Fiyat dengesizliği ve motor tavsiyesi ne yapmalıyım?

Katılım
11 Haz 2024
Mesajlar
15
Merhaba abiler, ablalar lise öğrencisiyim evden okula gitmek için motor almak istiyorum aklıma yatan motorlar oldu mesela pulsar125 ama fiyatı gereksiz pahalıydı 125 lik bir motora okadar para harcayacağına aynı markanın pulsar 160 ug si bulunabiliyor yada başka bir marka olsun peugot pm01 ile aynı motorun 250 cc olan versiyonu pm-02 ile arasında çok az fiyat farkı var buda insanı bunaltıyor şimdi 125 likten fazla olursa da ehliyet sıkıntısı var ama işte insanın içine düşüyor yada bunun yerine düşse kalksa üzülmeyeceğim bir tvs raider mi alsam hem sürmüştüm daha önce lastiklerini kaliteli alır kullanırım artan parayı da daha sonraki motor için kenara mı atsam? Ama frenler beni korkutuyor, çinli motorları da düşündüm abs falan var ama motora zarar gelse hemen tamir edemeyecek olma düşüncesi beni korkutuyor çünkü keyfi almıyorum ulaşım için lazım oluyor tavsiyelerinizi bekliyorum.:)
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
A1 sınırı yüzünden 125ccye mahkum olsam 2. elden temiz bir dio kovalarım. Güzel bir fiyata denk getirirsen satarken zarar da etmezsin. 2 sene kullan, Sonra a2 için düzgün bir motosiklet alırsın. Benim düşüncem ve ben olsam yapacağım şey bu.
 
Katılım
11 Haz 2024
Mesajlar
15
A1 sınırı yüzünden 125ccye mahkum olsam 2. elden temiz bir dio kovalarım. Güzel bir fiyata denk getirirsen satarken zarar da etmezsin. 2 sene kullan, Sonra a2 için düzgün bir motosiklet alırsın. Benim düşüncem ve ben olsam yapacağım şey bu.
Abi ben vitesli istiyorum özellikle. Honda da cb125f e baktım oda hindistanda üretiliyormuş yenileri onun yerine tvs raider almak geldi aklıma.
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,464
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Seni Cb125f uzmanı @Muzaffer Topal 'a aktarıyorum. En net bilgiyi o verir.
O cb hakkinda bilgi verirken biri de tvs raider hakkinda bilgi verse iyi olur. Iki motoru da tam tanimamakla birlikte tvs sanki daha uygun gibi geldi. Arta kalan parayi faize altina maltina koysa acemiligini ucuz motorla atip sonra ddgistiriken elinde bir miktar daha para olur.
He motor sivasta kullanilacaksa mayisa kadar zor kullanir o ayri😂
 
Katılım
11 Haz 2024
Mesajlar
15
O cb hakkinda bilgi verirken biri de tvs raider hakkinda bilgi verse iyi olur. Iki motoru da tam tanimamakla birlikte tvs sanki daha uygun gibi geldi. Arta kalan parayi faize altina maltina koysa acemiligini ucuz motorla atip sonra ddgistiriken elinde bir miktar daha para olur.
He motor sivasta kullanilacaksa mayisa kadar zor kullanir o ayri😂
Abi bende öyle düşünüyorum arta kalan para kenarda durur belki ekipmanı daha kaliteli almış olurum bide sivasta kullanmayacağım tokatta ilçedeyim okula git gelde kullanırım bide şase kırıyor diyorlar şase kırar mı 2 kişi binince 150- 160 kilo oluyor zaten?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Tvs daha ekonomik ama antin kuntin sorunları var aman dikkat
abi nasıl sorunlar çıkabilir alırsam duyduğuma göre blok olarak çinlilerden sağlam ama arkadaşımda var debriyaj teli kırılmış ve gösterge bazen vites göstermiyomuş onun dışında kötü değil arkadaş hor kullanıyor ona rağmen iyi ha tekerleri berbat o ayrı
 

Ged

Katılım
19 Ağu 2025
Mesajlar
1,464
Motosikleti
Forza 250, Tiger Sport 660
Abi bende öyle düşünüyorum arta kalan para kenarda durur belki ekipmanı daha kaliteli almış olurum bide sivasta kullanmayacağım tokatta ilçedeyim okula git gelde kullanırım bide şase kırıyor diyorlar şase kırar mı 2 kişi binince 150- 160 kilo oluyor zaten?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


abi nasıl sorunlar çıkabilir alırsam duyduğuma göre blok olarak çinlilerden sağlam ama arkadaşımda var debriyaj teli kırılmış ve gösterge bazen vites göstermiyomuş onun dışında kötü değil arkadaş hor kullanıyor ona rağmen iyi ha tekerleri berbat o ayrı
HIc bir fikrim yok, iki modeli de tanimiyorum🤷🏻‍♂️
 
Katılım
11 Haz 2024
Mesajlar
15
HIc bir fikrim yok, iki modeli de tanimiyorum🤷🏻‍♂️
Abi ama mantıken motorun şasesi öyle 2 kişinin binmesiyle kırılması saçma olmaz mı bence o iddalar yalan arkadaş tekere falan kaldırıyor sağlam duruyor ben sadece evden okula gitmek için alcağım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bence cb125f mantıklı olur eski cbf150ler halen yuruyor aynı kalitedeyse eskitemezsin
abi oda parasının hakkını vermiyor gibi değil mi performansı tam bşilmiyorum
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,772
Abi ama mantıken motorun şasesi öyle 2 kişinin binmesiyle kırılması saçma olmaz mı bence o iddalar yalan arkadaş tekere falan kaldırıyor sağlam duruyor ben sadece evden okula gitmek için alcağım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


abi oda parasının hakkını vermiyor gibi değil mi performansı tam bşilmiyorum
TVS Raider'in 1 2 kroniği dışında hiç bir sıkıntısı yok , sanayide çalışırken haftada 2 3 tane Raider geliyordu vites pedalı ve motor saplama civatalarında kırılma oluyodu . Onu da loctite'la güzel bir ustada halledebilirsin uzun süre sana sıkıntı açmaz . 2. veya 3. Vitesleri arada göstermiyor veya göstergenin rengi soluyor onun dışında blok olarak güzel bir motosiklet CB125F'e o kadar para vermektense Raider alıp lastiklerini değiştirip üstüne ekipman dizerdim. CB125F hem tork olarak daha kötü hem 2. el satışı olarak nispeten bir tık daha kötü .
 
Katılım
11 Haz 2024
Mesajlar
15
TVS Raider'in 1 2 kroniği dışında hiç bir sıkıntısı yok , sanayide çalışırken haftada 2 3 tane Raider geliyordu vites pedalı ve motor saplama civatalarında kırılma oluyodu . Onu da loctite'la güzel bir ustada halledebilirsin uzun süre sana sıkıntı açmaz . 2. veya 3. Vitesleri arada göstermiyor veya göstergenin rengi soluyor onun dışında blok olarak güzel bir motosiklet CB125F'e o kadar para vermektense Raider alıp lastiklerini değiştirip üstüne ekipman dizerdim. CB125F hem tork olarak daha kötü hem 2. el satışı olarak nispeten bir tık daha kötü .
sağ ol abi peki bu şase kırma ne kadar doğru 2 kişi binince kırılıyor mu öyle?
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,832
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
sağ ol abi peki bu şase kırma ne kadar doğru 2 kişi binince kırılıyor mu öyle?
2 kişi binmeyi zaten unutun.
Yani şöyle düzgün bir eğitim ardından 5-10bin km kadar sürüş deneyimi olmadan ne artçı alın ne de böyle tecrübesi olmayan sürücüye artçı olun.
Artçı taşımak insanın kendisinden daha büyük bir sorumluluk, tam ekipmanı olmayan hiç kimseyi yalnızca kask ve eldiveni olsa dahi artçı olarak almam. Hadi tek başına sürerken büyük oranda yalnızca kendinizi tehlikeye atmış olursunuz ama artçıyı tehlikeye atmak çok daha büyük bir risk.
 
Katılım
11 Haz 2024
Mesajlar
15
2 kişi binmeyi zaten unutun.
Yani şöyle düzgün bir eğitim ardından 5-10bin km kadar sürüş deneyimi olmadan ne artçı alın ne de böyle tecrübesi olmayan sürücüye artçı olun.
Artçı taşımak insanın kendisinden daha büyük bir sorumluluk, tam ekipmanı olmayan hiç kimseyi yalnızca kask ve eldiveni olsa dahi artçı olarak almam. Hadi tek başına sürerken büyük oranda yalnızca kendinizi tehlikeye atmış olursunuz ama artçıyı tehlikeye atmak çok daha büyük bir risk.
yok aslında babam da işyeri yakın yol üstünde o kullanır ondan sonra ben devralırım kalan yolu zaten deneyimli.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

2 kişi binmeyi zaten unutun.
Yani şöyle düzgün bir eğitim ardından 5-10bin km kadar sürüş deneyimi olmadan ne artçı alın ne de böyle tecrübesi olmayan sürücüye artçı olun.
Artçı taşımak insanın kendisinden daha büyük bir sorumluluk, tam ekipmanı olmayan hiç kimseyi yalnızca kask ve eldiveni olsa dahi artçı olarak almam. Hadi tek başına sürerken büyük oranda yalnızca kendinizi tehlikeye atmış olursunuz ama artçıyı tehlikeye atmak çok daha büyük bir risk.
haklısın abi arkadaşıma artçı olmuştum kendi kendine gaza geliyor benim de kontrolüm olmayınca.
 
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ben muzaffer topal cb125f uzmanıyım..


yaaa allasen 125 cc 10 hp lik makineler bunlar neyin performansı, neyin torkunu karşılaştıracaz ?

100 kmh ye biri 12 sn de cıkıyosa diğeri 12.8 sn de falan cıkar..

"cb125f review" yazarsan karsına saygın incelemeler cıkar,

fransızca yazarsan fransızcası cıkar,
italyanca yazarsan italyancası cıkar.
almanca yazarsan almancası da cıkar.

avrupada satılır, fransa ve özellikle ingiltre de baya populer.

raider peki ???

avrupalı raider maydır bilmez.. satılmaz da.



raider 125 100.000 tl ye sıfırı var.
cb125f 130.000 a rahat alınır bence.

paran varsa cb125f almamak amatörlük olur. nedenlerine hiç girmiyorum bile.

fazladan verdiğin o 30.000 tl havaya ucmayacak. satarken çoğu geri dönecek sana.

ya bi de honda kullancaksın bi düsün bunu :cool:
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,832
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
yok aslında babam da işyeri yakın yol üstünde o kullanır ondan sonra ben devralırım kalan yolu zaten deneyimli.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


haklısın abi arkadaşıma artçı olmuştum kendi kendine gaza geliyor benim de kontrolüm olmayınca.
Haa, bu şekilde olur.
Ben de ilk motorumu aldığımda ehliyetim yokken aldım, zaten 10 yıldır motor süren kardeşimle gittik bayiye, bayiden çıakrken kendi motoruma artçı olarak binmiştim. Ehliyetimi alana kadar motor onda kaldı, ehliyet kursuna yazılınca bana full ekipman ne lazımsa aldırdı, ehliyeti alınca da üzerine bir de eğitim almadan ruhsatı vermem dedi, iyi ki öyle yapmış.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

haa, bir de honda varken on apara yetiyorken diğer çinlie hintli falan boşverin, ilk motor, sorun çıkarsa motordan soğutur insanı, alın honda cb125, sorun çıkmadan binin zaten yeni başlayacaksınız bir de motorun arızaları dert olmasın. 2 sene sonra ehliyeti a2'ye yükseltince zaten kaşınacaksınız, o arada ya hondayı satıp yenisini alırsınız ya da bu sorunsuz motor dursun şehir içi ulaşım işleri için kullanırım keyif için başka motor alırım dersiniz.
 
Katılım
11 Haz 2024
Mesajlar
15
ben muzaffer topal cb125f uzmanıyım..


yaaa allasen 125 cc 10 hp lik makineler bunlar neyin performansı, neyin torkunu karşılaştıracaz ?

100 kmh ye biri 12 sn de cıkıyosa diğeri 12.8 sn de falan cıkar..

"cb125f review" yazarsan karsına saygın incelemeler cıkar,

fransızca yazarsan fransızcası cıkar,
italyanca yazarsan italyancası cıkar.
almanca yazarsan almancası da cıkar.

avrupada satılır, fransa ve özellikle ingiltre de baya populer.

raider peki ???

avrupalı raider maydır bilmez.. satılmaz da.



raider 125 100.000 tl ye sıfırı var.
cb125f 130.000 a rahat alınır bence.

paran varsa cb125f almamak amatörlük olur. nedenlerine hiç girmiyorum bile.

fazladan verdiğin o 30.000 tl havaya ucmayacak. satarken çoğu geri dönecek sana.

ya bi de honda kullancaksın bi düsün bunu :cool:
buda mantıklı geldi abi motoru kişiselleştirebileceğimiz neler var peki yani ekstra eklenmeli dediğin?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ben muzaffer topal cb125f uzmanıyım..


yaaa allasen 125 cc 10 hp lik makineler bunlar neyin performansı, neyin torkunu karşılaştıracaz ?

100 kmh ye biri 12 sn de cıkıyosa diğeri 12.8 sn de falan cıkar..

"cb125f review" yazarsan karsına saygın incelemeler cıkar,

fransızca yazarsan fransızcası cıkar,
italyanca yazarsan italyancası cıkar.
almanca yazarsan almancası da cıkar.

avrupada satılır, fransa ve özellikle ingiltre de baya populer.

raider peki ???

avrupalı raider maydır bilmez.. satılmaz da.



raider 125 100.000 tl ye sıfırı var.
cb125f 130.000 a rahat alınır bence.

paran varsa cb125f almamak amatörlük olur. nedenlerine hiç girmiyorum bile.

fazladan verdiğin o 30.000 tl havaya ucmayacak. satarken çoğu geri dönecek sana.

ya bi de honda kullancaksın bi düsün bunu :cool:
abi ben o motoru alsam kafa kısmını değiştirmem mümkün mü motora bakınca ön tarafı çok geniş gereksi şekilde.
 
Son düzenleme:
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,772
buda mantıklı geldi abi motoru kişiselleştirebileceğimiz neler var peki yani ekstra eklenmeli dediğin?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


abi ben o motoru alsam kafa kısmını değiştirmem mümkün mü motora bakınca ön tarafı çok geniş gereksi şekilde.
Motorda yapacağın kafa grenajı değişimi vs. bu motorda değer kaybettirir bu motoru alan kişiler 1.5Litre yakıyor diye alıyor ondan dolayı ekstra masrafı hiç sevmeyen kişiler alır bu motoru . 2. Elde temizini rahatlıkla bulursun emekli veya en ucuz şekilde işe git gel yapacak kişilerin tercihi bu motor. Tip olarak bir genç için hiç albenisi yok gibi geliyor bana.
 
Katılım
11 Haz 2024
Mesajlar
15
Motorda yapacağın kafa grenajı değişimi vs. bu motorda değer kaybettirir bu motoru alan kişiler 1.5Litre yakıyor diye alıyor ondan dolayı ekstra masrafı hiç sevmeyen kişiler alır bu motoru . 2. Elde temizini rahatlıkla bulursun emekli veya en ucuz şekilde işe git gel yapacak kişilerin tercihi bu motor. Tip olarak bir genç için hiç albenisi yok gibi geliyor bana.
işte abi bende ondan sordum zaten liseli olunca. :) zaten çoğu genç o yüzden çinlileri de seviyor çünkü göze güzel geliyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst