Motorla 3.gün-toplam 80km-İyi ki hafif scooterla başlamışım

Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
ekipman aldığım mağazadan bakarım hocam, hangisi varsa incelerim. Pantolonlardaki korumalar, ayrı satılan korumalar kadar dayanıklı mı acaba.

Muhtemelen Impactec, SasTec gibi materyaller kullanılıyordur. Bunlar çok yumuşak ürünler olup darbe esnasında sertleşirler.
 
Katılım
23 Haz 2021
Mesajlar
424
Motosikleti
S1000XR
Teşekkürler hocam, sizin tekerlere taş değmesin:)

Evet yeni bir soru paylaştım. Uzun yol haricinde şehir içi kısa mesafelerde pantolon değil de dizlik alayım diyorum, şuan 125cclik scooter kullanıyorum, botu da eğer daha büyük cc li scooter yada vitesli motora geçersem alırım diye düşünüyordum şimdilik.

Şahsi düşüncem iyi bir dizlik iş görecektir fakat botun yüksek düşük cc ile çok alakası yok, yüksek cc ile de düşük cc ile de kaza yapılıyor ve sonuçları çok iyi olmuyor.

Amacı koruma olan bir ürünü cc ile sınırlandırmayın derim. İmkan varsa alın hocam.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
23 Tem 2007
Mesajlar
5,610
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Şahsi düşüncem iyi bir dizlik iş görecektir fakat botun yüksek düşük cc ile çok alakası yok, yüksek cc ile de düşük cc ile de kaza yapılıyor ve sonuçları çok iyi olmuyor.

Amacı koruma olan bir ürünü cc ile sınırlandırmayın derim. İmkan varsa alın hocam.

iyi bir bot neredeyse tüm şartlarda ayağı,bileği korur.Ben alırken alabileceğim en iyi botu aradım,botun ömrü kask gibi sınırlı değil.Endurocuların/croscuların tercih ettiği botlara bakın,botta son nokta orasıdır.
 
Katılım
6 Mar 2021
Mesajlar
1,403
Yere düştüğün zaman önce ellerin sonra dirseklerin sonra dizlerin yere çarpıyor ve sürükleniyorsun .Hızlıysan taklalar taklalar şeklinde gidiyor .Bu scooterda da aynı motosiklette de aynı .Korumanı ihmal etme mutlaka mont pantalon eldiven bot ve kask olmalı eğer maddi durumun elvermiyorsa dizlik ve ucuz da olsa bot al. Senin için bir kaç seksi fotoğrafımı ve bu fotoğrafların sebebi aleti paylaşıyorum :) Scooter kullandığım için bot almayı düşünmüyorum demişsin tekrar düşün diye paylaşıyorum :)




Canlı hali için :)
[url]https://www.hizliresim.com/fz92nzl[/URL]
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ocak 2022
Mesajlar
184
Yere düştüğün zaman önce ellerin sonra dirseklerin sonra dizlerin yere çarpıyor ve sürükleniyorsun .Hızlıysan taklalar taklalar şeklinde gidiyor .Bu scooterda da aynı motosiklette de aynı .Korumanı ihmal etme mutlaka mont pantalon eldiven bot ve kask olmalı eğer maddi durumun elvermiyorsa dizlik ve ucuz da olsa bot al. Senin için bir kaç seksi fotoğrafımı ve bu fotoğrafların sebebi aleti paylaşıyorum :) Scooter kullandığım için bot almayı düşünmüyorum demişsin tekrar düşün diye paylaşıyorum :)

[url]https://i.hizliresim.com/nwi4nu3.jpg[/url]
[url]https://i.hizliresim.com/l6vvdla.JPG[/url]

Canlı hali için :)
[url]https://www.hizliresim.com/fz92nzl[/URL]

çok geçmiş olsun hocam... Yaklaşık 1 sene olmuş, inşallah iyileşmişsinizdir, kaza scooterla oldu galiba, hızınız kaçtı bu arada?

bugün ekipman aldığım mağazaya gittim, Abi pantolon alma dedi. Kuryelik yapanların haricinde pantolon giyen görmediğini, bana da sen de alsan giymeyeceksin, bende var giymiyorum, kurye haricinde giyen görmedim dedi, bot için de 1300 tl dedi,

şimdilik ikisini de almadım
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,839
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
iyi bir bot neredeyse tüm şartlarda ayağı,bileği korur.Ben alırken alabileceğim en iyi botu aradım,botun ömrü kask gibi sınırlı değil.Endurocuların/croscuların tercih ettiği botlara bakın,botta son nokta orasıdır.

Ben de ilk defa ekipman alırken bu gibi tavsiyelere uyup enduro tipi bot almıştım. hatta altı üstü scooter sürücem bir yarım kask bir eldiven alırım yazın püfür püfür kısa kolluyla yola çıkarım diyerek başlayıp sarı yelekli GS kullanan abiler gibi bütün ekipmanları almış oldum. ilk kazamda da iyi ki almışım ve iyi ki her sürüşte giyiyormuşum dedim.

Enduro botlar uzun, korumaları çok iyi bir de kalitelisini alırsanız yazın terletme sorunu falan da olmaz hem kaliteli olunca konforu da iyi olur hem de yıllarca dayanıyor bizim sürüş tarzımızla, ben 6 yıl önce almıştım artık eskise de yenisini alsam dediğim oluyor fiyatlarını görünce iyi ki eskimemiş 4-5 yıl daha giyerim bunları diyorum.

Uzun bot alırsan motosiklet pantalonunu da paçaları dar olanlardan alma, zaten rocker adamsın, öyle dar paça zibidi şeyler yakışmaz, paçaları botların üzerine salınca botlar çok dikkat de çekmiyor.

Bir de böyle tam ekipmanlı olunca polis çevirmesinde polislerin tavrı da değişik oluyor, hep kibar davranıyorlar, ye kürküm ye misali.
 
Katılım
25 Ocak 2022
Mesajlar
184
Ben de ilk defa ekipman alırken bu gibi tavsiyelere uyup enduro tipi bot almıştım. hatta altı üstü scooter sürücem bir yarım kask bir eldiven alırım yazın püfür püfür kısa kolluyla yola çıkarım diyerek başlayıp sarı yelekli GS kullanan abiler gibi bütün ekipmanları almış oldum. ilk kazamda da iyi ki almışım ve iyi ki her sürüşte giyiyormuşum dedim.

Enduro botlar uzun, korumaları çok iyi bir de kalitelisini alırsanız yazın terletme sorunu falan da olmaz hem kaliteli olunca konforu da iyi olur hem de yıllarca dayanıyor bizim sürüş tarzımızla, ben 6 yıl önce almıştım artık eskise de yenisini alsam dediğim oluyor fiyatlarını görünce iyi ki eskimemiş 4-5 yıl daha giyerim bunları diyorum.

Uzun bot alırsan motosiklet pantalonunu da paçaları dar olanlardan alma, zaten rocker adamsın, öyle dar paça zibidi şeyler yakışmaz, paçaları botların üzerine salınca botlar çok dikkat de çekmiyor.

Bir de böyle tam ekipmanlı olunca polis çevirmesinde polislerin tavrı da değişik oluyor, hep kibar davranıyorlar, ye kürküm ye misali.

hocam çizme tarzı alırsak yazın yakmaz mı
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,839
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
çok geçmiş olsun hocam... Yaklaşık 1 sene olmuş, inşallah iyileşmişsinizdir, kaza scooterla oldu galiba, hızınız kaçtı bu arada?

bugün ekipman aldığım mağazaya gittim, Abi pantolon alma dedi. Kuryelik yapanların haricinde pantolon giyen görmediğini, bana da sen de alsan giymeyeceksin, bende var giymiyorum, kurye haricinde giyen görmedim dedi, bot için de 1300 tl dedi,

şimdilik ikisini de almadım

Ekipman mağazasındaki pantalon ne türdendi? Çok çeşitli türleri var. Bizim al dediğimiz pantalonlar kot pantalon tarzı olanalar, motosikletten inince dışarıdan bakan kimse anlamaz motosiklet pantalonu olduğunu. Ben riderdenim markasından almıştım ama tech-90 diye bir yerli marka daha var en çok bu iki markayı gördüm çevremde. googledan riderdenim ve tech-90 pantalon diye aratın, model model var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------

hocam çizme tarzı alırsak yazın yakmaz mı

Kaliteli olanları yazın yakmıyor. Ben zaten gençlik yıllarımdan alışkınım, biz kot pantalon tişort altına bot giyer dolanırdık 80'li yıllar rocker modası öyleydi ki o zamanki botlar yakardı da aslında. Bu botlar yakmıyor, nasıl bir malzeme kullanmışlarsa yazın ayaklarım terlemiyor, hatta decathlon mağazasından aldığım spor ayakkabılar güya yazlık ama bu botlara göre daha çok terletiyor.
Benim bot burada biri inceleme yazısı yazmış. Artık ithal edilmiyor ama ondan daha iyi Forma markası var. Bu eskise ondan alıcam ama eskimiyor. https://www.motosiklethayattir.com/difi-ventura-enduro-bot-incelemesi/

Şimdiki botlarım eskiyince alırım dediğim bot bu, şimdiki botumu alırken ayağıma uyan numarası yoktu, aklımda kaldı. https://www.motomax.com.tr/forma-adventure-korumali-motosiklet-botu-kahverengi


Bunlar ucuz şeyler değil, aldığımda aylarca taksit ödemiş, bir sürü başka keyfimden kısıp almıştım ama aldığıma değiyor. Motor değişse de ekipman kalıcı oluyor zaten.
 
Katılım
6 Mar 2021
Mesajlar
1,403
çok geçmiş olsun hocam... Yaklaşık 1 sene olmuş, inşallah iyileşmişsinizdir, kaza scooterla oldu galiba, hızınız kaçtı bu arada?

bugün ekipman aldığım mağazaya gittim, Abi pantolon alma dedi. Kuryelik yapanların haricinde pantolon giyen görmediğini, bana da sen de alsan giymeyeceksin, bende var giymiyorum, kurye haricinde giyen görmedim dedi, bot için de 1300 tl dedi,

şimdilik ikisini de almadım

AEA videosu izlemişsindir .AEA normal zamanda bile motosiklet pantalonu giyerdi.Hızım 30-40 civarıydı solumdaki araç birden üzerime kırdı.Kuryeler kot pantalon giymez kuryelik yaptım bu scooterla dizlik takarlar takarlarsa.Başkaları giymese bile sen giy.Direkt örnek gösterdim kendimi altımda motosiklet kotu vardı dizlerimde bişey yok üzerimde mont vardı üzerimde kafamda elimde bişey yok . Ama ayağımda yazlık bir ayakkabı vardı. Sonuç fotoğraflarda 1 sene oldu hala ağrıyor .Hala arada topallıyorum.Mesela aşağıdaki fotoğraftakilerin hepsinin altında motosiklet kotu var kurye değiller :)
Şunu da söyliyim kuryeler güvenli kıyafet giymezler .Sıcak havada güvenli kıyafet zordur. Yağmurlu havada balıkçı çizmesi ve 0,5 cm pvc yağmurlukla ile gezersin ıslanmamak veya üşümemek için

5pkxcgq.jpeg


---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------

Fotoğrafı da izinsiz paylaştım ama iyi bir amaç için :)
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Ocak 2022
Mesajlar
184
Ekipman mağazasındaki pantalon ne türdendi? Çok çeşitli türleri var. Bizim al dediğimiz pantalonlar kot pantalon tarzı olanalar, motosikletten inince dışarıdan bakan kimse anlamaz motosiklet pantalonu olduğunu. Ben riderdenim markasından almıştım ama tech-90 diye bir yerli marka daha var en çok bu iki markayı gördüm çevremde. googledan riderdenim ve tech-90 pantalon diye aratın, model model var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:29 ----------



Kaliteli olanları yazın yakmıyor. Ben zaten gençlik yıllarımdan alışkınım, biz kot pantalon tişort altına bot giyer dolanırdık 80'li yıllar rocker modası öyleydi ki o zamanki botlar yakardı da aslında. Bu botlar yakmıyor, nasıl bir malzeme kullanmışlarsa yazın ayaklarım terlemiyor, hatta decathlon mağazasından aldığım spor ayakkabılar güya yazlık ama bu botlara göre daha çok terletiyor.
Benim bot burada biri inceleme yazısı yazmış. Artık ithal edilmiyor ama ondan daha iyi Forma markası var. Bu eskise ondan alıcam ama eskimiyor. https://www.motosiklethayattir.com/difi-ventura-enduro-bot-incelemesi/

Şimdiki botlarım eskiyince alırım dediğim bot bu, şimdiki botumu alırken ayağıma uyan numarası yoktu, aklımda kaldı. https://www.motomax.com.tr/forma-adventure-korumali-motosiklet-botu-kahverengi


Bunlar ucuz şeyler değil, aldığımda aylarca taksit ödemiş, bir sürü başka keyfimden kısıp almıştım ama aldığıma değiyor. Motor değişse de ekipman kalıcı oluyor zaten.

aynen hocam, ekipmanlar ömürlük, en azından eskiyene kadar.

pantolona hiç bakmadım, kimse giymiyor sen de giymezsin vs diyince, hevese gelip almasam mı acaba dedim, bot 1300tl boyunluk 60 sana 50tl olur dedi.

belki bir daha giderim,motor botları da normal bot numaralarıyla aynı mıdır genelde, normalde 42yse o da 42 mi olur büyük ihtimal

şu fena değil gibi, https://www.motomax.com.tr/4riders-city-wp-su-gecirmez-korumali-motosiklet-botu

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------

AEA videosu izlemişsindir .AEA normal zamanda bile motosiklet pantalonu giyerdi.Hızım 30-40 civarıydı solumdaki araç birden üzerime kırdı.Kuryeler kot pantalon giymez kuryelik yaptım bu scooterla dizlik takarlar takarlarsa.Başkaları giymese bile sen giy.Direkt örnek gösterdim kendimi altımda motosiklet kotu vardı dizlerimde bişey yok üzerimde mont vardı üzerimde kafamda elimde bişey yok . Ama ayağımda yazlık bir ayakkabı vardı. Sonuç fotoğraflarda 1 sene oldu hala ağrıyor .Hala arada topallıyorum.Mesela aşağıdaki fotoğraftakilerin hepsinin altında motosiklet kotu var kurye değiller :)
Şunu da söyliyim kuryeler güvenli kıyafet giymezler .Sıcak havada güvenli kıyafet zordur. Yağmurlu havada balıkçı çizmesi ve 0,5 cm pvc yağmurlukla ile gezersin ıslanmamak veya üşümemek için

https://i.hizliresim.com/5pkxcgq.jpeg

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:42 ----------

Fotoğrafı da izinsiz paylaştım ama iyi bir amaç için :)

anladım hocam, çok teşekkürler, haklısınız, motor sürmek istiyorsam tam teçhizatlı olmak gerekiyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst