Honda Türkiye’de Motosiklet Üretimine Başlıyor!

Katılım
12 Nis 2003
Mesajlar
2,986
honda-izmir-motosiklet-fabrikasi.jpg


Japon otomotiv devi Honda, 2021 yılında Türkiye’deki otomobil üretimini sonlandırmasının ardından yeniden üretim sahnesine dönüyor. Ancak bu kez odakta otomobil değil, motosiklet var.

Türkiye’de motosiklet pazarının hızla büyümesi ve son dönemde artan ithalat vergileri, Honda’yı yerli üretime yöneltti. Yeni gümrük gözetim vergileriyle birlikte ithalat maliyetlerinin yüzde 400’e kadar yükselmesi, markayı stratejik bir karar almaya itti. Honda, bu gelişmeleri fırsata çevirerek Türkiye’de motosiklet üretimi için düğmeye bastı.

İzmir Aliağa’da Üretim Tesisi Kuruluyor

Honda, İzmir’in Aliağa ilçesine bağlı Çoraklar Mahallesi’nde, 100 bin metrekarelik bir alanda motosiklet üretim tesisi kurmayı planlıyor. Proje kapsamında Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na ÇED (Çevresel Etki Değerlendirmesi) başvurusu da yapıldı.

Proje tanıtım dosyasına göre Honda, ilk etapta yılda 204.500 adet motosiklet üretmeyi hedefliyor. Üretilecek ilk model ise şehir içi ulaşımda oldukça tercih edilen Honda PCX olacak. Tesis için ayrılan toplam bütçe 861 milyon TL. Üretim başladığında tesiste 172 kişinin istihdam edilmesi planlanıyor.

Üretim, Organize Sanayi Bölgesi İçinde Yapılacak

Honda’nın yatırım yapmayı planladığı alan, İzmir – Manisa Planlama Bölgesi 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı’nda Organize Sanayi Bölgesi (OSB) olarak belirlenen bölgede yer alıyor. Söz konusu parsel ise hali hazırda Anatolia Doğal Taş Seramik Şirketi’ne ait.

Honda Türkiye’de Yeniden Üretime Dönüyor

Bu yatırımla birlikte Honda, Türkiye’deki üretim faaliyetlerine motosikletle yeniden başlamış olacak. Hem büyüyen iç pazar hem de yüksek ithalat maliyetleri düşünüldüğünde, bu yatırımın hem tüketiciye hem de Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağlaması bekleniyor.

Haberin devamı için tıklayın.
 
Katılım
26 Mar 2023
Mesajlar
412
Motosikleti
Çin Malı Skuter
Umarız hayırlı olur da, artık hayırlı mı olacak hayırsız mı göreceğiz.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
ayıp ettin üzdün be kardeş.

yok ben arge kısmına başvururum; inovasyon olarak tr'de üretilenlerin kontağı çevirince besmele çalarak "İlahi Koruma Sistemi"ni devreye alacağız.
kusura bakma ben seni ustabaşı olcan sandım, sürü psikolojisiyle "ondan bişi olmaz ya, öyle de olur o yaa, 1 vida eksik bişi olmaz, onu zaten 3 tanesi tutuyor" kafasındaki ustalarla çalışa çalışa asimile olursun diye düşünmüştüm, o yüzden öyle yazdım.
 
Katılım
5 Ağu 2022
Mesajlar
186
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
honda-izmir-motosiklet-fabrikasi.jpg


Japon otomotiv devi Honda, 2021 yılında Türkiye’deki otomobil üretimini sonlandırmasının ardından yeniden üretim sahnesine dönüyor. Ancak bu kez odakta otomobil değil, motosiklet var.

Türkiye’de motosiklet pazarının hızla büyümesi ve son dönemde artan ithalat vergileri, Honda’yı yerli üretime yöneltti. Yeni gümrük gözetim vergileriyle birlikte ithalat maliyetlerinin yüzde 400’e kadar yükselmesi, markayı stratejik bir karar almaya itti. Honda, bu gelişmeleri fırsata çevirerek Türkiye’de motosiklet üretimi için düğmeye bastı.

İzmir Aliağa’da Üretim Tesisi Kuruluyor

Honda, İzmir’in Aliağa ilçesine bağlı Çoraklar Mahallesi’nde, 100 bin metrekarelik bir alanda motosiklet üretim tesisi kurmayı planlıyor. Proje kapsamında Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı’na ÇED (Çevresel Etki Değerlendirmesi) başvurusu da yapıldı.

Proje tanıtım dosyasına göre Honda, ilk etapta yılda 204.500 adet motosiklet üretmeyi hedefliyor. Üretilecek ilk model ise şehir içi ulaşımda oldukça tercih edilen Honda PCX olacak. Tesis için ayrılan toplam bütçe 861 milyon TL. Üretim başladığında tesiste 172 kişinin istihdam edilmesi planlanıyor.

Üretim, Organize Sanayi Bölgesi İçinde Yapılacak

Honda’nın yatırım yapmayı planladığı alan, İzmir – Manisa Planlama Bölgesi 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı’nda Organize Sanayi Bölgesi (OSB) olarak belirlenen bölgede yer alıyor. Söz konusu parsel ise hali hazırda Anatolia Doğal Taş Seramik Şirketi’ne ait.

Honda Türkiye’de Yeniden Üretime Dönüyor

Bu yatırımla birlikte Honda, Türkiye’deki üretim faaliyetlerine motosikletle yeniden başlamış olacak. Hem büyüyen iç pazar hem de yüksek ithalat maliyetleri düşünüldüğünde, bu yatırımın hem tüketiciye hem de Türkiye ekonomisine önemli katkılar sağlaması bekleniyor.

Haberin devamı için tıklayın.
Daha pahalı ve fabrikasyon hatası daha fazla motorlar alacağız. Anlaşıldı.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Ağalar, Beyler Aliağa dediğin yer benim Pornova'dan yarım saat sürmez. Tesislere bakmamı, işçiler çalışıyor mu diye kontrol etmemi, üretim Japon kalitesinde yapılıyor mu diye incelememi isterseniz sizlere destek olurum.
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Ağalar, Beyler Aliağa dediğin yer benim Pornova'dan yarım saat sürmez. Tesislere bakmamı, işçiler çalışıyor mu diye kontrol etmemi, üretim Japon kalitesinde yapılıyor mu diye incelememi isterseniz sizlere destek olurum.
Yahu dur, daha kiralama için ön anlaşma yapılıp, kontrata konu tesis için ÇED başvurusu yapıldı. Temiz 1.5 senesi var o işin.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Nekrofili kelimesini duydum, zoofili kelimesini duydum, parafili kelimesini duydum. Kardeş 45 yaşında adamım, ilk defa motofili örneği görüyorum.
Motofilili olarak ayrımcılık yapılsın istemeyiz, bizde sizler gibi insanlarız.

Pulsarın üstüne yavaş yavaş 300V akıtıyorum… Neyse. :D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst