Motorsiklete yeni başlayanlar için tavsiyeler 2025

Katılım
30 Ocak 2025
Mesajlar
286
Motosikleti
Hero Dash125
Merhaba! Kırkımdan sonra beni sukuter paklar dedim ve bu rüzgar beni buralara getirdi. İstanbulda sürücü kursu, güvenli sürüş başlangıç kursu, ekipmandır, kuraldır vb...Nasıl ilerlemem gerekir? İşi bilenler olarak vereceğiniz tavsiyeleri vakumlamak üzere buradayım. Yardım edenlere şimdiden teşekkür ederim🙂
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Selamlar, Yamaha Riding Academy'nin Scooter başlangıç eğitimiyle başlamanız faydalı olur. Tuzla Autodrome pistinde eğitim veriyorlardı en son. Eğitim tamamlandıktan sonra ekipman seçimi önem kazanıyor. Yine Hasanpaşa'da envai çeşit ekipman mağazası var, bütçenize göre istediğiniz ürünü oralarda bulabilirsiniz. Öncesinde forumda geçmiş ekipman tavsiyelerini okuyun, fikir edinirsiniz. Motoru aldığınızda da muhtemelen lastikleri dandik gelecek, iyi bir ön arka lastik takımıyla değişim sağlayın.
 
Katılım
30 Ocak 2025
Mesajlar
286
Motosikleti
Hero Dash125
Çok teşekkürler. Kesinlikle başlangıca bir akademi eğitimi ekleyeceğim ama kurs kayıt dönemi yaklaştı ve şöyle tavsiye edilen bir kursa kaydolmak istiyorum. A2 otomatik alacağım. Tecrübem yok. Önerilerinizi beklerim.
Selamlar, Yamaha Riding Academy'nin Scooter başlangıç eğitimiyle başlamanız faydalı olur. Tuzla Autodrome pistinde eğitim veriyorlardı en son. Eğitim tamamlandıktan sonra ekipman seçimi önem kazanıyor. Yine Hasanpaşa'da envai çeşit ekipman mağazası var, bütçenize göre istediğiniz ürünü oralarda bulabilirsiniz. Öncesinde forumda geçmiş ekipman tavsiyelerini okuyun, fikir edinirsiniz. Motoru aldığınızda da muhtemelen lastikleri dandik gelecek, iyi bir ön arka lastik takımıyla değişim sağlayın.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,893
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
yaşınız yetiyorsa kesinlikle alabildiğiniz en yüksek ehliyeti alın belli olmaz belki bu işi çok seversiniz sonra tekrar tekrar ehliyete para vermek istemezsiniz a ehliyet sınavı da öyle korkulacak bir şey değil emin olun paranızı çöpe atmayın
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
152
Çok teşekkürler. Kesinlikle başlangıca bir akademi eğitimi ekleyeceğim ama kurs kayıt dönemi yaklaştı ve şöyle tavsiye edilen bir kursa kaydolmak istiyorum. A2 otomatik alacağım. Tecrübem yok. Önerilerinizi beklerim.
Tabiki herzaman kask en önemlisi ama ondan sonra en önemli şey eldiven çünkü elerimiz fonksyonel olmazsa cidden kelimenin tek anlamıyla hayat işkence olur ... örnek vermem gerekirse ayak kırığını bile tolare edebilmemizi sağlıyan elerimizin fonksyonel olması cidden el olmazda hiç bir şey olmaz ... o yüzden eldiven kasktan sonra en çok para harcanacak koruma ürünüdür , iyi fiyatlı bir eldiven arıyorsanız inek derisi olmasını tercih edin çünkü ''gerçek'' deriler ararsında en uzun sürtünme dayanıklığına sahiptir ama biraz sıkar ve sertir tabiki eğer harcayacak param çok diyorsanız geyik derisi daha iyidir çünkü nerdeyse en iyi tekstiler kadar esnek ve inek derisi kadar sürtünmeye dayanıklıdır esnekliğin sebebi ise geyiğin inekten çok daha aktif bir yaşama sahip olmasıdır

benim şu an kulandığım eldiven ise tekstil bir model olan revit access ( yazlık ) , kışın ise içine termal inlay tarz iç eldiven kulanıyorum ama hiç menun değilim çünkü deri kayma sliderları (türkçe ismini unutum) pulanmaya başladı ve integral olarak sağlam durmuyor ... ki benim suçum çünkü bu eldiven kulanım sıklığım için biraz daha narin ve sporting tarafta kalan bir eldiven , mutlaka gelecek sefer daha touring tarz birşey almalıyım

tekstil eldiven olarak icon markasının çoğu ürünü iyidir , ucuza göre iyidir , baya iyidir
 
Son düzenleme:
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Tabiki herzaman kask en önemlisi ama ondan sonra en önemli şey eldiven çünkü elerimiz fonksyonel olmazsa cidden kelimenin tek anlamıyla hayat işkence olur ... örnek vermem gerekirse ayak kırığını bile tolare edebilmemizi sağlıyan elerimizin fonksyonel olması cidden el olmazda hiç bir şey olmaz ... o yüzden eldiven kasktan sonra en çok para harcanacak koruma ürünüdür , iyi fiyatlı bir eldiven arıyorsanız inek derisi olmasını tercih edin çünkü ''gerçek'' deriler ararsında en uzun sürtünme dayanıklığına sahiptir ama biraz sıkar ve sertir tabiki eğer harcayacak param çok diyorsanız geyik derisi daha iyidir çünkü nerdeyse en iyi tekstiler kadar esnek ve inek derisi kadar sürtünmeye dayanıklıdır esnekliğin sebebi ise geyiğin inekten çok daha aktif bir yaşama sahip olmasıdır

benim şu an kulandığım eldiven ise tekstil bir model olan revit access ( yazlık ) , kışın ise içine termal inlay tarz iç eldiven kulanıyorum ama hiç menun değilim çünkü deri pulanmaya başladı ve integral olarak sağlam durmuyor ... ki benim suçum çünkü bu eldiven kulanım sıklığım için biraz daha narin ve sporting tarafta kalan bir eldiven , mutlaka gelecek sefer daha touring tarz birşey almalıyım
Küçük bir ekleme yapayım. Kaza yaptığımızda genelde avuçlarımız yere bakar şekilde kaza yapıyoruz, dolayısıyla darbeyi ilk karşılayan ve en çok etkilenen yerleri koruyan avuç içi koruma ve bilek koruma daha fazla önem kazanıyor. Bu görüşüm bilimsel değil, tamamen kendi düşüncem. Bu nedenle deri eldiven iyidir, inek derisi eldiven de iyidir ama ben önceliğimi sürtünmeye karşı dayanıklılıktan ziyade bilek ve avuç içi korumaya veriyorum.
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
152
Küçük bir ekleme yapayım. Kaza yaptığımızda genelde avuçlarımız yere bakar şekilde kaza yapıyoruz, dolayısıyla darbeyi ilk karşılayan ve en çok etkilenen yerleri koruyan avuç içi koruma ve bilek koruma daha fazla önem kazanıyor. Bu görüşüm bilimsel değil, tamamen kendi düşüncem. Bu nedenle deri eldiven iyidir, inek derisi eldiven de iyidir ama ben önceliğimi sürtünmeye karşı dayanıklılıktan ziyade bilek ve avuç içi korumaya veriyorum.
kesinlikle olay budur
 
Katılım
30 Ocak 2025
Mesajlar
286
Motosikleti
Hero Dash125
yaşınız yetiyorsa kesinlikle alabildiğiniz en yüksek ehliyeti alın belli olmaz belki bu işi çok seversiniz sonra tekrar tekrar ehliyete para vermek istemezsiniz a ehliyet sınavı da öyle korkulacak bir şey değil emin olun paranızı çöpe atmayın
Gerçekten para mühim ve evet mesela bugün sokakta tracer 900 gördüm, içim gitti🙂 ama gel gelelim istanbulda ehliyet süreçlerine yoğun talep var, bu yüzden pratik imkanı sınırlı. Çevremde de bana bu işi güvenli şekilde öğretebilecek biri olmadığı için mümkün olduğunca garantici ilerlemem gerekiyor. Zaten motorda süratten çok kontrol olayı beni cezbediyor. Sonra manzaralı yollar falan. Bu nedenle beş yıllık planımda sukuter var. Sonra istersem a'ya başvururum diye düşünüyorum.☺ Sağolun. Süeücü kursu ve ekipman konusında fikirlerinizi de okumak isterim🙂
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
152
evet işin olayı sanırım bu , daha iyi bir binici olmak veya gerçekten motordan zevk almak için insanın kendisine zaman vermesi gerekir ki zaten hayat gibi yani hepimiz toprak olacağız önemli olan nasıl yaşadığımız ... o yüzden keyfini çıkarmak ve çiçekleri koklayarak gitmek lazım ... çok hippi oldu ama doğruluk payı vardır
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Ocak 2025
Mesajlar
286
Motosikleti
Hero Dash125
Küçük bir ekleme yapayım. Kaza yaptığımızda genelde avuçlarımız yere bakar şekilde kaza yapıyoruz, dolayısıyla darbeyi ilk karşılayan ve en çok etkilenen yerleri koruyan avuç içi koruma ve bilek koruma daha fazla önem kazanıyor. Bu görüşüm bilimsel değil, tamamen kendi düşüncem. Bu nedenle deri eldiven iyidir, inek derisi eldiven de iyidir ama ben önceliğimi sürtünmeye karşı dayanıklılıktan ziyade bilek ve avuç içi korumaya veriyorum.
Hakikaten öyle! Motor sporcuları düşerken ellerini göğüslerine çekiyorlar ama benim gibi çaylakların asfaltı avuçlaması kuvvetle muhtemel😄 Benim aklıma da şöyle şeyler geliyor: "Tamam kask önemli ama millet el ayak bileği kırıyor. Botla eldiveni yabana atmamalıyım." Teşekkürler!
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

evet işin olayı sanırım bu , daha iyi bir binici olmak veya gerçekten motordan zevk almak için insanın kendisine zaman vermesi gerekir ki zaten hayat gibi yani hepimiz toprak olacağız önemli olan nasıl yaşadığımız ... o yüzden keyfini çıkarmak ve çiçekleri koklayarak gitmek lazım ... çok hippi oldu ama doğruluk payı vardır
Tadını çıkarta çıkarta oh mis. 😃 Hippi😁
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,549
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Hakikaten öyle! Motor sporcuları düşerken ellerini göğüslerine çekiyorlar ama benim gibi çaylakların asfaltı avuçlaması kuvvetle muhtemel😄 Benim aklıma da şöyle şeyler geliyor: "Tamam kask önemli ama millet el ayak bileği kırıyor. Botla eldiveni yabana atmamalıyım." Teşekkürler!

Kol, bacak gibi bütün kemikler kolay kaynıyor ama el ve ayak bilek kemikleri gibi çok parçalı ve sıkıntılı yerleri kırdık mı yandık. Kıyamet o gündür Ya Ümmet-i Muhammet
 
Katılım
30 Ocak 2025
Mesajlar
286
Motosikleti
Hero Dash125
Tabiki herzaman kask en önemlisi ama ondan sonra en önemli şey eldiven çünkü elerimiz fonksyonel olmazsa cidden kelimenin tek anlamıyla hayat işkence olur ... örnek vermem gerekirse ayak kırığını bile tolare edebilmemizi sağlıyan elerimizin fonksyonel olması cidden el olmazda hiç bir şey olmaz ... o yüzden eldiven kasktan sonra en çok para harcanacak koruma ürünüdür , iyi fiyatlı bir eldiven arıyorsanız inek derisi olmasını tercih edin çünkü ''gerçek'' deriler ararsında en uzun sürtünme dayanıklığına sahiptir ama biraz sıkar ve sertir tabiki eğer harcayacak param çok diyorsanız geyik derisi daha iyidir çünkü nerdeyse en iyi tekstiler kadar esnek ve inek derisi kadar sürtünmeye dayanıklıdır esnekliğin sebebi ise geyiğin inekten çok daha aktif bir yaşama sahip olmasıdır

benim şu an kulandığım eldiven ise tekstil bir model olan revit access ( yazlık ) , kışın ise içine termal inlay tarz iç eldiven kulanıyorum ama hiç menun değilim çünkü deri kayma sliderları (türkçe ismini unutum) pulanmaya başladı ve integral olarak sağlam durmuyor ... ki benim suçum çünkü bu eldiven kulanım sıklığım için biraz daha narin ve sporting tarafta kalan bir eldiven , mutlaka gelecek sefer daha touring tarz birşey almalıyım

tekstil eldiven olarak icon markasının çoğu ürünü iyidir , ucuza göre iyidir , baya iyidir
Ucuzdan iyi dedin de, geçen kendimce araştırmalarım sonucunda fiyat performans bir kask alayım dedim, niyetim açık renkli gece de nispeten farkedilebilecek, fiyatına göre kaşiteli bir kask almaktı, girdiğim mağazada yaşadığım iletişim sorunundan dolayı bir başka mağazaya gidip o duygu yoğunluğuyla adı sanı duyulmamış mat siyah, görseli güzel ama öylesine bir kask aldım çıktım.😁 Nasıl yaptım nan bunu diye kendimi yiyorum. Mağaza da mahalle arasında bir dükkan iadeye kalkışmaya da kıyamıyorum kaldım öyle🙃
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
152
Ucuzdan iyi dedin de, geçen kendimce araştırmalarım sonucunda fiyat performans bir kask alayım dedim, niyetim açık renkli gece de nispeten farkedilebilecek, fiyatına göre kaşiteli bir kask almaktı, girdiğim mağazada yaşadığım iletişim sorunundan dolayı bir başka mağazaya gidip o duygu yoğunluğuyla adı sanı duyulmamış mat siyah, görseli güzel ama öylesine bir kask aldım çıktım.😁 Nasıl yaptım nan bunu diye kendimi yiyorum. Mağaza da mahalle arasında bir dükkan iadeye kalkışmaya da kıyamıyorum kaldım öyle🙃
yemin ederim aynen bu hayata hep sinirimden taklaya geldim başka bişey değil , insanın kendine yaptığını en büyük hasmı yapmaz 😭
 
Katılım
30 Ocak 2025
Mesajlar
286
Motosikleti
Hero Dash125
yemin ederim aynen bu hayata hep sinirimden taklaya geldim başka bişey değil , insanın kendine yaptığını en büyük hasmı yapmaz 😭
Sinir değil de şaşkınlık sitem karışımı bir hal diyelim. Kask alıp çıkacağım diye girip yaşanan anlık bir aksaklıktan dolayı sosyal medyadaki mizaha kasan yorumlar gibi bir tepkiyle karşılaşınca bug'a girdim. 🥸 Neyse nolan, caberg falan bakacağım bir şeyler.
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
152
Sinir değil de şaşkınlık sitem karışımı bir hal diyelim. Kask alıp çıkacağım diye girip yaşanan anlık bir aksaklıktan dolayı sosyal medyadaki mizaha kasan yorumlar gibi bir tepkiyle karşılaşınca bug'a girdim. 🥸 Neyse nolan, caberg falan bakacağım bir şeyler.
nolan iyidir , italyandır ve yaptığı işte tutkulu bir markadır ... çok reklama vaya havaya girmez malı konuşturur , yani alpine stars'ın tersidir tabi alpine stars'ın çok iyi malları vardır ama nolan onun kadar reklam yapsa dünya markasını bırak galaksi markası olurdu ... zuzaylılar bile giyerdi :alien:
 
Katılım
30 Ocak 2025
Mesajlar
286
Motosikleti
Hero Dash125
50cc ile başlamayın. Verebileceğim tek tavsiye bu
50 cc'yi çok düşündüm, çok araştırdım. Bunları yürütenlerin nasıl yürüttüğünü, ivilini civilini her şeyi yaladım yuttum. Vardığım sonuç şu, 50 cc eskisi kadar tehlikeli olmasa da sigorta yapılamayışı ve yükseltmeden trafiğe uyum sağlayamayışı beni 125 cc'ye itekledi. İstanbulda olmasam, nispeten tecrübeli bir sürücü olsam, sigorta yapılabilse tercih ederdim ama benim şartlarımda 125 cc bir motor gerekiyor.
 
Katılım
27 Ocak 2025
Mesajlar
152
50 cc'yi çok düşündüm, çok araştırdım. Bunları yürütenlerin nasıl yürüttüğünü, ivilini civilini her şeyi yaladım yuttum. Vardığım sonuç şu, 50 cc eskisi kadar tehlikeli olmasa da sigorta yapılamayışı ve yükseltmeden trafiğe uyum sağlayamayışı beni 125 cc'ye itekledi. İstanbulda olmasam, nispeten tecrübeli bir sürücü olsam, sigorta yapılabilse tercih ederdim ama benim şartlarımda 125 cc bir motor gerekiyor.
50cc güzeldir ama kaliteli ise , benim günlük motorum Yamaha Neo's 4

Özelikleri :
4 Subap
Radyatörlü Sıvı Soğutma
Ön Brembo Fren
Arka Monoblock Shock
Üzerindeki Lastikler Pirelli Diablo Rosso Scooter

Çok keyifli oluyor çünkü sıvı soğutma olduğu için paso dip gaz gidiliyor , iyi lastik ve arka monoblok olduğu için manyak gibi yatıp çoğu virajı gaz kesmeden dönebiliyorum tam bir minik valentino rossi edasıyla zevkten dört köşe ediyor ama ki bu büyük bir ama piyasadaki 50cc'lerin yüzde 95'i kelimenin tartışımsız anlamıyla dandik o yüzden bu 50cc iyidir agrumanını kesinlikle yapamam 😭
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst