2024 Model TVS RTR 200 Motorum 1.5 Aydır Serviste - Rolantide Stop Etme Sorunu

Katılım
16 Ara 2024
Mesajlar
16
Selam arkadaşlar,

Benim motorumda uzun süredir rölantide ara ara stop etme problemi vardı. Motor tam 1.5 ay serviste kaldı ve bu süreçte iş UMA’ya kadar gitti. UMA’dan teknik ekip geldi, motor resmen sökülüp takıldı ama hiçbir parça değişimi sorunu çözmedi. Daha 2000 km’deki motorum sil baştan elden geçti, Allah kahretsin o ayrı mesele.

Son noktada UMA, sorunun yazılımsal olduğunu söyledi ve Hindistan’dan yeni yazılım talep edeceklerini belirtti. Servisin anlattığına göre Hindistan direkt kendi yazılımını gönderiyormuş ama Türkiye’ye özel yazılım yapılması gerekiyormuş. Çünkü Euro 5 şartları Hindistan’dakiyle aynı değilmiş. Bu yüzden motorların %70’inde aynı sorun görülüyormuş.

Facebook gruplarında da rolantide stop sorunu yaygın. “şu parçayı değiştirince düzeldi” gibi paylaşımlar okumuştum. Ama bilin ki benim motorumda bütün parçalar değişti, sonuç sıfır.

UMA’daki teknik ekipten biri, eğer sorun benim motorumda çözülürse bunun geri çağırmaya dönüşebileceğini söyledi. Yani PES! Motor piyasaya çıkalı 1 yıl olmuş, yüzlerce kişi aynı sorunu yaşıyor ama Türkiye’de geri çağırmayı başlatacak motor benimki mi olacakmış? Hiç inandırıcı değil.

Her neyse, aynı veya benzer sorunu yaşayan var mı? Motorum sıcak - soğuk fark etmiyor ara sıra stop ediyor. Motorun gücü adım adım azalıyor ve hah diyorsun gidiyor ve tak diye stop ediyor. Kırmızı ışıklarda beklerken bile stop ettiği oluyor. Bu durum her zaman olmadığından ancak atıyorum 5 denemeden 1'inde olduğundan tam olarak sorun da bulunamıyor.
 
Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
443
Motosikleti
2014 Hero Thriller 150
Selam arkadaşlar,

Benim motorumda uzun süredir rölantide ara ara stop etme problemi vardı. Motor tam 1.5 ay serviste kaldı ve bu süreçte iş UMA’ya kadar gitti. UMA’dan teknik ekip geldi, motor resmen sökülüp takıldı ama hiçbir parça değişimi sorunu çözmedi. Daha 2000 km’deki motorum sil baştan elden geçti, Allah kahretsin o ayrı mesele.

Son noktada UMA, sorunun yazılımsal olduğunu söyledi ve Hindistan’dan yeni yazılım talep edeceklerini belirtti. Servisin anlattığına göre Hindistan direkt kendi yazılımını gönderiyormuş ama Türkiye’ye özel yazılım yapılması gerekiyormuş. Çünkü Euro 5 şartları Hindistan’dakiyle aynı değilmiş. Bu yüzden motorların %70’inde aynı sorun görülüyormuş.

Facebook gruplarında da rolantide stop sorunu yaygın. “şu parçayı değiştirince düzeldi” gibi paylaşımlar okumuştum. Ama bilin ki benim motorumda bütün parçalar değişti, sonuç sıfır.

UMA’daki teknik ekipten biri, eğer sorun benim motorumda çözülürse bunun geri çağırmaya dönüşebileceğini söyledi. Yani PES! Motor piyasaya çıkalı 1 yıl olmuş, yüzlerce kişi aynı sorunu yaşıyor ama Türkiye’de geri çağırmayı başlatacak motor benimki mi olacakmış? Hiç inandırıcı değil.

Her neyse, aynı veya benzer sorunu yaşayan var mı? Motorum sıcak - soğuk fark etmiyor ara sıra stop ediyor. Motorun gücü adım adım azalıyor ve hah diyorsun gidiyor ve tak diye stop ediyor. Kırmızı ışıklarda beklerken bile stop ettiği oluyor. Bu durum her zaman olmadığından ancak atıyorum 5 denemeden 1'inde olduğundan tam olarak sorun da bulunamıyor.
Aynı sorun bende de var ama motoru kullanmama engel olmadığı için işi bu kadar öteye taşımamıştım. Sorunun çözümünü bilmek güzel. Umarım yazılımı yetkili servislere dağıtırlar ve kullanıcıya ücretsiz olarak sunarlar. Uğraşların için şimdiden teşekkür ederim.
 
Katılım
16 Ara 2024
Mesajlar
16
Aynı sorun bende de var ama motoru kullanmama engel olmadığı için işi bu kadar öteye taşımamıştım. Sorunun çözümünü bilmek güzel. Umarım yazılımı yetkili servislere dağıtırlar ve kullanıcıya ücretsiz olarak sunarlar. Uğraşların için şimdiden teşekkür ederim.
Hocam konuyu uzatmamak adına asıl sorunu anlattım. Aynı motordan 2 tane var bizde. Diğerinde de aynı sorun var. Ancak nispeten sizinki gibi daha nadir yaşandığı için sorun etmedim. En fazla parça değişince ve sorun düzelince internetten parçayı alır başka yere taktırırım demiştim. Ancak mevzu buralara kadar geldi. Linkedin üzerinden firmanın yetkililerine kadar ulaştım, anca böyle ilgilendiler. Başka türlü hiç umursamayacaklardı.
 
Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
443
Motosikleti
2014 Hero Thriller 150
Selam arkadaşlar,

Son noktada UMA, sorunun yazılımsal olduğunu söyledi ve Hindistan’dan yeni yazılım talep edeceklerini belirtti. Servisin anlattığına göre Hindistan direkt kendi yazılımını gönderiyormuş ama Türkiye’ye özel yazılım yapılması gerekiyormuş. Çünkü Euro 5 şartları Hindistan’dakiyle aynı değilmiş. Bu yüzden motorların %70’inde aynı sorun görülüyormuş.

UMA’daki teknik ekipten biri, eğer sorun benim motorumda çözülürse bunun geri çağırmaya dönüşebileceğini söyledi. Yani PES! Motor piyasaya çıkalı 1 yıl olmuş, yüzlerce kişi aynı sorunu yaşıyor ama Türkiye’de geri çağırmayı başlatacak motor benimki mi olacakmış? Hiç inandırıcı değil.

Eğer avrupada da aynı sorun varsa veya başka ülkeler için sorunu çözdülerse yazılım bize özel olmaktan çıkar. Asıl soru sorunu çözmekle uğraşıp uğraşmayacakları.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Hocam konuyu uzatmamak adına asıl sorunu anlattım. Aynı motordan 2 tane var bizde. Diğerinde de aynı sorun var. Ancak nispeten sizinki gibi daha nadir yaşandığı için sorun etmedim. En fazla parça değişince ve sorun düzelince internetten parçayı alır başka yere taktırırım demiştim. Ancak mevzu buralara kadar geldi. Linkedin üzerinden firmanın yetkililerine kadar ulaştım, anca böyle ilgilendiler. Başka türlü hiç umursamayacaklardı.
İyi yapmışsın, dediğim gibi eğer sorun çözülürse hem onların hemde kullanıcının işine gelir.

+Abi Apaçi alınmaz rölantide stop ediyor.
-Çözdüler abi onu al gitsin iyi motor.

Gibi gibi.
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
718
Geçmiş olsun, inşallah olumlu sonuç alırsınız.
Model sayfasında da gündeme gelmişti.
Benim motor ilk 5 bin km olana kadar yapmadı sonradan ortaya çıktı, bu yaz başından beri yapıyor.
Şöyle ki; motor soğukken ilk çalıştırmadan itibaren 1 defa yapıyor, ikinci marştan sonra yapmıyor. Veya bir defa ara gazı verip bırakırsam sonrasında yapmıyor. Yani olay ilk 3-4 dakikayı ilgilendiriyor.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
ben aynı sorunu yaşadım, subap ayarı yaptılar düzeldi. motor 690 duke idi.
 
Katılım
13 Şub 2024
Mesajlar
343
Motosikleti
Hero Dash 125, CB125F
Aynı sorun Bajajlarda da var. Benzin kalitesi etkili oluyor diye duymuştum.
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Selam arkadaşlar,

Benim motorumda uzun süredir rölantide ara ara stop etme problemi vardı. Motor tam 1.5 ay serviste kaldı ve bu süreçte iş UMA’ya kadar gitti. UMA’dan teknik ekip geldi, motor resmen sökülüp takıldı ama hiçbir parça değişimi sorunu çözmedi. Daha 2000 km’deki motorum sil baştan elden geçti, Allah kahretsin o ayrı mesele.

Son noktada UMA, sorunun yazılımsal olduğunu söyledi ve Hindistan’dan yeni yazılım talep edeceklerini belirtti. Servisin anlattığına göre Hindistan direkt kendi yazılımını gönderiyormuş ama Türkiye’ye özel yazılım yapılması gerekiyormuş. Çünkü Euro 5 şartları Hindistan’dakiyle aynı değilmiş. Bu yüzden motorların %70’inde aynı sorun görülüyormuş.

Facebook gruplarında da rolantide stop sorunu yaygın. “şu parçayı değiştirince düzeldi” gibi paylaşımlar okumuştum. Ama bilin ki benim motorumda bütün parçalar değişti, sonuç sıfır.

UMA’daki teknik ekipten biri, eğer sorun benim motorumda çözülürse bunun geri çağırmaya dönüşebileceğini söyledi. Yani PES! Motor piyasaya çıkalı 1 yıl olmuş, yüzlerce kişi aynı sorunu yaşıyor ama Türkiye’de geri çağırmayı başlatacak motor benimki mi olacakmış? Hiç inandırıcı değil.

Her neyse, aynı veya benzer sorunu yaşayan var mı? Motorum sıcak - soğuk fark etmiyor ara sıra stop ediyor. Motorun gücü adım adım azalıyor ve hah diyorsun gidiyor ve tak diye stop ediyor. Kırmızı ışıklarda beklerken bile stop ettiği oluyor. Bu durum her zaman olmadığından ancak atıyorum 5 denemeden 1'inde olduğundan tam olarak sorun da bulunamıyor.
Geçmiş olsun umarım çözülür. Böyle saçma bahane mi olur yahu. Sensör, yazılım, ecu, enjeksiyon vs. ülke mi seçiyormuş acaba😃 TVS gibi bir üretici modeli piyasaya sürmeden bunları uzun uzun test etmiş olmalı. Tvs'nin global müşteri hizmetlerine şikayet maili yazın derim bakalım ne yanıt verecekler.
 
Katılım
29 Tem 2019
Mesajlar
944
Motosikleti
Honda Forza (NSS250)
85.000'e otobanda tırlar beni sollamadan gidecek Japon bulamadım çevremde kusura bakma hacı.
Mesajımda bunu demek istemedim.

Ama madem böye yazdınız 85.000 e motor almamalıydınız derim bende. Üstünde ödemediğiniz fark şu an bu başlığı oluşturuyor. Umarım anlatabilmişimdir. Çok geçmiş olsun, tekeriniz düz bassın.
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
718
Aslında TVS nazik motorlar üretmiyor, özellikle Apache serisi amiral gemisi olarak markanın üzerinde oldukça çalıştığı bir model. Elektronik kaynaklı problem şimdiye kadar hiç duymadım, yurt dışı yorumları da dahil. Özellikle Çinli motorlar gibi sadece kağıt üzerinde donanımlı ve sağlam bir motor kesinlikle değil.
Motor kısmında dar toleranslı tasarım yapıldığını duymuştum, nitekim bu sınıfta bir motora tam sentetik 10w/30 yağ koymaları bunu gösteriyor.
Bu bilgilere göre ve Türkiye'deki genç kullanıcı kitlesini de göz önünde bulundurursak SUBAP AYARI bozulma olasılığı muhtemel görünüyor.
 

reo

Katılım
11 Mar 2007
Mesajlar
718
Buji pipo ya da pipolarınız da değişti mi?
Hocam pipo deyince hatırladım; bizim motorun problemi pipodan da kaynaklı olabilir.
Geçmişte bir tane MZ251 motorumuz vardı onda da satın aldıktan 2 yıl sonra aynı problem meydana gelmişti; motor olur olmaz yerde stop ediyordu. 2 farklı yetkili servise götürdü babam, akü, buji falan değiştirildi, karburatöre birşeyler yapıldı ama durum değişmedi.
İlerleyen zamanlarda bir gün babam memleketteyken köydeki tamirciye lastik patladığı için gitmiş. O sırada motorun problemini tamirciye söylemiş; iskenderun ve Antakya'daki yetkili servisler çözemedi demiş. Tamirci pipoyu söküp atmış, yerine sadece bir parça kabloyu eliyle kıvırarak bağlamış ve demiş ki: Dayı ömür boyu böyle binebilirsin.
Nitekim 2 yıl sonra motor satıldığında hala o şekildeydi.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Hocam pipo deyince hatırladım; bizim motorun problemi pipodan da kaynaklı olabilir.
Geçmişte bir tane MZ251 motorumuz vardı onda da satın aldıktan 2 yıl sonra aynı problem meydana gelmişti; motor olur olmaz yerde stop ediyordu. 2 farklı yetkili servise götürdü babam, akü, buji falan değiştirildi, karburatöre birşeyler yapıldı ama durum değişmedi.
İlerleyen zamanlarda bir gün babam memleketteyken köydeki tamirciye lastik patladığı için gitmiş. O sırada motorun problemini tamirciye söylemiş; iskenderun ve Antakya'daki yetkili servisler çözemedi demiş. Tamirci pipoyu söküp atmış, yerine sadece bir parça kabloyu eliyle kıvırarak bağlamış ve demiş ki: Dayı ömür boyu böyle binebilirsin.
Nitekim 2 yıl sonra motor satıldığında hala o şekildeydi.
Pipoyu değiştirin bakalım muhtemelen düzelebilir. sürekli ısınma ve soğumayla pipolarda kılcal çatlak olabiliyor, bazen bu çatlaklar gözle görülmüyor ama teklemeye sebep olabiliyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst