Kullanılmış motosiklet alırken dikkat! / Menderes Özel

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
824
menderezozeltepe.jpg

İkinci el almak istiyorsanız güvenliğiniz için ince eleyip sık dokuyun. Kaza sabıkası ağır olan, yaşlı, bakımsız motosikletler hayatınızı tehlikeye atar, cüzdanınıza da rahat vermez.

Geçtiğimiz 20 günü uzun süredir kafa yorduğum, motosikletimi yenileme planımı hayata geçirmeye adadım. Son yılların heyecan verici tasarımlarından biri olan Kawasaki ER-6n'in "sıfırında" karar kılarak bir tane edindim.

Umarım ER-6n'imin yaşatacağı zevkler, 2008 Haziran'ına kadar ödemek zorunda olduğum yüklü taksitlerin acısını hafifletir. Bu arada Kawasaki, Japoncada nehirlerin denize döküldüğü yer anlamına geliyormuş. Bu durumda Menderes ve Kawasaki uyumlu bir birliktelik olacak gibi görünüyor. Yine de umarım denize dökülmem.

1.jpg


Bu alışverişten önce hem iki yıldır kullandığım motosikleti sattım hem de almaya değer bazı kullanılmış motosikletleri inceledim. Her şeyden önce motosiklet, ilk kullanıcısı kontağı çevirip tekerleklerini döndürmeye başladıktan sonra değerinin yüzde 30-35'ini kaybeder; küresel standart budur. Yok öyle 500, 1000 km'de deyip, 100, 200 YTL düşüğüne satmaya çalışmak.

Kullanılmış motosiklet satın almak hem alıcı hem de satıcı (alıcı kılığındaki hırsızlara karşı) için maksimum dikkat gerektiren bir eylem. İşte size öğrendiğim küçük bir kontrol listesi...

Levyelerin yamuk olması kaza işaretidir

# Motosikleti ilk gördüğünüz anda satın almayın; incelerken yanınızda motordan anlayan bir arkadaşınız ve bir fener olsun.
# Kazası var mı? Egzos, karenaj (grenaj), plastiklerdeki çizikleri iyice inceleyin. Levyelerin yamuk, bükülmüş olması kaza işaretidir. Kısa, derin ve paralel olmayan çizikler motorun devrildiğini; uzun, derin ve paralel çiziklerle çatlaklar ciddi bir kaza geçirdiğinin işaretidir. Motor blokunun üzerindeki çizikler de hiç hoş bir işaret değildir.
# Frenleri kontrol edin. Motorun üzerine oturun, ileri geri ittirirken ön ve arka frenlere asılın.
# Yakıt tankının içine fenerle bir göz atın; iç yüzeyde bir pas tabakası var mı kontrol edin. Koyu renkli benzin, eski yakıt işaretidir, değişmesi gerekir.
# Selenin durumunu iyi inceleyin.
# Kalan lastik derinliğine bakın.
# Farlarını, sinyallerini açıp kapatın, elektrik sistemini inceleyin, akü durumunu öğrenin.
# Yağ durumuna bakın, "Sızıntı var mı?" anlayın.
# Servis ve periyodik bakım kayıtlarını ve ruhsatı dikkatlice görün.
# Mutlaka satıcıya bol bol soru sorun.
# Kullanılmış kask beş para etmez. Satıcının kaskı için fazladan para vermeyin.
# Test sürüşü yapın ve görüp anladıklarınızı pekiştirin.

Motorumu nasıl sattım?

Sahibinden.com'a verdiğim fotoğraflı ilanı bir haftada 1000 kişinin üzerinde insan okumuş. Çok sayıda arkadaş motosikletimle ilgilendi, sağolsunlar. Ama ben, ikici arayan Aydın Akgündoğdu'da (Kenan) karar kıldım.

İlandaki karizma fotoğraftan etkilenmiş olacak ki daha dokunmadığı motosikleti 10 gün sonra, parasını ayarlayınca kesinlikle alacağına söz verdi. Ben de "Kimseye satmayacağım" sözü verdim. Defalarca arandım; ben her seferinde aynı yanıtı verdim: Başkasına söz verdim.

Neyse, büyük gün geldi çattı. Gün büyüktü çünkü ilk vitesli motorumdan ayrılıyordum; Kenan ise ilk motosikletine sahip oluyordu. Arabalı vapura atladığım gibi Kadıköy'e, Kenan'ın çalıştığı Erbil ve Engin'in (Bayar) oto müzik görüntü sistemleri atölyesine gittim.

Bir 1000 RR'ı olan Erbil usta bir motosikletçiydi. Yukarıda bahsettiğim testlerin çoğunu yaptı ve Kenan'a dönerek "Kaçırma bunu" dedi.
Olay bundan ibaret. Soluğu noterde aldık. İşlemleri hallettikten sonra atölyeye döndük; motoruma son bir kez buğulu gözlerle baktıktan sonra bu kez yaya olarak evimin yolunu tuttum. Bu arada, Bayar kardeşler ve Kenan, kabaca "dub tıs, dub tıs" mühendisliği diye ifade edilebilecek mesleklerinde yarışmalarda başa güreşecek kadar ustalar. İşiniz düşerse selam söyleyin gereken kolaylığı yaparlar; herhalde...

Medya Ömerli'de çamura bulandı

Biliyorsunuz geçen hafta "off"tuk; ancak şimdi aktarabiliyorum. Kanuni, 11 Mayıs'ta Ömerli Seçkin ATV Club'da medyaya bir "ATV safari turu" düzenledi. Mükemmel geçen günün sonunda hepimiz evlerimize yorgun ama mutlu döndük. Etkinlikte yeni motosiklet kardeşliklerine doğru gidon kırdık.

imag0040xw4.jpg


Motosiklet.net'ten kardeşlerim Olcan (138) ve Fırat (kutuksson), Motordelisi'nden emekli gazeteci abim Alpaslan (Hulk), 2Teker'in test pilotu Barkın Bayoğlu ve 30'a yakın motosikletle ilgili gazeteci, Kanuni'nin dört tekerlekli ATV modellerini zorlu, bol çamurlu yani mükemmel doğa şartlarında test etti. Gün sonunda da tatlı niyetine bir paintball turnuvası; daha ne olsun.
Kanuni Pazarlama Müdürü Said Orhan, ürettikleri ATV'lerin özellikle Anadolu'da rağbet gördüğünü, tarlalarda bile kullanıldığını söylüyor.

yazozel.gif

Menderes ÖZEL
[email protected]
Motosiklet Günlüğü - Menderes Özel'in Yazıları Milliyet Gazetesi Cumartesi Ekinde Yayınlanır.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Haz 2005
Mesajlar
8,608
Oooooo kimleri görüyoruz :p Olmican139 ve kutucuk :mrgreen:

Menderes beyin motoru tekrar hayırlı olsunnnnnnnnn..:rendeer:
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,166
bu faydalı bilgiler için teşekkürler :)
bay bayan hiç fark etmez aklımızın bir köşesinde olmalı :cat:
hayırlı uğurlu olsun yeni gözdeniz :wiinkk:
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Meşhur oldum, yaşasın :)


Daha motor alamadan motorla gazeteye çıkmak büyük bir ironi ama :salut:
 
Katılım
29 Nis 2007
Mesajlar
64
"hayırlı olsun" mesajlarınız için teşekkürler arkadaşlar...

Haftaya ER-6n ve İğneada izlenimlerinizi merakla bekliyorum :)

Malesef ER-6n izlenimiyle yetinmek zorunda kalacaksınız. Şu dış haberler işleri yüzünden İğneada'ya gidemedim haftasonu; üstüne üstlük geziye katılmadığım için geziyi düzenleyen arkadaşların sitesinden "ban"landım bir haftalığına . :cyclopsan içimden "ama, ama..." demek geliyor...
neyse önümüzde uzun bir yaz var zaten....

ER-6n'e gelirsek, bu konuda da yazacak çok şey var. Şimdilik kısaca çok memnun kaldığımı söyleyebilirim. Tasarımı filan geçtik; motorun asıl performansını rodajdan sonra göreceğiz. Şimdiden cephaneyi tüketmeyeyim :) de gazeteye yazdığımda ve burada yayımlandığında "Bu adam da hep aynı şeyleri yazıyor" demeyin :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst