Aprilia Tuono 660 neden bu kadar az tercih ediliyor ?

Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Valla Aprilia tarihinin en iyi sattığı dönemlerinden birini geçiriyor, hatta belki de en çok sattığı dönemdir. Kime göre neye göre az?
Pahalı motorlar, pahalı olan şeyin az satması çok normal. Bunu daha anlaşılır kılmak için başka sektörden markalardan örnek verdik incindi insanlar. Bir tane bile Aprilia çalışanı bu motorun MT07 Hornet falan kadar satmasını beklemiyor, buna bakarak az deniyorsa kafa karışıklığı vardır.



Olmayacak çünkü hem bizden başka ipleyen kalmadı bunu, hem de özellikle Avrupa'daki kitlenin büyük kısmı sıralı dört silindir yerine yeni nesil sıralı iki silindirleri tercih ediyor. İyi kötü diye bir şey belirtemem ama bana da birisi sorsa bu motoru sıralı 4 blokla mı istersin bununla mı diye, mevcut bloğu isterim.
hocam avrupalı ne düşünür bilmem ama 4 silindirin ivmelenmesini ve o sesini 2 silindirde bulamıyorum. ben olsam 4 silindir tercih ederdim. şöyle uygun fiyata brembolu falan dolu dolu bi 600 cc yok memlekette.
 
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
1,117
Bir yanlış bilgiyi düzeltelim...

Hornet'te kasa değişikliği yok. Sadece far, tuş takımı vb. küçük makyajlar var. Sürüş dinamikleri, motor vs aynı. Tuono ile karşılaştıramam ama gerçekten şehir içinde inanılmaz keyifli alet.

Yani kasa değişikliği dememiz için komple bir revize mi olması gerekiyor? Kozmetik değişiklikler sayılmıyor mu?

İstediğim motordu cidden ama fiyatları çok arttı, 3-4 yaş ikinci ellere yönelttik artık rotayı.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Yani kasa değişikliği dememiz için komple bir revize mi olması gerekiyor? Kozmetik değişiklikler sayılmıyor mu?

İstediğim motordu cidden ama fiyatları çok arttı, 3-4 yaş ikinci ellere yönelttik artık rotayı.
hornetin kasayı sırf fiyatı arttırabilmek için arttırdıklarına inanıyorum ben. sadece far ve ekran değişikliğinden başka hiçbir değişim yok motorda. belki daha ucuza mâl ettiler, daha fazla kâr ile satıyorlar :)
hala uygun fiyata hornet arıyorsan özelden yazabilirsin hocam :)
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Geçtiğimiz yıl neredeyse satın alacağım modeldir. O dönem hem piyasanın çok sıkışık olması, hem de anlamsız yere fiyat artışına gitmeleri nedeniyle vazgeçmiştim. Hala gözüm arar, beğenirim. Ama Türkiye şartlarında yürütmesi, işletmesi, nakite çevirmesi zor bir ürün. Temel olarak satılmamasının nedeni de bu.

Türkiye sayfası da var, bir bakının...
https://ddei5-0-ctp.trendmicro.com:443/wis/clicktime/v1/query?url=https%3a%2f%2fwww.facebook.com%2fshare%2fg%2f16B7WCS5cw%2f%3fmibextid%3dwwXIfr&umid=7DEEDA82-3128-4606-A413-0D08D93F1311&auth=9ac8a5ca8d77804881c609ad8eefcfb997309b62-da4e3a9734e8e90e75441438b337c89a9713a11c





vay beeee.

gecen sene Tuono alsaydın ne olurdu düşünüyorum.
killingroad seni whataapp gurubuna alır, dost olurdunuz muhtelemen.. şu an birbirinizle paslaşıyor olacaktınız.

bana da hornet övüyor allahın japoncu fanboyu diyerek uyuz olacaktın muhtemelen.
vay bee, hayat çok enteresan.
 
Katılım
20 Mar 2024
Mesajlar
1,117
Sayılmıyor...

Ve evet, kasa değişikliği ile kozmetik makyaj farklı şeyler...
Teşekkür ederim bilgilendirme için :) Her yerde "YENİ KASA" olarak geçtiği için ben de öyle deniyor zannediyorum..

hornetin kasayı sırf fiyatı arttırabilmek için arttırdıklarına inanıyorum ben. sadece far ve ekran değişikliğinden başka hiçbir değişim yok motorda. belki daha ucuza mâl ettiler, daha fazla kâr ile satıyorlar :)
hala uygun fiyata hornet arıyorsan özelden yazabilirsin hocam :)
Mantıklı tabi.
Honda bu Hornet 750'yi bi 10-15 sene daha ufak tefek revizeler ile devam ettirecek galiba. Gerçi farklı cc'lerde de Hornet var. Kim bahsetmişti bilmiyorum ama SV650 gibi ikonik bir model yaratmaya çalışıyorlar demişlerdi 750 cclik blok üzerinden (tamamen sallıyor da olabilirim).
Hornet için daha yolum var, teşekkür ederim :D
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
vay beeee.

gecen sene Tuono alsaydın ne olurdu düşünüyorum.
killingroad seni whataapp gurubuna alır, dost olurdunuz muhtelemen.. şu an birbirinizle paslaşıyor olacaktınız.

bana da hornet övüyor allahın japoncu fanboyu diyerek uyuz olacaktın muhtemelen.
vay bee, hayat çok enteresan.
Killingle ilişkimiz yasak aşktan hallice olurdu sanki...aynı motoru bile kullansak, auramız uyuşmuyor. Hasmet'i tercih ederim, o derece yani...:) Engelledi galiba, tepki de vermiyor artık :)

Senin yerin de ayrı tabii ama arada kamyoncu aklımı çeliyor :) Hayabusa'sı var, CB125 ne yani...
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Teşekkür ederim bilgilendirme için :) Her yerde "YENİ KASA" olarak geçtiği için ben de öyle deniyor zannediyorum..
Rica ederim. Türkiye'de farklı bir jargon kullanılıyor.
 
Katılım
28 Şub 2025
Mesajlar
1,405
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
blokladı evet :)

ama yazdıklarını gorduğune eminim.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,672
hocam avrupalı ne düşünür bilmem ama 4 silindirin ivmelenmesini ve o sesini 2 silindirde bulamıyorum. ben olsam 4 silindir tercih ederdim. şöyle uygun fiyata brembolu falan dolu dolu bi 600 cc yok memlekette.

Şimdi işin civcivli kısmı orada, dört silindir daha iyi ivmelenmez =) Alınabilecek maksimum güç artar doğru, ama bu yönde hazırlanmış bir sıralı dört silindir de sürekli üst devirde kalmak zorunda kalır - o da gerçek dünyada yine dezavantaj olarak görülüyor.

Ya bunlar tercih meselesi tabii senin fikrini değiştirmeye kalkacak halim yok da, abi bir motordan hem uygun olmasını hem brembolu mrembolu olmasını da beklememek lazım =)
 
Katılım
2 Eki 2023
Mesajlar
2,220
Motosikleti
Honda CB750 Hornet / Kanuni Seha 150
blokladı evet :)

ama yazdıklarını gorduğune eminim.
Ne diyosun :)

Yav ben de engelleyeceğim de, bu kadar ciddi bilgi birikiminden mahrum kalırım diye elim varmıyor. Yani şu forumun varlık sebebi gibi bir şey. Virajda frenden, ekonomiye; dünya siyasetinden, lastik mumuna bilmediği yok. Hatta binmediği motoru, binenden daha iyi kullanabiliyor :) Sesine dayanabilsem, youtube kanalını da izleyeceğim de, şimdilik erken :)

Yazdıklarımı kim ona gösteriyorsa rica edeceğim, bu övgülerimi ve şükranlarımı kendisine iletsin.
 
Katılım
30 Ağu 2014
Mesajlar
5,467
Şimdi işin civcivli kısmı orada, dört silindir daha iyi ivmelenmez =) Alınabilecek maksimum güç artar doğru, ama bu yönde hazırlanmış bir sıralı dört silindir de sürekli üst devirde kalmak zorunda kalır - o da gerçek dünyada yine dezavantaj olarak görülüyor.

Ya bunlar tercih meselesi tabii senin fikrini değiştirmeye kalkacak halim yok da, abi bir motordan hem uygun olmasını hem brembolu mrembolu olmasını da beklememek lazım =)
hocam 4 silindir iyi ivmeleniyor demedim ki, 4 silindirin ivmelenmesini ve sesini 2 silindirin ivmelenmesinden ve sesinden daha çok sevdiğimi söylüyorum :)
şu an japonlara göre aprilia daha uygun fiyatlı kalıyor. mesela rsv4 factory, 1000rr-r ayarında bi motor ve fiyatı hondadan %50 daha ucuz. yurt dışında ise durum tam tersi. yani aprilia şöyle aradığım ayarda bi motosiklet getirse japon mapon bakmam direkt onu alır geçerim açıkçası.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Dün Pornova Kazımdirik'te kanlı canlı bir Rs 660 gördüm, gerçekten çok şık motor ama Tuono'da bir olmamışlık havası var.
tasarımı gerçekten kötü, supersport desen değil, önde düzgün bi cam yok, naked desen değil yanlarda yarım karenaj falan, saçma sapan bişi çıkarmışlar ortaya.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst