18 Mart Çanakkale Zaferi'nin Yıldönümü Kutlu Olsun

Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
163307.jpg
Dünya savaş tarihine atalarımızın kanıyla yazılan bu destanın ayrıntılarını öğrenmek ve tarihden dersler çıkartmak hepimizin görevi :cat: Bu şanlı gün kutlu olsun, ama kuru kuruya değil. Anlamını, nedenlerini ve sonuçlarını irdeleyerek kutlu olsun :)
spacer.gif
spacer.gif

spacer.gif
spacer.gif

spacer.gif
spacer.gif

spacer.gif
spacer.gif

spacer.gif
spacer.gif

canakkale_yazili.jpg


163308.jpg


163309.jpg


163310.jpg


163311.jpg


163312.jpg


163313.jpg


ataturk_anafartalarda_madajpg.jpg


seyitonba351305he1.jpg


ki.jpg


7331302_b87a01f7ad_o.jpg


28.jpg


canakkale.jpg


g4cs2s7e.jpg


image13.jpg


image5.jpg


image8.jpg


image9.jpg


image10.jpg


image11.jpg


27163wg1.jpg


Bombasırtı olayı (14 Mayıs 1915) çok önemli ve Dünya savaş tarihinde eşine rastlanması mümkün olmayan bir olaydır. Karşılıklı siperler arası 8 metre , yani ölüm kesin. Birinci siperdekilerin hepsi kurtulmamacasına düşüyor. İkinci siperdekiler yıldırım gibi onların yerlerine gidiyor. Fakat ne kadar imrenilecek bir soğuk kanlılıkla biliyormusunuz? Bomba, şarapnel, kurşun yağmuru altında öleni görüyor, üç dakikaya kadar öleceğini biliyor ve en ufak bir cekinme bile göstermiyor. Sarsılma yok. Okuma bilenler Kur' an-ı Kerim okuyor ve cennete gitmeye hazırlanıyor. Bilmeyenlerse Kelime-i şahadet getiriyor ve ezan okuyarak yürüyorlar. Sıcak cehennem gibi kaynıyor. İşte bu Türk askerindeki ruh kuvvetini gösteren dünyanın hiçbir askerinde bulunmayan tebriğe değer bir örnektir. Emin olmalısınız ki Çanakkale savaşlarını kazandıran bu yüksek ruhtur.

M.Kemal ATATÜRK
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Katılım
20 Kas 2007
Mesajlar
739
Bizim için kendilerini feda eden dedelerimizi ve Büyük Önder Mustafa Kemal ATATÜRK'ü saygıyla anıyorum.
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Ogünlerde hayatını hiç düşünmeden mermilere siper eden adalarımıza minnettarız.

Allah hepinizden razı olsun.
 
Moderatör (forrap)
Katılım
5 May 2005
Mesajlar
5,132
Her geçen gün yapılan fedakarlıkların anlayabilene daha da anlamlı geldiği,bu gün o zamanlardan daha zor durumlarda olmasak da onlar kadar fedakar olamadığımızı düşündüğüm bir 18 mart..Keşke daha iyi durumda olabilseydik.

Ne olursa olsun,tek bildiğim şey onların hiç uğruna canlarını feda etmedikleri.Elbetteki en zor durumda dahi kahramanlar çıkartmayı başarabilen bu ülke,yine aynı durumda onların yolunda verecek milyonlarca can çıkartır,benim ki sadece onlardan biri..

Sizlere minnettarız.Ve alabiliyorsak nefes sayenizde,her nefesimiz dua olsun ruhlarınıza.
 
Katılım
30 Ara 2007
Mesajlar
7,516
seyitonba351305he1.jpg


Allahına kurban...

Ne kadar güzel günlerki o günlerde bizde yaşayabilseydik çatışabilseydik, ölebilseydik.. ölüm sadece bu kadar güzel olabilir belli bir amaç uğruna vatan için verilen cana ne mutlu!

Saygıyla anıyoruz... Ruhları şaad olsun.. mekanları zaten CENNET...
 
Katılım
20 Eyl 2007
Mesajlar
1,129
bu resimler herşeyi anlatıyor fazla söze gerek yok
bizler bu vatanın bekçileriyiz ve hep öyle olacak...
 
Katılım
8 May 2007
Mesajlar
2,060
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İnsanın içi ürperiyor, tüylerim diken diken oldu yine ..Atatürk'ümüz varlığımızın sebebi , bizim için canlarını ortaya koyan askerlerimiz rahat mı uyuyor acaba.. Yine burdayız yine sırtımızda mermi taşırız, bu vatanı vermeyiz vermeye çalışanı da biz alırız..
 
Katılım
2 Eyl 2006
Mesajlar
869
Ulu Önder M.Kemal ATATÜRK'ü ve tüm şehiterimizi saygıyla anıyoruz.
Ne Mutlu Türküm Diyene...
 
Katılım
26 Mar 2005
Mesajlar
1,699
Allah TÜRK ü korusun.En çok da içimizdeki düşmanlardan.Allaha şükür ben hiç savaş görmedim ama bunun degerini bilmemiz gerekir.Şehitlerimizin kanı bu vatan için boşa akmadı.Türkün bu dünyada Türkten başka dostu yok.
 
Katılım
18 Şub 2006
Mesajlar
2,956
Öncelikle konuyu hatırlayıp açtığı için Eyong'a teşekkürler.
Atalarımızı ve Ulu önderimiz Mustafa Kemal ATATÜRK'ü Saygıyla anıyorum. Ruhları şad olsun. Bizler için Türk milleti için gözlerini kırpmadan canlarını verdiler. Allah razı olsun onlardan. Üzülerekte olsa Bu güzel ülkemin pek değerini bilmediğimizide söylemeden geçemiyeceğim...
Bayrak dediler ! Vatan dediler ! Onlar inandıkları yoldan dönmediler !
Onlar yüreğimizdeler ÖLMEDİLER!










 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
1zcfg8x.jpg


Rahmet olsun o kahramanlara, şehitlere, gazilere...

2guzbsw.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Umarım zamanında bizler için yapılan fedakarlıkların yarısını anlayabilecek düzeye bir gün ulaşırız.

Ruhları şad olsun...
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Bir milletin emperyalizme karşı tüm yüreğiyle karşı koyduğu, inancın teknolojiye galip geldiği, ileride diğer milletlere ilham kaynağı olarak dünya tarihinin akışını değiştirecek adımların atıldığı, destansı bir zaferdir Çanakkale' de yaşananlar.. Türk' ün kudretini tüm dünyaya göstermiştir.

Asker azlığından dolayı tüm milletin seferber olduğu, "Asteğmen harbi" diye de anılan bu savaşta, maalesef birçok genç beyin hayatını kaybetmiştir. Üniversiteler, spor kulüpleri vs. bomboş kalmış, bu ülkenin kültürlü gençleri tek tek vuruşup şehit düşmüştür.
Bu ülke için en büyük kayıp işte budur, onlar bizim geleceğimizdi ve gelceğimiz büyük ölçüde yok olarak, gelişmemiz engellenmiş oldu.

En acı olansa, Çanakkale' de binbir zorlukla, kanımızı akıtarak kazandıklarımızın masada elimizden kayıp gitmesiydi maalesef.

Kısaca, Osmanlı'nın kazandığı son savaş olan Çanakkale Savaşı, emperyalizme karşı canla başla kazanılmış büyük bir askeri zafer ve bir milletin yeniden dirilişinin sembolü olmakla birlikte, kaybedilen genç nesil göz önüne alındığında, geleceğin Türkiye' sine vurulan en büyük darbelerden biri olarak tarihteki yerini almıştır.

Tarih tekerrürden ibarettir ve bugün böyle birşey yine başımıza gelse, yine seve seve en önde canımızı vermeye gideriz bu vatan için. Ancak doğru politikalarla kazandıklarımızı korumamız en önemlisi.


Bir de bir temennim olacak,
Her Türk genci mutlaka Çanakkale' ye gitmeli, orada sabahlamalı ve siperleri, çatışma alanlarını, Conk Bayırı' nı, şehitliklerde yatan 19'luk delikanlıların isimlerini ve bu cennet yarımadayı görmeli. O zaman bu vatanın ne zorluklarla kazanıldığını çok daha iyi anlıyor insan..
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
3,510
...................,

Bir de bir temennim olacak,
Her Türk genci mutlaka Çanakkale' ye gitmeli, orada sabahlamalı ve siperleri, çatışma alanlarını, Conk Bayırı' nı, şehitliklerde yatan 19'luk delikanlıların isimlerini ve bu cennet yarımadayı görmeli. O zaman bu vatanın ne zorluklarla kazanıldığını çok daha iyi anlıyor insan..

En anlamlı dilek ve istek buydu bence...Yerinde tespit..:cat:

Yüreğine sağlık....

Ruhları şad olsun...:rendeer:
 
Süper Moderatör
Yönetici
Katılım
10 May 2005
Mesajlar
4,906
Motosikleti
Harley Davidson Softail 107
Bu arada böyle bütük bir destanı film yapıp ülkemize kazandır(a)mayan türk sinema sektörünede (bilerek küçük yazdım) iki kelime ile yazıklar olsun.

Ulan ABD kazanamadığı savaşları bile film edip ortaya şaheserler çıkarıyor biziklerde tık yok.

Yok mu bir babayiğit be, tıraşdan bi film veya belgesel demiyorum ama.

Herşeyi anlatacak bir senaryo ve mükemmel bir kurgu ile. En az 3 saatlik bir film ve müthiş görsel efektler ile gerçeği birebir yansıtacak tekniklerle çekilmesi lazım.

Yahu en azından senaryoya ihtiyaç yok alın bedava hikaye bedava destan işte.

Ben Kültür bakanlığı yada bu konuyu halledebilecek birilerinin yerinde olsam parayı bastırır çektiririm böyle bir film.

Milli duygular ile sadece türk sinema ektörüne iş verip filmi battal etmemek lazım ama.

Rus , Amerikan , Alman kim hangi konuda tecrübeli ise çağıralım yaptıralım parasıyla değil mi?

Biz oyuncu ve yönetmen verelim yeter, ki savaş filmi konusunda uzman bir yönetmenimiz var mı bilmiyorum. :silent:
 
Katılım
6 Mar 2008
Mesajlar
315
Baştan ikinci resim Çanakkale savaşlarııda değil İzmir havalimanı inşaatında çekilmiştir. Resimdeki uzun boylu şahsın oğlu basında açıklama yaptı.:)
 
Katılım
21 Haz 2006
Mesajlar
3,364
Bu arada böyle bütük bir destanı film yapıp ülkemize kazandır(a)mayan türk sinema sektörünede (bilerek küçük yazdım) iki kelime ile yazıklar olsun.

Ulan ABD kazanamadığı savaşları bile film edip ortaya şaheserler çıkarıyor biziklerde tık yok.

Yok mu bir babayiğit be, tıraşdan bi film veya belgesel demiyorum ama.

Herşeyi anlatacak bir senaryo ve mükemmel bir kurgu ile. En az 3 saatlik bir film ve müthiş görsel efektler ile gerçeği birebir yansıtacak tekniklerle çekilmesi lazım.

Yahu en azından senaryoya ihtiyaç yok alın bedava hikaye bedava destan işte.

Ben Kültür bakanlığı yada bu konuyu halledebilecek birilerinin yerinde olsam parayı bastırır çektiririm böyle bir film.

Milli duygular ile sadece türk sinema ektörüne iş verip filmi battal etmemek lazım ama.

Rus , Amerikan , Alman kim hangi konuda tecrübeli ise çağıralım yaptıralım parasıyla değil mi?

Biz oyuncu ve yönetmen verelim yeter, ki savaş filmi konusunda uzman bir yönetmenimiz var mı bilmiyorum. :silent:



Ben de hep aynı şeyi savunur dururum Eray,

Bir de hayalim, Kurtuluş Savaşı' nın bir Hollywood yapımı olarak çekilmesidir. Senaryosunu da Turgut Özakman' ın "Şu Çılgın Türkler" kitabının filmleştirilmesi olarak düşünmüşümdür hep. Keşke birgün olsa..
 

asm

Katılım
3 Şub 2007
Mesajlar
2,665
Allah şehitlerimizin mekanını Cennet eylesin.

İş hep bizim gibi tırı vırı insanların(sözüm meclisten dışarı) insanların "şunu yaparız,bunu ederiz"leri ile lafta kalıyor.

O milli şuurun yüzde 1'i bizlere de nasip olur umarım.

Çanakkale hezimeti sonrası Churchill:
"Anlamıyor musunuz?
Biz Çanakkale'de Türklerle değil, Allah'la savaştık!..
Türkler beyaz bir at üzerinde ölümsüzlüğe gitmek olan ŞEHİTLİĞE inanıyorlar. Tabiî ki yenildik..." diyordu. (bu metni net hatıerlayamadığım için alıntı ile ekledim)


Japonların'ın Hiroşiması varsa bizimde Çanakkalemiz var!. Bu bir Japon heyet tarafından Türklere yapılmış bir tavsiyedir hatta.(Çanakkale'yi çocuklarınıza öğretin tavsiyesi.)

Her Japon çocuğu Hiroşima'yı bilir,o bölgeyi gezer ve geçmişini bilirmiş.

Biz neden bilmeyelim?

Tarihe derin bir çizik atarak not düşen bu destanla ilgili veriler

Çanakkale Harbi, fiilen 3 Kasım 1914 tarihinde başlayıp 9 Ocak 1916 tarihinde İtilaf Devletleri’nin çekilmesiyle sona erdi.
Çarpışmalar toplam 8,5 ay boyunca devam etti.
5 Kasım 1914 yılında Boğazın girişindeki tabyaları imha etmek için yapılan saldırıya iki adet denizaltıyla birlikte 28 adet irili ufaklı gemi 68 topla katıldı.
17 dakika süren bu saldırıda bir top mermisi Seddülbahir Kalesi’ndeki cephaneliğe düşerken 5 subay ile 83 er şehit oldu.
Bunlara “ilk şehit” denmektedir.
18 Mart 1915 günü İtilaf Devletleri’nin toplam irili ufaklı 231 adet gemis ve 1155 top ile hazır bulunuyordu.18 büyük zırhlıdaki top sayısı 712 idi.Bu toplardan 279’u 18 Mart Savaşı’na katılarak 7 saatlik bombardımanda bulunmuşlardı.Türkler’in boğazda toplam 13 tabyası, 230 adet topu var iken, bu toplardan ancak 822’si kullanılabildiği gibi, bunların da 44’ü hasar gördü ve 8 top ta kullanılamaz hale geldi.
Müstahkem Mevkii Komutanlığı tarafından boğaza dik olarak 11 mayın hattı döşendi.Bu hatlardaki toplam mayın sayısı 403’tür.Donanma bu mayın hatlarına kadar gelemedi, ancak ilk hattan 8 kadar mayın sökebildi.Geri kalan 395 mayın döküldükleri yerde durmaktaydı.
8 Mart 1915 gecesi Nusret Mayın gemisi de elde kalan son 26 mayını bu kez kıyıya paralelel olarak 80 kilo ağırlığında, poyraz-lodos istikametinde iki sıra halinde ve 4,5 metre derinliğe döşedi.İlk mayın hattı Selanik adlı gemi tarafından 4 Ağustos 1914’te 22 adet olarak döküldü.Ayrıca diğer mayın hatlarının dördünü 159 mayınla Nusret, dördünü 114 mayınla İntibah, ikisini 48 mayınla Selanik, birini de 37 mayınla Samsun gemileri döşediler.
215 OKKALIK TOP
Rumeli Mecidiyesi’nde görev yapmakta olan 3.Top numara eri Seyit, bir bombardıman sonrasında 14 şehit, 24 yaralıveren tabyasında, kısa bir süre baygınlık geçirdikten sonra kendine gelip, 215 okkalık top mermisini (275 kg, 600 gr) 6 basamaklı bir merdivenden çıkararak namluya sürdü ve Ocean zırhlısını vurdu.
15 Mart 1915 günü, boğaza giren 40 kadar gemiden 3’ü batırıldı, sekizi de ağır hasar aldı.İngiliz+Fransızlar’ın kaybı 800, Türkler’in; Türk+Alman kaybı ise 90 kişidir.O gün Türk tabyalarına atılan yaklaşık 6.000 top mermisine karşı bu kayıp çok azdır.200 yıl boyunca hiç yenilmeyen İngiliz Donanması, ilk defa 18 Mart’ta mağlubiyet acısını tattı.Yine o gün Türk askerlerinin etrafına toplam 1.500 kilo top mermisi düşmüştür.
İtilaf Kuvvetleri donanmasına ait denizaltılar boğazı tam 27 kez geçti.
Daha çok Karadeniz girişini kontrol eden ve Almanlar’dan satın aldığını açıkladığımız Yavuz ve Midilli, Çanakkale Savaşı boyunca Çanakkale Boğazı’na gelmediler.
İstanbul’dan Uzunköprü’ye kadar gelen askerler buradan Gelibolu ve dolayısıyla cepheye dek yürüdüler.Bu uzun yürüyüş 8 gün sürdü.Bu gün bu mesafe otobüsle 4-5 saatte alınmaktadır.
MEZUNSUZ OKULLAR
Kara Savaşı ise 25 Nisan 1915’te başladı.İtilaf Devletleri toplam sekiz yere birden çıkarma yaptılar.Asıl çıkarma yerleri üç olup diğerleri gösteriş çıkarmasıdır.Çıkarmanın ilk başlarında Gelibolu Yarımadası’nın neredeyse tamamını 9.Tümen Komutanı Halil Sami Bey’in birlikleri savundu
.Bu alan 35 kilometre uzunluğunda olup 200 km’lik bir yer kaplamaktadır.Karaya çıkmak için gemilerde bekleşen İtilaf askerlerinin sayısı ise 15.000’dir.(Toplam asker sayısı ise 75.000’dir).
Sadece Seddülbahir’deki Ertuğrul Koyu’na 2.500 asker çıkarılmak istenir.(Bu askerlerin 2.000.i eski bir kömür gemisi olan River Clyde’nin içindedir).
Ertuğrul Koyu’nu savunmakta olan Ezineli Yahya Çavuş, 63 arkadaşı ile 3.000 kadar düşman askerine tam 12 saat boyunca karşı koydu.
Gece yarısı Harapkale’deki bölüğüne çekildiği vakit sadece üç kişi kaldılar.
Yine Ertuğrul Koyu’na düşman toplam 4.650 top mermisi attı.
( Bu sayı, Türkler’in 18 Mart’ta attığı toplam top mermisinin iki katıdır)
Kanlısırt’a üç saat boyunca yapılan bombardımanda ise 17.000 top mermisi düştü.Kara savaşları sırasında karşılıklı hücumlar yapılırken, on milyonda bir ihtimal olan mermilerin havada çarpışması vuku buldu.
Yine kara savaşlarının en şiddetli anında yere düşen mermi sayısı 1.500 adet olup metrekareye ise 6.000 mermi düşmektedir.
19 Mayıs saldırılarında 10.000 kayıp (3.000 şehit, 6.000 yaralı) olmasına karşın Anzaklar’da ise 160 ölü, 468 yaralı vardı.Anzakların o saldırıda makinalı tüfeklerle attığı mermi sayısı 948.000’dir.
2.Tümenin bazı alaylarının yer aldığı cephe uzunluğu 600 m olup her 15 cm’ye bir asker düşmektedir.Her bir askerimize 95 adet mermi isabet etmektedir.
Bu saldırıda İstanbul Tıp Fakültesi öğrencileri (100 öğrenci) ile İstanbul Lisesi (50 öğrenci) öğrencileri de katıldı ve 3 saat içinde şehit oldular.Yaralara merhem sürecek, dertlere derman olacak doktor ve doktor adayları vatanın bu onulmaz yarasına canlarıyla merhem, vatanın büyük dedine yine canlarıyla derman oldular.
Bu sebeple İstanbul Tıp Fakültesi 6 yıl sonra 1921’de hiç mezun veremedi
.O zamanın 1895 doğumlu aydınları ile okumuş ve nitelikli insanımız Çanakkale’de toprak oldular.
Çanakkale Harbi, bir muharebeler silsilesidir.
18 Mart’ta Çanakkale Deniz Zaferi,
25-27 Nisan’da Arıburnu’nde, Seddülbahir’de, Kumkale’de, Beşige’de çıkarmalar başarıyla durduruldu.
Ayrıca 1.Kirte (28 Nisan), 2.Kirte (6-8 Mayıs), 3.Kirte (4-6 Haziran), 1.Kerevizdere (21-22 Haziran), Zığındere (28 Haziran), 2.Kerevizdere (12 Temmuz), 1.Anafartalar (9 Ağustos), 2.Anafartalar (21 Ağustos) muharebeleri zaferle sonuçlandı.
Toplam onüçe yakın muharebe başarı ile yapıldı.
Karşılıklı siperlerin en yakın mesafesi 5-10m’dir.Türk ordusunun düşmandan 4-5 kat daha fazla taarruz yaptığı büyük taarruzlarda ortalama 5-10.000 askerimiz şehit oldu.
İtilaf Devletler, Kara Savaşları için 84 gemi, 75.056 asker, 22.771 hayvan, 3.081 araba ayırmışlardı.
Toplam 8.5 ay boyunca top ve tüfek ustaları 70 adet top, 80.000 adet tüfek tamir ettiler.Bu saylara diğer tamirler dahil değildir.
İngilizler’in uçak sayısı 55-60 iken Türkler’in ise 22’dir.Bozcaada ve Seddülbahir’de birer uçak pisti inşa edildi.İngilizler bu savaşta üç adet balon gemisi, bir uçak gemisi (Arc Royal) kullandılar.Dünyada ilk defa modern (Kara+deniz+hava+denizaltı) savaş yapıldı.
İtililaf Devletleri, Gelibolu’dan çekilirken 40.000 ile 20.000 arasından asker kaybı düşünmelerine rağmen bir kişi bile kayıp vermediler.Ancak çekilme esnasında 9.000 at, katır, eşek; 2.000 taşıt arabası, 200 ağır top alınmış, Gelibolu yarımadası’nı 8-9 Ocak 1916 günü tamamen boşaltmışlardır.
RAKAMLARIN DİLİ
Yaklaşık bir sene süren Çanakkale Savaşı’nda her iki tarafın kaybı 500.000’dir.Türkler’in o gün için toplam 700.000 askeri bulunuyordu. 259 günü karada geçen bu savaşa, toplam 21 Türk Tümeni katıldı.
İngiltere’den bu savaşa 469.000 asker katıldı.Bunlardan 328.000’ni bizat cephede savaştı ve 141.000’ni ise savaşan askerlere destek verdi.
İtilaf Devletleri’nin kaybı
252.000
İngilizler’in kaybı (Sömürge askerleri de dahil)
205.000
Fransızlar’ın kaybı
47.000
Toplam
252.000
Türk tarafın kaybı ise 251.309’dur.Bizzat cephede şehit olanların sayısı değildir.Toplam zayiat dendiğinde; yaralı, kayıp, esir, hava değişimine gönderilen, hastalıktan ölen, hastaneye giden anlaşılmalıdır.
Buna göre:
Bizzat cephede şehit olanların sayısı
55.000
Yaralı
100.000
Kayıp
10.000
Hastalıktan ölen
21.000
Hastalıktan geriye gönderilen
64.000
Toplam
251.000
Çanakkale Savaşı’nda en çok şehit veren illerin sıralaması ise şöyledir;
1.Bursa
3274

2.Balıkesir
3003
3.Konya

2683
4.Kastamonu
2527

5.Denizli
2258

6.Ankara
1926

7.İstanbul
1908

8.Çanakkale
1876

Ayrıca en fazla şehit veren köy; Kastamonu’nun Güzlük Köyü olup, bu kahraman köyümüzden 25 kişi şehit düşmüştür.
Türkler’in zaferiyle sonuçlanmasından dolayı savaş iki sene daha uzayarak, Rusya’nın 300 yıllık Boğazlar’a ve sıcak denizlere inme rüyası böylece yine gerçekleşmedi.
SANCAĞI SELAMLAMADAN GEÇMEYİN
Çanakkale Savaşları’nda görev yapan Alman asker sayısı 500’dür.
Almalar’ın 13 denizaltısı vardı .
Dördü Karadenizde batırıldı, biriyi karaya oturdu, biri de Bulgaristan’a verildi.
İngilizler’in ise 13 denizaltısı vardı; 8’i batırıldı, 5’i görev yaptı.
Marmara’da Türkler’in 8 savaş gemisini batırdılar, 200’den fazla yelkenli mavnayı tahrip ettiler.
Yarbay Mustafa Kemal’in komutanı olduğu 19.Tümenin 57.Alayı, savaşta erinden subayına dek tamamı şehit olan alayımızdır.(Bir alay :810 kişi, 3 tabur). Bu alayımızın sancağını düşman alamadı.
Söz konusu sancak Avustralya Savaş Müzesi’nde sergilenmekte olup, altında şunlar yazılıdır:
“Bu alay sancağı Gelibolu savaş alanından getirilmiş ama esir edilememiştir.Çünkü Türk ordusunun milli geleneklerine göre sancak, alayın son eri ölmeden teslim edilemez.Bu sancak, sonuncu muhafızın da altında şehit olarak yattığı bir ağacın dalına asılı olarak bulunmuştur.
Kahramanlık timsali olarak karşımızda duran bu Türk alay sancağını selamlamadan geçmeyiniz”
İtilaf Devletleri dünyanın her yerinden asker topladılar.
Bunlar arasında 600 kadar gönüllüden oluşan Yahudi Birliği (Siyon Katırcı Alayı) de bulunmaktadır.
Onların bu ufak yardımı günümüzdeki İsrail Devleti’nin kurulmasını kolaylaştırmıştır.
Ayrıca 300 kadar Yunanlı asker de savaş sırasında Saroz Körfezi Karaçalı mevkiine çıkarıldı, ama korkaklıklarından dolayı hemen geri alındılar.
Rakamlara bakıldığında Çanakkale Harbi’nin ne kadar şiddetli ve kanlı geçtiği görülmektedir.Bu özelliği ile dünyadaki eşsiz savaşlardan biridir.Ancak bir özellik daha vardır ki; bu özellik zaferi getirmiştir.O da Mehmetçiğin imanı ve vatan severliğidir.Zira dünyada hiç bir asker komutanlarından ölme emri aldıklarında, bu emri onbinlerce şehit ile yerine getiremezdi.
Hülasa; Çanakkale Harbi, Türk’ün Anka kuşu gibi Balkan Savaşı’ndaki küllerinden doğduğu bir harptir.

İsmail Bilgin-Yazar
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst