Kağıthane’de Kavşak Kazası: Hız mı Dikkatsizlik mi?

Katılım
28 Ağu 2015
Mesajlar
1,233
Motosikleti
DUKE 250
kavşağa giriyor, hız 95, önünde bu kadar mesafe varken 140 la bile gitse durulabilir,
telefon önünde açık demekki dikkati yolda değil, bu yüzden arabayı göremiyor,
arabanın hareketini biraz farketse direğin hizasındayken bile durabilir yada kaçış manevrası yapabilirdi.
arabada yeteri kadar kontrollü çıkmıyor. sağdaki park halindeki megane arabanın görüşünü engelliyor (hatta farları açık, motorun farkedilmesini 2x daha düşürüyor). sonuç olarak oranını bilmem ama her iki tarafta tamamen hatalı.

13b703e.png
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Vaybe araba yolu diklemesine kesiyor bakınız ikinci resim, millet motosiklet sürücüsünü kusurlu buluyor. Şöyle yapsaymış, böyle yapsaymış.
Vaybe.
Abi sen oraya bir git bak nasıl bir yer, sonra yorum yap bence. Zamanında profesyonel sürücülük yaparken sanki tüm kurallara harfiyen uymuş gibi yazmışsın. Tabi ki hatanın büyüğü motosiklette orada; belki 100 kere geçmiş olduğum bir kavşak orası, bu süratle gidilecek bir yer değil.

Evet oradan karşıya geçiş olmamalı bu da arabanın hatası ama "yolu diklemesine kesmek" diye bir kusur tanımı olamaz; kavşakların %99'unda yolu diklemesine kesersin doğası gereği. :)

Sonuçta motosikletli o süratte gitmese araba "yolu diklemesine geçmesine" rağmen gerçekleşecek bir kaza değildi o. Esas sebep gayet net burada.

Bu arada o kavşak ve site girişi tasarımını yapanları tebrik ediyorum, çok başarılı iş yapmışlar. Siteden aşağı Kağıthane yönüne gitmek için site çıkışından 1,25km ileriden dönüp aynı yolu karşı şeritten geri gelerek toplamda aynı yere varmak için 2,5km yol yapmak zorunda bırakmışlar insanları. Bazı gün ve saatlerde D020 aşırı kabalık olur, o mesafeyi almak öyle 5dk falan sürmez o durumlarda.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

kavşağa giriyor, hız 95, önünde bu kadar mesafe varken 140 la bile gitse durulabilir,
...
Uydu haritadan ölçtüm, videonun başladığı andaki mevki ile kaza mevkiî arasında yaklaşık 85m mesafe var.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Ağu 2015
Mesajlar
1,233
Motosikleti
DUKE 250
Uydu haritadan ölçtüm, videonun başladığı andaki mevki ile kaza mevkiî arasında yaklaşık 85m mesafe var.
benimki tabi sallamasyon bir değerdi ama durmak için yeterli mesafe var aslında,
onun haricinde hızı 60a düşürüp girse ya görürdü, ya kaçabilirdi, yada daha az hasar görürdü.

kgm nin sitesindeki teorik süreler.
1769701356750.png
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
benimki tabi sallamasyon bir değerdi ama durmak için yeterli mesafe var aslında,
onun haricinde hızı 60a düşürüp girse ya görürdü, ya kaçabilirdi, yada daha az hasar görürdü.

kgm nin sitesindeki teorik süreler.
...
Motosiklette uzar bu mesafeler. Dolayısıyla neymiş? Koşullar gerektirirse durabileceği bir süratte seyretmiyormuş. Umarın ciddi bir fiziksel zarar görmemiştir de aldığı güzel dersle kalır.
 
Katılım
18 May 2025
Mesajlar
230
Motosikleti
Mondial Grumble
Kazaya karışan arabanın kusuru veya hatası yok pozisyon çok temiz. Motorlu oraya 90 ile giriyor kesinlikle daha yavaş olması lazım üstelik frenleyecek mesafesi de var olmaması gereken bir kaza. Bir de kavşakta orada duran araç var o da kesinlikle hatalı cezası kesilsin.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Zamanında profesyonel sürücülük yaparken sanki tüm kurallara harfiyen uymuş gibi yazmışsın.
Bir kaza olmuş herkes kendince kimin hatalı olduğunu yazmış, bende herkes gibi kendi görüşümü paylaşmışım,

Ne alakası var bu yazdığının, amaç ne ? Niye kişiselleştiriyorsun?

Abi sen oraya bir git bak nasıl bir yer, sonra yorum yap bence.

Al senin paylaştığın görüntü, benim oraya gitmemek gerek yok, o resim her şeyi açıklıyor.







Otomobil tali yoldan kazancı sokaktan çıkıyor, motosiklet Selçuk caddesinde,

1 - Sokaktan çıkan, cadde de olana yol verecek yol hakkı motosiklette.

2 - Yol çizgisine dikkat edersek Kazançı sokaktan karşıya geçiş yok.

Sonuç olarak her durumda motosikletli yüzde yüz haklı, otomobil karşıya geçiş olmayan yerden karşıya geçmeye çalışıyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bu arada o kavşak ve site girişi tasarımını yapanları tebrik ediyorum, çok başarılı iş yapmışlar. Siteden aşağı Kağıthane yönüne gitmek için site çıkışından 1,25km ileriden dönüp aynı yolu karşı şeritten geri gelerek toplamda aynı yere varmak için 2,5km yol yapmak zorunda bırakmışlar insanları. Bazı gün ve saatlerde D020 aşırı kabalık olur, o mesafeyi almak öyle 5dk falan sürmez o durumlarda.

Oradan dönüş olmadığını uzun uzun tarif etmişsin.

Kendinle çelişiyorsun.
 
Son düzenleme:
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,008
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Bir kaza olmuş herkes kendince kimin hatalı olduğunu yazmış, bende herkes gibi kendi görüşümü paylaşmışım,

Ne alakası var bu yazdığının, amaç ne ? Niye kişiselleştiriyorsun?



Al senin paylaştığın görüntü, benim oraya gitmemek gerek yok, o resim her şeyi açıklıyor.







Otomobil tali yoldan kazancı sokaktan çıkıyor, motosiklet Selçuk caddesinde,

1 - Sokaktan çıkan, cadde de olana yol verecek yol hakkı motosiklette.

2 - Yol çizgisine dikkat edersek Kazançı sokaktan karşıya geçiş yok.

Sonuç olarak her durumda motosikletli yüzde yüz haklı, otomobil karşıya geçiş olmayan yerden karşıya geçmeye çalışıyor.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:



Oradan dönüş olmadığını uzun uzun tarif etmişsin.

Kendinle çelişiyorsun.
Videoyu izlersen kavşak girişinde yol ver tabelası var, aracın çıktığı yerde de DUR tabelası var. Motosiklet 85m geride 95'le giderken aracın yarısı zaten yola girmiş durumda. Motosiklet fren yapacağına selektör çekiyor ve aracın selektöre tepki verip yavaşlayacağı veya duracağı ve aracın önünden geçebileceği varsayımı ile sola doğru yanaşıyor, ancak araç motosikletin farkında değil ve yoluna devam ediyor. Motosikletli de buna geçiriyor.

Kuralların veya kimin haklı olduğunun hiçbir önemi yok; motosikletli karşı taraf hata yapsa bile kendi aksiyonu ile kazayı önleyebilecekken bunu yapmadığı / yapamadığı ve kaza sebeplerinden biri kendi kuralsız davranışı olduğu için suçlu aslında.

Bu ölümlü bir kaza olsaydı çok basit bir şekilde önleyebileceği bir kaza nedeniyle mesela ardında bakmakla yükümlü birini bıraksaydı veya ölmeyip bakıma muhtaç duruma düşse birilerine yük olsa veya arkasında gözlü yaşlı bir ana baba / evlat bıraksaydı ne olacaktı? Benim suçlu diye üstelemem bunlarla ilgili...
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
istanbul trafik konusunda gerçekten çok değişik bir yer özellikle motorcuları
emniyet şeridinde 100 km/h yapan var makaslar vs vs
yani motorcunun hızı ona göre pek abartı değil çünkü istanbul trafiğinin dinamikleri değişik motorcular kahvaltıda yürek yiyip öyle çıkıyorlar yola
o haklı bu haksız o hızlı girmiş o yol vermemiş vs vs olan olmuş umarım motorcu biraz olsun akıllanıp bundan sonra daha dikkatli gider
istanbul'da yaşamayanların o trafiğe girmeyenlerin video'yu izleyip yorum yapmaları afaki olur
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,774
istanbul trafik konusunda gerçekten çok değişik bir yer özellikle motorcuları
emniyet şeridinde 100 km/h yapan var makaslar vs vs
yani motorcunun hızı ona göre pek abartı değil çünkü istanbul trafiğinin dinamikleri değişik motorcular kahvaltıda yürek yiyip öyle çıkıyorlar yola
o haklı bu haksız o hızlı girmiş o yol vermemiş vs vs olan olmuş umarım motorcu biraz olsun akıllanıp bundan sonra daha dikkatli gider
istanbul'da yaşamayanların o trafiğe girmeyenlerin video'yu izleyip yorum yapmaları afaki olur
İstanbul'a hayatımda 4 5 kez gitmişimdir ve emniyet şeridinde 40 50yle giderken bile herkes beni çok rahat bir şekilde sollıyabiliyodu trafiği emniyet şeridinden çok hızlı akıyor ve motorcularda ona göre dediğin gibi her sabah yürek yiyip yola çıkıyor yoksa gidiceği yere arabadan sadece bir tık hızlı gidicek bence gereksiz bir hız ve risk . Videoda ki hız kesinlikle fazla kavşağa giriyosun ve kavşaktakine yol ver tabelası var sellektör atmak sokak ışıkları ve nispeten aydınlık bir havada motosiklette ki yetersiz far gücüyle görünmemek gibi bir şey sellektör yerine ön frene birazcık dokunsa veya kontra verse kazadan çok kolay bir şekilde kurtulurdu forumda ki herkes motorcuyu suçlamış çünkü kazadan çok kolay bir şekilde kaçınılabilirdi hem can hem mal kaybından çok kolay kurtulabilecekken böyle bir şey yapması yüzünden suçlandığını düşünüyorum ve haklılar ama resmi olarak araba %75oranla motor %25 oranla kusurlu . Araba veya motor suçlu diye tartışmak bence gereksiz @yaşlıveacemi işin resmi boyutundan yorumluyor @Cyan trafik bilgisi yüzünden suçluyor vs. gibi bir olaya çıkıyor herkesin bakış açısı farklı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst