ATV ile Uçuruma Yuvarlandı, ‘Öldüm mü?’ Diye Sordu”

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
ucurumdan-uctu.jpg


Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) adrenalin dolu bir ATV turu, korku ve şaşkınlıkla sonuçlanan bir kazaya sahne oldu. Olay, engebeli arazide kontrolü kaybeden sürücünün aracıyla birlikte uçuruma yuvarlanmasıyla meydana geldi.

Kazanın tamamı sürücünün aksiyon kamerasına saniye saniye yansıdı. Görüntülerde ATV’nin dik yokuşta ilerlediği sırada hızını kaybettiği ve bir anda uçuruma doğru yuvarlandığı görülüyor. Kaza sırasında sürücünün “Yapma, yapma, yapma…” diye bağırdığı ve aracı durdurmaya çalıştığı duyuluyor.

ATV durduktan sonra ağır bir şok yaşayan sürücü, çevresini kontrol ederken şaşkınlıkla “Öldüm mü?” diye sordu. O anlar çevrede bulunan arkadaşları tarafından sakinleştirilmeye çalışılırken, genç sürücü mucizevi bir şekilde sadece hafif yaralarla kazayı atlattı.


Haberin devamı için tıklayın.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Tövbe estağfurullah adamın tatlı şivesinden ötürü gülmekten üzülemedim bile. Geçmişler olsun, umarım iyidir.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,757
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Aynen ya gülmekten alıkoyamadım kendimi.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Yapma yapma diye kime diyor ?...
Ben güldüm ne yalan diyim...
En son sorduğu ''ağzımdan kan mı geliyor ?'' final için iyiydi...
 
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
1,252
Motosikleti
Yok
Geçmişte CFmoto 625'lik bir ATV kullandım 1-1,5 sene kadar, ilk aldığım günü hatırlıyorum.

Ödemeyi yaptım, plakayı-ruhsatı falan çıkarttık, işim bitti evime döneceğim.

İlk kez ATV sürüşüm, bayiiden çıktım, yine tıngır mıngır gidiyorum, dümdüz 1-1,5 km. kadar gittim, sonra 90 derecelik bir dönüş yeri geldi.

Oradan dönmeye çalışmamla ATV'nin beni manyak gibi ters tarafa (*) çekmesi bir oldu. Otomobil ya da motosikletle döndüğüm gibi dönmeye çalıştım orayı.

Sonradan okuduklarımdan öğrendim ki, bu ATV'ler mühendislik yapıları gereği virajlarda oldukça tehlikeli aletlermiş.

Yani otomobil ya da motosiklet gibi stabil viraj asla alınamıyor bu meretlerde - çok daha hızını düşürmen, temkinli olman gerekiyor.

Neyse, ilk tecrübemle bunu kazasız-belasız öğrenmiş oldum, sonra elbette virajlarda bu duruma uygun şekilde kullandım ve herhangi bir başka problem yaşamadan zevkle sürdüm ATV'mi.


---------------------------------------------

(*) Ters tarafa mı, yoksa dönmeye çalıştığım aynı tarafa mı çekti beni makina, net olarak hatırlayamadım şimdi - yanlış bilgi vermeyeyim. Ama bir tarafa çekti işte ve oldukça tehlikeli bir durum oluşverdi bir anda.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Geçmişte CFmoto 625'lik bir ATV kullandım 1-1,5 sene kadar, ilk aldığım günü hatırlıyorum.

Ödemeyi yaptım, plakayı-ruhsatı falan çıkarttık, işim bitti evime döneceğim.

İlk kez ATV sürüşüm, bayiiden çıktım, yine tıngır mıngır gidiyorum, dümdüz 1-1,5 km. kadar gittim, sonra 90 derecelik bir dönüş yeri geldi.

Oradan dönmeye çalışmamla ATV'nin beni manyak gibi ters tarafa (*) çekmesi bir oldu. Otomobil ya da motosikletle döndüğüm gibi dönmeye çalıştım orayı.

Sonradan okuduklarımdan öğrendim ki, bu ATV'ler mühendislik yapıları gereği virajlarda oldukça tehlikeli aletlermiş.

Yani otomobil ya da motosiklet gibi stabil viraj asla alınamıyor bu meretlerde - çok daha hızını düşürmen, temkinli olman gerekiyor.

Neyse, ilk tecrübemle bunu kazasız-belasız öğrenmiş oldum, sonra elbette virajlarda bu duruma uygun şekilde kullandım ve herhangi bir başka problem yaşamadan zevkle sürdüm ATV'mi.


---------------------------------------------

(*) Ters tarafa mı, yoksa dönmeye çalıştığım aynı tarafa mı çekti beni makina, net olarak hatırlayamadım şimdi - yanlış bilgi vermeyeyim. Ama bir tarafa çekti işte ve oldukça tehlikeli bir durum oluşverdi bir anda.
ATV ler çok tehlikeli araçlar..
Ani olarak hareket edebilen , yüksek hızda kontrol kaybı çok yaşatabilen manyak bir araç...
Zaten yapısı gereği asfal sürüşleri bana saçma geliyor.. Trafikte otomobiller gibisin.. Asla bir motosiklet olamıyorsun...
Evimin etrafı bir zamankar kırsal olması sebebiyle 150 lik bir atv almıştım.. Kendime hoplamalı zıplamalı bir parkur yapmıştım... Biraz hızlı döneyim , diye her seferinde hızımı artırdığım sırada en son denememde ATV dönmüş ama üzerinde ben yoktum... :) O dikenli yaban çalılarının içine uçmuştum... Evimin yanı olması sebebiyle terlik şort tişort idi kıyafetim :)
Üzerimde binlerce çizik ve diken delikleri ile gülme krizine girmiştim.. :)
Allahtan buralara ev yapıldı da benim parkur olayım bitti..ATV yi de sattım :)
İnsana garip bir özgüven veriyor,

Senin olayda aynı benim gibi... Eğer sen uçmasaydın emin ol ATV devrilirdi... Virajlarda mutlaka döneceğiniz tarafa içe doğru yatmanız gerekiyor... Balta gibi durunca tehlike yaratıyor alet..
 
Katılım
16 Şub 2020
Mesajlar
1,252
Motosikleti
Yok
Eğer sen uçmasaydın emin ol ATV devrilirdi...
Yok, uçmadım o bahsettiğim olayda Allah'tan.. :) Ama biraz daha hızlı, biraz daha sert dönmeye kalksaydım muhakkak ki ya uçacaktım, ya da ATV devrilecekti.

"Asfalt sürüşleri" derken, işte zevkler ve renkler tartışılmaz hesabı gibi, aksine ben de sadece asfaltta kullandım bu makinayı, araziye çıkmayı hiç düşünmedim bile - hiç ilgimi çekmiyor arazi olayı.

Ben bununla yarım saat-kırkbeş dakika kadar Bursa'da şehir içinde turluyordum, ağır ağır giderken çevreyi, insanları, ağaçları, araçları, kedileri köpekleri vs. izliyordum temiz hava alaraktan, işte bu bana büyük bir mutluluk veriyordu, hep derim, oldukça stresli geçen bir günde "ruh terapisi" gibi bir şey oluyordu.

Artık bu forumda da sık sık bahsettiğim türden manyaklar/katiller/trafik teröristleri yüzünden ATV de kullanamıyorum, içim gidiyor o bahsettiğim eski günlerime resmen - ama maalesef yapabileceğim bir şey yok şu anda. :(
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
4 Tekeri motosiklet gidonuyla kontrol etmek kadar saçma bir fikir yok, ekmek arası kurabiye yemek kadar anlamsız bir şey.
 
Katılım
27 Ağu 2022
Mesajlar
510
Motosikleti
Suzuki Inazuma
4 Tekeri motosiklet gidonuyla kontrol etmek kadar saçma bir fikir yok, ekmek arası kurabiye yemek kadar anlamsız bir şey.
ATV'lerde olay şey değil mi abi?

Arazide sürerken diferansiyel sürüşü kötü etkilediği için arka tekerler arasında diferansiyel yok (Takla atmalarının sebebi bu)
Tekerler arası mesafedeki kısalık sayesinde de hızlı dönüş yapılabildiği için de normal yıvırlak direksiyon yerine motosiklet gidonu

Böyle tuhaf, akraba evliliği araçlar. Bakırköy'de ve Haliç'in oralarda süren çok insan gördüm. "Motosiklet sürer gibi açık havada olmak istiyorum, ama öndeki Doblo'nun yağ kaçırmalı egzoz dumanını solumak da istiyorum" diyorlar herhalde.
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
ucurumdan-uctu.jpg


Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde (KKTC) adrenalin dolu bir ATV turu, korku ve şaşkınlıkla sonuçlanan bir kazaya sahne oldu. Olay, engebeli arazide kontrolü kaybeden sürücünün aracıyla birlikte uçuruma yuvarlanmasıyla meydana geldi.

Kazanın tamamı sürücünün aksiyon kamerasına saniye saniye yansıdı. Görüntülerde ATV’nin dik yokuşta ilerlediği sırada hızını kaybettiği ve bir anda uçuruma doğru yuvarlandığı görülüyor. Kaza sırasında sürücünün “Yapma, yapma, yapma…” diye bağırdığı ve aracı durdurmaya çalıştığı duyuluyor.

ATV durduktan sonra ağır bir şok yaşayan sürücü, çevresini kontrol ederken şaşkınlıkla “Öldüm mü?” diye sordu. O anlar çevrede bulunan arkadaşları tarafından sakinleştirilmeye çalışılırken, genç sürücü mucizevi bir şekilde sadece hafif yaralarla kazayı atlattı.


Haberin devamı için tıklayın.
Ne poh yemeye bu aleti bu kadar hızlı sürerler anlamıyorum uçunca da öldüm mü😂😂
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
657
Motosikleti
Kymco Skytown 125, Multistrada V2S
Arkadaş affetsin gerçekten izlerken bir gülme isteği geliyor insana...
Çok geçmiş olsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst