazanma v ve satilan motosikletlerden vergi alma.
    padisah sabah kalkiyo kafasina gore yeni bir kanun duzenleme buluyor.sonra buldugu kanunu yamiyorlar.ozeti bu.
    aslen durum b sahibi ehliyet sahiplerine aaa bak 125cc surebiliyorsun diyip icine kurt dusurmek.zaten isteyen gidip a1 alabilirdi.hic bir farki olmicak.
    Mallaca bunu beğendi.


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)