motosiklet blok ömrünü uzatan fikirler

Katılım
23 May 2025
Mesajlar
349
Bu kilometreler için gundi bir skuter almak en sağlıklısı.
Valla geçen sene elimizde 150lilik çinli bi sikuter vardı ama onunla erzurum'dan antalya'ya gidip gelmek zor oluyor, her yere gidebileceğim şöyle sağlam bir şey olsun diye tiger aldım :/

Bu arada kurum egzozda mı oluşuyor?
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

7 km, 12km nedir ki, daha motor anca ısınır kendine gelir. :)
Arada hafta sonu falan çık uzun turlara, elbet en az 40-50 km ötede bir köfteci falan bulursun. :)
Abi mümkün mertebe hafta sonları çıkıyorum zaten de ama buralarda batıdaki gibi pek köfteci yok :D
 
Katılım
11 Ocak 2025
Mesajlar
345
Motosikleti
Honda CBR500R
İş yeri ile ev arası 10 km. Eğer benzin tasarrufu yapmak istiyorsam 10 kmlik yolu kullanıyorum. Sabahları bu yolu, sakin akan trafikte ikinci vites 3-4 bin devir arası gidiyorum usul usul. Dönüşte canım sürmek istiyorsa 20 kmlik çevre yolunu kullanıyorum. Lastikler de ısınmış oluyor. Hafif virajlı yolda güzel oluyor fakat 1.5 katı benzin yakmış oluyorum.
Çevrede bir köfteci bulamadım. :D
 
Katılım
27 Eyl 2024
Mesajlar
487
Motosikleti
Voge 250RR
5 Kilometre civarı kullanmak motoru yoran bir şey, neredeyse tam çalışma sıcaklığına gelemeden motoru kapatıyoruz ve çalışma sıcaklığına gelmeden mesafeye varmış oluyoruz.

Çalışma sıcaklığına vardığında her şey optimum çalışır, yağ basıncı optimum düzeyde olur ve aşınma en az olur. Diğer türlü nispeten zengin karışım çalışır ve motorda uzun vadede kurum birikmesi görülür.
Motoru çalıştırıp sürüşe geçmeden önce ideal sıcaklığa gelmesini bekleyince de geçerli mi bu durum
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,850
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Tabi şunu da eklemek lazım, motoru çalıştırıp ekipmanları giyene kadar süre geçti, sonrasında hemen yola çıkınca da ani gaz vermekten yüksek devir çevirmekten kaçınmak gerek sıcaklık normal hele yükselene kadar. Bu da yola çıkınca 500 metre falan gitmek yetiyor kimi motorda, kimisinde biraz daha fazla ama motorun huyuna alışana kadar ilk başta az gaz vermek iyi.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,647
Motosikleti
Ns200 15"
Tabi şunu da eklemek lazım, motoru çalıştırıp ekipmanları giyene kadar süre geçti, sonrasında hemen yola çıkınca da ani gaz vermekten yüksek devir çevirmekten kaçınmak gerek sıcaklık normal hele yükselene kadar. Bu da yola çıkınca 500 metre falan gitmek yetiyor kimi motorda, kimisinde biraz daha fazla ama motorun huyuna alışana kadar ilk başta az gaz vermek iyi.
Yağ ve su kapasitesi az olan motosikletler çok daha hızlı ısınıyor.
 
Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
443
Motosikleti
2014 Hero Thriller 150
7 km, 12km nedir ki, daha motor anca ısınır kendine gelir. :)
Arada hafta sonu falan çık uzun turlara, elbet en az 40-50 km ötede bir köfteci falan bulursun. :)
Benim mesafeler daha bile kısa, motor şehirde midilli, tarlada eşek, otobanda at niyetine kullanılıyor sonuçta. Kaskı takıp motoru park yerinden çıkartana kadar yağ rölantide ısınıyor, sonra sakin sakin şehir içinde sürüyorum. Otobana gelince motor ısınmış oluyor. Hafta sonu babamlar uzun yol yapıyor o yüzden kuruntu birikeceğini sanmıyorum. Hatta bu yazıyı yazarken bile balığa Karabigaya gidiyorlar.
 
Katılım
27 Nis 2015
Mesajlar
4,294
şimdi bu, "motoru 8-10 km'den aşağı kullanma" diyenler neye dayanarak bunu söylüyor?

hadi tamam, optimum sıcaklığa erişene kadar aşınma biraz daha fazla oluyor da, bi kere ısındıktan sonra ısınana kadar aşınan aksamlar geri tamir mi oluyor otomatik olarak?
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,647
Motosikleti
Ns200 15"
şimdi bu, "motoru 8-10 km'den aşağı kullanma" diyenler neye dayanarak bunu söylüyor?

hadi tamam, optimum sıcaklığa erişene kadar aşınma biraz daha fazla oluyor da, bi kere ısındıktan sonra ısınana kadar aşınan aksamlar geri tamir mi oluyor otomatik olarak?
Abi kullanma demem yanlış olur, yüksek hacimli motosikleti az kilometrelere yormak yazık olur, benim görüşüm bundan ibaret.
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
kısa mesafe kullanma derken neyi kastediyorsunuz abiler.
ben tiger ile işe git gel yapıyorum da her gün :D

Tabii uzun kullanacağım diye üç kilometrelik yolu on kilometreye çıkaracak halin yok.

Çok kullanılan, uzun yol yapan motorlar daha az aşınır. İlk soğuk çalıştırma motora en fazla zarar veren andır.

Otomobillerden örnek vereyim çift şoför çalışan taksiler motor yapmadan 650.000 km yi görür apaci gibi kullandıkları halde çünkü şoförün biri iner diğeri biner motor daima sıcak ve yağlıdır, yağ kartere süzülmemiştir.

Özel otomobiller bu kadar kilometre yapamaz. Sabah kalkar ilk marşta motor soğuk ve yağsızdır, işe gider akşama kadar motor soğur yağ süzülür tekrar bir marş, dur markete uğrayıp, alışveriş yapayım der, motor yine soğur yağ yine süzülür yani otomobil hep kısa mesafe ve hep soğuk yağsız ilk marş yapar. Buda motoru yer.
 
Katılım
23 May 2025
Mesajlar
349
Boşta çalıştırıp motorun ısınmasını beklemek dahada yanlış.

ısınmasını beklemek değil de usta bi 4-5 dakika çalışması lazım ama en kötü 45 sn çalıştır öyle bin demişti. ben de montu giy, bandanayı tak, eldivenleri geçir, kaskı tak deyinceye kadar 1-2 dakika geçmiş oluyor ve ondan sonra gazlıyorum.

Tabii uzun kullanacağım diye üç kilometrelik yolu on kilometreye çıkaracak halin yok.

Çok kullanılan, uzun yol yapan motorlar daha az aşınır. İlk soğuk çalıştırma motora en fazla zarar veren andır.

Otomobillerden örnek vereyim çift şoför çalışan taksiler motor yapmadan 650.000 km yi görür apaci gibi kullandıkları halde çünkü şoförün biri iner diğeri biner motor daima sıcak ve yağlıdır, yağ kartere süzülmemiştir.

Özel otomobiller bu kadar kilometre yapamaz. Sabah kalkar ilk marşta motor soğuk ve yağsızdır, işe gider akşama kadar motor soğur yağ süzülür tekrar bir marş, dur markete uğrayıp, alışveriş yapayım der, motor yine soğur yağ yine süzülür yani otomobil hep kısa mesafe ve hep soğuk yağsız ilk marş yapar. Buda motoru yer.

o zaman kuruma saha ziyaretlerine ben motorla gidebilir miyim diyeyim :D

Cağ kebapçısı da mı yok? :unsure:

abi içimiz dışımız cağ kebap oldu ya :D
ha ben çok severim sıkıntı yok da yalnız bu aralar çok para harcayasım gelmediği için boğazımdan tasarruf etmeye çalışıyorum :(
ama bak epeydir yemiyorum, aslında bu hafta sonu bi oltu, uzundere, tortum şelalesi yapıp dönüşte de mis gibi bi cağ kebap gömüp gelsem mi, canımı çektirdin sabah sabah :D
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
o zaman kuruma saha ziyaretlerine ben motorla gidebilir miyim diyeyim :D

Bence gidebilirsin ama şark kafası daha çok şekle şemale önem verdiği için bunu kusur addeder.

Bir anımı anlatatayım.

Amerikan askerleri ile ortak kullanılan bir akaryakıt deposunda askerlik yaptım.

Dediler Amerikalılar denetime gelecek, bond çanta kısa kollu gömlekli biri geldi. Çıkarın bakalım bakım planlarını, yangın talimatlarını, kontrol çizelgelerini falan dedi. Adam bütün teknik ekipmanı A dan Z ye denetledi ve gitti

Peşinden bizimkiler denetime geldi, herkesi sıraya dizdiler, senin tıraşın kötü, senin yakan yamuk, senin elbisen pis, çarşaflar iyi serilmemiş gibisinden bir denetim yapıp gittiler. Kimse teknik olarak bir şeye bakmadan gitti.
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,113
Peki ben de bir şey sorayım. Elektrik sisteminin uzun ömürlü olması için neler yapılmalıdır?
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Peki ben de bir şey sorayım. Elektrik sisteminin uzun ömürlü olması için neler yapılmalıdır?
Aküyü periyodik aralıklarla yenilemek (Örneğin 2 senede bir) , motorun her yanına çok fazla enerji çeken sis farları, ısıtma vs gibi aparatlar takmamak, tesisata ek yapılmışsa bunun yalap şap elektrik bandı çekerek yapmamak, sürekli kısa sürüşler yapmamak ilk aklıma gelenler.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst