Motor hararet yaptığında nasıl davranmalı

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@tigermbz
muzaffer abi eğer yanlışım varsa düzelt
Bence çok güzel açıklamışsın... "motoru ne kadar fazla hava ile temas ettirirsek okadar etkili soğutma sağlarız" sonucu doğrudur. Aksi taktirde soğutma sıvısı soğuyamayacağından, devir arttırarak sirkülasyonu hızlandırmanın da anlamı kalmayacaktır.
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
Bazı arkadaşlar da termostatı, daha erken açılanla değiştirme yoluna gitmişler..
Mesela 85 derecede açılmasın da, 50 derecede açılsın.
Aman bunu yapmayın: Her motorun ideal çalışma ısısı var, onu değiştirirseniz performansı ve verimi düşer.

Ayrıca bu konuyu açıp "kuyuya taş attığımdan dolayı" sizlerden özür dilerim :)
-t
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
Bazı arkadaşlar da termostatı, daha erken açılanla değiştirme yoluna gitmişler..
Mesela 85 derecede açılmasın da, 50 derecede açılsın.
Aman bunu yapmayın: Her motorun ideal çalışma ısısı var, onu değiştirirseniz performansı ve verimi düşer.

Ayrıca bu konuyu açıp "kuyuya taş attığımdan dolayı" sizlerden özür dilerim :)
-t

Heheheh, yok yok taş attığın iyi olmuş, belki faydalı bilgiler çıkarırız :mrgreen:
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@tkalfaoglu
Ayrıca bu konuyu açıp "kuyuya taş attığımdan dolayı" sizlerden özür dilerim
Bence bu tür konuları konuşmakta, tartışmakta fayda görüyorum. Birçok insan yanlış biliyor, onları doğru şekilde bilgilendirmek gerekiyor.
 

aYe

Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
7 Haz 2007
Mesajlar
3,875
Bazı arkadaşlar da termostatı, daha erken açılanla değiştirme yoluna gitmişler..
Mesela 85 derecede açılmasın da, 50 derecede açılsın.
Aman bunu yapmayın: Her motorun ideal çalışma ısısı var, onu değiştirirseniz performansı ve verimi düşer.

Kesinlikle haklısın, daha düşük sıcaklıklarda fan açarak daha geç ısınma sağlanabilir, ancak motor ilk çalışma esnasında ve soğuk havalarda ideal çalışma ısısının altında çalışır, daha geç ısınır ama ısınır, hararet sorunu ortadan kalkmaz.

Günümüzde ısı kontrolü için mekanik çözümler aramak pek akıl karıda değildir.

Saniyede 10 milyon komut işleyebilen mikrocontroller'lar parakende olarak dahi 1 dolarlara bulunabilmektedir.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
856
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
hararet anlayamadığım bi konu nasıl yaptırıorlar merak ediorum hic başıma gelmdei çok şükür ne arabaada ne motorda :silent:
 
Katılım
19 Şub 2006
Mesajlar
117
Honda vfr 800,radyatörün fanı açılır ve iş biter yada devri düşürürsün,altındaki motorda hararet diye bir şey söz konusu olmaz(fabrikasyon veya sonradan oluşmuş bir sorun yoksa)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Motor hararet yaptığında şöööle buz gibi bie espri yapıp motoru daha fazla kızdırmadan yola devam edilir.... SSuyuna gidin arkadaşlar.....Sinirlendirmeyin.....

Yada müslümle bırrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr yapın bir dakkada soğur.....:p
 
Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
53
arkadaşlar benim jawada hararet yaptığında bahadinlininde dediği gibi ilk başta çekişten düşüyor birde cayır cayır yanıyor

esas konuya geldiğimizde ise :

motor hararet yaptığında benim bildiğim kadarıyla

eğer yokuş aşağı gidiyorsak motoru boşa alıp hiç gaz vermemeli

taktik şu
hız+daha az gaz(beraberinde daha az yanma)= motorun soğuması

doğru değilmi

yokuş yukarı gidiyorsak motora fazla gaz vermemeli tam deviri geldiğinde vites değiştirilmeli

benim bildiklerim bu kadar
 
Katılım
3 Kas 2006
Mesajlar
2,854
arkadaşlar benim jawada hararet yaptığında bahadinlininde dediği gibi ilk başta çekişten düşüyor birde cayır cayır yanıyor

esas konuya geldiğimizde ise :

motor hararet yaptığında benim bildiğim kadarıyla

eğer yokuş aşağı gidiyorsak motoru boşa alıp hiç gaz vermemeli

taktik şu
hız+daha az gaz(beraberinde daha az yanma)= motorun soğuması

doğru değilmi

yokuş yukarı gidiyorsak motora fazla gaz vermemeli tam deviri geldiğinde vites değiştirilmeli

benim bildiklerim bu kadar

hem hava hem de sıvı soğutmalı motorlar için oldukça basit ve geçerli bir öneri:cat:
 
Katılım
28 May 2006
Mesajlar
687
eğer yokuş aşağı gidiyorsak motoru boşa alıp hiç gaz vermemeli

Yegane şey: Motor giderken boşa atılmaz.
Hatta debriyajda 15 saniyeden fazla beklenmez.
Hatta ve hatta (bu son artık, hatta lardan bıktım :) pek kompresyonla yavaşlamayın motorda, frenleri kullanın.

Bunları yaparsanız debriyajınız uzun ömürlü olur..
-turgut
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst