Yavas hareket ederken dıreksıyona zor hakım oluyorum

Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
54
mrb bende honda sh 125 var yenı aldım daha 750 km de motorsıklette yavas hareket ederken dıreksıyona zor hakım oluyorum saga sola kayıyor lastık basıncları normal acaba normal bı durum mu normal hızda bı sorun yok yardımcı olursanız bu konu hakkında tesekkurler
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Dengede durmak için gidonu sağ sol yapman normal. Ama yavaştan kastın bir insanın yürüme hızıysa.
 
Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
54
kalkıslarda ozelıkle artcı varken direksıyona zor hakım oluyorum
 
Katılım
28 Mar 2024
Mesajlar
1,774
kalkıslarda ozelıkle artcı varken direksıyona zor hakım oluyorum
Motosiklet sürmeye yeni başlayan biriysen bunlar gayet normal şeyler , arkaya çok artçı almamaya çalış çünkü ben 2 yıldır sürüyorum ve arkada artçı varken bende arada afallıyorum aralardan geçmiyorum. Düşük hızlarda motosikletin dengesini korumak daha zordur yüksek hızlarda gitmeye nazaran çünkü hem debriyajı ayarlaman lazım hem gidonu ayarlıyım derken elin alışık değilse zor oluyor. Arkandaki kişi de artçı olmayı bilmiyorsa seni çok zorlar , 130-140 kilo arkadaşımı alınca çok rahat sürüyorum ama 50-60 kilo arkadaşımı arkama alınca çok zorlandığımda oluyor. En sinir olduğum şey ışıkta durmuşken arkada ki artçı ayaklarını yere koymaya çalışırsa ulan ben zaten tutabiliyorum sen niye koyuyorsun ayaklarını yere kalkarken dengemi çok bozuyor.
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,755
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Kalkerken daima ileri bakmak lazım, artçı ile kullanınca arka amortisörde ayar varsa yapmak lazım. Yoksa ağırlık merkezi değişince normaldir.
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,217
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
Sebep acemilik. Düşük hızda kontrol bir motosiklet sürücüsünün en önemli becerisidir. Hatta Japonya'da ehliyet verilirken, uzunluğu sabit bir çizgide belli bir sürenin üzerinde kalmanız beklenir. Daha kısa sürede geçerseniz ehliyet alamazsınız. Bizdeki sınavda ise allah ne verdiyse düz gitmek yeterli oluyor :)

Hele bir de artçı alınınca, arkaya transfer olan ağırlık yüzünden, ön tekerin yerle olan temas alanı azalacaktır. Bu durumda hakimiyet ve yönlendirme de azalır. Bunlar normal.

Yukarıda da söylenmiş. Acemilerin en büyük hatası motosiklet sürerken ön tekere, göstergeye veya çok yakına bakmaları. Bu da dengeyi ve hız algısını bozan bir durum. Mutlaka gideceğiniz yönde en uzak noktaya bakın. Hiç bir noktaya da gözlerinizi sabitlemeyin. Sürekli çevreyi tarayın ama hedefiniz gideceğiniz yer olsun.

Veya hiç bizi dinlemeyin. Gidin sağlam bir kapalı alan eğitimi alın. Bizim bedavaya yazdıklarımızı para vererek öğrenin :)
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,870
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
scooterlarda sağ sol yapman biraz daha normal ama arka fren kullanmayı öğrenince ona da gerek kalmıyor debriyaj olmadığından düşük hızlarda kontrol etmek daha zor zamanla alıştım ben de dioyla da 250srla da arka fren kullanarak dengede kalabiliyorum scooterda da kapalı alan eğitimine gerek yok
 
Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
443
Motosikleti
2014 Hero Thriller 150
Eğer motorunda ciddi bir dengesizlik olduğunu düşünüyorsan motoru servise götür, eğer motorda sorun yoksa oturuş pozisyonunu gözden geçir. Oturuş pozisyonunu hallettikten sonra denge çalış, daha önce biri de yazmıştı dururken motoru dengede tutmaya çalışmak basit ve etkili bir egzersiz olur. Kapalı alanda yürüyüş hızında düz gitmeye ve dönüşler yapmaya çalış. Mümkün olduğunca uzağa bakmayı ve uzağa bakarken çevrendekileri görmeyi öğren. Gözün kısıktan kafayı çıkartan dobloda kalacağına kaçış yolunu arasın.

Artçı işi dengeyi çok değiştiriyor, özellikle de yavaş hızlarda. Acemilik döneminde mümkün olduğunca almamaya özen göster. Sık sık artçı alacaksanda artçıyla sürmeyi öğreten bir yerden ders al.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Bunun direksiyonu neresinde? :unsure:
hondanin-yeni-motosiklet-modeli-turkiyede-sh125i-1-780x470.png

Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

nucw5n5.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
13 Eyl 2006
Mesajlar
4,669
Motosikleti
Piaggio beverly 400 / Aprilia sr gt 200
sh yeni makine fabrikasyon bir hata ve kaza olacağını sanmıyorum fakat bu bahsettiğiniz durumlar gidon göbeğinin sıkı olmasından da olur.
 
Katılım
27 Eyl 2024
Mesajlar
486
Motosikleti
Voge 250RR
mrb bende honda sh 125 var yenı aldım daha 750 km de motorsıklette yavas hareket ederken dıreksıyona zor hakım oluyorum saga sola kayıyor lastık basıncları normal acaba normal bı durum mu normal hızda bı sorun yok yardımcı olursanız bu konu hakkında tesekkurler
Denge işine alışana kadar bu böyle devam edecek, özellikle düşük cc ağırlığı da düşük olan motorlarda arkanıza artçı aldığınızda afallamanız normal. Düşük hızlarda motosikleti dengede siz tutarsınız, (10km/h altından bahsediyorum). Motorun diyelim normalde 120kg, taşıdığın ağırlık 120kg arkana 80kg biri binince bu yük 200 kiloya çıktığı için zorlanman çok normal. Denge işi zamanla kullana kullana gelişecektir, 3-4km hızlarla ayağını yere değdirmeden gidebiliyorsan denge işini az çok halletmişim ben diyebilirsin.
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
802
Motosikleti
BMW 1300 GS ADV
Kapalı alanda yavaş sürüş çalışmanız gerekiyor. Bacaklarınızın arasında 10 Kg lık karpuz varmış gibi depoyu sıkacaksınız. Çenenizin altında da kürdan var gibi bakışı düşürmeyeceksiniz.

İlk başlarda debriyaj kavrama noktası ve hatta bir tık üstünde, gaz 2.000-.3000 devire getirecek kadar açık ve ikisi de sabit olacak. Hızınızı arka frenle ayarlayacaksınız ama pompalamadan.

İnternette yavaş sürüş teknikleri diye aratırsanız bir çok kaynak bulursunuz. Yazarken kolay ama çalışılması gereken bir tekniktir.

Zamanla debriyaj ve gazı sabit tutmadan da yapabileceksiniz.

Dar geçit istasyonu, 6*6 ve 5*5 kare istasyonlarında çalışabilirsiniz. Dar geçiti tarif edemem ama kare istasyonları bildiğiniz kare içinde dönüyorsunuz ama motoru yatırmadan dik olacak. Gidon kilit döneceksiniz bir süre sonra 6*6 lık kare size çoook geniş gelecek.

Unutmayın bakış dik ve kollar ne kadar serbest ise yavaş sürüş o kadar kolay yapılır.
 
Katılım
28 Mar 2025
Mesajlar
443
Motosikleti
2014 Hero Thriller 150
Kapalı alanda yavaş sürüş çalışmanız gerekiyor. Bacaklarınızın arasında 10 Kg lık karpuz varmış gibi depoyu sıkacaksınız. Çenenizin altında da kürdan var gibi bakışı düşürmeyeceksiniz.

İlk başlarda debriyaj kavrama noktası ve hatta bir tık üstünde, gaz 2.000-.3000 devire getirecek kadar açık ve ikisi de sabit olacak. Hızınızı arka frenle ayarlayacaksınız ama pompalamadan.

İnternette yavaş sürüş teknikleri diye aratırsanız bir çok kaynak bulursunuz. Yazarken kolay ama çalışılması gereken bir tekniktir.

Zamanla debriyaj ve gazı sabit tutmadan da yapabileceksiniz.

Dar geçit istasyonu, 6*6 ve 5*5 kare istasyonlarında çalışabilirsiniz. Dar geçiti tarif edemem ama kare istasyonları bildiğiniz kare içinde dönüyorsunuz ama motoru yatırmadan dik olacak. Gidon kilit döneceksiniz bir süre sonra 6*6 lık kare size çoook geniş gelecek.

Unutmayın bakış dik ve kollar ne kadar serbest ise yavaş sürüş o kadar kolay yapılır.
İyi güzel de ne kavranacak depo, ne de ayarlanacak debriyaj var. Skuter bu.
 
Katılım
17 Eki 2019
Mesajlar
802
Motosikleti
BMW 1300 GS ADV
İyi güzel de ne kavranacak depo, ne de ayarlanacak debriyaj var. Skuter bu.
Scooter da yavaş sürüş biraz daha zahmetlidir. Bacakla depo kavramak gerçekten yavaş sürüşte çok işe yarar. Scooter' da bakış dik olacak, dizler kırık, ayak tabanları tam basacak. Kollar gevşek olacak. Çalışınca olmayacak bir şey değil.

Her gün 10 dk yavaş sürüş çalışsa sürücüler, bir iki hafta da 2 km hızlarda bile Z şeklinde doksan derece dönüşler yapabilirler. Sıkışık trafikte, U dönüşlerde çok işe yarar.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst