motosiklet blok ömrünü uzatan fikirler

Katılım
5 Haz 2025
Mesajlar
28
oncelikle herkese iyi gunler 🫡
elimde 2016 model duke 390 var yaklasık 52.000 kilometrede ve ben bunun omrunu en az 80-90 bine kadar uzatmak istiyorum bunun icin ne gibi bakım ya da tamir yolları izlemem gerekiyor
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,846
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
bakımları aksatmayacaksın, kullanma klavuzunda yazan bakımları yazan zamanda ve km gelince yaptıracaksın bir de motorun canını almadan sürekli yüksek devirde gitmeden kullanacaksın.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Benim 2012 tvs apache 102 bin km de krank değişti.. halen gideri vardı ama sökmüşken ne var ne yok yenilettirdim.. 150cc makineydi ve biraz hor kullandım ve biraz da insan gibi kullandım...

Motoru yüksek devirde uzun süre kullanma, fazla düşük devir kullanıp vuruntu yaptırarak kullanma... bu şekilde 100 bin km rahat geçer hatta 150 bini geçer orjinal krank ile.

Yağ ve yağ filtresini düzenli değiş.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
Tam sentetik 15-50 yağ kullanmanızı (mesela 7100) ve kaliteli oem kalitesinde filtreler kullanmanızı öneririm. O bloğun gol yediği kısım su pompasının keçeleri, o keçeler aşınınca yağa su karıştırıyor eğer hiç değişmemişse değiştirmek en sağlıklısı.

Tüm ayar ve bakımlarını zamanında yapmak motorun ömrünü uzatmaktadır.
 
Katılım
7 May 2024
Mesajlar
1,859
Motosikleti
cbf 150
Genel kural şudur, bol bol sıvılarını değiştir. yüksek devirde kullanma. hava filtren her daim temiz olsun. sübaplarını kontrol ettir kısa mesafe kullanma.

onun bakım aralıgı 5000 se 2500 de yağ değiştir birşey olmaz. Ben sadece yağ değişimiyle cbf 150 ile 120bin km yaptım dandirik motor hava soğutmalı ki sattıgım adam kurye oda en az bir 200bin km yapmıştır. bizim insanımız fazla abartıyor bakımı yap geç düzgün kullan rahat rahat gider.
 
Katılım
23 May 2025
Mesajlar
349
kısa mesafe kullanma derken neyi kastediyorsunuz abiler.
ben tiger ile işe git gel yapıyorum da her gün :D
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
kısa mesafe kullanma derken neyi kastediyorsunuz...
5 Kilometre civarı kullanmak motoru yoran bir şey, neredeyse tam çalışma sıcaklığına gelemeden motoru kapatıyoruz ve çalışma sıcaklığına gelmeden mesafeye varmış oluyoruz.

Çalışma sıcaklığına vardığında her şey optimum çalışır, yağ basıncı optimum düzeyde olur ve aşınma en az olur. Diğer türlü nispeten zengin karışım çalışır ve motorda uzun vadede kurum birikmesi görülür.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Ben sadece yağ değişimiyle cbf 150 ile 120bin km yaptım dandirik motor hava soğutmalı
"DANDİRİK" cbf150 bloğunu sıfır aldığın günden beri hiç bakım yaptırmasan 50 bin km falan gider zaten. Benim bir arkadaşımda spacy 110 vardı, kurye çıkması aldı ve 4-5 sene bakım yaptırmadan kullandı. Yani sadece 120 bin km yaptırabildiyeseniz çok da önemli bir durum olmaz cbf150 için.
 
Katılım
23 May 2025
Mesajlar
349
5 Kilometre civarı kullanmak motoru yoran bir şey, neredeyse tam çalışma sıcaklığına gelemeden motoru kapatıyoruz ve çalışma sıcaklığına gelmeden mesafeye varmış oluyoruz.

Çalışma sıcaklığına vardığında her şey optimum çalışır, yağ basıncı optimum düzeyde olur ve aşınma en az olur. Diğer türlü nispeten zengin karışım çalışır ve motorda uzun vadede kurum birikmesi görülür.

şimdi mesafeye baktım da ya 7 kmlik ya da 12 kmlik rotalarda gidip geliyorum sürekli.
 
Katılım
5 Haz 2025
Mesajlar
28
yapacağın en iyi şey ve en ucuzu, bakımlarını aksatmayacaksın ve motorun canını almadan kullanacaksın 🤙
boyle bi tork canavarı kullanırken can almamak zor ama yine de uyucam dediklerinize
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Kısa mesafe kullanma , 7000 devir üstünde çok fazla sürme , yağını , filtresini , bujisini zamanında değiştir , en önemlisi kasaplardan uzak dur..
haklısınız hocam o kasaplar yüzünden insan motordan soguyo
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Tam sentetik 15-50 yağ kullanmanızı (mesela 7100) ve kaliteli oem kalitesinde filtreler kullanmanızı öneririm. O bloğun gol yediği kısım su pompasının keçeleri, o keçeler aşınınca yağa su karıştırıyor eğer hiç değişmemişse değiştirmek en sağlıklısı.

Tüm ayar ve bakımlarını zamanında yapmak motorun ömrünü uzatmaktadır.
ben de 15 50 kullanıyorum hocam dediğiniz gibi ve nedense bilmiyorum isten eve motorla geldim garaja koydum sabah baktım yag akmıs yere 10 15 damla falan neyse sonraki iki gun kullanmadım motoru akıntı olmamıs sizce neden
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
boyle bi tork canavarı kullanırken can almamak zor ama yine de uyucam dediklerinize
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


haklısınız hocam o kasaplar yüzünden insan motordan soguyo
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


ben de 15 50 kullanıyorum hocam dediğiniz gibi ve nedense bilmiyorum isten eve motorla geldim garaja koydum sabah baktım yag akmıs yere 10 15 damla falan neyse sonraki iki gun kullanmadım motoru akıntı olmamıs sizce neden
Yağ nereden akmış? Eğer zinciri fazla yağladıysanız belki o olabilir.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,759
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Sabah 20 sn kadar çalıştırır, fazla devir çevirmeden motoru yolda ısıtırım. Isındıktan sonra devir çeviririm. Motora asla boşta gaz vermem.
 
Katılım
21 Eki 2022
Mesajlar
136
52 bine kadar nasıl kullanıldığını ya da bakımlarının tam yapılıp yapılmadığını bilemem. ama sonrası tamamen senin elinde devirinde kullanır, bakımını aksatmazsan 80-90 bine kadar götürür.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,641
Motosikleti
Ns200 15"
yok abi zincir cok yaglı değil ve tam yerine bakamadım arka taraflardaydı
Arkada karter havalandırmadan veya ön dişlinin oradaki keçeden kaçırma ihtimali var.

Karter havalandırma hortumu bükülür veya tıkanırsa hava filtresinin alt kısmından yağ atabilir, fazla yağ varsada aynı durum geçerlidir.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst