Çin motorlarının km saati

Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
96
Arkadaslar Biz denedik !!!! asya scootorlerin yeni modelleri (150 t den ititbaren ) hoajin haric hepsi mondialin 151 rs ve hs modelleri (digerlerini denemedim ) bu motorlar hızda 20-25 km fazla gösteriyo Sİz 100 km yol yaptiginizi zannediyorsunuz 75-80 km arasi yol yapiyorunuz ..Km de yaktigi fiyatta artiyor bu arada ..Bu bana oyun gibi gelio az yaksin hızlı gitsin mantigi Bu arada Bu km gösterge saatlerini degistiremiyormuyuz acaba söyle saglam bi markayla deiisekte ne gittigimizi ne yaktigimizi bilsek ::cat:
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
541
ben kendi motorumu yamaha ybr 125 inkiyle ölçtürdüm. ben 70km hızla gidiyorken yamaha 60 gösteriyo.işin ilginç yanı bide arabayla ölçtireyim dedim ben 70 km hızla giderken araba 50 km/h hızla gidiyor bu da demek oluyo ki yamaha bile 10 km/h fazla gösterirken benimkisi 20km/h gösteriyor. Sonuçta o arabanında km sayacına güven miyorum en iyisi bir gps le ölçtürmek.
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
245
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
motorlarrın ne kadar yaktığını biraz kullanınca anlarsınız zaten 150cc motorumla yol kenarındaki km leri kontrol ettim gayette uygundu hiç sapma yok km saatinin kaç gösterdiğine gelince hiç önemi yok zaten alışıyorsun yolda giderken kaçla gittiğimi birçok etmenden tahmin edebiliyorum km sayacına ihtiyaç duymuyorum yolda hızı ben değil yolun durumu söyluyo uygunsa allah ne verdiyse ha 100 le gitmişim ha 75 hiç umurumda değil sonuçta max hızı herzaman kurallar dahilinde kalıyo takmayın kafanıza bu kadar km saatini yakıt mevzuu bi kaç depo benzinden sonra zaten kafanızda bir hesap oluşturur kıyasla rahatça bulursunuz...
 
Katılım
7 Ağu 2006
Mesajlar
201
yaa arkadaşlar chinaları kötülerken ybr125 vecbf 150 yi baz alıyorsunuz onlar ne malı merak ettimde?
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
677
valla onu bunu bılmem ben motoruma asıgım bakıyorum sol serıteyım gosterge umrumda degıl ben performansa bakarım:)
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
bunlar gereksiz mevzular onun bunun motoru kaç km gösteriyor bilmiyorum ama benim motorumun göstergesinin doğru olduğuna inanıyorum sahil yolunda birkaç km boyunca renault modus ile yan yana gittim ve o arabada kocaman dijital km göstergesi var. 1-2 kmlik fark vardı aramızda o da tekerlek çaplarından dolayı olduğunu tahmin ediyorum. benzin hesabına gelince bu güne kadar bir sıkıntı yaşamadım. işin garibi gideceğim güzergahı önceden bilen araç sürücülerine kaç km olduğunu soruyorum. ve genelde ufak tefek sapmalarla söylenilen miktarda oluyor. öyle bahsedilen gibi 20 -25 km fark etmiyor.
sağlıcakla.
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
yaa arkadaşlar chinaları kötülerken ybr125 vecbf 150 yi baz alıyorsunuz onlar ne malı merak ettimde?

japon asilli dünya mali. ybr'ler yanilmiyorsam brezilya'da ve cbf'ler italya'da üretiliyor....
 
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
770
izmirde bu gps ölçümü yapan yer var mı? ben motorumun ne kdar km fazla gösterdiğini merak ediyorum? gps i ölççek ve sonra en doğru km ye ayalıcak. izmirde yapan yer varsa biri tarif edebilirmi bide ne kadara patlıyor yaptırmak bu ölçümü?
 
Katılım
4 Ağu 2006
Mesajlar
732
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
izmirde bu gps ölçümü yapan yer var mı? ben motorumun ne kdar km fazla gösterdiğini merak ediyorum? gps i ölççek ve sonra en doğru km ye ayalıcak. izmirde yapan yer varsa biri tarif edebilirmi bide ne kadara patlıyor yaptırmak bu ölçümü?

kaba bir fikir vermesi acisindan otobandan cesmeye gidip gelsene. giseden giseye. sonra aynisi arabayla tekrarla. aradaki fark sana hatayi verir.
 
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,956
Motosikleti
Honda CBF 150, CF Moto MT 650
izmirde bu gps ölçümü yapan yer var mı? ben motorumun ne kdar km fazla gösterdiğini merak ediyorum? gps i ölççek ve sonra en doğru km ye ayalıcak. izmirde yapan yer varsa biri tarif edebilirmi bide ne kadara patlıyor yaptırmak bu ölçümü?

bu gps ölçümü sabit bir yerde yapılmaz zaten.
gps cihazının olması ve yol alman gerekir.cihaz uydular sayesinde güzergahını, hızını, yüksekliğini, katedilen mesafeyi falan gösterir.sen de buradan anlarsın.
bu arada mayıs 2tekerde dorado corvus için alet 65 gösterirken asıl hız 45 diye yazılmıştı.
sonuç olarak her aracın km saatinde sapma vardır ama çinlilerde biraz fazla gibi.kesinlikle güven oluşturmayacak denli fazla hemde...
 
Katılım
14 May 2007
Mesajlar
41
Arkadaşlar güzel bi konu bana göre.Daha 2 akşam önce arkadaşımla 6 km lık bir yolu gittik.Onda haojin vardı.biz 2 kişiydik.Arkadaşım tek kişi.Bastık biraz ama çok değil.Ben de tam olarak 90 km hız ı gösteriyodu.Yanından rahat bi şekilde geçtim.Vardığımızda kaç yaptığını sordum 100 km dedi.:farao:10 km lik bi farkla onu rahatça geçtiğimi tahmin ediyorum.Bu durumda 20 km lik bir fark ortaya çıkıyo.Herkeze saygılar :rendeer:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
Arkadaşlar güzel bi konu bana göre.Daha 2 akşam önce arkadaşımla 6 km lık bir yolu gittik.Onda haojin vardı.biz 2 kişiydik.Arkadaşım tek kişi.Bastık biraz ama çok değil.Ben de tam olarak 90 km hız ı gösteriyodu.Yanından rahat bi şekilde geçtim.Vardığımızda kaç yaptığını sordum 100 km dedi.:farao:10 km lik bi farkla onu rahatça geçtiğimi tahmin ediyorum.Bu durumda 20 km lik bir fark ortaya çıkıyo.Herkeze saygılar :rendeer:

bizde bunu anlattmaya çalışıyoruz işde yakıt / performans oranıda otomatık olarak değişiyor kımse bunun farkında değil
 
Katılım
25 Ağu 2005
Mesajlar
8
nasıl oacağını anlayamadım

3-5 fazla yakıyor olabilir.Ama ben hiç benim motor araba gibi yakıyor diyenide görmedim.Ha diyende olursa servislerde onunda çaresini buluyorlar.:)

bende m.... 250 m.t var deposu silme dolu 40 ytl benzin alıyor yaklaşık..şimdi aynı zamanda 1600 cc 1994 model enjeksiyonlu arabamda var..kardeşimle yan yana gittik..gerçektende km göstegesi doğru değil hemde bariz biçimde..topiği açan arkadaşın dedikleri doğru..ve ben diyorum ki çin motorları özellikle 250 cc ve üstünde varmı bilmiyorum..40 ytl lik aynı benzini ikisindede depolar bomboşken(benzin hiç yok)koyduk yanımızada bidonla yedek benzin aldık ve istanbuldan adapazarı karasuya ard arda gittik geldik araba 190 km de stop etti motor ise 230 km sonra benzini bitirdi...şimdi arada iyi niyetli konuşursam 50 km fark var benim ilk motorum da değil .. motorsiklette öle araba gibi yakıt sistemide gelişkin değil hadi bunu da anladım ama aşırı benzin yakıyor karburutor vakumlumuymuş neymiş (servisdeki eleman öle dedi)..buji zincir hava filtresi ne varsa yakıtı etkileyecek değişti ve kaliteli temiz..6 ayda her yeri döküldü ona yaptığım masrafa motorunda parasını ekleseydim adam gibi marka bişe alırdım ..asfaltta giderken her saniye ne olacak diye stress altında gidiyorum..maalesef kimseye kızma hakkım yok..:pr::pr::pr:
 
Katılım
26 Mar 2006
Mesajlar
4,133
bende m.... 250 m.t var deposu silme dolu 40 ytl benzin alıyor yaklaşık..şimdi aynı zamanda 1600 cc 1994 model enjeksiyonlu arabamda var..kardeşimle yan yana gittik..gerçektende km göstegesi doğru değil hemde bariz biçimde..topiği açan arkadaşın dedikleri doğru..ve ben diyorum ki çin motorları özellikle 250 cc ve üstünde varmı bilmiyorum..40 ytl lik aynı benzini ikisindede depolar bomboşken(benzin hiç yok)koyduk yanımızada bidonla yedek benzin aldık ve istanbuldan adapazarı karasuya ard arda gittik geldik araba 190 km de stop etti motor ise 230 km sonra benzini bitirdi...şimdi arada iyi niyetli konuşursam 50 km fark var benim ilk motorum da değil .. motorsiklette öle araba gibi yakıt sistemide gelişkin değil hadi bunu da anladım ama aşırı benzin yakıyor karburutor vakumlumuymuş neymiş (servisdeki eleman öle dedi)..buji zincir hava filtresi ne varsa yakıtı etkileyecek değişti ve kaliteli temiz..6 ayda her yeri döküldü ona yaptığım masrafa motorunda parasını ekleseydim adam gibi marka bişe alırdım ..asfaltta giderken her saniye ne olacak diye stress altında gidiyorum..maalesef kimseye kızma hakkım yok..:pr::pr::pr:



peki araba 190 km ye geldiğinde motor kaç km yi gösteriyordu ?:silent:
 
Katılım
8 Şub 2008
Mesajlar
98
Saçma sapan önyarılı bir yaklaşım

Bende Mondial 125 AGk var. 2-3 Günde bir Tekirdağ'dan Malkra'ya gidiyorum. İki şehir arası 59 km. Benim motor en fazla 100 km yi gösteriyor. Motor senin hesabıba göre 70 km ile mi gidiyor. Böyle saçma sapan olurmu? Ben 85 km ie gidiyorum yani ben 60 km ile mitmiş oluyorum. Aptalca. O zaman boş kamyonlar düz yollarda 90 km ile gidiyor. Onları nasıl geçebiliyorum. Yada otobüsler beni neden çok yava geçebiliyor.
 
Katılım
13 Tem 2006
Mesajlar
735
çin çon

çin mallarının en son keşfettiğim numarası kilometre olayı arkadaşlar

motorlar normalden fazla hız gösterıyor gittiğiniz hıza göre değişiyor

siz 100 km görüyorsunuz ama o 70 le gidiyor :pr:

bu marka ve modellere göre değişiyor ama asıl sorun şu

katettiğimiz mesafe


evet katettiğimiz mesafede bu oranda uzun hesaplanmış oluyor yani yaptığımızı sandığımız 100 km yol aslında 70 km

bunun gerçek anlamıda yakıt hesabında ortaya çıkıyor

marka motorlar gerçek yakıt tuketımlerı ıle çinmallarından daha az yakıyorken onların bu halde bile biraz fazla görünmeleri ne kadar buyuk bir fark olduğunu gösteriyor

kısaca çin malı piyasa motorları gerçek birer yakıt canavarı

kısaca farklı motorlarla aynı yolu giderek bunu öğrenebiliriz inanmayan denemsını yapsın

sonuçları burada paylaşalım ki gerçek anlamda maliyet performans işletme rakmlarını ortaya çıkararak ucuza aldığımızı sandığımız motorların bize gerçek malıyetı ortaya çıksın:salut:
arkadaşım sen 100 km ile 70 km yi motor üstünde iken anlayamıyorsan senin için yapılacak bişey yok. bende zhongsen 250 gs var.gps ile yaptıgımız ölçümlerde 1-2 km oynadı ve düşük gösteriyordu.sizde bir çinli düşmanlıgı almış başını gidiyor.2000 tl ye bir motor alıyorsunuz sonrada hayabusa performansı istiyorsunuz.begenmediysen git japon al kardeşim.TÜRK malı olmadıkdan sonra ha çin ha japon ha italyan nefarkederki.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst