Gezi Raporu: Kuşadası ve Şirince

Katılım
1 Haz 2007
Mesajlar
55
Siz değerli motor dostlarına sonsuz sevgi ve saygılar diyerek 22-26 Ekim 2007 tarihlerinde gerçekleştirdiğimiz İstanbul-İzmir-Kuşadası ve Şirince gezisini paylaşımınıza sunuyorum.
22 Ekim pazartesi gecesi son hazırlıkları yapıp saat 03.30 da Darıca dan arabalı vapura biniyorum. Hava yağmurlu ve rüzgar da kuvvetli. Ancak gezinin önceden planlanması, havanın kötü olmasına engel değil diyor çıkıyorum yola. Bir hafta önceden aldığım Kappa marka racer modeli çantalar fotoğrafta görülüyor (dip notta akıbeti mevcut). Fotoğraf makinasının çantanın dibinde oluşundan çıkartmaya üşeniyor ve ilk fotoyu cep telefonuyla çekiyorum.
23102007_640x480.jpg

Saat 04.30 gibi arabalı vapurdan iniyorum. Yol ıslak ve hıza gerek yok diye geçiyor aklımdan. Sabah 09.00 da sevgilim Melikeyi İzmir'den almak üzere gaz açıyorum. Ortalama hızım 110-120. Sabah 09.10 da İzmir'e giriş yapıyorum. İstanbul'un aksine ılık bir hava var. Melikeyi alıp yola çıkıyoruz. Rotamız Kuşadası. Yol üzerinde yandımçavuş tesislerinde yemek molası. Burda yağmur duruyor. Racing tarzı bir motorla yanınıza ancak sırt çantası alınabileceğini yolda anlıyorum.
IMG_1207_800x533.jpg

Kuşadasına geliyoruz, otele yerleşip motor kıyafetlerinden kurtuluyoruz. odanın manzarası şöyle:
IMG_1235_800x533.jpg

IMG_1236_800x533.jpg

Akşam rakı-balık-bira yapmak üzere kendimizi dışarı atıyoruz
IMG_1296_800x533.jpg

IMG_1304_800x533.jpg

Kuşadası'nın daha sakin olacağını düşünerek seçmiştik burayı ama bir hayli hareketli geliyor bize.
Ertesi gün hava yağmurlu yine :cry: motorumuzu otelin otoparkından kımıldatmıyoruz.
IMG_1589_800x533.jpg

Amacımız Selçuğa 8 km uzaklıkta ki Şirince'ye gitmek. Yollarının eski tip kaya taşlarla döşenmiş olması motoru almamamız için de bir neden oluyor.
Nasıl gidilir? Kuşadasından Selçuk minibüslerine, ordan da Şirince minibüslerine binmeniz mümkün.
IMG_1618_800x533.jpg

IMG_1615_800x533.jpg

Şirince eski adıyla ''Kırkınca'' bir rum köyü. kurtuluş savaşında boşalmış onların burayı terk etmesiyle. 1924 Yılında göçmen vatandaşlarımız yerleştirilmiş. Burda bizim dikkatimizi çeken insanların çok samimi ve güleryüzlü olmalarıydı. genelde turistik yerlerde bu özelliklerle karşılaşmak pek mümkün değil.
IMG_1756_800x533.jpg

IMG_1733_800x533.jpg

IMG_1736_800x533.jpg

IMG_1702_800x533.jpg

IMG_1689_800x533.jpg

IMG_1622_400x600.jpg

Daracık sokaklarda evlerinin önünde tezgah kurmuş teyzeler-amcalar. Kimi elinde yaptığı çorap, bere ve süs eşyası satıyor, kimi de bu teyze gibi binbir derde deva geldiğini söylediği bitkileri.
Bu yaptığı nazar değmesin diyeymiş
IMG_1623_800x533.jpg

Önceden de dediğim gibi yollar dar ve düz olan yeri yok denecek kadar az (meydanın dışında). Tepede Vaftizci Jean kilisesi'ne doğru başlıyoruz tırmanmaya.
IMG_1643_800x533.jpg

IMG_1631_800x533.jpg

Kilise de restorasyon çalışmaları devam ediyor. Bahçesinde küçük bir dilek havuzu var. Gidenler bilirler içindeki deliğe para atmak neredeyse imkansızmış. Deniyoruz ama maalesef başarısız.
IMG_1629_800x533.jpg

Kilise yaklaşık 700 yıllık.
IMG_1632_800x533.jpg

IMG_1640_800x533.jpg

IMG_1636_400x600.jpg

IMG_1642_800x533.jpg

Kilise'nin hemen yanında ''papaz evi'' bulunuyor. Ama burası da işletmeye verilmiş turizm bakanlığınca. Otantizmi korunmuş, iki katlı binada alt katta şarap tadılıyor. Dilerseniz beğendiğinizi makul bir fiyata alabiliyorsunuz. Fotoğrafta ki beyefendi (adını unuttum maalesef) takı tasarımcılığıda yapmaktaymış. Truvalı Helen, Gladyatör ve Büyük İskender filmlerinin takı aksesuarlarını kendisi hazırlamış.
IMG_1656_800x533.jpg

Alt kat:
IMG_1659_800x533.jpg

IMG_1660_800x533.jpg

IMG_1667_800x533.jpg

Tipik Şirince evleri:
IMG_1704_800x533.jpg

Bir sonra kısmet olursa burda kısa bir tatil yapmayı kafamıza koyuyoruz. Gürültüden uzak, sıcacık insanlarıyla size kucak açan adı gibi gerçekten ''şirin'' bir yer burası...
Bu arada unutmadan buraya gitmek isteyenler için; Şirince de pansiyon veya ev kiralayabiliyorsunuz. Biz fikrimiz olması açısından baktık evler tamamen orijinaline uygun olarak kiraya veriliyor. Genelde 2 kişilik olarak düzenlenmiş. Şömineli olanları var. Nostalji seviyorsanız ve sakin bir tatili düşlüyorsanız sıkı bir pazarlık yaparak burada vakit geçirebilirsiniz. Arabayla gelecekseniz kasabanın girişinde ki otopark ta bırakmak zorundasınız. Sokaklar dan geçmesine izin verilmiyor.
IMG_1708_800x533.jpg

IMG_1696_800x533.jpg

Şirince yöresel yemekleriyle de ünlüymüş. Bir restoran da oturuyoruz. Kabak çiçeği dolması ve çökelekli çarliston dolması (tereyağda kızartılmış) bize öneriyor. İn, çık yorulduk dört gözle bekliyoruz siparişlerimizi 8O
IMG_1718_800x533.jpg

Çarşı da dolaşırken tamamen eski-antika satan bir dükkana yolumuz düşüyor. Sorduğumuz çoğu şey 120 yıldan daha yeni değil. Tarih kokuyor burası...
IMG_1721_800x533.jpg

IMG_1722_800x533.jpg

Köy kahvesinde birer kahve içtikten sonra arkasında ki çeşmede deklanşöre basıyoruz:
IMG_1729_800x533.jpg

Özellikle meyva şaraplarının güzel olduğunu öğrenip almak için bir dükkana giriyoruz:
IMG_1741_800x533.jpg

IMG_1738_800x533.jpg

IMG_1790_800x533.jpg

Ertesi gün dönüş vakti geliyor ve motoru otelin önene çekip kalan eşyaları* yüklüyoruz.
IMG_1852_400x600.jpg

Bu kısa ama keyifli tatilde burda bitiyor. Herkese kazasız sürüşler diliyorum.

Önemli not* : Çanta alacak arkadaşların dikkatine: bu yolculukta ilk olarak kullandığım Kappa marka soft tekstil yan çantalar bana çok sorun yaşattı. Racing tipi motorlarda çanta tam bir dert. 200km/saat de kısa süreli de olsa çantaların aynadan havalandığını gördüm. Koruma naylonları yırtıldı, sabitleme lastikleri kopma derecesine geldi ve dahası çantalar da aşırı yük olmamasına rağmen ilk kullanımda deforme oldular. Satın aldığım Pendik Honda Güngör motor dan Belgin hanım'ı arayıp durumu anlattım ve sağolsunlar onlarda ithalatçı firmayla kontakt kurup çantaları Kuşadasından kargo yoluyla firmaya göndermem için 'satış sonrası'' müşteri memnuniyetini fazlasıyla yerine getirdiler.
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
498
ÇOk güzel bir gezi olmuş.
Fotografları görünce eski günler aklıma geldi. İzmirde 9 eylül dagcılıkla her hafta trekking yaparken şirinceye de gitmiştik oradaki şarapevi duruyorsa vurpatlasın çal oynasın çok güzel eglenmiştik.

Resimler tekrar hatırlattı sagolasın
 
Katılım
2 May 2006
Mesajlar
16
Resimler ve yorumladığınız için teşekkürler ..
ama malesef geyik konusu açmadığınız için sitede rağbet görmez.
saçma bir konu açsaydınız tavan yapmıştı konunuz..
 
Katılım
29 Ocak 2007
Mesajlar
4,992
hocam çok güzel resimler,sağol bizede o zevki yaşattığın için.
çantaya gelince yabancı siteleri gezersen görürsün,ister racing,ister touring olsun topcase kullanıyorlar,givinin her motora orjinal aparat ve çantaları var,topcaseden şaşma.
sevgiler:rendeer:
 
Katılım
12 Eyl 2007
Mesajlar
689
çok güzel hocam bende izmirde olduğum zaman gezdiğim yerleri hatırladım paylaşım için teşekkürler
 
Katılım
22 Kas 2005
Mesajlar
1,027
çok güzel bir gezi olmuş sadelik ve huzur arayanlar için en önemlisi de nostaljiyi solumak isteyenler için harika bir alternafif sunmuşsunuz teşekkürler.............fotoları ve samimi anlatımınıza da kutlamak isterim emeğinize sağlık
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Geziyle doğrudan alakası yok ama 2007 600RR için ben 120 beygirlik kay kay diyorum.

Şehir şehir gezmek istiyorsan ondan uygun bir race makine olamaz, hiç yormuyor.

Süper bir gezi, süper bir motor seçimi.:cat:
 
Katılım
13 Nis 2007
Mesajlar
205
Çok güzel bir haftasonu olmuş bilgilendirme için de saolun aklımızda bulunsun :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Çok güzel bir haftasonu olmuş bilgilendirme için de saolun aklımızda bulunsun :)

tamde burak ve muzo abinin kafasındaki gezi porocesi ...:p

murat hoca güzel fotolar..bir fotoda Atatükün bugüne kadar hiç görmediğim bir resmi vardı...o dikkatimi bayağı çekti...

Davutlarda teyzemin yazlığı var...motor olmayınca tad alamadım oralardan...bide akraba yanında olmuyor...:pale:
 
Katılım
18 Ocak 2007
Mesajlar
2,413
Cok guzel gezı olmus ahhh ahh eskı gunler geldı aklıma yaklasık 3 yıl kadar kusadasında oturdum sırınce ye de cok gıttım.Cok guzel yerler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Üst