Mondial Mondial 250 Mct Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
14 Tem 2006
Mesajlar
14
arkadaşlar merhaba ben eksozdaki susturucuların birer tanesini çıkart tım fakat gazı kestikten sonraki patlama hiç hoşuma gitmiyor bujileri deyiştirdim acaba geçermi diye ama aynı aranızda bu sorunu gideren varmı yardımcı olabilirmisiniz ?
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
4
herkese selamlar uzun süredir forumu takip ediyorum yazmak bugüne kısmetmiş. 10 aylık mct kullanıcısıyım. 4000 km yol yaptım. sanırım en uzun süre yol rekoru bende marmaris-ankara arasını 2,5 depo benzinle 11 saatte aldım. herkese kazasız sürüşler...
 
Katılım
29 Mar 2007
Mesajlar
4
oldukça az yakmış dostum bende almayı düşünütyorum fakat nasıl kullanıldığını bilsem???:pale: video ile gösterebilecek varmı arkadaşlar
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
arkadaşlar merhaba ben eksozdaki susturucuların birer tanesini çıkart tım fakat gazı kestikten sonraki patlama hiç hoşuma gitmiyor bujileri deyiştirdim acaba geçermi diye ama aynı aranızda bu sorunu gideren varmı yardımcı olabilirmisiniz ?

bunu ben pek problem etmiyorum zaten susturucunun görevlerinden biri de o patırtıyı azaltmak söküldüğü takdirde de patırdama olacak tabi. ben şu ana kadar patırtıyı kesene rastlamadım. farklı bujileri kullandım ama sonuç aynı şu an bosch kullanmaktayım

ft_fatalrhymer dostum nerde oturuyorsun bu iş video ile olacak gibi değil sanırım bilen insan için kaldırmak vites değiştirmek çocuk oyuncağı bence ehliyet almaya bak sen motor kolay kursta sana bunları göstereceklerdir.

metemen Kanka ben bakamadım topice o yüzden görüşemedik hem c.tesi hem de pazar fuardaydım :pr: muratebesek le de görüşemedik. arkadaşlar mazur görün aşığız işte :rendeer:


sairr sorun karbüratörmüş gibi gözüküyor sağlam bir servise baktır bence


yeni sezonda herkese kazasız sürüşler.
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
41
metemen Kanka ben bakamadım topice o yüzden görüşemedik hem c.tesi hem de pazar fuardaydım :pr: muratebesek le de görüşemedik. arkadaşlar mazur görün aşığız işte :rendeer:


Aboooo kardeşim ben fuara geldim kalabalık olaraktan ama içeri girince wallahi senide unuttum ya sen hatırlamadınmı bi arasaydın keşke :) Ben motorları (!:bounce: !) Görünce kendimi kaybettim.. motorlarda üstündekilerde son derece başarılıydı abi yaw :p

Arkadaşlar BURGMAN'cı arkadaşlarımızdan biri bu konuyu bizle paylaştı.. Bende sizlede paylaşmak istedim..

Superevariders grubundan arkadasımız Rauf "Airport" Gerz 'in bir yazısı


Zonguldak Maden Ocakları’nın giriş kapısında “Önce tedbir, sonra tevekkül” yazar. Yani sen her türlü tedbirini alacaksın, sonra işini neye bırakıyorsan artık, şansa mı kadere mi, Allah’a mı neye inanıyorsan ona emanet edeceksin. Kafana baret giymeden galeriye iner de sonra iki taş parçasıyla komaya girersen adama salak derler.

Hayat tecrübesi bilinç demektir. Ne kadar bilinçliysen o kadar tecrübelisindir. Herkes bir gün ölür ama camdan atladığında o gün zaten gelmiş midir, yoksa o gün geldiği için mi camdan atlamışsındır?; cevabını kör kaderciler versin.

Kadere inanmak güzel bir şeydir. Hayata pozitif bakmanı sağlar.
Kadere teslim olmak aptalca bir şeydir. Yok olursun, sevdiklerin peşinden ağlar.

İçinizde paraşütle atlayan varsa bilir. Önce paraşütü katlamasını öğretirler. Sonra; ilk atlayışın dahil kendi paraşütünü kendin katlarsın. Hoca nezaret eder ilk zamanlarda ama kimse kimsenin paraşütünü katlamaz, elini bile sürmez. Kısacası başına geleceklerin sorumluluğunu alırsın.

Dünyanın en önemli şeyi “Fark etmek”tir bence. Mesela derler ki “Doğru zamanda doğru yerde olacaksın”. Tamam da arkadaş; “Doğru zamanda doğru yerde olduğunu da fark edeceksin”, yoksa neye yarar. Orta yaşın üstündekiler soğuk havada kazak almadan dışarıya çıkmaz. Bunun aslında yaşlılıkla, daha çok üşümekle ya da korkaklıkla ilgilisi yok. Adam; tecrübeleri gereği sağlıklı olmanın farkına varmış, dangalakça hasta olmanın enayiliğini kavramıştır. 45 yaşında sigaraya başlayan duydunuz mu hiç?

Benim açımdan 30 yaş bir dönüm noktası olmuştur, elimdekileri fark ettiğim. Hatta emsallerime göre erken uyandığım bile söylenebilir.

Belki hatırlarsınız; yıllar önce Atatürk Havalimanı’nda Mısır uçağı pistten çıkıp yanmıştı. Ben de gazeteci olarak oradaydım. O akşam görüntüleri TV’den izlerken fark ettim ki sol kanat yanarken ben de sağ kanadın dibinden resim çekiyorum. Şimdi olsa o fotoğrafın daha kalitesini kanada çıkmadan çekerim. Yani, işimi daha iyi ve daha çok keyifle yapıp az risk alırım.

Lafı Bağdat Caddesi’nden dolaştırdıktan sonra gelelim sadede.

Bence hayatta birkaç eylem var ki aptalları bünyesinde barındırmaz. Pilotluk, elektrikçilik ve motosiklet sürücülüğü. Bunların üçü de disiplin, bilgi ve tecrübe ister. Dünyanın en kolay şeylerinden birinin pilotluk olduğunu söylesem inanır mısınız? Emin olun motosiklet kullanmaktan kolaydır. Zor olanı disiplinli olmak ve kurallara uymaktır. E buna rağmen bir gün düşersen adına kader diyebilirsin.

200’le giderken iki aracın arasından milimetrik geçmek, kablo prize takılıyken ucuna fiş takmaya benzer. Bir gün çarpılırsın mutlaka.

Kendi paraşütünü kendin saracak, motorunun bakımını, eksiğini gediğini tamamlayacaksın. Tam korumasız motora binmek, çarşafla uçaktan atlamaya benzer.

Sürat güzel ve zevklidir. Sürati artırdıkça elindeki sahip olduklarınla mesafen de açılır. 40’la düşersen motorunu, 80’le düşersen sağlığını, 160’la düşersen muhtemelen sevdiklerini kaybedersin. Bu demek değildir ki hiç 160’la gitmeyeceğiz. Alırsın tüm önlemlerini, giyersin tam kuşamını, iyi bir sürücü olduğuna kanaat getirirsin, 100’le giderken ani duruşları-kıvırmacaları-teknikleri çalışırsın, motorunu tanırsın, bakımını yaptırırsın, otobanda yolu bomboş bulduğunda da basar gidersin. Anca o zaman düşersen belki kader diyebilirsin. Mesela ben sürat yerine ivme hızını yani torku daha çok severim.

Ha bir de hele arkanda biri varken sağ eline mukayyet olmamak, don lastiğiyle sevgiline bangee jumping yaptırmaya benzer. Kopar kardeşim.

Askeri havacılıkta iki tabir vardır;
“İyi pilot uzun yaşayandır”
“Ölüm korkanı bulur”

Bu ikisinin kesiştiği yer pilotun cesaret çizgisidir. Üzeri aptallık, altı ise ödlekliktir. Motorda da herkes çevre faktörlerini de dahil edip kendisine ait bu optimum çizgiyi bulmalı, bilmeli ve o noktada sürmeli bence. Üstü kaza, altı ise keyifsizlik getirir.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
Sevgili Metemen

Öncelikle selam'ın için teşekkür ederim.

Mart aının başında iş seyahati sebebi ile İstanbuldaydım.Çok istememe rağmen yoğunluktan dolayı arayamadım seni.Aslında nasıl olsa motorsiklet fuarına gideceğim o zaman daha rahat görüşürüz diye de düşünmedim de değil.

Ancak iş yerimi taşıdığımdan dolayı gelemedim İstanbula.

İnşallah önümüzdeki günlerde görüşürüz.

Selamlar, sevgiler


problem değil abi gönüller bir olsun:wiinkk:
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
4
motor muayene süresi gelmiş arkadaşlara küçük bir hatırlatmada bulunmak isterim. 2005 yılında çıkan kanuna göre motor muayene süreleri ilk muayene için 3 yıl, sonra her 2 yılda bir olarak değişmiştir. ben Ankara Emn. trafik şubede düzeltme yaptırdım. trafiğe çıkış tarihi 18.04.2006 muayene sürem ise 07.04.2007 de bitiyor gözüküyordu. konuyu anlattım tarihi 07.04.2009 olarak düzelttiler. muayene istasyonlarına boş yere para kaptırmayalım. herkese kazasız sürüşler
 
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
motor muayene süresi gelmiş arkadaşlara küçük bir hatırlatmada bulunmak isterim. 2005 yılında çıkan kanuna göre motor muayene süreleri ilk muayene için 3 yıl, sonra her 2 yılda bir olarak değişmiştir. ben Ankara Emn. trafik şubede düzeltme yaptırdım. trafiğe çıkış tarihi 18.04.2006 muayene sürem ise 07.04.2007 de bitiyor gözüküyordu. konuyu anlattım tarihi 07.04.2009 olarak düzelttiler. muayene istasyonlarına boş yere para kaptırmayalım. herkese kazasız sürüşler


iyi haber tam zamanında mersi
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
METİN!

Yokmu hocam bir aktivite? Yaw plan yapın bari bee. :pr: kaç zamandır tanışıyoruz birinizie de yüz yüze görüşmedik. yolda görsem tanımiicam sizi :queen: alnınızda mctsahibi da yazmıyo ki :p İş iş nereye kadar kardeşim :silent:

sağlıcakla :mrgreen:
 
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
5
İlk Öncelİkle Herkese Selamlar ArkadaŞlarr
YaklaŞik Bİr Haftadir BÜtÜn PaylaŞimlarinizi Okudum Ve Motorsİklet Hakkinda OldukÇa Şey ÖĞrendİm Bunun İÇİn Hepİnİze TeŞekkÜrler Ve Sonunda Bugun Sİzİn Yazdiklarinizinda Etkİsİyle DÜn Satin Aldim Ve Bugun Mct'me KavuŞtum Ve Hayatimda İlk Defa Motorsİklete Bİndİm YaklaŞik 2 Ssaat Boyunca SÜrdÜm Daha Önce HİÇ Motor SÜrmemİŞ Olmamla Beraber Yarim Saat İÇİnde Motoru Rahatlikla Kontrol Ettİm Tabİ İlk 15 Dk Kasi Zordu Sonra Gerİsİ Geldİ (sanirim Yillardir Araba SÜrmemİn Buyuk Yardimi Oldu) Ve GerÇekten İnanilmaz Zevklİ Ve Keyİflİydİ 1 Haftaya Kadar Kankamda Aynisindan Aliyo :)
Şİmdİ Bundan Sonrasi İÇİn Umarim Araniza Katilir Bende Fİkİr Ve GÖrÜŞlermİ Aktarmaya BaŞlarim .
Herkese Selam Saygi Ve Kazasizz Bİr SÜrÜŞ Dİleklerİmlee..
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
İlk Öncelİkle Herkese Selamlar ArkadaŞlarr
YaklaŞik Bİr Haftadir BÜtÜn PaylaŞimlarinizi Okudum Ve Motorsİklet Hakkinda OldukÇa Şey ÖĞrendİm Bunun İÇİn Hepİnİze TeŞekkÜrler Ve Sonunda Bugun Sİzİn Yazdiklarinizinda Etkİsİyle DÜn Satin Aldim Ve Bugun Mct'me KavuŞtum Ve Hayatimda İlk Defa Motorsİklete Bİndİm YaklaŞik 2 Ssaat Boyunca SÜrdÜm Daha Önce HİÇ Motor SÜrmemİŞ Olmamla Beraber Yarim Saat İÇİnde Motoru Rahatlikla Kontrol Ettİm Tabİ İlk 15 Dk Kasi Zordu Sonra Gerİsİ Geldİ (sanirim Yillardir Araba SÜrmemİn Buyuk Yardimi Oldu) Ve GerÇekten İnanilmaz Zevklİ Ve Keyİflİydİ 1 Haftaya Kadar Kankamda Aynisindan Aliyo :)
Şİmdİ Bundan Sonrasi İÇİn Umarim Araniza Katilir Bende Fİkİr Ve GÖrÜŞlermİ Aktarmaya BaŞlarim .
Herkese Selam Saygi Ve Kazasizz Bİr SÜrÜŞ Dİleklerİmlee..

kardeş aramıza hoşgeldin umarım kalıcı olursun macitin hayırlı olsun kazasız belasız kullanman dileğiyle tüm macitcilere kapımız açık. daha önce mmotor kullanmadıysan dikkatli ol arabadan farklı olarak burda kaportan gövdendir. bu yüzden kıyafetlerini eksiksiz al. sabahları ilk çalıştırmada jigleyi kullan hiç gaz verme. bir kaç dakka ısıttıktan sonra yarıya getir hareket et. yolda kapatmayı unutma. onu üzmezsen çok zevk verir sana. elin anahtar tutuyorsa arada vidalarını kontrol et bu alışkanlığı japon motorun bile olsa kaybetme hep yap çünkü bunlar senin sorumluluğundadır.

ilk 500 km de özellikle son hızını denemeye kalkma rodaj süresince kitaptaki yönergelere uymayı ihmal etme ilk 500 km den sonra mutlaka servise gir. yağını değiştirsinler. unutma ilk bakım ücretsizdir sadece yağ ve bunun gibi malzemelere para verirsin işçilik alınmaz.

sormadım ama umarım a2 ehliyetin vardır eğer yoksa en kısa zamanda kayıt ol.

bunun dışında merak ettiğin ne varsa çekinmeden buraya yazabilirsin seve seve yardımcı oluruz. kimse motorcu doğmadı hepimiz sorarak görerek yaşayarak öğrendik.



sis farlarım yamulmuş mu ne? :silent:


sağlıcakla.:cat: :rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Mar 2007
Mesajlar
32
arkadaslar benim bugun yazdıgım bır yazı silinmis nasıl oluyor bilgisi olan varmı ?

varsa neden oldugunu bana açıklaya bilirmi?
 
Katılım
31 Mar 2007
Mesajlar
5
arbetus selamlar kardeşim ilgi öneri ve iyi dileklerin için teşekkür ederim
tavsiyelerin kesinlikle dikate alınacak ve bu konuda oldukça bilgili bilgili olduğun belli. evet ilk defa kullanıyorum yaa ehliyete 3 gün önce yazıldım yakın bi zamanda ehliyetim olucak şimdilik acemiliğimii atıncaya kadar fazla açılmamam uzaklara sanırım benim için akıllıca olur :D ozamana kadarda ehliyetim gelmiş olur zaten herşey tamamlanır şimdi sadece kaskım var yarında piyasaya çıkıp gerekli aksesuarlarımı alıcam mont, eldiven, iyi bir kask daha nelere ihtiyacım var bilmiyorum o konuda araştırma yapmadım daha aslında bu konuda önerilerini duymak güzel olur gerçekten. bu arada elim bu işlere yatkındır tamirat bakım bu konuda kendimden eminim eee herşeyde olduğu gibi sevki sevilesin!!!
sağlıcakla...
 
Katılım
17 Mar 2006
Mesajlar
2,918
@DYAVOL

dostum 1. ihtiyavın korumalı bir mont artık piyasada bunu 130 ytl den başlayan fiyatlatla bulabiliyorsun. eldiven önemlidir yere ilk temas eden uzuvlardandır. fazla kalın olupta hissetme yetisini kaybettiren eldivenlerden kaçınacaksın. ince ama koruyucu bir eldiven alabilirsin. bunu da piyasadan 25 ytlden başlayan fiyatlarla bulabiliyorsun. pantolon ya da dizlik olarak ta tercih senin. 30-35 ytl ye dizlik de alabilirsin ya da 150 lira gibi fiyatlarla korumalı pantolon da bulabilirsin. kask seçimini iyi yap tavsiyem kapalı kask ama yine de tercih senin

sağlıcakla.
 
Katılım
1 Nis 2007
Mesajlar
595
arkdaşlar bende mondıal 125 lik veya 150 lik motor arıyorum ama taksit imkanı olmalı istanbuldan olması temiz olmalı lütfen satan varsa benimle irtibata geçsin [email protected]
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
96
Sevgili Metemen , değerli arkadaşlar

Aktarma zincirini değiştiren oldu mu? Olduysa bilgileri paylaşabilirmisiniz.

Hoşçakalın
 
Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
41
Walla benimkinin zamanı gelmişti ve değiştirirken daha iyisini almak için tahtakaleye gittim ama ordaki gerizekalı bana honda titan zinciri verdiği için mecburen gene orjinalinden taktırdım.. Ama fırsatın olursa daha kalitelisini tak zırt pırt gevşeme derdinden kurtulursun
 
Katılım
30 Mar 2005
Mesajlar
295
Sevgili Metemen , değerli arkadaşlar

Aktarma zincirini değiştiren oldu mu? Olduysa bilgileri paylaşabilirmisiniz.

Hoşçakalın


ben değiştirdim

ne iyi ne kötü orta halli bir zincir taktım

malum kışın motora binmedim bu sebeplede zincir kurumuş ve deforme olmuş

eğer zincirle ilgili bir problem varsa yardımcı olalım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst