- Katılım
- 3 May 2022
- Mesajlar
- 239
- Konu Yazar
- #1
Merhaba.
Yaklaşık 2 yıldır düzenli olarak motosiklet kullanıyorum 250cc bir motorla başlayıp 125cc ye düştüm ekonomik sebeplerden dolayı.
Son bir kaç haftadır kendimi geliştirmek için bir çok video izledim, İlk fırsatta eğitim de almaya çalışacağım. Trafikte analiz yapıyorum neyi doğru neyi yanlış yapıyorum diye.
Ve en çok dikkatimi çeken şey ön freni kullanmıyorum. Bunun sebebi önceki motorumda da bu motorumda da abs yok, Lastikler aşırı kötü. Ön fren hiç güven vermiyor ani bir şey olmadığı sürece parmaklarım manete gitmiyor.
Full arka fren kullanıyorum. Şu ana dek duramadığım olmadı, limon sıkma tekniğini biliyorum.
Bu durumu düzeltebileceğimi sanmıyorum çünkü ne kadar denesem de olmuyor hiç güvenemiyorum yani bir kez kaza yaptım ön teker kaydığı için belki onun da etkisi vardır.
Size sormak istediğim bir kaç şey var. Öncelikle abs li bir motosiklete geçince toparlayabilir miyim bu durumu. Yani şu teker kayacak hissiyatı oluyor mu? uzun zamandır abs li motosiklet sürmüyorum
Ayrıca sormak istediğim bir diğer konu şu;
Vites düşürürken aragaz muhabbeti.
Şimdi 125cc kullanıyorsun buna gerek yok diyecekler olacaktır.
Amacım şimdiden tam anlamıyla bu gibi temel düzey teknikleri çözmek.
Önce gazı kesiyorum debriyajı sıkıyorum ufak gaz verip vitesi düşürüyorum.
Bu doğru sıralama mı bunu merak ediyorum.
Ayrıca merak ettiğim bir diğer konu. Debriyaj manetini sürekli tutuyor musunuz? yani demek istediğim doğru devirde ilerlerken vites atmasanız bile örneğin 2 parmağınız debriyaj manetinde oluyor mu. Ben 4 parmak kullanıyorum sadece vites değişeceğim zaman veya düşük hızlarda elim debriyajda oluyor bunun bir tekniği var mı acaba? aynı durum ön fren için de geçerli mi.
Yaklaşık 2 yıldır düzenli olarak motosiklet kullanıyorum 250cc bir motorla başlayıp 125cc ye düştüm ekonomik sebeplerden dolayı.
Son bir kaç haftadır kendimi geliştirmek için bir çok video izledim, İlk fırsatta eğitim de almaya çalışacağım. Trafikte analiz yapıyorum neyi doğru neyi yanlış yapıyorum diye.
Ve en çok dikkatimi çeken şey ön freni kullanmıyorum. Bunun sebebi önceki motorumda da bu motorumda da abs yok, Lastikler aşırı kötü. Ön fren hiç güven vermiyor ani bir şey olmadığı sürece parmaklarım manete gitmiyor.
Full arka fren kullanıyorum. Şu ana dek duramadığım olmadı, limon sıkma tekniğini biliyorum.
Bu durumu düzeltebileceğimi sanmıyorum çünkü ne kadar denesem de olmuyor hiç güvenemiyorum yani bir kez kaza yaptım ön teker kaydığı için belki onun da etkisi vardır.
Size sormak istediğim bir kaç şey var. Öncelikle abs li bir motosiklete geçince toparlayabilir miyim bu durumu. Yani şu teker kayacak hissiyatı oluyor mu? uzun zamandır abs li motosiklet sürmüyorum
Ayrıca sormak istediğim bir diğer konu şu;
Vites düşürürken aragaz muhabbeti.
Şimdi 125cc kullanıyorsun buna gerek yok diyecekler olacaktır.
Amacım şimdiden tam anlamıyla bu gibi temel düzey teknikleri çözmek.
Önce gazı kesiyorum debriyajı sıkıyorum ufak gaz verip vitesi düşürüyorum.
Bu doğru sıralama mı bunu merak ediyorum.
Ayrıca merak ettiğim bir diğer konu. Debriyaj manetini sürekli tutuyor musunuz? yani demek istediğim doğru devirde ilerlerken vites atmasanız bile örneğin 2 parmağınız debriyaj manetinde oluyor mu. Ben 4 parmak kullanıyorum sadece vites değişeceğim zaman veya düşük hızlarda elim debriyajda oluyor bunun bir tekniği var mı acaba? aynı durum ön fren için de geçerli mi.