Ani Şerit Değişimi Facianın Eşiğine Getirdi: TIR Şoförü Son Anda Durdu

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
otoyol-cikis-motosiklet-kazasi.jpg


İstanbul Pendik’te seyir halindeyken aniden şerit değiştiren minibüs, motosiklet sürücüsüne çarptı. Yola savrulan motorcuyu arkadan gelen TIR şoförünün ani refleksi kurtardı.

Çarpmanın etkisiyle yola savrulan motosiklet sürücüsü, metrelerce sürüklendi. Arkadan gelen TIR şoförü, durumu fark ederek aniden fren yaptı. Saniyelerle ifade edilen refleks, olası bir faciayı önledi.

Kazayı gören çevredeki sürücüler hemen polis ve sağlık ekiplerine haber verdi. Olay yerine gelen sağlık ekipleri, yaralı motosiklet sürücüsünü hastaneye kaldırdı.

Minibüs sürücüsü ise ifadesi alınmak üzere polis merkezine götürüldü. Kazayla ilgili soruşturma başlatıldı.

Olayın ardından sosyal medyada paylaşılan görüntüler, “trafikte dikkat ve öngörü” tartışmalarını yeniden gündeme getirdi




Motosikletlerin Otoyol Çıkış Noktalarında Dikkat Etmesi Gereken Temel Unsurlar

Çıkış Yolu Sapma Riski Noktalarını Tahmin Etmek

  • Otoyol çıkışo ve şerit kaymaları gibi noktalar, özellikle sürücülerin dikkatlerinin azalabileceği veya ani karar verebileceği alanlardır. Bu noktalarda sürücüler aniden şerit değiştirerek çıkışa sapmayı deneyebilirler.

  • Motosiklet sürücüsü, bu bölgelerde “hep beklenmedik hareket yapma potansiyelli araç” olarak görülmelidir. Özellikle sol şeritte ilerlerken sağ tarafa ani geçme yapan araçlar büyük risk teşkil eder.

  • Otoyol çıkışı yaklaşırken, önünüzdeki araçların dönüş sinyallerine dikkat etmek, hızını ve mesafesini izlemek önemlidir.


Otoyol vb. çok şeritli yollarda çıkış bağlantılarına motosiklet ile yaklaşırken nelere dikkat ediyorsunuz?
 
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
198
Motosikleti
Tiger Sport 800- Yamaha D'elight 115
Motosiklet emniyet şeridinde gittiğinden minibüsün ayna açısına girmiyor. Evet o arabayı kullanan tam bir bencil tam bir vurdumduymaz ama günün sonunda olan biz motosikletlilere oluyor kimin haklı kimin haksız olduğunun bir önemi de kalmıyor. Çok geçmiş olsun.
 
Katılım
17 Eyl 2020
Mesajlar
376
Motosikleti
Garajda yatan bir Ninja 650
Motosiklet emniyet şeridinde gittiğinden minibüsün ayna açısına girmiyor. Evet o arabayı kullanan tam bir bencil tam bir vurdumduymaz ama günün sonunda olan biz motosikletlilere oluyor kimin haklı kimin haksız olduğunun bir önemi de kalmıyor. Çok geçmiş olsun.

Tamam kim haklı kim haksız olduğunun önemi kalmayabilir, ama minibüs şoförü tam bir trafik canavarı. Motorun yerinde araba da olabilirdi, ve direkt olarak şoför mahaline girerdi soldan, belkide ölüm haberi okuyor olurduk...
Ehliyetin bu kadar basit alınamaması lazım!
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
2 açıdan bakmak lazım.

Motosikletli tip ne b.k yiyor orada? Abi trafik akıyor, hiç mi araç kullanmayı bilmiyorsunuz allah aşkına taralı alandan gecip emniyet şeridinden sürüyorsunuz. Sen canının kıymetini bilmiyorsan biz senin için niye dert edelim?


Ani şerit değiştiren karaktersiz herife egzozunu monte etmek lazım, tez zamanda gebersin de böyle bir mahluktan kurtulsun trafik.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,889
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
aynısı 3 şeritli otobanda aynı tarz bi aracın en soldan bi anda osmangazi çıkışına kırınca başıma geldi hayatımda o kadar korkmamıştım şu yaptığı hatanın bedeli 2.168 TL

2.168 TLyle bu adam bunu yarın yine yapar biri ölene kadar ne yapmak lazım cezasını kesmesi gereken kesmiyor sonra vatandaş kendi adaletini sağlamaya başladı oluyor
 
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
198
Motosikleti
Tiger Sport 800- Yamaha D'elight 115
Tamam kim haklı kim haksız olduğunun önemi kalmayabilir, ama minibüs şoförü tam bir trafik canavarı. Motorun yerinde araba da olabilirdi, ve direkt olarak şoför mahaline girerdi soldan, belkide ölüm haberi okuyor olurduk...
Ehliyetin bu kadar basit alınamaması lazım!
Hocam terbiyem el vermedi o canavar hakkında çok daha fazla şey yazabilirdim ama ne olursa olsun olan biz motosiklet sürenlere oluyor. bir önemi yok istersek dünyanın en haklı adamı olalım aynı şeyi konuşuyoruz aslında . Konumlanma çok önemli L2 ve L4 ! bu temel trafik eğitimidir.
 
Katılım
8 Haz 2023
Mesajlar
294
Motosikleti
tehlikeli pıskileyt
Motosiklet istediği yerden gitsin fark etmez şu kazanın üzerinden varsayım yapılamaz. Şeritte gitse arkadan sıkıştırır derler, emniyetten gitse görmezler derler. Motosikletin bizim ülkemiz gibi sıkışık trafiklerde tehlikeli olduğu aşikar. Bu kaza özelinde motosikletin bir hatası yok orada o adamın döneceği öngörülemez bir noktaya gelmiş. Tek hatalı transit sürücüsü başka bir açıklamaya ya da kılıfa gerek yok. Burada bu kaza, yarın şeritte kaza, öbür gün kırmızı ışıkta kaza fark etmez. Motosikletin riski bizim ülkede bu. Göze almıyorsak sürmemek gerekir.
 
Katılım
3 Eyl 2009
Mesajlar
198
Motosikleti
Tiger Sport 800- Yamaha D'elight 115
Motosiklet istediği yerden gitsin fark etmez şu kazanın üzerinden varsayım yapılamaz. Şeritte gitse arkadan sıkıştırır derler, emniyetten gitse görmezler derler. Motosikletin bizim ülkemiz gibi sıkışık trafiklerde tehlikeli olduğu aşikar. Bu kaza özelinde motosikletin bir hatası yok orada o adamın döneceği öngörülemez bir noktaya gelmiş. Tek hatalı transit sürücüsü başka bir açıklamaya ya da kılıfa gerek yok. Burada bu kaza, yarın şeritte kaza, öbür gün kırmızı ışıkta kaza fark etmez. Motosikletin riski bizim ülkede bu. Göze almıyorsak sürmemek gerekir.
Ne demek motosikletin hatası yok ? O arkadaş sağ şeritte ilerleseydi aynanın görüş açısına girebilirdi bak bu bir ihtimal belki de hiç aynaya bile bakmadı o arabadaki hanzo ama “belki” bu kazayı engelleyebilirdi … öngörü var olan tüm riskleri en aza indirir tamamen yok etmez. motosiklet kullanan birinde yüksek öngörü olmalı , nasıl ki bir minibüs durduğunda yaya inebilir diye yavaşlıyorsak ya da araya girmiyorsak , sokak arasında topun peşinden çocuk fırlayabilir diye yavaş sürüyorsak , tali yol ana yol çıkışlarında Extra konumlanmaya önem gösteriyorsak bu öngörü ile doğru orantılıdır . 18 yıldır motosiklet kullanıyorum edindiğim tek tecrübe trafikteki herkesi birer seri katil olarak görüp canımı almaya çalıştıklarıdır . Babama bile güvenmem o derece :) Yani o dönmez o durur o geçer o geçmez demiyorum ben yapıyorum gereken hamleyi kimseyi güvenmeyin .
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,759
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Abi her şey tamamda gülen b*k ne alaka. :D
Başka boktan bir emoji yoktu. Elimizdekini değerlendirdim.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Olayın tamamı hata, motosiklet taralı alanda ne pok yiyor. Öbür hıyar en sol şeritten trafik durduktan sonra zavadanak sağ tarafa kırıyor.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Tam beklediğim şahıslardan beklediğim cevaplar geliyor... 👍
Motorcuya suç bulanlar hiç taralı alanda gitmiyor , emniyet şeridinden gitmiyor... Aferim onlara...

Adam sol şeritten atlayıp bodoslama girmeye çalışıyor...
Motorcu emniyet şeridinde değil sağ şeritte olsa kafadan patlatacaktı zaten...
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,759
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Tam beklediğim şahıslardan beklediğim cevaplar geliyor... 👍
Motorcuya suç bulanlar hiç taralı alanda gitmiyor , emniyet şeridinden gitmiyor... Aferim onlara...

Adam sol şeritten atlayıp bodoslama girmeye çalışıyor...
Motorcu emniyet şeridinde değil sağ şeritte olsa kafadan patlatacaktı zaten...
1. Dar alanda tır, kamyon yanından geçmem.
2. Böyle ayrımlarda mümküm mertebe tersine kaçarım.
Buna benzer bir durumda araba ile kaza yaptım, sağda arızalı servis minibüsü vardı. İnsanlar inmişti. Bana vurunca bende minibüse vurdum insanlar bariyerle minibüs arasında kaldı sandım. Sonrasını hatırlamıyorum. 2 ay elimdeki yaralar geçmedi. Bana vuran herifi pert etmişim, polis elimden alamamış. Bende 5 dakika kayıp yok hatırlamıyorum.
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
802
Motosikleti
BMW 1300 GS ADV
Motosiklet istediği yerden gitsin fark etmez şu kazanın üzerinden varsayım yapılamaz. Şeritte gitse arkadan sıkıştırır derler, emniyetten gitse görmezler derler. Motosikletin bizim ülkemiz gibi sıkışık trafiklerde tehlikeli olduğu aşikar. Bu kaza özelinde motosikletin bir hatası yok orada o adamın döneceği öngörülemez bir noktaya gelmiş. Tek hatalı transit sürücüsü başka bir açıklamaya ya da kılıfa gerek yok. Burada bu kaza, yarın şeritte kaza, öbür gün kırmızı ışıkta kaza fark etmez. Motosikletin riski bizim ülkede bu. Göze almıyorsak sürmemek gerekir.
Minibüs şoförü dediniğiniz gibi yüzde bir milyon hatalı, insan denemez....
Motosiklet sürücüsüne çarptı ve ölebilirdi Allah muhafaza.

Gün sonunda haklı haksızın önemi yok olan motosikletliye oluyor.

Videoyu bir kaç defa izledim. Motosikletlinin minibüsü görüp tam fren yaptığı nokta da videoyu durdurdum. Minibüsün resmen en sol şeritten sağ şeride, hatta hayvanca emniyet şeridi başlangıcına kadar geldiğinde motosiklet ancak fren yapıyor. Minibüs sadece sapağı kaçırmayım diye refleksle, umarsızca hareket etmiş

Minibüs çarpana kadar, motosiklet sürücüsünün biraz daha erkenden görüyor olması lazımdı. Minibüs manevra yapmaya başladığında görüşü engelleyecek başka bir araç da yok. üstüne geldiği çok net fark ediliyor. Mutlaka motosikletlinin kafasında bir şey vardı algılarını zayıflatan. Bu cümle kesinlikle motosiklet hatalıdır olarak anlaşılmasın. Trafik kuralı olarak hiç bir kabahati yok, motosiklet yolunda gidiyor.

Tabiki minibüs şoförünün hatası %100. Maalesef bu hayvanlara, katillere karşı çok daha uyanık olmak lazım. Yoksa %1.000 motosiklet haklı olsa ne olacak.

Videoyu tekrar ve durdurarak izlerseniz motosikletin hızı çok fazla değil gibi. Minibüs de motosiklet sürücüsünün periferik görüşüne girdiği anda panik frenle birlikte korna ile uyaracak zaman var gibi. Tabiki %100 kurtulur demiyorum, minibüs hunharca kırmış adama fakat kurtarma ihtimalı çok yüksek olurdu. Bize de ders olacak bir video.

Bu gibi hayvanlar oldukça artık iyice paranoyaya bağlıyoruz zaman zaman. Yeter ki bize bir şey olmasın.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Haz 2023
Mesajlar
294
Motosikleti
tehlikeli pıskileyt
Minibüs şoförü dediniğiniz gibi yüzde bir milyon hatalı, insan denemez....
Motosiklet sürücüsüne çarptı ve ölebilirdi Allah muhafaza.

Gün sonunda haklı haksızın önemi yok olan motosikletliye oluyor.

Videoyu bir kaç defa izledim. Motosikletlinin minibüsü görüp tam fren yaptığı nokta da videoyu durdurdum. Minibüsün resmen en sol şeritten sağ şeride kadar hatta emniyet şeridi başlangıcına kadar hayvanca gelmiş. Sadece sapağı kaçırmayım diye refleksle, umarsızca hareket etmiş

Minibüs çarpana kadar, motosiklet sürücüsünün biraz daha erkenden görüyor olması lazımdı. Minibüs manevra yapmaya başladığında görüşü engelleyecek başka bir araç da yok. üstüne geldiği çok net fark ediliyor. Mutlaka motosikletlinin kafasında bir şey vardı algılarını zayıflatan. Bu cümle kesinlikle motosiklet hatalıdır olarak anlaşılmasın. Trafik kuralı olarak hiç bir kabahati yok, motosiklet yolunda gidiyor.

Tabiki minibüs şoförünün hatası %100. Maalesef bu hayvanlara, katillere karşı çok daha uyanık olmak lazım. Yoksa %1.000 motosiklet haklı olsa ne olacak.

Videoyu tekrar ve durdurarak izlerseniz motosikletin hızı çokf azla değil gibi. Minibüs de motosiklet sürücüsünün periferik görüşüne girdiği anda panik frenle birlikte korna ile uyaracak zaman var gibi. Tabiki %100 kurtulur demiyorum, minibüs hunharca kırmış adama fakat kurtarma ihtimalı çok yüksek olurdu. Bize de ders olacak bir video.

Bu gibi hayvanlar oldukça artık iyice paranoyaya bağlıyoruz zaman zaman. Yeter ki bize bir şey olsun.
Tam olarak bundan bahsediyorum ve size katılıyorum. 2 teker üzerindeyken konsantrasyonu asla ama asla kaçırmamak gerekir. Araba bu gibi hataları bir yere kadar tolere edebilir ama motosiklette böyle bir ihtimal bile yok. Motosikletin trafikte yeri olmadığını bilerek sürmemiz gerekiyor ki canımıza sahip çıkabilelim.

Burada transit hatalı. Ama bizim millet illa motorcuya bir iki kelime bir şeyler yazacak. Adamın ofsette ne işi varmış. Şeritte giderken bu kaza olsaydı yine bir şeyler yazılırdı muhakkak.

Ben Zafer Hoca'yı da bir akşam Mecidiyeköy trafiğinde köprü geçerken izlemek isterdim ama nedense böyle yerlerde sürmüyorlar. Sadece akıl veriyorlar. Bir videoda da insin Eminönü'ne kurallara uyarak A noktasından B noktasına gitsin bakalım. Bu benim diyen herkes için geçerli.
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
1. Dar alanda tır, kamyon yanından geçmem.
2. Böyle ayrımlarda mümküm mertebe tersine kaçarım.
Buna benzer bir durumda araba ile kaza yaptım, sağda arızalı servis minibüsü vardı. İnsanlar inmişti. Bana vurunca bende minibüse vurdum insanlar bariyerle minibüs arasında kaldı sandım. Sonrasını hatırlamıyorum. 2 ay elimdeki yaralar geçmedi. Bana vuran herifi pert etmişim, polis elimden alamamış. Bende 5 dakika kayıp yok hatırlamıyorum.
Tamam işte..Bir şey demedim..Aferim dedim..Daha ne diyeyim ki ?..
Sen olması gerekeni yapıyorsun..
Ama videodaki motorcu burda suçsuz... emniyet şeridinden gitmesi , taralı alandan gitmesi o öküzün bodoslama dalarak kaza yapmasına sebep olması affedilemez..
Hiç bir oluru yok.. Konuşulamaz bile..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst