- Katılım
- 3 Kas 2016
- Mesajlar
- 5,548
- Konu Yazar
- #1
Ara bakım muhabbetini servis mi söyledi.
Tavsiyemi mi etti yada şart mı koştu?
benim gsr den de vuruntu sesi geliyor, aynı ses tvs apache den geldiğinde krank gidiyor sanmıştım ama meğer egzantrik zinciri bollaşmış ve manuel gergiyi biraz sıktığımda ses gitmişti. fakat tvs apache de bu ses çok uzun bir süre aralığında oluşmuştu çünkü o motorumda ben manuel gergi kullanıyorum... gsr de ise 2 günde belirgin hale geldi.
şimdi uygun zamanda gsr yi söküp zincirin durumuna bakacağım, zaten değiştirmeyi düşünüyordum ama motordan herhangi bir ses gelmediği için bir süre ertelemeyi düşündüm. zincirler kopmaya yaklaştıkça iyice bollaşır ve bazı baklalarda kitlenmeler ve zor hareket etme durumu oluşur, bunun sebebi baklalar arası pimler artık kesilmeye başlıyor ve artık pim çok inceldiği zaman zincirdeki gerginliğe dayanamayıp kopma durumu oluyor.
en son tvs apache de kopan arka teker zinciri ile esenyurt dan büyükçekmeceye kadar gelmiştim, kopma sırasında motoru sakin kullandığım için pimin tek tarafı kesmiş ve esneme yapmış fakat pimin diğer tarafı halen tutuyordu ama esneme yaptığı için yolda bir kez zincir attı... zinciri tekrardan yerine taktım ve sakince devam ettim.
eve 1 km kala zincir tamamen koptu ve kalan yolu elimde getirdim. bu şekilde zincirin kopmasını da tecrübe etmiş olduk.
edit: yani motorunuzun sesini ara sıra dinlemenizde fayda var, ani şekilde oluşan sesler bir şeylerin habercisidir ve kulak verilmez ise çok ciddi sonuçlara sebep olabilir.
Usta tavsiye etti. Ara bakım yaptırmak daha sağlıklı imiş öyle dedi ustam.
Servisler bunu fazladan para kazanmak için yapıyor. Böyle şeylere inanmamanızı tavsiye ediyorum.
Aynı rengine bende sahibim,gerçekten seviyorum ama keşke bajaj 3-5 kuruş daha fazla fiyat isteyip bir tık daha sorunsuz bir motor yapsaymış.Yağ olarak ne koyuyorsunuz 10w40 putolıne mı?
Servisler bunu fazladan para kazanmak için yapıyor. Böyle şeylere inanmamanızı tavsiye ediyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:52 ----------
Hatta o ustaya gitme bence
motorumu zemininde yağ olan yerde gezdiren usta, alt sakalı taşa koyan usta benden dayak yer net.
hele bi de pulsar dominar gibi ktm alt yapılı makineleri sarı sitede ilana koyarken bazı zatlar 1000 km de bir yağ değiştirdim bakım yaptım diye yazıyorlar ya nasıl gülüyorum anlatamam.
benim bakım anlayışım:
- motor taşıyıcı saplamaların sıkılık ve tork kontrolü
- fren hortumlarının gözle kontrolü, rakorların tork kontrolü,
- fren hidroliğinin nem kapasitesi kontrolü,
- disklerin mikrometre ile ölçülmesi,
- balataların kumpas ile ölçülmesi,
- furş rulmanının boşluk kontrolü,
- jant rulmanlarının boşluk kontrolü,
- arka maşa salınım ve boşluk kontrolü,
- göz ile tüm aydınlatma elemanlarının kontrolü,
- açıktaki elektrik kablolarının göz ile kontrolü,
- antifiriz bomesi ile derecesinin ölçülmesi,
- yakıt borularının göz ile kontrolü,
- aktivatör tellerin (gaz debriyaj) göz ile kontrolü gerginlik kontrolü ve yağlanması,
- bujilerin kontrolü, filler çakısı ile açıklık ayarının yapılması,
- yağın değişmesi, çıkan filtrenin açılarak kontrolü, atık yağın mıknatıs ile kontrolü, atık yağın elekten geçirilerek partikül kontrolü,
- zincir gerginlik kontrolü,
- servis manüelindeki diğer kontroller ve periyodik değişmesi gereken parçaların değişmesi (yakıt filtresi, supap ayarı vs.)
- en son obd cihazı ile ecu hata ve çalışma analizi.
motorumu zemininde yağ olan yerde gezdiren usta, alt sakalı taşa koyan usta benden dayak yer net.
hele bi de pulsar dominar gibi ktm alt yapılı makineleri sarı sitede ilana koyarken bazı zatlar 1000 km de bir yağ değiştirdim bakım yaptım diye yazıyorlar ya nasıl gülüyorum anlatamam.
benim bakım anlayışım:
- motor taşıyıcı saplamaların sıkılık ve tork kontrolü
- fren hortumlarının gözle kontrolü, rakorların tork kontrolü,
- fren hidroliğinin nem kapasitesi kontrolü,
- disklerin mikrometre ile ölçülmesi,
- balataların kumpas ile ölçülmesi,
- furş rulmanının boşluk kontrolü,
- jant rulmanlarının boşluk kontrolü,
- arka maşa salınım ve boşluk kontrolü,
- göz ile tüm aydınlatma elemanlarının kontrolü,
- açıktaki elektrik kablolarının göz ile kontrolü,
- antifiriz bomesi ile derecesinin ölçülmesi,
- yakıt borularının göz ile kontrolü,
- aktivatör tellerin (gaz debriyaj) göz ile kontrolü gerginlik kontrolü ve yağlanması,
- bujilerin kontrolü, filler çakısı ile açıklık ayarının yapılması,
- yağın değişmesi, çıkan filtrenin açılarak kontrolü, atık yağın mıknatıs ile kontrolü, atık yağın elekten geçirilerek partikül kontrolü,
- zincir gerginlik kontrolü,
- servis manüelindeki diğer kontroller ve periyodik değişmesi gereken parçaların değişmesi (yakıt filtresi, supap ayarı vs.)
- en son obd cihazı ile ecu hata ve çalışma analizi.
Bu olması gereken ama kendi motorumdan biliyorum bunların hepsini eksiksiz yapan yamaha yetkili servisi görmedim. hatta çok büyük bir yamaha yetkili servisi yağı ve filtreleri değiştirip göndermeye kalktığında fren balatalarım bitmiş olabilir baktınız mı dediğimd ebu bakımda bakılmıyor onlara demişti, bari lastik havalarını kontrol edin diye lastiklere zorla baktırmıştım, bir daha gitmedim tabi ki oraya.
Mümkün değil yapmazlar. Zaten ustaların hedefi seni bir an önce defedip yeni müşterilere, yeni arızalara yelken açmaktır ki daha çok para kazanabilsin.
Elinde kumpasla, açı ölçer ile gezen usta görmedim ben hiç.
Gsr'den hevesin geçmiş sanki fatihim.