Motoru 48 derece yatirabiliyorum daha iyisini yapabilen var mi ?

Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
aEQb5Q.png


Beni taniyanlar basligi gördügünde "Hoca bizi trollüyor galiba" diye düsünmüs , tanimayanlarin bazilari ise "Salaga bak , biz her haftasonu darlikta 60 dereceleri zorluyoruz" diye atlamislardir.

Tabiiki her ikiside konumuz degil . Güvenlikle ilgili nurtopu gibi güncel problemimizden konusmak istiyorum.

Konumuz EKRANLAR;

Teknoloji ile birlikte maalesef hayatimiza giren yepyeni ekran konseptleri sürüsümüz üzerinde oldukca hayati hatalar yapmamiza sebep olabiliyor.

Sürüs esnasinda kameralarindan veya dronundan gelen görüntüleri canli izleyenler , anlik yatis acisi gösteren ekranlara kilitlenip zorladikca zorlayanlar , navigasyonu Müge Anli izler gibi gözünü kirpmadan takip edenler , kankasiyla görüntülü konusmalara dalanlar.

Tanidik geldi mi ?

Hemen hepiniz bunlar veya buna benzer sebepler ile gözünüzü yoldan , yani asla bir detayi bile kacirmamaniz gereken alandan ayiriyor ve risk aliyorsunuz.

Sevgili dostlar ,

Motosiklette mutlaka görmeniz gereken bir durum var ise bunu sizin gözünüze sokacak uyari tedbirleri vardir.

Ekranlar ile vakit kaybetmeyin , hersey zaten kayit altinda, motordan indikten sonra seyretmek icin bolca vaktiniz olacaktir. Navigasyonlar telefonlar interkomunuza baglanabiliyor . Onlari kolayca duyabilirsiniz .

Sevgilerimle
 
Son düzenleme:

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Bir örnek vereyim. Yarış otomobillerinde hız göstergesi olmaz. Araç grup n ya da farklı grupta orjinal gösterge varsa çalışmaz. (Çalışan yok değil ama nadiren olur). Bir kere geçtiğimiz yeri mutlaka bir daha geçeriz. Pistte 20 tur ise, tırmanmada 2. Çıkış, rallide 2. Loop olur mesela. İlk geçişte virajdan çıktıktan sonra burayı daha hızlı dönebilirdim duygusu olur. O geçişte 100le geçtiğimizi görür sonraki geçişte 120 denersek uçabiliriz. Bu sebepten göt sensörü önemlidir. Hız göstergesi değil. Aynı muhabbet motosiklette açı ile alakalıdı.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ben navigasyon amaçlı gidon üzerine telefon takıp bilmediğim yolu bulmaya daha yeni başladım. Lakin bir türlü sevemedim sürekli oraya bakıp harita takip etmeyi. Önceden durup haritayı açar, öğrenir, telefonu cebe koyup devam ederdim. Bir de beraber sürerken intercom ile konuşmak da bana gevezeliği arttıracağı için dikkati dağıtacakmış gibi geliyor. Kask içinde müzik dinlemek de benlik değil.

Hoca buarada şarjın %8, alışma böyle bitik şarjla gezmeye. Yaşlı başlı adamsın, başına iş gelir, ulaşamazsın kimseye :)
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Hoca buarada şarjın %8, alışma böyle bitik şarjla gezmeye. Yaşlı başlı adamsın, başına iş gelir, ulaşamazsın kimseye :)

Görsel MT nin bir baska konusundan alintidir.

Kullandigim BMW de Cradle adi verilen müthis faydali bir donanim var. Telefonumu taktigim anda kablosuz sarj devreye giriyor , ayrica teleonum motorumun bir parcasi haline geliyor. Yani hem benim hem de teleonumun sarji daima %100 :cool:

Sevgilerimle
 
Katılım
2 Haz 2018
Mesajlar
1,729
Hocam uygulama adını yazar mısınız? Molada veya sürüş sonunda yatış açılarını kontrol etmek isterim.

Navigasyon uzun yolda ve özellikle virajlı yollarda benim için vazgeçilmezdir. Kaybolmamaktan ziyade sonraki virajın keskinliğini kontrol etmek bana çok fayda sağladı. Tabii ki uzun uzun bakmamak gerekiyor, viraj sonrası düzlükte trafik durumu müsait ise 1, 2(max.) saniye kadar bakıyorum ki yirmağa gitmeyelim.
 
Katılım
11 Eki 2025
Mesajlar
861
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
aEQb5Q.png


Beni taniyanlar basligi gördügünde "Hoca bizi trollüyor galiba" diye düsünmüs , tanimayanlarin bazilari ise "Salaga bak , biz her haftasonu darlikta 60 dereceleri zorluyoruz" diye atlamislardir.

Tabiiki her ikiside konumuz degil . Güvenlikle ilgili nurtopu gibi güncel problemimizden konusmak istiyorum.

Konumuz EKRANLAR;

Teknoloji ile birlikte maalesef hayatimiza giren yepyeni ekran konseptleri sürüsümüz üzerinde oldukca hayati hatalar yapmamiza sebep olabiliyor.

Sürüs esnasinda kameralarindan veya dronundan gelen görüntüleri canli izleyenler , anlik yatis acisi gösteren ekranlara kilitlenip zorladikca zorlayanlar , navigasyonu Müge Anli izler gibi gözünü kirpmadan takip edenler , kankasiyla görüntülü konusmalara dalanlar.

Tanidik geldi mi ?

Hemen hepiniz bunlar veya buna benzer sebepler ile gözünüzü yoldan , yani asla bir detayi bile kacirmamaniz gereken alandan ayiriyor ve risk aliyorsunuz.

Sevgili dostlar ,

Motosiklette mutlaka görmeniz gereken bir durum var ise bunu sizin gözünüze sokacak uyari tedbirleri vardir.

Ekranlar ile vakit kaybetmeyin , hersey zaten kayit altinda, motordan indikten sonra seyretmek icin bolca vaktiniz olacaktir. Navigasyonlar telefonlar interkomunuza baglanabiliyor . Onlari kolayca duyabilirsiniz .

Sevgilerimle

hocam hayatıma biraz renk katayım diyorum.

ben africayla arka lastiğinin tamamını kullanacak sekilde yatıramıyorum.

lastik cizgisine bakıyırum, 1.5 cm daha var kullanılacak ama lowside olup altımdan motor kacar diye korkuyorum.

nasıl yapacaz bu işi ?

ya da hiç yapmasak mı ?
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
merak ediyorum aklı başında olupta bu işleri deneyen var mı acaba?
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Hocam uygulama adını yazar mısınız? Molada veya sürüş sonunda yatış açılarını kontrol etmek isterim.

Navigasyon uzun yolda ve özellikle virajlı yollarda benim için vazgeçilmezdir. Kaybolmamaktan ziyade sonraki virajın keskinliğini kontrol etmek bana çok fayda sağladı. Tabii ki uzun uzun bakmamak gerekiyor, viraj sonrası düzlükte trafik durumu müsait ise 1, 2(max.) saniye kadar bakıyorum ki yirmağa gitmeyelim.

Uygulamayı bilmiyorum , görseli başka bir konudan alıntı yaptım. Motorumun ekranımda yatış açısı ile ilgili bir alt ekran modu var ama açıp bakmış değilim.

Navigasyon sadece yol tarifi için güvenilir bir araçtır. Virajın sertliği hakkında güvenilir değildir bakmamanızı tavsiye ederim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

hocam hayatıma biraz renk katayım diyorum.

ben africayla arka lastiğinin tamamını kullanacak sekilde yatıramıyorum.

lastik cizgisine bakıyırum, 1.5 cm daha var kullanılacak ama lowside olup altımdan motor kacar diye korkuyorum.

nasıl yapacaz bu işi ?

ya da hiç yapmasak mı ?
Her sürücü motosikletini teknik sınırlarına kadar yatırabilme becerisine sahip olmalıdır. Ama ,
Bu beceri her virajda gösteri yapmak için değil gerektiğinde yönlendirmeyi arttırabilmek için gerekli bir beceridir. Lastiğinizde 1,5 cm boşluğun olması gayet doğrudur ancak gerektiğinde o boşluğu kullanabiliyor olmalısınız.
RSAT akademi bu sorununuzu çözebilmek için özel programlar yapıyor . Şükrü hoca adı çok duyulmasada bu ülkedeki en üst düzey donanıma sahip hocalardan birisidir. Ya da atlayıp uçağa buraya gelin bir günde çözeriz o işi

Sevgilerimle
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

ben de 90 derece yatırabiliyorum :cool:

ictkxj9.jpg
Erinç cim bırak öyle kalsın. Sen toplu taşıma kullan ki hem sen hem de biz kurtulalım .

Sevgilerimle
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,625
Motosikleti
Ns200 15"
Hocam ben uzun süre kullandığım bir motosiklet ile virajlara çıktığımda ön tarafın artık kendini salmaya başladığını hissedebiliyorum yani biraz daha yatırsam 90 derece yatacağımı düşünüyorum, şimdi böyle bir senaryoda sizin bahsettiğiniz gibi limitimi biliyor oluyor muyum? Biraz bu soru saçma gelebilir ama bir eğitimcinin yorumunu merak ediyorum.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Derecesini bilmem ama Sakar da defalarca sağ botum asfalta sürtündü , sola niyeyse o kadar yatamıyorum bi huzursuzluk geliyor sol virajda bana..
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Derecesini bilmem ama Sakar da defalarca sağ botum asfalta sürtündü , sola niyeyse o kadar yatamıyorum bi huzursuzluk geliyor sol virajda bana..
Duruş olarak Solda vites pegi üstünde sağda ise gereksiz frene basmayayım diye altındadır muhtemelen. Hocam daha iyi bilir ama bot yere sürtüyorsa ayak konumu yanlıştır abi. Tarak kemiği ile basmak lazım.

Benzer bir durumda düz 1300 ile sağ virajda onun motor kaydına göre 39° yatışta (sürüş sonrası bakmıştık) arkadaşımın botu sürtmüştü.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Ben motoru kaç derece yatıyorum bilmiyorum. Bilmeme olanak sağlayacak bir ekipmanım da yok açıkçası. Zevk aldığım ve korktuğum tatlı aralıkta kullanıyorum. Başkasına uyup daha da gazlamam, bugün 40 derece yatmışım, yarın 45 yatmalıyım demem. Kendimce tatlı agresif bir yatış açım var. Lastiğimin son 1cmlik kısmı hiç kullanılmamış :D
 

ACT

Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
1,610
Motosikleti
Pilsan Cobra
Hocanın uygulamasını bilmiyorum ama "Yamaha MyRide" uygulamasını telefonuna indirirsen uygulama açık olduğu sürece sağa ya da sola kaç derece açıyla yattığını öğrenebilirsin.
Bmw’nin kendi uygulamasıdır. Yamaha myride sürüş başlangıca basıldığı andan bitişe kadar motora takılı kalmalı. Tek dikkat edilmesi gereken husus bu. Yoksa cepte 180 dereceler falan görünüp kendini SoloTürk gibi hissetmeye sebep olabilir.
 
Katılım
17 May 2009
Mesajlar
4,149
Motosikleti
BMW K1200GT , BMW S1000XR M Sport
Hocam ben uzun süre kullandığım bir motosiklet ile virajlara çıktığımda ön tarafın artık kendini salmaya başladığını hissedebiliyorum yani biraz daha yatırsam 90 derece yatacağımı düşünüyorum, şimdi böyle bir senaryoda sizin bahsettiğiniz gibi limitimi biliyor oluyor muyum? Biraz bu soru saçma gelebilir ama bir eğitimcinin yorumunu merak ediyorum.
Viraj icerisinde maximum yatis aninda gaz kesiyor veya sabit gazda kaliyorsundur. Ön lastik baska türlü salmaz , dogru teknik ile gidiyorsan asiri yatista önce arka birakir .
Derecesini bilmem ama Sakar da defalarca sağ botum asfalta sürtündü , sola niyeyse o kadar yatamıyorum bi huzursuzluk geliyor sol virajda bana..
Ayak pozisyonunda hata vardir bilen birisine rica et sürüs sirasinda ayak pozisyonunu kontrol etsin.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,625
Motosikleti
Ns200 15"
Viraj icerisinde maximum yatis aninda gaz kesiyor veya sabit gazda kaliyorsundur. Ön lastik baska türlü salmaz , dogru teknik ile gidiyorsan asiri yatista önce arka birakir .

Ayak pozisyonunda hata vardir bilen birisine rica et sürüs sirasinda ayak pozisyonunu kontrol etsin.
Hocam şu anki bahsettiğim durum scooter'da oluyor bahsetmeyi unuttum.
 
Katılım
17 Eki 2024
Mesajlar
369
Motosikleti
2025 Triumph Tiger Sport 660
Ben navigasyon amaçlı gidon üzerine telefon takıp bilmediğim yolu bulmaya daha yeni başladım. Lakin bir türlü sevemedim sürekli oraya bakıp harita takip etmeyi. Önceden durup haritayı açar, öğrenir, telefonu cebe koyup devam ederdim. Bir de beraber sürerken intercom ile konuşmak da bana gevezeliği arttıracağı için dikkati dağıtacakmış gibi geliyor. Kask içinde müzik dinlemek de benlik değil.

Hoca buarada şarjın %8, alışma böyle bitik şarjla gezmeye. Yaşlı başlı adamsın, başına iş gelir, ulaşamazsın kimseye :)
Ben de ayni sekilde gorsel olarak onumde bir sey olmasini sevmiyorum. Ayni sekilde arabada bile gorsel navigasyon kullanmamaya calisiyorum.

Google maps'in dilini ingilizce yapinca cok detaylica kac metre sonra hangi yola veya hangi cikisa yonelecegini sesli soyluyor. Ancak Turkce kelimeleri bayagi komik okuyor, dogrusunu anlamak icin biraz kulak asinaligi gerekiyor. Mesela Sile Otoyolu'nu sahil otoyolu diye okuyor. Turkce versiyonu ise en son denedigimde cok kotu tarif ediyordu. Bence ikisini de bir deneyin.

Ben son 1.5 yildir boyle sesli navigasyonla sehir icinde sokaklar arasinda yolumu da buluyorum, sehir disinda bilmedigim yerlere de gidiyorum. Internet kopunca bile calisiyor.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Ben navigasyon amaçlı gidon üzerine telefon takıp bilmediğim yolu bulmaya daha yeni başladım.
Buna ben de alışamadım. Ben de yeni bir telefon tutucu aldım ama aldığımdan beri herhalde 1-2 kere kullanmışımdır. Haritaya bak devam tadında gidiyorum.
Bir de beraber sürerken intercom ile konuşmak da bana gevezeliği arttıracağı için dikkati dağıtacakmış gibi geliyor.
Bu bence tam tersi. Tabii ki lak lak yapacaksan dikkat dağıtması olası ancak, sağdan araba çıkıyor, solda yaya var, çıkıra dikkat, yer ıslak gibi güzel bilgi alışverişi ile daha güvenli sürüş yapılabiliyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst