Dio'dan CB125f'e geçiş tavsiyesi,fikir alışverişi...

Katılım
26 Ağu 2025
Mesajlar
31
Motosikleti
CB125F
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Bir amatör cb125f kullanıcısı olarak vitesli hissiyatının güzel, yumuşak, öğrenmekte kolay olduğunu söyleyebilirim. Daha ehliyetimi almadım ama evimin önünde süre süre 3 haftada 110 km yaptım bile. Sürüş yeteneklerimi ilk defa cb125f ile geliştirdim diyebiliriz. Oturduğum ilçede hiç öyle aman aman ileri eğitim sürüş veren bir yok ve ehliyet kursundan da pek bir ümidim yok ancak kendi başıma öğrenebilirim diye düşünüyorum şahsen, daha hiç trafiğe çıkmadım o kısımda biraz zorlanacağım diye düşünüyorum bulunduğum ilçe çok büyük bir ilçe değil ama yine de biraz kalabalık bir trafiğe sahip depremde göç aldığı için. Size tavsiyem eğer paranız varsa kendi kendime vitesli mekaniklerine alışırım diyorsanız ki cb125f ile aşırı kolay ben bile hayatımda hiç motosiklet sürmemişken şu an sekiz çizebilmeyi, u dönüşü yapmayı, ani fren yapmayı kendi kendime cb125f ile öğrendim. Diğer bir faktör eğer bulunduğunuz şehirde ileri eğitim veren kurumlar varsa bence ADV ye geçin çünkü çok güzel bir motosiklet olduğunu düşünüyorum cb125f ile kıyaslanamaz derecedeler fakat benim gibi durumdaysanız bulunduğunuz şehirde ileri eğitim kursu yoksa cb125f alın kendi kendinize de öğrenebilirsiniz. Şahsen ADV 350 alırdım ama yine de sizin tercihiniz işin sonunda yine bir vitesli motor var.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,848
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
kesinlikle haklısınız. ama yine maddi durumdan dolayı mecburen kademe kademe gideceğim. daha zaman var ama boyum 1.73 bu arada kullanıcısı olduğunuz için sorayım sorun yaşar mıyım ?
Bu boyla size vstrom olmaz. 180 boyla ayaklarım yere basıyor ama anca basıyor. Vstrom yüksek motor.
 
Katılım
6 May 2024
Mesajlar
76
Motosikleti
(yok)
Scooter dinamikleri ile vitesli motor dinamikleri bir tek bana mı çok farklı geliyor bilmiyorum ama sizin yerinizde olsam vitesliye geçerdim, hem gelecekte seçeneğiniz çok olur hem de benim şahsi fikrim motor deneyimi gerçek anlamda, vitesli motorlarda daha kuvvetli geliyor bana elbette seçim sizin.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,040
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Vstrom için alçaltma kiti var diye biliyorum.
Linkage ile oynayarak alçaltma güzel bir çözüm değil; motosikletin geometrisi bozuluyor. (Ön amortisörleri mesnette yukarı çekerek dengelemek lazım ama o da ancak yer varsa oluyor...)
 
Katılım
21 May 2025
Mesajlar
248
Motosikleti
Motorsuz
Linkage ile oynayarak alçaltma güzel bir çözüm değil; motosikletin geometrisi bozuluyor. (Ön amortisörleri mesnette yukarı çekerek dengelemek lazım ama o da ancak yer varsa oluyor...)
Tabi o kadar mühendislik çalışılmış en uygun yükseklik ayarlanmıştır falan ama grubumuzdaki bir abide alçaltma kitli dl650 vardı virajlarda adam hacıyatmaz gibi yatıp yatıp kalkıyordu utanmasa yan çantaların altı asfalta sürtecek
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Tabi o kadar mühendislik çalışılmış en uygun yükseklik ayarlanmıştır falan ama grubumuzdaki bir abide alçaltma kitli dl650 vardı virajlarda adam hacıyatmaz gibi yatıp yatıp kalkıyordu utanmasa yan çantaların altı asfalta sürtecek
2004-2006 arası üretilen ilk kasa DL650 lerin arka maşa sadece 2 cm kısadır ve bu kadarcık fark bile deli gibi viraj dönmesine yetiyordu , ama o motorla bir kaç defa tank slapper yaşadım 2013 ile hiç yaşamadım ve konforu çok daha iyi idi , konformu virajmı diye sorsalar ben viraj derdim , hele Metzeler lastiklerle ne dönüyorduk be , şimdi birşey yazacam ama arkadaşlar hadi be sabah sabah sallıyor diye düşünecekler yazmıyorum 😅 ama arkamda şahidim var ve siteye üye 😎
 
Katılım
2 Ağu 2023
Mesajlar
69
Motosikleti
Honda SH125
Bir amatör cb125f kullanıcısı olarak vitesli hissiyatının güzel, yumuşak, öğrenmekte kolay olduğunu söyleyebilirim. Daha ehliyetimi almadım ama evimin önünde süre süre 3 haftada 110 km yaptım bile. Sürüş yeteneklerimi ilk defa cb125f ile geliştirdim diyebiliriz. Oturduğum ilçede hiç öyle aman aman ileri eğitim sürüş veren bir yok ve ehliyet kursundan da pek bir ümidim yok ancak kendi başıma öğrenebilirim diye düşünüyorum şahsen, daha hiç trafiğe çıkmadım o kısımda biraz zorlanacağım diye düşünüyorum bulunduğum ilçe çok büyük bir ilçe değil ama yine de biraz kalabalık bir trafiğe sahip depremde göç aldığı için. Size tavsiyem eğer paranız varsa kendi kendime vitesli mekaniklerine alışırım diyorsanız ki cb125f ile aşırı kolay ben bile hayatımda hiç motosiklet sürmemişken şu an sekiz çizebilmeyi, u dönüşü yapmayı, ani fren yapmayı kendi kendime cb125f ile öğrendim. Diğer bir faktör eğer bulunduğunuz şehirde ileri eğitim veren kurumlar varsa bence ADV ye geçin çünkü çok güzel bir motosiklet olduğunu düşünüyorum cb125f ile kıyaslanamaz derecedeler fakat benim gibi durumdaysanız bulunduğunuz şehirde ileri eğitim kursu yoksa cb125f alın kendi kendinize de öğrenebilirsiniz. Şahsen ADV 350 alırdım ama yine de sizin tercihiniz işin sonunda yine bir vitesli motor var.
çok güzel yazmışsınız teşekkür ederim. aklım mantığım adv veya forza diyor ancak kalbim en nihayetinde transalpte. ama cb125 ten değilde advden geçiş yapacağım sanırım. artık advden transalpe eğitim pratik bir şekilde geçeceğim
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,040
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Tabi o kadar mühendislik çalışılmış en uygun yükseklik ayarlanmıştır falan ama grubumuzdaki bir abide alçaltma kitli dl650 vardı virajlarda adam hacıyatmaz gibi yatıp yatıp kalkıyordu utanmasa yan çantaların altı asfalta sürtecek
Binici çok önemli bir faktör ama teknik olarak; arkayı alçaltarak önü yükseltmek kaster açısını ve dolayısıyla iz mesafesini büyüttüğü için viraj dönmek açısından biraz dezavantajlı bir durum doğuruyor.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,848
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
abi olur ya neden olmasın :D senin kasa daha mı yüksek acep
180 boyumla benim ayaklarım yere zor yetiyor, üzerindeyken ayaklarımla itip geri manevra yapmam çok zor oluyor, ağır motor zaten. Bu yüzen dedim.
Yoksa o boylarda bir arkadaş vstrom 1050DE motorunu gayet güzel sürüyordu, yaklaşık 8bin km türkiye turu yapmıştı kazasız belasız.
 
Katılım
2 Ağu 2023
Mesajlar
69
Motosikleti
Honda SH125
Scooter dinamikleri ile vitesli motor dinamikleri bir tek bana mı çok farklı geliyor bilmiyorum ama sizin yerinizde olsam vitesliye geçerdim, hem gelecekte seçeneğiniz çok olur hem de benim şahsi fikrim motor deneyimi gerçek anlamda, vitesli motorlarda daha kuvvetli geliyor bana elbette seçim sizin.
bencede çok çok farklıdır. cb 125e değilde adv sonrası umarım transalpe geçeceğim :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst