Sıvı gres önerisi almak istiyorum

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Gündem yoğun ve harlı ancak benim kafamda sıvı gres var. Bu gres yağını eskiden açık yaralara sürüyorlarmış o kadar mübarek bir abimizdir kendileri. Ben de yeni motoruma tatbik etmek için yerli malı olan bir sıvı gres aldım fakat memnun kalmadım.

Var mı önerisi olan, sıvı yerine açık gresi bezle tatbik etsem faydası olur mu kardaşlar.
 
Katılım
12 Kas 2017
Mesajlar
231
Würth marka sıvı gresten memnun kalırsın, genel itibarıyla markanın tüm ürünleri güzel.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Würth çok kaliteli bir marka. Resmi sitesinden alayım dedim (sahte ihtimaline karşı) sadece kurumsal müşterilere satış yapıyorlarmış, şaşırdım kaldım. Neden biz nihai tüketiciye satış yapılmıyor anlamış değilim. Sana karşı kinlendim würth efendi.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,637
Motosikleti
Ns200 15"
Eğer sıvı gresi parçaların pas yapmasını engellemek için sürecekseniz sıvı gres kullanmaktansa silah yağlarını daha çok öneririm.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,030
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Sıvı gresin en kötü yanı çok kir toplaması, buda zincirde istediğim en son şey.

HHS2000 kullandım 1 sene kadar; özellikle yağmurda çok iyi dayanıyordu, zincir üstünde tutunumu olağan üstüydü. Sonra motosikleti temizletmeye götürdüğümde özel kimyasallarla 2 saat uğraştı adamlar. Çok yapışkan, vıcık vıcık ve neredeyse kauçuk kıvamında bulaşmış motorun altına, ön dişli muhafazasına falan. Normal ücretin iki katını ödemiştim...

Yağ çok iyi yağ ama motosiklet zinciri için (dediğiniz gibi kir toplamaya ve yapışmaya çok müsait olduğu için) çok uygun değil. O temizlik tecrübesinden sonra bir daha kullanmadım. Kalanı evdeki gıcırdayan kapı menteşeleri vb. durumlar için kullanıyorum artık. :)
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
HHS2000 kullandım 1 sene kadar; özellikle yağmurda çok iyi dayanıyordu, zincir üstünde tutunumu olağan üstüydü. Sonra motosikleti temizletmeye götürdüğümde özel kimyasallarla 2 saat uğraştı adamlar. Çok yapışkan, vıcık vıcık ve neredeyse kauçuk kıvamında bulaşmış motorun altına, ön dişli muhafazasına falan. Normal ücretin iki katını ödemiştim...

Yağ çok iyi yağ ama motosiklet zinciri için (dediğiniz gibi kir toplamaya ve yapışmaya çok müsait olduğu için) çok uygun değil. O temizlik tecrübesinden sonra bir daha kullanmadım. Kalanı evdeki gıcırdayan kapı menteşeleri vb. durumlar için kullanıyorum artık. :)

Doğrudur yapış yapış oluyor ama balata spreyi ile temizlenir diye düşünüyorum.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,669
Yok ben zincir için kullanıyorum. Ustam sıvı gres kullanmamı önerdi.

Zincirde sıvı gres mi? :cyclopsan

Ben bir kere bunu yaptım. Kabul biraz fazla sıkmış olabilirim ama sonra bezle sildim ve 2-3 gün de motor yan ayakta yattı, yerlere falan da akmaya devam etmişti. Sonra bir sabah yola çıktım, 45dk sonra ilk molamı verdiğimde lastiğin sol tarafı komple yağ içindeydi.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,637
Motosikleti
Ns200 15"
Doğrudur yapış yapış oluyor ama balata spreyi ile temizlenir diye düşünüyorum.

Balata spreyi ile şık diye temizlenicek bir kıvamda olmuyor malesef, o kiri çıkartmak için mazot ve fırça ile bol bol girişmeniz gerekmektedir, bunun yerine yine silah yağı kullansanız daha iyi, silah temizlediğim zamanlarda namlunun içinde koruyuculuğu gayet yüksek oluyordu ve yine yağla temizlediğim zaman çok rahat çıkartıyordum. En koruyucu seçenek olarak dişli yağı kullanmanız daha doğru.
 
Katılım
9 May 2018
Mesajlar
70
Ucuz olması için ben de daha önce zincirde CCP marka sıvı gres kullandım, yapışkanlık özelliği neredeyse yok. Zincir ve dişliler çok kısa sürede kuruyor. Benim motosikletimde ön dişliden sızan yağ katalitik konvertörün üzerine damlayıp orada yanıyor ve duman çıkarıyor. İnce kumlu, tozlu arazide sürüş yapınca yağ tozu kendine yapıştırıp hemen kuruyarak dökülüyor. Yağmurda, ıslak zeminde sürüş yapınca su birikintileri adeta zinciri yıkayarak üzerindeki bütün yağı alıyor. Markadan bağımsız olarak sıvı gresin motosiklet zinciri için uygun olmadığını düşünüyorum. 2 kutu tükettikten sonra tekrar Motul C4'e tekrar geçiş yaptım.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst