Honda Türkiye’de Motosiklet Üretimine Başlıyor!

Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Hırbo'yu da CEO yapsınlar.
 
Katılım
3 Şub 2025
Mesajlar
147
Motosikleti
?
honda-izmir-motosiklet-fabrikasi.jpg


Japon otomotiv devi Honda, 2021 yılında Türkiye’deki otomobil üretimini sonlandırmasının ardından yeniden üretim sahnesine dönüyor. Ancak bu kez odakta otomobil değil, motosiklet var.

Türkiye’de motosiklet pazarının hızla büyümesi ve son dönemde artan ithalat vergileri, Honda’yı yerli üretime yöneltti. Yeni gümrük gözetim vergileriyle birlikte ithalat maliyetlerinin yüzde 400’e kadar yükselmesi, markayı stratejik bir karar almaya itti. Honda, bu gelişmeleri fırsata çevirerek Türkiye’de motosiklet üretimi için düğmeye bastı.

İzmir Aliağa’da Üretim Tesisi Kuruluyor

Honda, İzmir’in Aliağa ilçesine bağlı Çoraklar Mahallesi’nde, 100 bin metrekarelik bir alanda motosiklet üretim tesisi kurmayı planlıyor. Proje kapsamında Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na ÇED (Çevresel Etki Değerlendirmesi) başvurusu da yapıldı.

Proje tanıtım dosyasına göre Honda, ilk etapta yılda 204.500 adet motosiklet üretmeyi hedefliyor. Üretilecek ilk model ise şehir içi ulaşımda oldukça tercih edilen Honda PCX olacak. Tesis için ayrılan toplam bütçe 861 milyon TL. Üretim başladığında tesiste 172 kişinin istihdam edilmesi planlanıyor.

Üretim, Organize Sanayi Bölgesi İçinde Yapılacak

Honda’nın yatırım yapmayı planladığı alan, İzmir – Manisa Planlama Bölgesi 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı’nda Organize Sanayi Bölgesi (OSB) olarak belirlenen bölgede yer alıyor. Söz konusu parsel ise hali hazırda Anatolia Doğal Taş Seramik Şirketi’ne ait.

Honda Türkiye’de Yeniden Üretime Dönüyor

Bu yatırımla birlikte Honda, Türkiye’deki üretim faaliyetlerine motosikletle yeniden başlamış olacak. Hem büyüyen iç pazar hem de yüksek ithalat maliyetleri düşünüldüğünde, bu yatırımın hem tüketiciye hem de Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağlaması bekleniyor.

Haberin devamı için tıklayın.
Abiler Çok Anlamıyomda Şimdi Türkiyede Üretim Olacağı İçin Daha Mı Olucak Honda Motorlar Gümrük Vergisi Falan Nolur
 
Katılım
29 Tem 2019
Mesajlar
944
Motosikleti
Honda Forza (NSS250)
Yamaha böyle piyasadan çekilmez. Aksine yatırım yapabilir. Çekilirse de Hondacı oluruz.

O tracer ı hiç alamayacakmış gibi hissetmeye başladım.

Pcx'i 2 dönem zamsız satıp, yine pahalıya satarlar. O karlılık işlerine gelir. Süreyya hanımın muhteşem değişimi.
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
esprilier yine havalarda ucusuyor :d

adamlar burada montaj yapıp ucuza motor verecek bizim cocuuklar espri yapma yarışına girmiş..
yok kalite dusermiş falan... ahh ahh..
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
sence hükümet bizim ucuza birşey almamıza izin verir mi.

gümrük vergisi yerine "yerinde üretim vergisi" gelir yine aynı fiyata satar.

yav o kadar da değil , iyice muz cumhuriyetine cevirdiniz ülkeyi :d

Şu an Türkiye nükleer denizaltı yapma calışmalarına başladı. Afrika ülkeleriyle kıyaslamayalım lütfen..
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
esprilier yine havalarda ucusuyor :d

adamlar burada montaj yapıp ucuza motor verecek bizim cocuuklar espri yapma yarışına girmiş..
yok kalite dusermiş falan... ahh ahh..
sorun da bu zaten, doğru düzgün montaj bile yapmayacaklar, sürekli vidası gevşeyen, eksik parçası çıkan, sağından solundan ses gelen motorlar dolacak piyasada.
eskiden toshiba tv ler vardı, sonrasında vestel bunu aldı, yine toshiba adıyla 3 harfli marketlerde satıyor, ancak satılan bu toshibalarda o eski toshiba kalitesi yok.
 
Katılım
24 Şub 2015
Mesajlar
1,526
Motosikleti
K 1600 GTL
sorun da bu zaten, doğru düzgün montaj bile yapmayacaklar, sürekli vidası gevşeyen, eksik parçası çıkan, sağından solundan ses gelen motorlar dolacak piyasada.
eskiden toshiba tv ler vardı, sonrasında vestel bunu aldı, yine toshiba adıyla 3 harfli marketlerde satıyor, ancak satılan bu toshibalarda o eski toshiba kalitesi yok.
Bence yanlış düşünüyorsun Honda istedikten sonra aynı kalitede üretimi Türkiye de çok rahat yapar. Türk malları kalitesiz değildir ayrıca. Çin den parça getirip merdiven altı montajlanan motosikletlerle karıştırmayın sonuç olarak Honda....
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
2,758
Motosikleti
Kymco Downtown350i/Dominar 400/Suzuki GSX-8S
Elin adamları c kolunu çöken araçlara birşeyi yok dediydi. Diğeri git dava aç nasılsa sizin dava sonuçlanana kadar ooho.. dedi. Japonlar o kadarda masum millet değil.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
yav o kadar da değil , iyice muz cumhuriyetine cevirdiniz ülkeyi :d

Şu an Türkiye nükleer denizaltı yapma calışmalarına başladı. Afrika ülkeleriyle kıyaslamayalım lütfen..

patladıktan sonra nano teknoloji ile tekrar calısır hale gelen atombombası projemiz beylikdüzü imamhatip tarafından tamamlanmak üzere.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Bence yanlış düşünüyorsun Honda istedikten sonra aynı kalitede üretimi Türkiye de çok rahat yapar. Türk malları kalitesiz değildir ayrıca. Çin den parça getirip merdiven altı montajlanan motosikletlerle karıştırmayın sonuç olarak Honda....
honda buradaki aksiyonlara karışmıyor hocam, daha önce honda şikayetlerini japonlara yapanlar olmuştu, adamlar bizimle ilgisi yok, oradakilerle çözün demişlerdi. e buradaki adam da git dava aç, sürün diyor. olan yine son kullanıcıya oluyor. hangi milletten firma gelirse gelsin sonuçta onu bir Türk üretecekse veya montajlayacaksa onu üreten asıl firmanın kalitesini beklemeyin hiçbir zaman.
Bir zamanlar Bosch markasının beyaz eşyaları alman üretim olanları daha pahalıya satılıyordu, aynı model olmasına rağmen, çünkü milletimiz burada üretilen modellerde çok sorun yaşamıştı. Şimdi alman üretim gelmediği için mecbur burada üretilenleri alıyoruz.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Güzel haber , yüzde 30 büyüyen bir pazara Honda gibi bir motosiklet devi kayıtsız kalamazdı , Kymco içinde İzmir'de üretim tesisi açacak haberleri var , ikiside İzmir'in deniz yolu avantajını değerlendiriyorsa Avrupa'ya da ihracat yapabilirler , üretim adetleri yükseldikce en az 5000 kişiye iş imkanı doğar..
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Güzel haber , yüzde 30 büyüyen bir pazara Honda gibi bir motosiklet devi kayıtsız kalamazdı , Kymco içinde İzmir'de üretim tesisi açacak haberleri var , ikiside İzmir'in deniz yolu avantajını değerlendiriyorsa Avrupa'ya da ihracat yapabilirler , üretim adetleri yükseldikce en az 5000 kişiye iş imkanı doğar..

DoğanTrend pilot üretime başladı. İşi öğrenirlerse yürürler; birşey danışmak isterlerse buradayım :)

5000 istihdam olmaz, fazla iyimser.

Motosiklet üretiminin yan sanayisini de 5 yıl içerisinde TR'de oluşturmamız lazım. Bunlar karmaşık konular; menşei v.s. gibi bir sürü uluslararası dış ticaret detayı var. Honda, TR pazarı için gelmiyor. Ama Kymco onun için gelir durumda.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst