Gaziantep İl Temsilcisi
- Katılım
- 10 Mar 2006
- Mesajlar
- 1,529
- Konu Yazar
- #1
Gaziantep motorsiklet kulubu olarak 5 haftadir yapamadıgımız gezilerimize bu hafta tekrar start verdik aramıza yeni katılan arkadaşlar vardı ve bunu haftaki gezimiz Kahramanmaraş'in 60 km kuzey batısında bulunan döngel magralarıydı yaklaşik olarak 260 km yol yaptık sorunsuz bir şekilde gezimizi bitirdik ..
DÖNGEL MAGRALARİ
Kahramanmaraş-Kayseri Karayolu'nun 50. km sinde bulunmaktadır. Dünyanın 8. harikalığına aday bir yerdir. Tekir'den batan büyük bir su kütlesi çağlayanlar halinde bu mağaralardan çıkar. Üst üste ve birbirine bağlı olmak üzere üç mağaradan meydana gelmektedir. Mağaranın tabandan tavana kadar olan yüksekliği 102 m: dir. Tabii ve eşsiz bir görünümü vardır, otobüs terminalinden her saat gidilebilir. Ayrıca özel araba ile 50 dakikalık bir yolculuk sonucu varılır. Engüzel piknik alanıdır. Güzelliği, görenleri hayran bırakır. Etrafı sarp kayalık ve çalılıklarla ve yer yer çam ağaçları ile kaplıdır. Çağlayanlar halinde akan suyunda alabalık avlanır. Çevrede bulunan köylerin elektrik ihtiyacını karşılayan "Tekir-Döngel Hidroelektrik Santralı"da burada kurulmuştur. Ceviz ve Çınar ağaçları ile kaplı yemyeşil bir dinlenme ve piknik alanıdır. Yaz boyunca ziyaret edenlerle haşır neşir olan bir turizm merkezi sayılır. Milli Eğitim Bakanlığı'na ait birde İzcilik ve Kamp Tesisleri yapılmıştır. Türkiye'nin çeşitli yerlerinden belirli aralıklarla öğrenciler gelerek burada kamp yaparlar. Anadolu'nun tarih öncesi dönemlerine ilişkin kalıntılar burada bulunmuştur.
buluşma yerinde buluştuktan sonra depoları doldurduk
yola cıkma zamanı
kahvaltı için mola veriyoruz


tekrar yola koyuluyoruz



tekrar mola yol cok güzel her taraf çam kokusu cigerlerimiz bayram edıyor

Gaziantep MT nın yeni üyesi iboo 27 aramiza tekrar hoşgeldin

yoldan manzaralar


Güzel bir yolculuktan sonra magraların bulundugu piknik alanına girdik etraf cok kalabalık nerdeyse motorları koyacak yer bulamıyorduk..

hemen suyu buluyoruz

arkadaşlar bu fotoyu cektırene kadar ayaklarım buz tuttu su cok soguk

magralara dogru koyuluyoruz 2 km tırmanma bizi beklıyormuş tabi biz ciktıktan sonra ögrendik...:queen::queen:

yukarıya cıktıgımızda mükembel bir manzara bizi beklıyordu




yorucu bir yürümeden sonra magralara varıyoruz


magranın içindeyız uzaktan foto alamıyoruz kenarlar ucurum






magraların içine doru iniyoruz şartlar cok zor aynı zaman da telıkelı sarp kayalıkların altından ustunden gecıyoruz.......

ve magranın içi arkadaşlar burda fazla foto cekeniyoruz fotograf makınesi pil zayıf dıyor içerisi cok karanlik.

ve aşagıya ınıyoruz yorulduk karnımız zil çaliyor yemek vakti hemen yemegı hazırlıyoruz....

irfan (better 27 ) kebab yerlerken ellerine saglık irfan cok güzel pişmişdi


yemek yedıkten sonra etrafı biraz dolaşalim dedik.



ve artık dönmek zorundayız


Evet arkadaşlar bir gezimizi daha kazasız belasız bitirdik gelen arkadaşlara tek tek teşekür ederim
Daha sonraki nice gezilerde görüşmek üzere saglıcakla kalın:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:
GAZİANTEP MT DEN SEVGİLERLE HOŞÇAKALİN.............
DÖNGEL MAGRALARİ
Kahramanmaraş-Kayseri Karayolu'nun 50. km sinde bulunmaktadır. Dünyanın 8. harikalığına aday bir yerdir. Tekir'den batan büyük bir su kütlesi çağlayanlar halinde bu mağaralardan çıkar. Üst üste ve birbirine bağlı olmak üzere üç mağaradan meydana gelmektedir. Mağaranın tabandan tavana kadar olan yüksekliği 102 m: dir. Tabii ve eşsiz bir görünümü vardır, otobüs terminalinden her saat gidilebilir. Ayrıca özel araba ile 50 dakikalık bir yolculuk sonucu varılır. Engüzel piknik alanıdır. Güzelliği, görenleri hayran bırakır. Etrafı sarp kayalık ve çalılıklarla ve yer yer çam ağaçları ile kaplıdır. Çağlayanlar halinde akan suyunda alabalık avlanır. Çevrede bulunan köylerin elektrik ihtiyacını karşılayan "Tekir-Döngel Hidroelektrik Santralı"da burada kurulmuştur. Ceviz ve Çınar ağaçları ile kaplı yemyeşil bir dinlenme ve piknik alanıdır. Yaz boyunca ziyaret edenlerle haşır neşir olan bir turizm merkezi sayılır. Milli Eğitim Bakanlığı'na ait birde İzcilik ve Kamp Tesisleri yapılmıştır. Türkiye'nin çeşitli yerlerinden belirli aralıklarla öğrenciler gelerek burada kamp yaparlar. Anadolu'nun tarih öncesi dönemlerine ilişkin kalıntılar burada bulunmuştur.
buluşma yerinde buluştuktan sonra depoları doldurduk
yola cıkma zamanı
kahvaltı için mola veriyoruz


tekrar yola koyuluyoruz



tekrar mola yol cok güzel her taraf çam kokusu cigerlerimiz bayram edıyor

Gaziantep MT nın yeni üyesi iboo 27 aramiza tekrar hoşgeldin

yoldan manzaralar


Güzel bir yolculuktan sonra magraların bulundugu piknik alanına girdik etraf cok kalabalık nerdeyse motorları koyacak yer bulamıyorduk..

hemen suyu buluyoruz

arkadaşlar bu fotoyu cektırene kadar ayaklarım buz tuttu su cok soguk

magralara dogru koyuluyoruz 2 km tırmanma bizi beklıyormuş tabi biz ciktıktan sonra ögrendik...:queen::queen:

yukarıya cıktıgımızda mükembel bir manzara bizi beklıyordu




yorucu bir yürümeden sonra magralara varıyoruz


magranın içindeyız uzaktan foto alamıyoruz kenarlar ucurum






magraların içine doru iniyoruz şartlar cok zor aynı zaman da telıkelı sarp kayalıkların altından ustunden gecıyoruz.......

ve magranın içi arkadaşlar burda fazla foto cekeniyoruz fotograf makınesi pil zayıf dıyor içerisi cok karanlik.

ve aşagıya ınıyoruz yorulduk karnımız zil çaliyor yemek vakti hemen yemegı hazırlıyoruz....

irfan (better 27 ) kebab yerlerken ellerine saglık irfan cok güzel pişmişdi


yemek yedıkten sonra etrafı biraz dolaşalim dedik.



ve artık dönmek zorundayız


Evet arkadaşlar bir gezimizi daha kazasız belasız bitirdik gelen arkadaşlara tek tek teşekür ederim
Daha sonraki nice gezilerde görüşmek üzere saglıcakla kalın:rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer::rendeer:
GAZİANTEP MT DEN SEVGİLERLE HOŞÇAKALİN.............
Son düzenleme: