2025 de Vergi Muhabbeti ne ? Bilen varmı ?

Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
563
Yılbaşı öncesi Motor aldım. 28 aralıkta peşinat verip anlaştık . 3 Ocakta Motorum geldi , Kapıda ödeme olarak Kredi kartına taksit olayını yaptık. Buraya kadar Normal.
4 Ocakta Proforma Fatura Whatsup tan geldi ve onunla sigortasını yaptırdım.
6 sında Fatura ve diger evrakları kargo ile göndereceklerdi. Onlarla plaka ruhsat çıkaracaktım.

6 sında aradım.. '' Abi sistemde sıkıntı var gönderemedik '' dediler..
bugün aradım... açan olmadı. Whatsup tan yazdım..

Abi sistemde sıkıntı var.. göndereceğiz..dediler..

Az önce internette dolaşırken 2025 de Motorlara ekstra vergi muhabbetleri görünce buraya yazıp bilen biri vardır diye umdum..

Keleğemi geliyorum anlamadım !
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,467
Motosikleti
D400
Mesela kuralkan aldıgın anda fiyatı sabitliyor; senin marka / bayinin calısma stili ile alakalı bu.

Şimdi forumda "peşinat verdiğin andaki fiyat neyse tutar o olur"cular gelecektir. Yok öyle birşey. Peşinata fatura kesmeyeceği için adam, %90 sana yansıtır fark cıkarsa.

Ha dogru düzgün esnaf ise kendisi yıl sonu bunu öngöremediğini fark ettiyse aynı tutardan verebilir. tamamen aldıgın yer ile görüşmen gereken bir konu.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
AB dışında üretim yeri olan motosikletlerdeki ek gümrük vergisi %20'den %30'a çıktı. Vergi muhabbeti bu.
Yalnız millileştirilmiş motorda artık bu farketmez aslında, onun ÖTV/MTV işlemleri kalmıştır en fazla ki MTV senin konun, ÖTV'yi de yenileme oranına göre düzenlediler bir değişiklik falan olmadı yani. Kaldı ki sen almışsın motoru tescili bitmiş, ÖTV konusu da yok.

2025 vergi muhabbeti bu, sen motosikleti teslim almış, tüm tutarı ödemişsin. Zaten o motorun gümrük işlemleri çoktan bitti, senden ekstra bir tutar isteyemezler peşinatı öderken bir sözleşme falan yaptın diye tahmin ediyorum? Tembellikten başka bir şeyden diyeceğim de, sana 3 Ocak'ta motor teslim edilmiş ve ödemesini yapmışsın, ertesi gün daha ne proforması? Proformayı 28'inde kesseler bir anlamı vardı.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
AB dışında üretim yeri olan motosikletlerdeki ek gümrük vergisi %20'den %30'a çıktı. Vergi muhabbeti bu.
Yalnız millileştirilmiş motorda artık bu farketmez aslında, onun ÖTV/MTV işlemleri kalmıştır en fazla ki MTV senin konun, ÖTV'yi de yenileme oranına göre düzenlediler bir değişiklik falan olmadı yani. Kaldı ki sen almışsın motoru tescili bitmiş, ÖTV konusu da yok.

2025 vergi muhabbeti bu, sen motosikleti teslim almış, tüm tutarı ödemişsin. Zaten o motorun gümrük işlemleri çoktan bitti, senden ekstra bir tutar isteyemezler peşinatı öderken bir sözleşme falan yaptın diye tahmin ediyorum? Tembellikten başka bir şeyden diyeceğim de, sana 3 Ocak'ta motor teslim edilmiş ve ödemesini yapmışsın, ertesi gün daha ne proforması? Proformayı 28'inde kesseler bir anlamı vardı.
Tescil yapmamış ama henüz, fatura olmadan da yapamaz.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Tescil yapmamış ama henüz, fatura olmadan da yapamaz.

Evet orası belli de neyi bekliyorlar? Gümrüklük iş yok, ÖTV yine %8 değişen bir şey yok, tüm bedel de tahsil edilmiş

Muhtemel bir patron şirketi, nakit akışında tırrek tırrek işler var ve bu nedenle ÖTV'yi ödemediler henüz, o yüzden tescili yapmadılar. Tahminim bu.
 
Katılım
17 Mar 2014
Mesajlar
1,291
Motosikleti
1190 ADV
Evet orası belli de neyi bekliyorlar? Gümrüklük iş yok, ÖTV yine %8 değişen bir şey yok, tüm bedel de tahsil edilmiş

Muhtemel bir patron şirketi, nakit akışında tırrek tırrek işler var ve bu nedenle ÖTV'yi ödemediler henüz, o yüzden tescili yapmadılar. Tahminim bu.

Dün bir video da denk geldim, yeni vergi düzenlemesi vs birşeyler yapılmış ama yönetmelikte / resmi gazete de henüz yayınlanmamış sanırım. Bayiler de nasıl bir yol izleyeceklerini bilmediklerinden satış yapamıyorlarmış. Konuyu açan arkadaş da bununla ilgili extra bilgisi olan var mı diye soruyor.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Dün bir video da denk geldim, yeni vergi düzenlemesi vs birşeyler yapılmış ama yönetmelikte / resmi gazete de henüz yayınlanmamış sanırım. Bayiler de nasıl bir yol izleyeceklerini bilmediklerinden satış yapamıyorlarmış. Konuyu açan arkadaş da bununla ilgili extra bilgisi olan var mı diye soruyor.

Abi anladım da yeni vergi denen şey gümrük vergisi, söz konusu motosikletin gümrük işlemleri bitmiş ki gümrük deposunu terk edebilmiş arkadaş teslim edilmiş. Bununla alakalı bir şey çıkamaz demek istiyorum.
 
Katılım
12 Ara 2024
Mesajlar
3
Motosikleti
Yamaha X-max
merhabalar hafta sonu yamaha bayisine motosikletime bakım yaptırmak için gitmiştim, bayi çalışanı ile sohbet ederken tescil evraklarının çıkarıldığı ekran bakıma alındığını, o nedenle evrakları çıkaramadığını, hatta 2 tane motoru satılmış işlemlerini yapamadığı için teslim edemiyorum dedi. sizede bu nedenle teslim edemiyor olabilirler.
 
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
563
merhabalar hafta sonu yamaha bayisine motosikletime bakım yaptırmak için gitmiştim, bayi çalışanı ile sohbet ederken tescil evraklarının çıkarıldığı ekran bakıma alındığını, o nedenle evrakları çıkaramadığını, hatta 2 tane motoru satılmış işlemlerini yapamadığı için teslim edemiyorum dedi. sizede bu nedenle teslim edemiyor olabilirler.
Tüm cevap yazan Arkadaşlara teşekkür ederim.
Bugün tekrar bayiyi aradım , onlarda Muhasebeyi bağladılar. Muhasebeci Bayan Aynen Sizin dediginizi soyledi.
İşlemleri yaptıkları merkezi bir sistem varmış. O Merkezi sistemin sorjmlusu Fabrika imiş . Şu an sisteme ulaşamıyoruz , fabrika ile sürekli iletisimdeyiz en geç Hafta sonuna kadar düzeleceğini bekliyoruz...diye bilgi verdiler.
Siz aynı bilgiyi Yamaha dan almussinuz , bende Mondial bayisinden aldım.
Hatta biraz siniirliydim...

Hanımefendi... Siz bana Sirket olarak fiyat farkı yüklemek için bahane aramiyorsunyz degilmi ...dedim.

Kesinlikle oyle birşey yok... Dediler.

Canım sıkıldı ama vardır bir Hayır..demekten başka çare yok..

Yarın Mondial fabrikayı arayacağım..
Onlar ne diyecek merak ediyorum.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Bu geçerli bir gerekçe ve hiç şaşıracağımız bir durum da değil, ve farklı bir markadan da gelmiş aynı bilgi.

Bence bir kaç gün kafanı bundan uzak tut.. :)

(Hayır ben olsam senden daha beter gömülürüm, trafik şube müdürlüğüne gider onlara da sorarım neler yaparım.. ondan diyorum bence uzak tut diye)
 
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
10
Euro 5+ standardı 2025 de devreye girdi. Euro 5 motorlara tescil yapılamıyor. 2020 yılında duyurusu yapıldı, bayiiler bunu biliyordu ama nasıl olsa uzatılır falan diye sallamadı. Şimdi bir ihtimal devlet bu üretici ithalatçı her kimse 2024 de kaç motosiklet sattın 10000 bin ufak bir istisna yüz 10 kadar daha satabilirsin. (Bu benim ön görüm sadece.) Ancak bu şekilde tescil yani ruhsatlana bilir.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Euro5 motorların trafik tescili 1 Ocak 2026'ya kadar yapılabilir. Her zaman böyleydi.
Euro5 motosiklet ithal edemezsiniz artık, yeni model tescili (trafik tescili değil, motorun uygunluk belgesi ile millileştirilmesi) yapılamaz sadece.
 
Katılım
4 Nis 2013
Mesajlar
563
Bugünde aradım aynı yanıtı aldım.. Mondial merkeze bildirdim. Şikayet var a yazdım.. Gelişmeleri paylaşırım.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Mondial Merkezi aradım. Olayı Doğruladılar. Sanayi bakanligindan euro5 motorlar için yazı bekleniyormus. 1 hafta 10 Gine kadar yazı bekliyoruz.. Gecikme için Özür dileriz...dediler.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Mesela kuralkan aldıgın anda fiyatı sabitliyor; senin marka / bayinin calısma stili ile alakalı bu.

Şimdi forumda "peşinat verdiğin andaki fiyat neyse tutar o olur"cular gelecektir. Yok öyle birşey. Peşinata fatura kesmeyeceği için adam, %90 sana yansıtır fark cıkarsa.

Ha dogru düzgün esnaf ise kendisi yıl sonu bunu öngöremediğini fark ettiyse aynı tutardan verebilir. tamamen aldıgın yer ile görüşmen gereken bir konu.
Aldığım yer ile görüştüm.
Bu işin içinde bir hinlik olmasın Fiyat farkı yansıtmakmı amacınız ? diye sordum.

Öyle birşey kesinlikle sözkonusu olamaz dediler. Sözlerini sonradan yerlerse onların midesi öyledir bir şey diyemem.
Daha sonra Mondial merkezi aradığımda da aynı yanıtı alınca biraz olsun sakinledim.
Şnsanoğlu Çiğ süt emmiştir.. yaparmı yapar. Gerçi Benim Faturam kesildi. Motoru teslim aldım. Sigortasınıda yaptırdım.
Haa bundan sonrası ne olur.. bilinmez tabii
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Euro5 motorların trafik tescili 1 Ocak 2026'ya kadar yapılabilir. Her zaman böyleydi.
Euro5 motosiklet ithal edemezsiniz artık, yeni model tescili (trafik tescili değil, motorun uygunluk belgesi ile millileştirilmesi) yapılamaz sadece.
Teşekkürler. İçim biraz rahatladı :))
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst