Motosiklette Ellerim Neden Uyuşuyor ?

Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,640
Motosikleti
Ns200 15"
Eski kasalardan Fat Boy çalıştırmıştım stop etmesin diye boşta gaz verirken bir süre sonra elim uyuşmuştu, sanki hilti ile duvar kırıyormuş hissi almıştım.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Sevgili Arndiol,

Ben elimden geldigince argümanlariniza cevap vermeye calisiyorum. Siz ise susup "haklisiniz" dememi bekliyorsunuz sadece.

Sundugunuz argüman endüstriyel tesislerde kullanilan makinalar icin yazilmis dökümanlar. Tek bir satirinda motosikletten veya ulasim araclarindan bahsetmiyor.

Ben sizin gibi "sen yanlis bilgi veriyorsun " demek yerine yapici bir beyin firtinasi olusturmaya calisiyorum.

Ama

Sizin bu sekilde bir cabaniz yok .

Sizin dediginiz olsun o zaman.

Dünya düzdür ve bir öküzün boynuzlari üzerinde durmaktadir.

Benim paylasimim ise yanlistir. Tamamen haklisiniz.

Umarim tatmin olmussunuzdur. :cool:

Sevgilerimle

Haklısın demeni beklemiyorum sadece karşıt fikir sunuyorsunuz, ama destekleyen tek bir bilgi bile yok. Benim ilk mesajıma kaynak sordunuz, 5. kez kaynak soruyorum size.

Siz fikir yöneltmiyorsunuz net olarak "hayır birşey olmaz" diyorsunuz. Tekrardan haklı cıkmak için "siz böyle dediniz ben böyle dedim, sizin çabanız yok" gibi yönlendirici mesajlar atmaya gerek yok, bunlar malum kitle taktiği. foruma taşımayın.

Lütfen birşey paylaşıyorsanız bizden istediğiniz gibi kaynak gösterin.

Konuyu siz uzatıyorsunuz, ben haklı olma derdinde değilim. Kaynak gösteremezsiniz ben haklıyım demiyorum, ben kaynak birşeyler sundum diyorum ki eğer alt bir detayı varsa bunun kaynak gösterin bizde ögrenelim.
 
Son düzenleme:
Katılım
23 Haz 2025
Mesajlar
51
DİKKAT !!!! HASSAS GÖRÜNTÜLER İÇEREN BAŞLIK

Alın size kocaman bir şehir efsanesi.

Motosikletim çok titreşimli o yüzden ellerim uyuşuyor.

Hayır efendim o iş öyle değil.

Ellerinizin uyuşması için sebepler genellikle şu ikisidir.

- Kan dolaşımınızı etkileyen faktörler
- El sinirlerinize baskı yapan faktörler

Motosikletteki titreşim

-Kan dolaşımınıza engel olmak bir yana aksine yardımcı olur.
-Sinirler üzerinde baskıya sebep olamaz.

Pekçok fiyzoterapik uygulamada titreşim kan dolaşımını rahatlatıcı olarak kullanılır .


Uyuşmanın başlıca sebebi kasılmadır.


Gidonu ne kadar çok sıkarsanız , kollarınızı ne kadar kasarsanız kan dolaşımınız o kadar zorlaşacak ve uyuşma o kadar çabuk sizi bulacaktır. Eldiveninizin bedeni elinize göre küçük ise aynı sonuç olacaktır.

Çözüm çok basittir.

Motosiklette doğru şekilde oturmayı öğrenmelisiniz. Öğrendiğiniz oturuş şekli doğru değil ise o uyuşma geçmez.

Bir tek istisnai durum vardır.


Eğer Karpal tünel sendromu adı verilen tıbbi bir soruna doğru giden yolda mesafe aldıysanız, yarım saat sürüş bile ellerinizi hissedemez hale gelmenize sebep olur.

Nereden mi biliyorum. Doktor değilim ama beni ameliyat eden doktorum hem sıkı bir motorcu hem de öğrencimdi :cool:

Damdan düşenin halinden damdan düşen anlarmış . (Ameliyatı 2018 de Almanyada yapan değerli doktorum Baha Kızılırmak a huzurlarınızda tekrar teşekkür ederim.)

6b090xk.jpg
evet bir dr olarak carpal tunel sendromu olduğunu motor kullandıktan sonra farkedenleri bile gördüm...
eğitmen değilim ama motorsiklete çok ilgili biri olarak el uyuşmasını en çok farkında olunan veya olunmayan gidon sıkma, kasılma durumlarında görüyorum...kendimde bile uzun süre yaşadığım oldu...
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
gelin abi bi tane 660 tenere kullanın ondan sonra konuşalım
değil gidon u sıkmamak ellerini bırakıp gitsen gene de uyuşur hilti hilti
motorun titreşimi gidon^da değil genelde pegler'de ve depo'da oluyor hele çinli cup ise selede de hissedilir
2010 yılında mondial cub ile artçı ile 75km/h ile giderken sıfır sıkıntı 80 ni geçince alttan cimcik gelirde anında ne yapıyorsun 80 i geçme diye ybr 125 aldım bütün kavga bitti

Bursadan sevgili dostum Süleyman Baş da SM e çevrilmiş bir 660 vardı. O motorla kapalı alanda dar manevra çalışması yapmaya çalışırken seleden kalçamın havalandığını bilirim ki 100 kg nin üzerinde bir adamım. O motorunki titreşim falan değil , bildiğin huysuzluk , hırçınlık, şirretlik. 🤪🤪🤪🤪
 
  • Haha
Tepkiler: F54
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Otomobil kullanmayı öğrenen sürücü adaylarında da el uyuşması, kol ağrısı, sırt ağrısı görülebilmektedir. Çoğunlukla korku nedeniyle direksiyonu sıkmak, kolları kasmak durumları olabilmektedir. Otomobil direksiyonunda titreşim olmadığına göre uyuşmayı titreşime bağlayamayız.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Titreşimli bir materyal ile (örneğin bir motosikletin gidonu) etkileşimdeyseniz ellerinizi uyuşur (veya karıncalanır) NOKTA. Bu materyal ile hangi sürede veya hangi şiddetle etkileşimde kaldığınıza bağlı olarak da bu uyuşma (veya karıncalanma) hissi değişir (olmaz/artar/azalır, vs) İKİNCİ NOKTA.

Hem tıbbi literatürde hem de İSG literatüründe yeri olan bir meselede tartışmak abesle iştigal.

Bunun ecnebicesi "Hand-arm vibration syndrome". Türkçesi "El-Kol Titreşim Sendromu".

Yani sadece ağır sanayiide matkap kullanmak ile değil, yüksek titreşimli bir motosiklet sürerken de bu sendromun etkilerini görebilirsiniz. Tabii bu, motosikleti hangi sürede kullandığınıza, gidonu ne denli sıkı/gevşek tuttuğunuza göre değişir ama nihayetinde maruz kalınır. Buna "Mekanik Stres" deniliyor.

Bazıları belki hiç hissetmez ama özellikle fark etmediği bir karpal tünel sendromu olan bir sürücü çok şiddetli hissedebilir. Özellikle metabolik risk profiline sahip bir bireyseniz, beslenme alışkanlıklarınız kötüyse, vitamin mineral eksikleriniz varsa, sporla hiç ilginiz yoksa falan çok daha büyük etksii olacaktır. Hatta Reddit'te bile konusu geçer;

Hadi size ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI İŞSAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'nün yayınladığı uygulama rehberini de bırakayım da, "kaynak gösterme" faslı bitmiş olsun :)

Daha da yazmam :)
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Titreşimli bir materyal ile (örneğin bir motosikletin gidonu) etkileşimdeyseniz ellerinizi uyuşur (veya karıncalanır) NOKTA. Bu materyal ile hangi sürede veya hangi şiddetle etkileşimde kaldığınıza bağlı olarak da bu uyuşma (veya karıncalanma) hissi değişir (olmaz/artar/azalır, vs) İKİNCİ NOKTA.

Hem tıbbi literatürde hem de İSG literatüründe yeri olan bir meselede tartışmak abesle iştigal.

Bunun ecnebicesi "Hand-arm vibration syndrome". Türkçesi "El-Kol Titreşim Sendromu".

Yani sadece ağır sanayiide matkap kullanmak ile değil, yüksek titreşimli bir motosiklet sürerken de bu sendromun etkilerini görebilirsiniz. Tabii bu, motosikleti hangi sürede kullandığınıza, gidonu ne denli sıkı/gevşek tuttuğunuza göre değişir ama nihayetinde maruz kalınır. Buna "Mekanik Stres" deniliyor.

Bazıları belki hiç hissetmez ama özellikle fark etmediği bir karpal tünel sendromu olan bir sürücü çok şiddetli hissedebilir. Özellikle metabolik risk profiline sahip bir bireyseniz, beslenme alışkanlıklarınız kötüyse, vitamin mineral eksikleriniz varsa, sporla hiç ilginiz yoksa falan çok daha büyük etksii olacaktır. Hatta Reddit'te bile konusu geçer;

Hadi size ÇALIŞMA VE SOSYAL GÜVENLİK BAKANLIĞI İŞSAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ GENEL MÜDÜRLÜĞÜ'nün yayınladığı uygulama rehberini de bırakayım da, "kaynak gösterme" faslı bitmiş olsun :)

Daha da yazmam :)
Sahane bir paylasim.

Ama benim tezimi cürütmüyor aksine destekliyor. Basindan beri söyledigim gibi ellerinizin uyusmasi motorunuz titredigi icin degil. Siki siki gidona sarildiginiz icin oluyor. Titresimsiz bir motorda bile ellerinizi siktiginizda uyusma olabiliyorken , dogru oturus pozisyonunda titresimin bir önemi kalmiyor elleriniz uyusmuyor.

Sevgilerimle
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Sahane bir paylasim.

Ama benim tezimi cürütmüyor aksine destekliyor. Basindan beri söyledigim gibi ellerinizin uyusmasi motorunuz titredigi icin degil. Siki siki gidona sarildiginiz icin oluyor. Titresimsiz bir motorda bile ellerinizi siktiginizda uyusma olabiliyorken , dogru oturus pozisyonunda titresimin bir önemi kalmiyor elleriniz uyusmuyor.

Sevgilerimle
Valla hocam nasıl okuduğuna bağlı :)

Sürücüde sorun varsa, titreşimsiz bir motorda dahi elleri uyuşabilir...

Motosiklette sorun varsa, sorunsuz bir sürücünün dahi elleri uyuşabilir...
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Elinizi titreyen bir yüzeyin üstünde "kavramadan" sadece koyarak 3 saat tuttuğunuzda hiç birşey olmayacağına inanıyorsunuz ciddi ciddi.

Üstelik bununla ilgili tek bir kanıt ya da araştırma sunmadan "bakın matkabı tuttugu için eli uyuşuyor demek ki titreşimli alete maruz kalsanız da tutmazsanız hiçbirşey olmaz" mantığı ile savunuluyor.


Aynen 3 saat boyunca titretelim sizi hiçbirşey olmaz size. kavramıyorsunuz sonuçta di mi ? :)

Abi cidden aklım almıyor, yahu adamlar üretim makinaları kaynaklı masadaki yerdeki titremelerden kaynaklı ISG prosedürleri geliştiriyor, bunlara önlem alıyor, titreşim azaltıcı sistemler ve ayakkabılar üretiyor biz burada uzun süre maruz kalınan titreşimi elle tutmazsak birşey olmaz diyenlere laf anlatmaya calısıyoruz.

Okan hocam, punctum'un yazdıgı şey sizni dediğinizi yansıtmıyor. Siz "maruz kalma etkisini" inkar ediyorsunuz. kavradıgınızda bunun daha hızlı ya da şiddetli oluyor olması maruz kaldıgınızda birşey olmayacağı sonucunu cıkarmıyor.

yav yok mu bir doktor, ısg uzmanı allah aşkına su forumda :D
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Valla hocam nasıl okuduğuna bağlı :)

Sürücüde sorun varsa, titreşimsiz bir motorda dahi elleri uyuşabilir...

Motosiklette sorun varsa, sorunsuz bir sürücünün dahi elleri uyuşabilir...

Iste katilmadigim cümle ikincisi . Eger sürücüde tibbi bir sorun yok ise titresimli bir motorda bile elleri uyusmaz.

Hadi en amiyane tabirle yazayim. Elleriniz poponuzdan önce uyusuyorsa sorun oturusunuzdadir.

Sevgilerimle
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
. Eger sürücüde tibbi bir sorun yok ise titresimli bir motorda bile elleri uyusmaz.


artık cevap vermiyorsun ama inatla yazacagım.

KAYNAK GÖSTER ABİ KAYNAK !

Nereden alıyorsun bu bilgiyi allah aşkına kaynak göster.


"yer çekimi yoktur gök itimi vardır" diyen adamlar gibi kaynaksız bilgi sallamayın şurada ya.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Elinizi titreyen bir yüzeyin üstünde "kavramadan" sadece koyarak 3 saat tuttuğunuzda hiç birşey olmayacağına inanıyorsunuz ciddi ciddi.

Üstelik bununla ilgili tek bir kanıt ya da araştırma sunmadan "bakın matkabı tuttugu için eli uyuşuyor demek ki titreşimli alete maruz kalsanız da tutmazsanız hiçbirşey olmaz" mantığı ile savunuluyor.


Aynen 3 saat boyunca titretelim sizi hiçbirşey olmaz size. kavramıyorsunuz sonuçta di mi ? :)

Abi cidden aklım almıyor, yahu adamlar üretim makinaları kaynaklı masadaki yerdeki titremelerden kaynaklı ISG prosedürleri geliştiriyor, bunlara önlem alıyor, titreşim azaltıcı sistemler ve ayakkabılar üretiyor biz burada uzun süre maruz kalınan titreşimi elle tutmazsak birşey olmaz diyenlere laf anlatmaya calısıyoruz.

Okan hocam, punctum'un yazdıgı şey sizni dediğinizi yansıtmıyor. Siz "maruz kalma etkisini" inkar ediyorsunuz. kavradıgınızda bunun daha hızlı ya da şiddetli oluyor olması maruz kaldıgınızda birşey olmayacağı sonucunu cıkarmıyor.

yav yok mu bir doktor, ısg uzmanı allah aşkına su forumda :D


Var ve yazdi , sanirim kacirdin 😎

evet bir dr olarak carpal tunel sendromu olduğunu motor kullandıktan sonra farkedenleri bile gördüm...
eğitmen değilim ama motorsiklete çok ilgili biri olarak el uyuşmasını en çok farkında olunan veya olunmayan gidon sıkma, kasılma durumlarında görüyorum...kendimde bile uzun süre yaşadığım oldu...
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Okan hocam, punctum'un yazdıgı şey sizni dediğinizi yansıtmıyor. Siz "maruz kalma etkisini" inkar ediyorsunuz. kavradıgınızda bunun daha hızlı ya da şiddetli oluyor olması maruz kaldıgınızda birşey olmayacağı sonucunu cıkarmıyor.
Iste katilmadigim cümle ikincisi . Eger sürücüde tibbi bir sorun yok ise titresimli bir motorda bile elleri uyusmaz.
Okan hocam māhir...aksini söyleyen ifadeden lehine sonuç çıkarıyor :)
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,882
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
burada yazanı zaten inkar etmiyoruz ki, tartıştığımız şey senin uzun süreli titreşime maruz kalındıgında birşey olmaz demen.

buna hiçbir kanıt sunamıyorsun.
ne zaman argüman sundu ki şimdi sunsun altı bomboş bi herif birilerinin gözünde büyük usta sanılıyor ya onlara acıyorum ben
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
ne zaman argüman sundu ki şimdi sunsun altı bomboş bi herif birilerinin gözünde büyük usta sanılıyor ya onlara acıyorum ben


hiç dominar sürmemiş ki nereden bilsin titreşimi.

motorun üstüne elini koysan uyuşuyor biz burada kavramazsan birşey olmaz diye tartışıyoruz :D
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Motosiklette ellerin uyuşması önemli oranda yanlış gidon tutuş ve oturuş ile ilgili olsa da El-Kol Titreşim Sendromunu yok saymak mümkün değil. Motosikletin titreşim seviyesi ve kullanma süresine bağlı olarak doğru tutuş ve oturuşa rağmen uyuşma sorunu yaşanabilir.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
hiç dominar sürmemiş ki nereden bilsin titreşimi.

motorun üstüne elini koysan uyuşuyor biz burada kavramazsan birşey olmaz diye tartışıyoruz :D

Bayiliyorum su yeni yetme dominarci tayfaya.

Beni 40 yasindan sonra motora baslamis gözlemeci abileri ile karistiryorlar. Yavrucugum sizler babanizin yedigi portakalda vitaminken ben asagidaki motoru kullaniyordum. Titresim nedir bunda ögrendim 😎
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst