Motoru 48 derece yatirabiliyorum daha iyisini yapabilen var mi ?

Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
bu hoca tayfasına göre en iyi kendileri sürer 🤣

hatta onlardan yavaş süren birini gördüklerinde o kişinin ders alması gereklidir..

onları virajda yardırıp geçen biriyle denk gelmişlerse o kişide ders almalıdır 😁

ve hatta marketin önünde motoru evirip çeviren , orta ayağa alan biriyle denk gelirlerse onunda derse ihtiyacı olduğunu düşünürler..

Buyur işte hocam Killingi izlemiş ve yeteneklerini beğenmemiş , ders almış ama tam alamamış Killing 🤪

Kendi ifadesi ile "hoca tayfasini " klavyede gömerek iyi binici oldugunu iddia eden bu arkadaslara o kadar imreniyorumki.

Adamlar sadece laf kalabaligi ile "söyle yardirdim böyle yardirdim hocalar pesimden gelemedi" gibi argümanlar ile mutlu oluyorlar.

Cehaletin mutluluk oldugu yerde, Bilge olmak aptalca görünsede amacimiz keyifle güvenli sürebilen binicilere yol göstermeye devam etmek olacaktir.

Böyle bos adamlar ise kendi dar caplari icerisinde atip tutup kendilerince zafer kazandiklarini sanacaklardir.

Sevgilerimle
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Ya bu killing de bana motosikletini verecekti, gel al dedi, adresi isteyince dümenden bir şeyler yazdı.

Hayallerimle oynadı, kandırdı beni.

O günden beri değil motosiklete sırf M ile başladığı için ne minibüs, ne metrobus, ne de metro kullanıyorum.

Hayata küstüm.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Kendi ifadesi ile "hoca tayfasini " klavyede gömerek iyi binici oldugunu iddia eden bu arkadaslara o kadar imreniyorumki.

Adamlar sadece laf kalabaligi ile "söyle yardirdim böyle yardirdim hocalar pesimden gelemedi" gibi argümanlar ile mutlu oluyorlar.

Cehaletin mutluluk oldugu yerde, Bilge olmak aptalca görünsede amacimiz keyifle güvenli sürebilen binicilere yol göstermeye devam etmek olacaktir.

Böyle bos adamlar ise kendi dar caplari icerisinde atip tutup kendilerince zafer kazandiklarini sanacaklardir.

Sevgilerimle
kusura bakma hocam beraber sürmek isteyeceğim son kişilerden birisin..

birincisi yolda çok yavaşsın senden adrenalin çıkmaz ve bunu çok iyi biliyorum , seni neredeyse yirmi yıldır tanıyorum..

ikincisi , uslup sorunların var , burada da profilinden "motosiklet eğitmeni" ibaresinin kaldırılması ile sonuçlanmıştı bu ruh halinden dolayı..

İnsanlara eğitim veren , uslubu ile terbiye edenlere , öğretmenlere her zaman saygım vardır , burada da bir çok eğitmen var , tanımıyorum , beraber sürmedim , yorum yapmadım haklarında , tanıdığım hoca tayfasıda (sen dahil) benim şanssızlığım belkide motosiklet hakkında hep eksiktiler..

küsmek darılmak yok , tekrar karşılaşırsak biraları tokuşturmak üzere bendende sevgiler..
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,729
En iyi sürücü hedefine sağlam ulaşan ve kurallara uyan sürücüdür. Eğitim aldığım kişi yardırcan tavırlara kapılırsa herkesin içinde bozarım onu.( Sözüm genele) Neyse ki denk geldiğim eğitmenlerin hepsi gayet efendi kişilerdi.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
kusura bakma hocam beraber sürmek isteyeceğim son kişilerden birisin..

birincisi yolda çok yavaşsın senden adrenalin çıkmaz ve bunu çok iyi biliyorum , seni neredeyse yirmi yıldır tanıyorum..

ikincisi , uslup sorunların var , burada da profilinden "motosiklet eğitmeni" ibaresinin kaldırılması ile sonuçlanmıştı bu ruh halinden dolayı..

İnsanlara eğitim veren , uslubu ile terbiye edenlere , öğretmenlere her zaman saygım vardır , burada da bir çok eğitmen var , tanımıyorum , beraber sürmedim , yorum yapmadım haklarında , tanıdığım hoca tayfasıda (sen dahil) benim şanssızlığım belkide motosiklet hakkında hep eksiktiler..

küsmek darılmak yok , tekrar karşılaşırsak biraları tokuşturmak üzere bendende sevgiler..

Arkadaş kimden bahsediyorsun bilmiyorum ama anlattığın kişi ben değilim. Nasıl bir ruh halindesin anlamış da değilim. Madem 20 yıldır beni tanıyorsun 2005 de hangi motora biniyordum bi söylesene. Bu bilgi facebook ta veya başka bir yerde yok . Ancak beni tanıyan birinin verebileceği bir cevap bu …
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Bu Yamaha MyRide uygulamasını ben de bir ara telefona yükleyip kurmuştum. Hemen Şile Darlık taraflarına gitmiştim, bir oraya yatıyorum, bir buraya yatıyorum, düz yolda bile hacıyatmaz gibi bir oradayım bir buradayım. Dedim herhalde "50-60 derece yatmışızdır" Uygulamaya bir baktım, yatıra yatıra 26 derece mi 27 derece mi ne yatırmışım.

Yatış derecem hoşuma gitmediği için kütük gibi dönmüşüm de diyemediğim için ortamlarda "Hafız önemli olan sağ salim dönebilmek" gibilerinden atıp sıkmıştım. :)
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,151
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Bu Yamaha MyRide uygulamasını ben de bir ara telefona yükleyip kurmuştum. Hemen Şile Darlık taraflarına gitmiştim, bir oraya yatıyorum, bir buraya yatıyorum, düz yolda bile hacıyatmaz gibi bir oradayım bir buradayım. Dedim herhalde "50-60 derece yatmışızdır" Uygulamaya bir baktım, yatıra yatıra 26 derece mi 27 derece mi ne yatırmışım.

Yatış derecem hoşuma gitmediği için kütük gibi dönmüşüm de diyemediğim için ortamlarda "Hafız önemli olan sağ salim dönebilmek" gibilerinden atıp sıkmıştım. :)

Lafa geldiginde "Rossi gibi sürüyorum birtek saclarimiz benzemiyor" dersin. Ama gercekler aciymis degilmi 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣
 
Katılım
5 Nis 2009
Mesajlar
196
ben de 90 derece yatırabiliyorum :cool:

ictkxj9.jpg
Hocam siz çok fazla viraj yapmayın :)
 
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
ne kadar kavgacı bir forum burası yaaa..

relax lutfen, relaxx.

Niki, botlarım yere değiyor demek için peglere topuğunla basmayı bırak artık benim de değer oyle sfadfd


Okan Sinan, sende sonunda gulen kahhaha olan mesajları aşırı ciddiye alıp sertleşme lutfen.


relaxxx
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

@Lombardo , dun bi ara 50 derece yatırdım farkettin di mi sende ?
 
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
milleti çaktırmadan gazlayan sonra kenardan izleyen sensin :D

Bizim millette manipüle edilmeye çok müsait.

boyle birsey yapmıyorumm kesinlikle. .

zontes baslığını kastediyosun sanırım.

ben gercekten zontes in gs ten daha kısa mesafede duracağına inanıyorum, kusura bakma.
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
boyle birsey yapmıyorumm kesinlikle. .

zontes baslığını kastediyosun sanırım.

ben gercekten zontes in gs ten daha kısa mesafede duracağına inanıyorum, kusura bakma.
Spesifik olarak tek bir konudan bahsetmemiştim. Bunu iyi niyetle belirtiyorum; Bilinçli yapmıyorsan sözlerinin gideceği yeri kestiremiyorsun demektir, ve bununda bir sebebi var. Ama doktor değilim tanı koyamam. Bir insanın bir belirti göstermesi için illa ki hasta olmasıda gerekmiyor. 100 kişiye sorsak yarısı bu söylediğim sebepten senin için troll der.

Tekrar aynı şekilde gördüğümde belirtirim.
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Derecesini bilmem ama Sakar da defalarca sağ botum asfalta sürtündü , sola niyeyse o kadar yatamıyorum bi huzursuzluk geliyor sol virajda bana..
Reşat Arbaş - Donald Duck alıntısı;

Sola Dönüş​

Baska aracin etken olmadigi, viraj alma hatasi sonucu meydana gelen motosiklet kazalarinin buyuk cogunlugu sola donerken oluyor. Cunku "Sola donmek, saga donmekten daha zordur!"..

Aslinda konuya biraz geriden baslayalim ve kontra teknigini hatirlayalim.Nasildi? Solu it sola don, sagi it saga don.kisaca tabii.

Simdi hemen bir deneyle yukarda yazdigim tezi curuteyim; oturdugunuz yerden sol elinizin iciyle onunuzdeki masayi itin.Ayni motordaki gibi on-kolunuz yere parallel, relaks bir tarzda. Kolayca gittigini goreceksiniz. Simdi, sag elinizi yumruk yapip, sanki gaz verir gibi bukerek, yumrugunuzla itin. Evet eliniz biraz aciyabilir ama hemen anlayacaksiniz ki sol kolun verdigi gucu veremiyorsunuz. Solu itmek daha kolay yani. Genis duz bir alana cikalim ve kontra teknigini hem saga hem sola deneyelim.saga donerken ayni zamanda gaz da verdigimiz icin bunun sola donusten biraz daha zor oldugunu gorursunuz.iste yukardaki tez ikinci kez curutulmus oldu... :)

Bir baska konu da viraj yaricapi ile ilgili. Bir virajin yaricapi ne kadar buyukse o viraji almak o kadar kolaydir degilmi? Yani aslinda dumduz bir yol yaricapi sonsuz bir daire parcasidir.Neyse lise ogretmenligi bir yana, diyecegim su ki sola donuslerde virajin yaricapi her zaman saga donusten daha buyuktur.Hoppalaa..mi.unutmayin saga donerken saginizda kaldirim, sola donerken solunuzda karsi / gelis seridi vardir.iste bu seridin eni kadar daha buyuktur yaricap. Ve iste ucuncu kez yukardaki iddia curutuldu.(Tabii pistlerden, tek seritli-yonlu yollar gibi ozel durumlardan bahsetmiyorum.) Yani sola donusun aslinda daha kolay olmasi icin butun sartlar hazirdir. Tabii bunlar hep laboratuar sartlari altinda, ve ucaktan bakinca... :)

Gecenlerde "kamber" yada Turkce "Kambur" diyebilcegimiz bir acidan bahsettiydim, biliyorsunuz yollarin ustu su tutmasin diye ortalari yuksek, kenarlari dusuk yapilir ki yagmur suyu yolda gollenmesin. Iste bu kamber acisi sag virajda motoru daha kolay ve guvenli yatirmanizi (motorun yatmasini) sagladigi gibi sol virajda ise tam aksi, viraj almayi dengesiz, ve guvensiz hale getiriverir. Ayni yaricaptaki sag ve sol viraji ayni maksimum hizda almaniz mumkun degildir. Sol virajda motor yere yapisiverir (lowsiding), dolayisi ile daha yavas girmeniz gerekir. Ama az once bahsettigim gibi sol virajlar her zaman sag virajlardan daha uzun yaricapli oldugu icin bu dezavantaj ortadan kalkar. Ama kamber acisi dezavantaji (buna "ters egim" de diyebilirsiniz) herzaman orada sizi beklemektedir.

Bir diger dezavantaj ise kamber acisinin minimum odugu yer olan iki seridin birlestigi yer, yani yolun (seridin degil) tam ortasindaki cizgiden kullanmak icgudusudur. Bu durum hem orta cizginin (plastik yada boya) kaygan olmasi (ozellikle yagista) ve hem de tekerlek sizin seritte olmasina ragmen yatis sebebi ile vucudunuzun karsi seride gecmis olmasi dolayisi ile gayet tehlikelidir. Bu yuzden once yolu ortalarsiniz, sonra bakarsiniz karsidan biri geliyor, hop biraz saga kayarsiniz, bu sefer kamber acisi yuzunden motor yatis acisi/gaz/denge dagilmaya baslar, yine ortaya gecer, yada gaz kesmek gibi yanlis birsey yapabilirsiniz, arkadaki araba sikistirir.cok rahatsiz edicidir yani. En tehlikesiz durumda bile virajda beceriksizce zig-zag lar cizer kendi kendinize soylenirsiniz.

Sola donusun bir dezavantaji daha vardir.o da viraj cikisini gorememektir. Nasil olur? Sag viraj daha kotu, agaclar, duvarlar vs. virajin cikisini kapatiyor diyebilirsiniz, dogrudur, ama sol virajda isin icine karsi serit girdigi icin virajin uzunlugunu kestirmek, ve daha da onemlisi gittikce daraliyormu-genisliyormu sorularina cevap bulmak yanibasinizda kaldirim veya yol dis cizgisi gibi saglam bir arkadas olmadigindan cok zordur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst