250nk Yazılım Güncellemesine Para İstenmesi

Katılım
10 Eyl 2018
Mesajlar
5
Geçen aralıkta 250nk aldım. Şu an 300kmde. Yağmur yağınca fan açma sorununu bilerek aldım fakat servislerde bunun yazılım güncellemesiyle çözüldüğünü söylüyorlardı.

Yaşadığım şehirde 3 tane servis aradım aldığım yerde yazılım atmak için cihaz yokmuş beyni söküp fabrikaya göndermemiz lazım dediler, diğer iki servis ise garantiden yaptırmak istersem beyni söküp göndereceklerini 1 ay süreceğini kendi paraları ile yazılım atılan cihazı aldıklarını ve bunun için 750 tl ile 1000 tl arası para istediler. Hatta 1000 tl isteyen yer 4 gün önce aradığımda sabah gel 3 saat sürüyor cihaz bende yok ama arkadaşıma beyni söküp götürüyorum hallederiz demişti. 4 günde ne değişmiş olabilirde para istemeye başladı anlamadım.

Aramadığım 2 yer daha var onlarında yorumları çok kötü fakat arayıp bi şansımı deneyeceğim. Benim anlamadığım İstanbul'da oktay motor gibi yerler cf servisleri onlara cf moto kendisi mi verdi bu cihazıda onlar ücretsiz hallediyorlar. Bana çok saçma geldi paylaşmak istedim.
 
Katılım
25 Eki 2022
Mesajlar
2,085
Motosikleti
Yamaha XSR700
Geçen aralıkta 250nk aldım. Şu an 300kmde. Yağmur yağınca fan açma sorununu bilerek aldım fakat servislerde bunun yazılım güncellemesiyle çözüldüğünü söylüyorlardı.

Yaşadığım şehirde 3 tane servis aradım aldığım yerde yazılım atmak için cihaz yokmuş beyni söküp fabrikaya göndermemiz lazım dediler, diğer iki servis ise garantiden yaptırmak istersem beyni söküp göndereceklerini 1 ay süreceğini kendi paraları ile yazılım atılan cihazı aldıklarını ve bunun için 750 tl ile 1000 tl arası para istediler. Hatta 1000 tl isteyen yer 4 gün önce aradığımda sabah gel 3 saat sürüyor cihaz bende yok ama arkadaşıma beyni söküp götürüyorum hallederiz demişti. 4 günde ne değişmiş olabilirde para istemeye başladı anlamadım.

Aramadığım 2 yer daha var onlarında yorumları çok kötü fakat arayıp bi şansımı deneyeceğim. Benim anlamadığım İstanbul'da oktay motor gibi yerler cf servisleri onlara cf moto kendisi mi verdi bu cihazıda onlar ücretsiz hallediyorlar. Bana çok saçma geldi paylaşmak istedim.
Bence o servisi Uma'ya şikayet edin. Şikayet vara da yazın. Kendilerince çakallık yapmaya çalışıyorlar.
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,257
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
CaFer
mhv221i.jpg
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
Garanti / Yazılım prosedürünü bilmiyorum ancak yazdıgınızdan söyle anladım.

Garantiden yaptırmak istersen yaptırabiliyorsun; sadece beyni söküp ana firmaya gönderiyorlar.

Firma kendilerinin aldıgı / tedarik ettiği makina ile yapıyorsa da bunun için para istiyor.

Burada garip bir durum yok bence bu prosedür olabilir. Başlık yanıltıcı olmuş, yazılımını ücretsiz attırabiliyorsun sonucta; sen uygulanan sistemdeki çelişkiden şikayetcisin haklı olarak.

CFMOTO cagrı merkezini arayıp bence durumu sorgula, kimisi ücretsiz yapıyor kimisi yapmıyor diye. Çünkü ücretsiz yapanlar kendi insiyatiflerinde yapıyor ise bu başlık karalama kampanyası / reklam başlıgı gibi sırıtır bu sefer..
 
Katılım
1 Nis 2019
Mesajlar
900
Fabrika iyi niyetiyle bu cihazları servislere yaymaya çalışıyor, hatta belki cihaz için cüzi miktar bile istiyo olabilir. Ama bizim köylü kurnazı dolandırı esnafımız onun parasını bile müşteriden çıkarma derdinde.

Artık markalar distribütör ile var olmamalı ülkede ya, kendileri gelsinler kendileri faaliyet göstersinler. Basite kaçan hiçbi markanın motorunu almıycam artık vallahi.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,868
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
vallahi ben 5000 bakımı için götürdüm servis sordu daha önce yazılım yapıldı mı bu motora diye yapılmadı dedim çıkardı yaptı yazılımı para falan da almadılar sadece bakım için ödedim 2 hafta önce de aynı şikayetten birisi yazdı buraya ondan da benzer bi para istediler bunun çözümü o servislere asla gitmemek umaya şikayetçi olmak da bir şeyi değiştirmez uma da aynı bokun laciverti

yazılımını değiştirdikleri aleti kendileri alıyorlar cfmoto göndermiyor ama garanti içinde olan şeyi para karşılığı yapamazlar çözümü yok o yazılım olmasa da olur bir şey değiştirmez hayatında
 
Katılım
23 Tem 2019
Mesajlar
736
Motosikleti
CB650R
Konuştuğun servislerin yüksek ihtimalle enjeksiyonlu motosiklet bakma yetkisi yok. Bunlar UMA'dan bayilik alan Mondial grubuna bakarken CFMoto da bakan kişiler. 2024e kadar kaçak göçek bir şekilde bakıyorlardı. Artık CFMoto bakabilmesi için obd cihazı şart ve cihaz olmayan servisler servis kaydı açamıyor. Garantiden iş yapacağım derken motosikletinizi garantiden çıkartmayın. OBD cihazı var olup kullanmak istemiyorlar ( kullanmayı bilmiyor da olabilirler ) uma müşteri hizmetleri ile görüşün sizi yönlendireceklerdir
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Ustalarımızın seviyesi.

Adamlar tork anahtarına geçemeden, millet sensörlere geçti.

Tabii daha yontma taş devrinde olanlarda, cilalı taş devrine geçmenin sancılarını yaşıyor. Yok beyni sökecem, yok para isterim, yok arkadaşıma gönderecem falanda filanda

Bırakın dinozorlaşıyoruz, biz anlamayız yazılım falan , biz anca cıvata söker, cıvata takarız bilgisayar bilgimiz facebook, instagramla sınırlı deyin sizde rahatlayın, millette rahatlasın.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Eyl 2018
Mesajlar
5
UMAyı aradım biraz önce. Müşteri temsilcisi önce sorunun kronik olmadığını iddia etmeye çalıştı. Bize öyle bi bilgi gelmedi falan dedi. Bi modelin bundan daha iyi bilinen sorunu olamaz heralde. Sonradan durumu anlattım para istiyorlar dedim. Sökülüp gönderilmesi lazım dedi. 2 hafta sürer dedi. Para istenmesi doğru bişey mi sizce dedim. Bakıma girer evet isteyebilirler dedi iyi günler dedim telefonu kapadım.

Üreticinin yol açtığı bir sorunu gidermek için işlem yaptırmak bakım oluyormuş para da alınabilirmiş umaya göre. Motoru almadan önce sıkıntılı şeyler duyuyordum servisiyle distribütörüyle ilgili ama bu kadarını tahmin etmiyordum. İnternette okuyup duyduklarınıza inanmanız lazım markalarla ilgili.

Sanırım asıl sorun servislerin bi standartı yok. Kimi para istiyor kafasına göre fiyat çekiyor kimi bedava yapıyor birinde cihaz yok söküp göndermesi lazım. Diğer markalarda ödenen premiumun nedeni daha çok belli olmaya başladı.

Edit: Kalan iki servise daha sordum biri 750 diğeri 1500 dedi. Şu ana kadar gelen fiyatlar: Bekle 2 hafta - 1 ay arası, iki yer 750 tl bir yer 1000 tl bir yer 1500 tl.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Bence o servisi Uma'ya şikayet edin. Şikayet vara da yazın. Kendilerince çakallık yapmaya çalışıyorlar.
UMA normal dedi hocam :D
 
Son düzenleme:
  • Beğen
Tepkiler: pea
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
Sonra kızıyorsunuz ama ondan dolayı bu markalardan uzak durun diyorum.

Alacağınız en dandik marka bajaj olmalı. Çin bazı motorları sağlam olsa bile servislerde hep bir sıkıntı var.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,868
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
bu markaların düzelmesinin yolu bu markalardan alışveriş yapmamak stickerını yapıştırmadan satıyorlar motorları yani pes
 
Katılım
13 Haz 2016
Mesajlar
4,216
Motosikletlerde nasıl oluyor bilmiyorum ama otomobilime yazılım attırdım.

Adam diz üstü bilgisayarı kablo ile arabanın bir yerine bağladı oradan bir kaç yere bastı yeni yazılımı yükledi öyle saatler alan bir şey değil.

Şimdi teknoloji olarak bizden fersah fersah ileride olan gençler var onlar daha iyi bilir öyle motosikletin bir yerini söküp göndermeye günlerce beklemeye gerek var mı? Otomobilde bile yarım saat civarı sürerken, sökmeden, kurcalamadan;
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,456
Motosikleti
D400
Motosikletlerde nasıl oluyor bilmiyorum ama otomobilime yazılım attırdım.

Adam diz üstü bilgisayarı kablo ile arabanın bir yerine bağladı oradan bir kaç yere bastı yeni yazılımı yükledi öyle saatler alan bir şey değil.

Şimdi teknoloji olarak bizden fersah fersah ileride olan gençler var onlar daha iyi bilir öyle motosikletin bir yerini söküp göndermeye günlerce beklemeye gerek var mı? Otomobilde bile yarım saat civarı sürerken, sökmeden, kurcalamadan;

Valla benim önümde d400 'e yazılım attılar 20 dakıka falan sürmüştü.

bende 250nk'da öyle saatlerce sürecek birşey oldugunu sanmıyorum.
 
Katılım
23 Kas 2024
Mesajlar
3,868
Motosikleti
Aprilia Tuareg 660
ben daha geçen ay 5000 bakımında yaptılar yazılımı 1 dakika sürdü sürmedi bi bi alet bağlıyor sonra aynı aletin farklı bi rengini bağlıyor toplam 2 dakikadan fazla sürmüyor bile
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,110
Ülkemin insanı her zamanki gibi çakallık peşinde. Şimdi yazılım yüklemek için 1000 tl isterler. Yarın problem olduğunda yazılım atılmış, garanti dışı derler.
Niyet kötü olunca, ne deseniz fayda etmez.
Çinli Alman Türk fark etmez. Malının arkasında duran firmadan motosiklet alın. İllaki bozulacak. İllaki devrilecek.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Tüm yetkili servisler zaten ceplerinden para vererek diagnostik sistemlerini satın alırlar. Kimi markalarda distribütör buna biraz destek çıkar, kimi markada bu merkezin gelir kaynaklarından biridir hiç dinlemezler. Yaşadığın şehirdekilerin dingilliği diyeceğim, lakin sen distribütörü aramışsın, böyle bir sorun yok gibi alakasız absürt bir yanıtla başlamışlar.. Delirir insan...

Bu öyle taleplik bir konu değil ki yahu.. Standart prosedür, sen bakıma gittiğinde ya da bir şikayetin olduğuda zaten yapılması gereken işlemlerden biri de diagnostiğe bağlanmak, zaten bir güncelleme varsa o sırada da program bunu belirtecek, adamlar da güncelleyecekler.
Ben bu standarttan kaçabilmek için motoru servise verdiğim zamanlarda "sakın güncellemeyin" diyordum.. Çünkü bu standart bir işlem. =)
Katil eder insanı bu millet ya..

Yazılım güncellemesinin süresi değişebilir. 2-3 dakikada oluyorsa ne güzel, italyada o işlem biraz yavaş, 10dk falan sürüyor. yani uzun süreceği bu. =)
e evet serviste bu işlemi yapabilecek cihaz (ki bir adet adaptör ve bir adet laptoptan ibarettir o da) yoksa, zaten o servis neden yetkili? e ama yoksa evet sökmek göndermek gerekir, o da artık tercih edilen yönteme göre ne kadar sürerse.. ama böyle bir kepazelik bile varsa, sen pazarda yer etmeye çalışan bir firma isen gider mng ile anlaşma yaparsın, max 2 günde gelir, aynı günün akşamı gönderirsin, 4-5 günde iş biter.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst