Sıfır motoru başka renk folyo ile kaplama

Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
724
aradığım motorun (nc 750x) kırmızısını buldum ama kırmızı rengini hiç sevmiyorum. folyo kaplama yaptırsam mantıklı olur mu? folyo kaplama yapılırken alttaki orijinal sticker'lar gidiyor mu? yeni sticker'ların orijinal gibi olması için neye dikkat etmem lazım? çünkü sonradan yapıştırıldığı belli olan sticker'lar çok kötü görünüyor. konuyla ilgili bilgisi ve deneyimi olanlar yardımcı olursa çok memnun olurum.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Taksiciler yapıyorlar, giydirme denilen şey. Onu bir sorun oto dizayn şirketlerine.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Alıp "kırmızı olsun 10 kuruş fazla olsun" diyen birine satabilirsiniz. Sonra sevdiğiniz rengini alırsınız, o arada motorsuz kalmamış olursunuz.
Bu motor kıtlığı devrinde buldum ama rengini beğenmiyorum demek lüks kalıyor. Hiç orjinalliğini bozmayın, satarken de folyo kaplanmış falan olunca potansiyel alıcılar da haklı olarak acaba neyi gizliyor diye düşünebilir.
 
Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
724
Alıp "kırmızı olsun 10 kuruş fazla olsun" diyen birine satabilirsiniz. Sonra sevdiğiniz rengini alırsınız, o arada motorsuz kalmamış olursunuz.
Bu motor kıtlığı devrinde buldum ama rengini beğenmiyorum demek lüks kalıyor. Hiç orjinalliğini bozmayın, satarken de folyo kaplanmış falan olunca potansiyel alıcılar da haklı olarak acaba neyi gizliyor diye düşünebilir.

o da mantıklı bir seçenek. gelecekteki alıcılara bu postları delil olarak göstermeyi düşünüyordum ama bir yere kadar etkili olur tabii :)
 
Katılım
14 Eyl 2015
Mesajlar
272
orjinal stickerları çok kalın değilse kalsın direkt üstüne kaplayın sırıtmaz. ancak tamamen renk değişikliğine gidecekseniz muayenede problem olmaması için ruhsata işletmeniz gerekecektir.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Geçmişte ben de motorun rengini kaplamayla değiştirsem mi diye kafa yormuştum. Motorun orijinal stickerleri pahalı, Aliexpress'ten sticker alırım diye düşünmüştüm. Birkaç tane kaplamacıya gittiğimde tüm karenajları söküp öyle getirmem gerektiğini ,kendilerin sökemeyeceklerini söylemişlerdi. Üşenmiş, yaptırmamıştım.
 
Katılım
14 Eyl 2015
Mesajlar
272
Geçmişte ben de motorun rengini kaplamayla değiştirsem mi diye kafa yormuştum. Motorun orijinal stickerleri pahalı, Aliexpress'ten sticker alırım diye düşünmüştüm. Birkaç tane kaplamacıya gittiğimde tüm karenajları söküp öyle getirmem gerektiğini ,kendilerin sökemeyeceklerini söylemişlerdi. Üşenmiş, yaptırmamıştım.

ben bütün plastikleri söküp evde kaplamıştım. :cherry:

alternatif olarak şablon üzerinde tasarlanmış hazır stickerlerdan alınırsa sökmeye gerek kalmadan direkt uygulanabiliyor. kenarlardan orjinal renk görünecektir tabii.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,518
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
ben bütün plastikleri söküp evde kaplamıştım. :cherry:

alternatif olarak şablon üzerinde tasarlanmış hazır stickerlerdan alınırsa sökmeye gerek kalmadan direkt uygulanabiliyor. kenarlardan orjinal renk görünecektir tabii.

Bende elbecerisi biraz kötü. Geçmişte ev içinde kask boyamıştım, kask da mahvolmuştu evin parkeleri de.
 
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
motoru şu an göz önüne getiremiyorum ama hepsi tabiki farklı zorluklara sahip olur.mesela benim mt9 aşırı kolay olurdu.çünkü sadece depo nardo gri sadece depoyu sarı yaparsam sarı bir motorum olurdu.arka grenaj yok,ön çamurluk da zaten siyah onla uğraşan bile olmazdı.gayet kaplanır içinize siner ama daha önce motor kaplamış olan yerlere yaptırmanız şart.hem orjinal gibi görünür hemde içinize siner.benim motorun depo ppf kaplı adamlar depoyu kaplayana kadar imanı gevredi.arkadaşım ile gitmiştik 2 de çalışan 4 kişi depoyu kapladık anca oldu:).adamların işi bu motor vs kaplıyorlar ama o depodaki o eğim adamların sınavı olmuştu.nc de de var ise eğim,,fiyatı,zamanı ve işçiliği değişir tabiki.+ ruhsat değişimi olcak tabiki ruhsat yeniliceksniniz
 
Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
724
motoru şu an göz önüne getiremiyorum ama hepsi tabiki farklı zorluklara sahip olur.mesela benim mt9 aşırı kolay olurdu.çünkü sadece depo nardo gri sadece depoyu sarı yaparsam sarı bir motorum olurdu.arka grenaj yok,ön çamurluk da zaten siyah onla uğraşan bile olmazdı.gayet kaplanır içinize siner ama daha önce motor kaplamış olan yerlere yaptırmanız şart.hem orjinal gibi görünür hemde içinize siner.benim motorun depo ppf kaplı adamlar depoyu kaplayana kadar imanı gevredi.arkadaşım ile gitmiştik 2 de çalışan 4 kişi depoyu kapladık anca oldu:).adamların işi bu motor vs kaplıyorlar ama o depodaki o eğim adamların sınavı olmuştu.nc de de var ise eğim,,fiyatı,zamanı ve işçiliği değişir tabiki.+ ruhsat değişimi olcak tabiki ruhsat yeniliceksniniz

aslında çok zor parçalar değil ama yine de yukarıdaki arkadaşların bahsettikleri zorluklardan dolayı espresso'nun önerisiyle ilerleyeceğim sanırım.

Honda-NC750X-2022-1-1220x813.jpeg
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Katılım
24 Ara 2019
Mesajlar
2,051
valla bence kolay olur bu motor.çünkü depoda açılıyor ve baya az nokta var kırmızı olan.arka da hiç bir şey yok yan taraflar zaten çıkartılabilir elde yapılıp takılabilir.bence yaptırın derim çokta zor görünmüyor.bilmiyorum hangi renk yaptırcaksınız ama siyah olucaksa hatta ben olsam o 2 yan taraftaki kırmızıya hiç dokunmam orjinalinden daha da iyi dururdu
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
folyo kaplama yapılırken alttaki orijinal sticker'lar gidiyor mu? yeni sticker'ların orijinal gibi olması için neye dikkat etmem lazım?

İstediğin renkte folyo ile kaplatabilirsin ki bu durumda orijinal stickerın da üstünden geçmiş olacaksın ancak önemli değil. Sonrasında aynı ebatta sticker alıp orijinal bulunduğu yere yapıştırabilirsin. En son olarak da şeffaf folyo ile üstünden geçmen gerekiyor. Bu şekilde gayet iyi durur.
 
Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
724
valla bence kolay olur bu motor.çünkü depoda açılıyor ve baya az nokta var kırmızı olan.arka da hiç bir şey yok yan taraflar zaten çıkartılabilir elde yapılıp takılabilir.bence yaptırın derim çokta zor görünmüyor.bilmiyorum hangi renk yaptırcaksınız ama siyah olucaksa hatta ben olsam o 2 yan taraftaki kırmızıya hiç dokunmam orjinalinden daha da iyi dururdu

evet aslında bence de kolay görünüyor. logolu kısımlara hiç dokunmayacak bir kombin yapabilsem zaten çok kolay olur ama o da nasıl görünür bilemedim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:23 ----------

İstediğin renkte folyo ile kaplatabilirsin ki bu durumda orijinal stickerın da üstünden geçmiş olacaksın ancak önemli değil. Sonrasında aynı ebatta sticker alıp orijinal bulunduğu yere yapıştırabilirsin. En son olarak da şeffaf folyo ile üstünden geçmen gerekiyor. Bu şekilde gayet iyi durur.

bakalım bi motoru alayım da öyle karar vereceğim artık. ama çok zor görünmüyor şimdilik.
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
nc de çok fazla köşeli kıvrımlı yuvarlak hatlar yok bence kırmızı parçaları motosikletçide söktürüp istediğin renge kaplat kaplamacıya motosikleti götürme malum nc pahalı motosiklet 5 liralık işe 15 alırlar
 
Katılım
8 Ağu 2022
Mesajlar
724
nc de çok fazla köşeli kıvrımlı yuvarlak hatlar yok bence kırmızı parçaları motosikletçide söktürüp istediğin renge kaplat kaplamacıya motosikleti götürme malum nc pahalı motosiklet 5 liralık işe 15 alırlar

eyvallah hocam çok teşekkürler
 
Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
666
Motosikleti
Vespa GTS300 Supertech ABS
o parçaları kendin de sökebilirsin, toplamda 12-16 vida/civata tutuyordur. bu model için sökmek çok da zor görünmüyor.
kaplama yapıldıktan sonra önceden sipariş ettiğin sticker setini de yapıştırabilirsin ki honda için sadece sağ sol 2 adet sticker var. sonrasında ruhsata işletmen gerek.
 
Katılım
4 Kas 2024
Mesajlar
100
burdan devam etsem cevap gelir mi :D
mesela benim ruhsatta siyah-gri yazıyo ama ben nardo gri yapsam işletmem gerekecek değil mi?
orda sadece tanktaki ayrım mı önemli mesela selenin altındaki yerin siyah olması kurtarmaz mı?

hntr-350---rebel-black_5.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst