Dünyanın en iyisi değilmiydi abi?Abs yi geçtik süspansiyonu bile 20 yıl önce üretilen Cbf 150 den ilkel![]()
100 bine mi satılacağını zannediyorsun? 125'lik motordan beklentim muadilleri çinliler gibi teknoloji koyması enayi yerine konmamamız. Çinliler 200 binlik motora abs, tcs, tümünüyle led aydınlatma, modern gösterge vs koyuyorsa en azından bir kısmını da senin koyman lazım. Nissan'ın şu anki haline Toyota'nın haline bakarsak Japon'ların teknolojide geri kalacaklarını ön görmek zor olmasa gerek.İlk cümlen 150 200 bine satılacak diye başlıyor.. Fiyatları nereden biliyorsun ?... Kaldı ki en başta hondanın bu modeli getireceğini nereden duydun ?..
son cümlen tipik iktidarın almanya bizi kıskanıyoru gibi olmuş..
Japonların yenildiğini nerden çıkardın ?
Alemsiniz...
Zamanında alman halkına Hitler efendi rusya bitti, işgal ettik gibi basından yaymış.. Herkes rusyanın bittiğini savaşı kazandıklarını sanıyormuş ki sovyet askerleri almanyaya girene kadar...Hikaye bu kadar...
![]()
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Bu arada 125 lik şehir içi için tasarlanmış, urban tipi motorlardan nasıl bir beklentin vardı ki ?,
Abs kombine fren , cruise kontrol, clutch sistem ?.. Bu sistemlerin olduğu 125 lik makinaların satış fiyatı ne olur ?..
Hem don giyeyim , hem de kıçıma deymesin gibim olmuş...
TCS ABS let ışıklara kanıp çinli motor mu alalım ?..100 bine mi satılacağını zannediyorsun? 125'lik motordan beklentim muadilleri çinliler gibi teknoloji koyması enayi yerine konmamamız. Çinliler 200 binlik motora abs, tcs, tümünüyle led aydınlatma, modern gösterge vs koyuyorsa en azından bir kısmını da senin koyman lazım. Nissan'ın şu anki haline Toyota'nın haline bakarsak Japon'ların teknolojide geri kalacaklarını ön görmek zor olmasa gerek.
Gönül isterki esas Amerikan Motorları gelsin ve yayılsın. Sokaklarda Harley ve Indian gibi ikonik markalar görelim bunlar biraz el ayağa düşecek şekilde yaygınlaşsın. Motosiklet zaten arabaya göre Unique mal bir alet bide iyice herkeste Kızılay dağıtmış gibi aynı motorlar oluyor. Çeşitlilik bolluk bereket her daim herşeyden iyidirBu şekilde anlamanızı garipsedim. 150-200 bine satacakları motordan bahsediyorum modele takılmayın.
Keşke kendileri gelseler.
Nokta atışı tespit hocam
Japon'lar araba konusunda teknolojiye yenildi bir bir düşüyorlar. Motosiklette de bunu yaşayacaklar. Ayakta kalabilen bi Kawasaki olur gibime geliyor
Size teknolojinin kerametini şöyle söyleyim. Benim. Çinli'de ön arka lastik basınç sensörü var ve geçenlerde motorun arka lastiğine bir damla kıymık gibi bir metal parça batmış. Ataş gibi ama daha ince iğne gibi bi damla bişey. Laps diye full dijital ekran lastik basınç uyarısını verdi. Ulan dedim noldu basınçları da yeni tazeledik sayılır ve lastiklerde patlamış gibi değil havalar sağlam ayakla kontrol ettim. Sonra elle kontrol yaptım ve bala göte bu bi damla iğne gibi şey lastiğe saplanmış onu buldum. Bi çektim onu deli gibi hava kaçırmaya başladı lastik. Neyse taktım yerine geri ve doğru lastikçiye. Sizce kaç Baba yiğit lastik basınç sensörü olmasa ve gözle asla görülmeyen ama lastiği bildiğin delmiş bu bi damla nokta kadar şeyi fark eder ve müdahale edebilir ? İşte bizim ülkede beğenilmeyen teknolojik Çinli orda gayet işe yaradı belki uyarmasa lastik o metal parçadan kurtulup yolda kazaya sebep verecek ve o günde hanımla beraber motordaydık. Basit bir lastik basınç sensörü bile fark yaratıyor yani yaşandıİlk cümlen 150 200 bine satılacak diye başlıyor.. Fiyatları nereden biliyorsun ?... Kaldı ki en başta hondanın bu modeli getireceğini nereden duydun ?..
son cümlen tipik iktidarın almanya bizi kıskanıyoru gibi olmuş..
Japonların yenildiğini nerden çıkardın ?
Alemsiniz...
Zamanında alman halkına Hitler efendi rusya bitti, işgal ettik gibi basından yaymış.. Herkes rusyanın bittiğini savaşı kazandıklarını sanıyormuş ki sovyet askerleri almanyaya girene kadar...Hikaye bu kadar...
![]()
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Bu arada 125 lik şehir içi için tasarlanmış, urban tipi motorlardan nasıl bir beklentin vardı ki ?,
Abs kombine fren , cruise kontrol, clutch sistem ?.. Bu sistemlerin olduğu 125 lik makinaların satış fiyatı ne olur ?..
Hem don giyeyim , hem de kıçıma deymesin gibim olmuş...
Japon yalanması için geçerli sebepler var da Çin'in tasarım ve teknoloji harici övünülecek pek bir yanı yok sanki.forumda gece gündüz capon yalandığı için olabilir![]()
Yıl 2025 olmuş ABS olmayan motoru savunuyor millet. Bu motora da 150bin vermekten çekinmeyecek bir millet... Levent ülke bitti.Gönül isterki esas Amerikan Motorları gelsin ve yayılsın. Sokaklarda Harley ve Indian gibi ikonik markalar görelim bunlar biraz el ayağa düşecek şekilde yaygınlaşsın. Motosiklet zaten arabaya göre Unique mal bir alet bide iyice herkeste Kızılay dağıtmış gibi aynı motorlar oluyor. Çeşitlilik bolluk bereket her daim herşeyden iyidir
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Size teknolojinin kerametini şöyle söyleyim. Benim. Çinli'de ön arka lastik basınç sensörü var ve geçenlerde motorun arka lastiğine bir damla kıymık gibi bir metal parça batmış. Ataş gibi ama daha ince iğne gibi bi damla bişey. Laps diye full dijital ekran lastik basınç uyarısını verdi. Ulan dedim noldu basınçları da yeni tazeledik sayılır ve lastiklerde patlamış gibi değil havalar sağlam ayakla kontrol ettim. Sonra elle kontrol yaptım ve bala göte bu bi damla iğne gibi şey lastiğe saplanmış onu buldum. Bi çektim onu deli gibi hava kaçırmaya başladı lastik. Neyse taktım yerine geri ve doğru lastikçiye. Sizce kaç Baba yiğit lastik basınç sensörü olmasa ve gözle asla görülmeyen ama lastiği bildiğin delmiş bu bi damla nokta kadar şeyi fark eder ve müdahale edebilir ? İşte bizim ülkede beğenilmeyen teknolojik Çinli orda gayet işe yaradı belki uyarmasa lastik o metal parçadan kurtulup yolda kazaya sebep verecek ve o günde hanımla beraber motordaydık. Basit bir lastik basınç sensörü bile fark yaratıyor yani yaşandı
ABS'ye kanmayacaksak neye kanacağız merak ettim doğrusu? Zaten böyle söylerseniz adamlar 2025 yılında bu motorlara ABS koymaz nasılsa bunlar marka düşkünü alır derlerTCS ABS let ışıklara kanıp çinli motor mu alalım ?..
Bu mudur ?..
Hala ısrar ediyorum dersen sen bilirsin..
Estetiksiz japon her zaman tercihim olur.. Görüşüm budur..
Vallahi güneşte yanmış da saydamlığını kaybetmiş gibi görünüyor, makyajlamamış olmaları çok şaşırtıcı.Ya iyi hoş tasarım yapmışlar bu sefer ancak o sinyaller ne şimdi,
Kulakları çınlasın muhteremin , okuyorsa Honda yı parlatmaya gelir dayanamazDünyanın en iyisi değilmiydi abi?![]()
Benim 10 yaşında japon motorumda abs dışında hiç bir elektronik yok. Hatta anlık yakıt tüketimi göstergesi ve akü voltaj göstergesi bile yok.Gönül isterki esas Amerikan Motorları gelsin ve yayılsın. Sokaklarda Harley ve Indian gibi ikonik markalar görelim bunlar biraz el ayağa düşecek şekilde yaygınlaşsın. Motosiklet zaten arabaya göre Unique mal bir alet bide iyice herkeste Kızılay dağıtmış gibi aynı motorlar oluyor. Çeşitlilik bolluk bereket her daim herşeyden iyidir
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
Size teknolojinin kerametini şöyle söyleyim. Benim. Çinli'de ön arka lastik basınç sensörü var ve geçenlerde motorun arka lastiğine bir damla kıymık gibi bir metal parça batmış. Ataş gibi ama daha ince iğne gibi bi damla bişey. Laps diye full dijital ekran lastik basınç uyarısını verdi. Ulan dedim noldu basınçları da yeni tazeledik sayılır ve lastiklerde patlamış gibi değil havalar sağlam ayakla kontrol ettim. Sonra elle kontrol yaptım ve bala göte bu bi damla iğne gibi şey lastiğe saplanmış onu buldum. Bi çektim onu deli gibi hava kaçırmaya başladı lastik. Neyse taktım yerine geri ve doğru lastikçiye. Sizce kaç Baba yiğit lastik basınç sensörü olmasa ve gözle asla görülmeyen ama lastiği bildiğin delmiş bu bi damla nokta kadar şeyi fark eder ve müdahale edebilir ? İşte bizim ülkede beğenilmeyen teknolojik Çinli orda gayet işe yaradı belki uyarmasa lastik o metal parçadan kurtulup yolda kazaya sebep verecek ve o günde hanımla beraber motordaydık. Basit bir lastik basınç sensörü bile fark yaratıyor yani yaşandı
Çinli de bir de şöyle bir artı var misal benim motor Bobber olduğu için ekstra farklı bir tasarım doğal olarak. Büyük bir şirketteyim ben. Otoparka motora çektiğim zaman şirketin direktörlerine kadar herkes gelip bi tur soruyor motoru merak ediyor. Yani işe Spor bir arabayla gitmek gibi bir durum yaratıyor etki olarak nerdeyse aynı şey. Çin evet motor bloğu ve sorunsuzlukta Japon kadar henüz olamaz ama tasarım ve görsel olarak havalı motorlar yapmada adamlar aştı kendini ve bu hakları çok teslim edilmiyor.Benim 10 yaşında japon motorumda abs dışında hiç bir elektronik yok. Hatta anlık yakıt tüketimi göstergesi ve akü voltaj göstergesi bile yok.
Ama motoru aldığımda eski sahibi lastik basınç göstergesi takmış ama cihaz 2 yıl motor yatınca şarjı bitmiş bozulmuş şarj olmuyordu, aynısından 800TL gibi bir fiyata aldım, 800TL köfteciye gittiğimde tek kişi yediğime yetmiyor. Bu cihazı bir yıl kadar kullandım sonra navigasyon için telefon kullanmaktan sıkıldım bir ekran alayım dedim, aldığım ekranda zaten lastik basınç göstergesi, ön-arka sürekli kaydeden güvenlik kamerası gibi artılar da gelince cihazı söktüm.
Yani bu gibi elektronik şeyler çinli motorlarda hazır geliyor ama bunlar zaten sonradan takması çok kolay şeyler, hatta elektronik teknolojisi motorlardan daha hızlı geliştiği için üzerinde gelmemesi daha iyi. En az 150bin km sorunsuz gidebilecek ve 10 yılda bile eskimemiş sayılacak japon motorda 10 yıl öncesinde kalmış elektronik şeyler olmasındansa motor sağlam olsun ben güncel teknolojiye göre ekleyeyim bu daha işime gelir. ABS düzgün çalışsın yeter motorda fazla elektronik istemem, ne kadar az olursa motor daha uzun ömürlü olur daha az arıza olasılığı çıkar. Şimdi bu lastik basınç göstergesi bozulmuş, bir köfte fiyatına yenisini alabildim, 4-5 köfte parasına da navigasyonlu kameralı ekran almış oldum, 1-2 yıl sonra daha yeni teknolojilisi çıkarsa yenisini alırım eskisini atarım.
Kendi ekranında her tür şeyi gösteren bol elektronikli çin malı motorda o ekran bozulursa ne olacak? Garantiden parça değişimi falan dertler bir yana parasıyla bile parça bulamama durumu olabilir. Bu da gereksiz risk.
Çinliler elektronik ekleme konusunda çok hevesliler, zaten bunların büyük maliyeti yok ama güzel göz boyuyor, diğer üreticiler de yeni modellerine ekliyorlar çinliler kadar hızlı davranmasalar da ama ben sağlam bir temel olsun diğer gereken ama teknolojisi hızlı değişen şeyleri aksesuar olarak ekleyebileyim bu daha işime gelir.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:
BU arada bu devirde ön-arka abs'yi standart koymamakla Honda ne yapmak nereye varmak istiyor?
ABS dışında hiç elektronik olmasa da olur. hele 125cc motorda bir tek ABS olsa yeter ama bu devirde ABS olmaması kabul edilemez.
SOnra çinli markalar dalga geçiyorlar haklı olarak. Çinliler o kadar yanarlı dönerli ekranlar ve tonla elektronik ekliyor, onlara da abartıyorlar göz boyuyorlar diye kızıyoruz ama asıl honda çok ayıp ediyor, 125cc bile olsa abs şart olmalı.
yaa, motorların tiplerine diyecek bir şeyim yok. Ben satış sonrasından çekiniyorum. 10 yaşında japon motor için dilinden anlayan, gerektiğinde servis manuelini açıp bakabilen usta bulmuşum, Çinlilerde bu aşamaya gelmesine var daha. Tabi ki olsun, rekabet iyidir.Çinli de bir de şöyle bir artı var misal benim motor Bobber olduğu için ekstra farklı bir tasarım doğal olarak. Büyük bir şirketteyim ben. Otoparka motora çektiğim zaman şirketin direktörlerine kadar herkes gelip bi tur soruyor motoru merak ediyor. Yani işe Spor bir arabayla gitmek gibi bir durum yaratıyor etki olarak nerdeyse aynı şey. Çin evet motor bloğu ve sorunsuzlukta Japon kadar henüz olamaz ama tasarım ve görsel olarak havalı motorlar yapmada adamlar aştı kendini ve bu hakları çok teslim edilmiyor.
Çinlilerde servis manueli bulmak samanlıkta iğne bulmaktan daha zor.yaa, motorların tiplerine diyecek bir şeyim yok. Ben satış sonrasından çekiniyorum. 10 yaşında japon motor için dilinden anlayan, gerektiğinde servis manuelini açıp bakabilen usta bulmuşum, Çinlilerde bu aşamaya gelmesine var daha. Tabi ki olsun, rekabet iyidir.
Siz tam da bu motoru üretim amacıyla kullanıyormuşsunuz, bu açıdan yorumlarınız değerli.cbf 125 değil cb 125 f.
cbf 150 cbf ailesinin en küçüğü ve minyatür hali idi. bence commuter bir motor değildir cbf 150. 2 defa sıfır km sahibi oldum.
cb 125 serisi ise tam olarak commuter sınıf temsilcisidir ve commuter bir motorun asgari donanım ile en ucuza mal edilip satılması hedeflenir. çift arka amortisörler, kampana frenler, düşük seviye aydınlatma, düşük konfor ve düşük maliyetler. bizde pahalı kalmasının sebebi bizim paramızın değer kaybetmesi ve vergiler. fiyat olarak bizde sıkıntı var.
cb 125 f olanca teknolojisini motor yakıt düşüklüğüne kullanmışlar. gerçekten az yakıyor
honda avrupa da şu an bu motoru satıyor, yani bize özel gelen düşük kalite bir motor değil. hindistan pakistan yada latin amerika taraflarında hala karbüratörlüleri satılmakta. daha kara düzen modeller bulunmakta.
ingiltere satış fiyatı 3300 sterlin. bizdede 170-180 bin olur tahminen.
1 senedir 2024 modelini kullanıyorum ve çok memnunum. işe git gel günde 20 km mesafe ile 600 km en az menzil sunuyor. yani 1.5 ay da bir yakıt alıyorum. abs yok arka kampana ama zaten gerçek bir commuterde disk abs falan olması lüks olurdu. olsa güzel olurdu tabi ama yok işte ne yapalım. motorun felsefesi bu. ayrıca ben kara düzen motor seviyorum. arıza çıkarıp başımı ağrıtacak donanım ne kadar az o kadar iyi benim için
çin motorlarında pek çok özellik sunuluyor fakat kalite ortada, iyi kötü sağlam denecek markalarıda bizim yerli milli ithalatçı markalar kepaze ediyor. parça fiyatları japonla yarışıyor. parçalar zaten evlere şenlik, rüzgarda kopup uçan çamurluklar, kırılan şaseler, kendi kendine kırılan grenajlar vs.
commuter sınıfı piyasası kurye motoru piyasasıydı ve ülkemizde korona öncesi yerini yitirdi. kuryelik işi paket servis işine döndü ve scooter piyasası aldı yürüdü. benim gibi günlük kullanım vitesli seçenek isteyen az bir kesim alıyor ve 2024 cb 125 pekte tutulmadı. yeni geleninde pek rabet görmesini beklemiyorum.
kısacası japon commuter candır