Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı

Japonya’nın dört büyük motosiklet üreticisi anlaştı

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    admin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2003
     
    4 büyük Japon motosiklet üreticisi beraber hidrojen motorları geliştirecek.

    Japonya’nın dört büyük motosiklet üreticisi, hidrojenle çalışan motorları geliştirmek için ortaklık kuracaklarını duyurdu.

    Honda Motor Co., Kawasaki Motors Corp., Suzuki Motor Corp. ve Yamaha Motor Co., hidrojenin temiz bir enerji kaynağı olarak teşvik edilmesi
    politikasına uygun olarak, yakıt olarak hidrojen kullanan araçlar için araştırma ve geliştirmeye odaklanacak bir organizasyon kuracaklarını
    açıkladı. Bu tür motorlar su dışında emisyon üretmeyecekler.

    Bu hamle, benzinle çalışan araçlara yönelik sıkılaşan düzenlemeler ve dünya genelinde elektrikli araçlara geçiş sürecinde geldi. Japon motosiklet üreticileri, geleneksel içten yanmalı motorlar alanında rekabetçi oldukları için, mevcut motorları kullandıkları için hidrojeni alternatif bir seçenek olarak teşvik etmeye çalışıyorlar.

    Yamaha Başkanı Yoshihiro Hidaka bir basın toplantısında, “Hidrojen, büyük bir potansiyele sahip yeni nesil temiz bir enerji türüdür” dedi.
    Toyota Motor Corp. hidrojen motorlu arabalar geliştirirken ve sıvı hidrojen taşımacılığı konusunda deneyime sahip olan Kawasaki Heavy
    Industries Ltd. de organizasyona özel üyeler olarak katılacak.

    Hydrogen Small Mobility and Motor Technology Association adlı bu organizasyon, Amerika Birleşik Devletleri ve Avrupa’daki üreticileri
    hidrojenle çalışan araçları dünya genelinde tanıtmaya davet edecek. Ayrıca, bu tür motorları mini araçlara, küçük tekneler ve insansız hava
    araçlarına da uygulama düşüncesi bulunuyor.

    Dört şirket, hidrojenin benzine kıyasla daha yanıcı olması ve iki tekerlekli araçların motorlar ve yakıt depoları için sınırlı alanı olduğu için, dünya genelinde hidrojen motorlu motosikletlerin üretilmemesinin teknik zorlukları olduğunu belirtti.

    Bu dernek, hidrojenle çalışan motorlar için temel araştırmalarda işbirliği yapacak, ticari kullanım için ürün geliştirme kararı ise her şirkete ait olacak.

    Hidaka, hızlı bir şekilde elektrikli modellere geçiş olmasına rağmen, çevresel karbon emisyonlarını daha iyi azaltmak için geniş bir yeşil araç
    yelpazesine sahip olmanın önemli olduğunu ifade etti.

    Kaynak: The Anatolia Post / Elif Özyilmaz Yesil
    tommygun, MrJ, erensel ve 2 diğerleri bunu beğendiler..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2

    Üyelik
    23 Şubat 2015
    Motosikleti
    1970 Triumph Tr6
    En temiz çözüm, biraz patlayıcı ama çözerler 10 seneye :D
    espresso bunu beğendi.

  3. #3
    tommygun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2015
    Şehir
    İzmir, Pornova
    Motosikleti
    Ülkedeki en yüksek km.li Kawasaki Er6F (2008)
    Haberde "Messi, Fenerbahçe'ye göz kırptı" gibi hafiften bir kolpalık sezdim ama bakalım, bekleyip görelim.
    ryangt, DickName, Dxsec ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  4. #4
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    İyi güzelde hidrojenin en büyük sorunu depolama kısmıydı , motosiklet gibi bir taşıta lpg tankı bile büyük geliyorken hidrojenle herhalde 100 km falan ancak yapabilir , haber kolpa olmayabilir Tommy 2021 de Toyota pistonlu bir motoru aynı anda hem hidrojen hem benzinle çalışacak şekilde üretti , kullananlar ikisi arasındaki farkı anlayamadık dedilerdi..
    espresso bunu beğendi.

  5. #5
    watercolours - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2005
    Şehir
    Coruscant
    Motosikleti
    speederbike
    Bunlar hep borla çalışan motor teknolojisinin önünü kesmek için.
    yaşlıveacemi bunu beğendi.

  6. #6
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Evde benzin yapamıyorduk ama az mikatrda da olsa sudan hidrojen elde edebiliriz, bizim köfte seyahatleri bedavaya gelir.
    Tabi bu iş evde bira yapmaya benzemez, havaya uçan ev haberleri de görmesek bari.

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı espresso adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Evde benzin yapamıyorduk ama az mikatrda da olsa sudan hidrojen elde edebiliriz, bizim köfte seyahatleri bedavaya gelir.
    Tabi bu iş evde bira yapmaya benzemez, havaya uçan ev haberleri de görmesek bari.
    Metan gazındanda hidrojen üretiliyormuş , bundan sonra köfte yerine kuru fasulye turları başlar :D
    espresso bunu beğendi.

  8. #8
    espresso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    07 Kasım 2016
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Suzuki Vstrom DL650 XT
    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Metan gazından hidrojen üretiliyormuş , bundan sonra köfte yerine kuru fasulye turları baslar :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 00:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------



    Metan gazından hidrojen üretiliyormuş , bundan sonra köfte yerine kuru fasulye turları baslar :D
    Dersimli komunist başgan'ın sattığı fasulyeler kıymete binecek. zam gelmeden stoklayalım.
    DickName bunu beğendi.

  9. #9
    TIGERSHARK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Sonuç itibari ile biz bu motorları ucuza alabilecek miyiz o önemli. Yoksa elektrikli imiş gazlı imiş biz alamadıktan sonra... Banane karşımda ki kız manken gibi ise kız bana bakmadıktan sonra...

  10. #10
    Lunatique - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Mart 2023
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Dominar 400UG
    Japonlar aslında karbondioksit salınımı neredeyse olmadığı için uzun bir süredir Hidrojen üzerine çalışmalar yapıyor.
    Hidrojenle çalışan kazan üretme üzerine de çalışmaları var.
    Aynı zamanda Toyota da hidrojenle çalışan araba teknolojisi üzerine yoğunlaşmış durumda.

    Ne kadar ucuz olacak hakikaten bir muamma.
    Ucuz olsa da bizde ucuz olmaz, bize her türlü hayal.

    Elektrikli araçlar bile henüz ülkemizde yaygın değil ve aşırı pahalı.

  11. #11

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Toyota ve BMW 2000'lerde ve öncesinde çok zaman ve para harcadı hidrojenli içten yanmalı motorlara. (otomobil)
    Gazaları mübarek olsun.

  12. #12

    Üyelik
    24 Aralık 2019
    Motosikleti
    Yamaha MT09 2021+yadea g5
    gayet normal çünkü onlarda motosikletlerin geleceğinin pek parlak olmadığını biliyorlar.elektirkli motosiklet olmadı olmuyor heyecanı hissi çok eksik alternatif üretmeleri şart.arabalar ile motosikletler havayı eşit derecede kirletiyor ufacık motordan beklenmeyen kirlilik.trafik çözümüne katkıda bulundukları için arabalar gibi ağır euro kurallarına sahip değiller fark ettiyseniz.hayırlısı

  13. #13

    Üyelik
    13 Haziran 2016
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    falcon flash 100
    Bunlar en büyük motorlu taşıt üreticileri hidrojen üzerine çalışma yapmalarından daha doğal ne olabilir ki?

    Bunlar reklam kokan haberler mayk

  14. #14
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Motosikletlere son derece uygun elektrikli araç teknolojisi halihazırda varken hidrojen gibi birçok dezavantajları olan teknolojidde diretmek ne derece mantıklı ? Hidrojeni de sadece japonlar destekliyor. Avrupa çoktan vazgeçti bu işten.

  15. #15

    Üyelik
    21 Kasım 2016
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    RS 660, Tuareg 660
    Alıntı kurubuz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motosikletlere son derece uygun elektrikli araç teknolojisi halihazırda varken hidrojen gibi birçok dezavantajları olan teknolojidde diretmek ne derece mantıklı ? Hidrojeni de sadece japonlar destekliyor. Avrupa çoktan vazgeçti bu işten.
    Hidrojen elektrikten daha güzel ve daha "keyifli" bir çözüm olduğundan ve esasen elektrik gibi yalancıktan çevreci değil, gerçekten daha çevreci olduğu için.
    Avrupa hidrojenli motorlar konusunda çok güzel çalışmalar yapıyordu, bir gece ansızın California işi elektriğe çevirene kadar... İki gün sonra Mercedes ve BMW nalet gelsin sizden diyerek beraber elektrikli motor geliştirme çalışması başlattılar, zira o sırada canavar gibi hidrojene yoğunlaşmışlardı. BMW çıkarmıştı bile 745h diye bir otomobil.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 10:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:16 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    İyi güzelde hidrojenin en büyük sorunu depolama kısmıydı , motosiklet gibi bir taşıta lpg tankı bile büyük geliyorken hidrojenle herhalde 100 km falan ancak yapabilir ,
    Good-old gasoline ile 100km gidemeyen Harley'ler var canım olur o kadar


    REKLAM ALANI

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)