Çalınan Motosikleti Bulmanın En Kolay Yolu

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
aslında 100 ytl'lik bir masrafla motoru bulabilirdi ama motoru aldıktan sonra güvenlik önlemleri pek akıllarına gelmiyor sanırım.

bir tel hattı alıp birtanede uyduruk bir cep telefonu alsa telefonu hiç açmadanda yeri tespit edilebiliyor nasıl olsa ve tel açık olmadıgı için sanırım şarjı bir aya yakın gider(ayda bir telefonu şarj eder veya motordan bir hat çeker şarj sorununu kökten halletmiş olurdu). bu telefonu motorun bir yerine gizlese hatta gizlemesine bile gerek yok. artçı koltugunun altına koysun böyle durumlarda ara 155'i ver telefon numaranı 10-15 dk ye motorun nerde bulsunlar.

bukadar çözümü basit bir olay niçin kimse düşünmez bilemiyorum . elemanda 25.000 ytl'lik motor var. uyduruk güvenlik önlemleri ile bırakıyor sokaga çalınıncada ah vah tüh vs..
http://www.motosiklet.net/forum/cal...-siyah-2007-suzuki-gsxr-600-a.html#post588885

az önce bir topicte 2007 gsx-r 600 çalındı ilanını gördüm. çok üzüldüm ve aynı zamanda sinirlendim . yukardaki alıntıda söyledigim gibi çözümü bukadar basit olan birşeyi neden kimse uygulamıyor. gereken malzemeler en özelliksizinden bir cep telefonu birtanede hat başka bir şeye gerek yok . ve bunların toplasanız 100 ytl anca masrafı olur. bu cep telefonunu motorun bir bölümüne saklayıp motorun çalınması durumda 155 arayarak 10-15 dk içinde yerini tespit edebilirsiniz.
şarj sorununa gelince cep telefonları açık olmadanda isyal veriyor yani sizde motorunuza koydugunuz telefonu kapalı konumda bırakırsınız. ve kapalı oldugu için şarjı uzun ömürlü olur ikidebir şarj etmek zorunda kalmazsınız. veya motordan bir hat çekip şarj sorununu kökten halledebilirsiniz?
bu telefondaki hattada 6 ayda bir kontür yüklerseniz hattınız sürekli aktif olur. alın işte motor çalındıktan sonra bulmanın en kolay ve en az masraflı yolu(motor göz ününe alındıgında bence buna masraf bile denilmez)
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
bu benim 2 yıldan beri aklımda olan bir fikir. otomobilime uygulamayı düşünüyordum.
ancak şarj sorun olacak diye hayata geçirmemiştim.
telefon kapalıyken de sinyal verdiğini bilmiyordum. bundan emin misin?
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Gültekin;588923' Alıntı:
bu benim 2 yıldan beri aklımda olan bir fikir. otomobilime uygulamayı düşünüyordum.
ancak şarj sorun olacak diye hayata geçirmemiştim.
telefon kapalıyken de sinyal verdiğini bilmiyordum. bundan emin misin?

evet eminim cep telefonun bataryası takılı oldugu sürece sorun yok sinyal veriyor yani bir şekilde telefona elektrik gelmesi lazım kapalı olsa dahi sinyal veriyor.

yaw hiçmi flim izlemedin elemanlar polislerden kaçarken cep telefonlarını kapattıktan sonra birde telefonun bataryasını çıkarıyorlar. :mrgreen:

yani telefona elektrik geldigi sürece kapalı açık farketmez telefon sürekli sinyal veriyor...:bounce:

yaaa zaten araç takip sistemi dedikleri şeyde bununla aynı mantık. ama o sinyali direkt uydudan alıyor sanırım. gsm şirketlerinin hattını kullanmıyor. ve dünyanın neresinde olursan ol yerini tespit ediyor. cep telefonun çekmedigi yerlerde daha çok işe yarıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eyl 2006
Mesajlar
2,078
harika bilgi beynimin sağ lobuna depoladım.harikasınız arkadaşlar...

telefon markası olarak70 ytl civarı şarjı tel açıkken 1 ay giden modellerden birini tavsiye edebilirim.philips in fisio modelleri hem ucuz hemde bu iş için biçilmiş kaftan.kapalıyken allah bilir ne kadar gider
 
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
159
valla iyi fikir ya çocuklar ama bu yaygınlaşırsahızrsızlar çaldıkları motorda ilk önce cep telf arar bence topiği kapayalım:):) duyulmasın
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
valla iyi fikir ya çocuklar ama bu yaygınlaşırsahızrsızlar çaldıkları motorda ilk önce cep telf arar bence topiği kapayalım:):) duyulmasın

telefonu saklıyacagın yeri iyi belirlersek birşey olmaz ayrıca motoru tamirhaneye görütüp parçalamaları nerden baksan 1-2 saat alır sanırım. ozaman içinde sen polise motorunun çalınıdıgını ihpar edip telefonun numarasını verirsen yerlerini tespit etmek 10-15 dk zaman alır.

hadi diyelim bu iş olmadı. işini iyi bilen bir elektronikçide karşılıklı bir alıcı verici deveresi yaptırırsınız. alıcı devresinı motosikletin anahtarlıgına takarsınız. hani şu arabaların kapı otomatigi için olan ufak kutular varya onun içine bahsettigimiz devereyi yerleştirebilirler. verici devreside motosiklette olur ve belli bir mesafe belirlettirsiniz.örnegin 500 metre. motorunuz sizden bu mesafeden fazla uzaklaştıgında elinizdeki anahtarlık olarak kullandıgınız devre ötmeye başlar. bunun yararı bir yere gittiniz. ve orda 3-4 saat kalıcaksınız diyelim eleman sizin motoru çalıp parçalaması için yeterli süre bunu engellemek için kullnabılabilir.

veya gece motoru bıraktıgınız yerden tekrar almanız( malum gece uyuyorsunuz. saat 03:00 da kalkıp motoru kontrol edecek haliniz yok.) en az 6-7 saat sürüyo. bu durumda elinizdeki anahtarlıgı yatak odanızdaki bir müzik çalar baglarsınız.veya bir hi-fi devresi yaptırırsınız. onada 1-2 tana hoparlör taktık mı olay tamamdır. o uyarı sinyali geldinide. sizin evde hoparlörden çıkan ses sizi uyandırmaya yetecek düzeyde sesini açtıgınızda gece hırsız motorunuza çalsa bile siz evinizden 500 metre uzaklaştıktan sonra uyarı sesinden dalayı uyanmış olacaksınız ve 155 arayıp motorunuzdaki cep telin numarısını verebilirsiniz. böylece hırsızın motoru parçalamaya fırsatı kalmaz.
bu bahsettigim devrenin örnekleri mevcut. örnegin bmw nin yeni model arabalarında arabanın özel bir anahtarlıgı var. bu anahtarlık arabadan belli bir mesafe uzaklaşınca araba otomatik kapıları kilitliyor.
 
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Katılım
21 May 2006
Mesajlar
401
süper..........................................
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
İyide motor zaten 1200 ytl ediyo...100 ytl telefon 20 ytl hat...Sence değer mi?....

Biraz pahalı modellere değer.....
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
İyide motor zaten 1200 ytl ediyo...100 ytl telefon 20 ytl hat...Sence değer mi?....

Biraz pahalı modellere değer.....

ikinci el telefonlar sanırım 50-60 ytl bulabilirler. ve 1200 ytl'lik motor için bile 70-80 ytl fazla degil diye düşünüyorum:silent:
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
ELINT' Alıntı:
sen polise motorunun çalınıdıgını ihpar edip telefonun numarasını verirsen yerlerini tespit etmek 10-15 dk zaman alır.

İşte burada, bu kadar iyimser olamıyorum.
doğrudur. belki 10-15 dakikada bulunabilir. fakat, unutma ki, burası Türkiye...
bürokratik işlemlerden dolayı iş, uzarda uzar.
1 hafta sonra bulunmasına da razıyım.

sanırım, bu sistemi yapacağım.
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
İşte burada, bu kadar iyimser olamıyorum.
doğrudur. belki 10-15 dakikada bulunabilir. fakat, unutma ki, burası Türkiye...
bürokratik işlemlerden dolayı iş, uzarda uzar.
1 hafta sonra bulunmasına da razıyım.

sanırım, bu sistemi yapacağım.

evet bürokratik işlemleride düşündüm onun için polise ihpar ederken olayı biraz abartmak lazım diye düşünüyorum.
mesela "hırsız beni motordan zorla indirmeye çalıştı karşı koyunca yaralı sonrada motorumu alıp gitti" gibi:mrgreen:
veya ne biliyim işte bir şekilde olayı daha önemli hala getirecek birşey söylenebilir . ben pek yalan konusunda iyi degilimdir onun için şimdilik bukadar uydurabildim:mrgreen:
 
Katılım
13 Haz 2005
Mesajlar
3,062
en azından, emniyetin eline tel ve imei no'su gibi, takipte kullanılacak çok kıymetli bilgiler vermiş oluyorsun.

artık gerisi, insaflarına kalmış.
 
Katılım
27 Tem 2006
Mesajlar
867
baba büyüksün...harbiden çok kıyak bir fikir,,işte pratik zeka buna derler..
 
Katılım
8 Tem 2004
Mesajlar
7,735
Telefonu motorun neresine koyacaksınız arkadaşlar? Sizin bürokratik işlemler bitmeden adamlar motoru parçalamaya başlıyorlar zaten.
 
Katılım
14 Haz 2006
Mesajlar
8,146
Telefonu motorun neresine koyacaksınız arkadaşlar? Sizin bürokratik işlemler bitmeden adamlar motoru parçalamaya başlıyorlar zaten.

pro kaçtane hırsız motorun arkçı kontugunun kilidigi kırmayla ugraşırki eleman tahminimce koltugu oldugu gibi söker. ve kontugu sökse dahi bu sistem çalışır.:cherry:

ayrıca motoru çalar çalmaz parçalayacaklarını sanmıyorum.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Hava filtresinin yanına koyarsanız naylona sarıp uzun bir süre bulamaz...Her çalan da parçalamıyor zaten....:)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst