Motor ısındıktan sonra gelen şıkırtı sesi

Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Arkadaşlar biliyorsunuz bende cbf150 var. 40.000 km oldu. Motor ilk çalıştırmada sorunsuz, saat gibi ses geliyor. Fakat 10-15 km gittikten sonra rölantide şıkırtı sesi geliyor. Sanki iki parça birbirine değiyormuş da çarpıyormuş, buna bağlı olarak bir şıkırtı çıkıyormuş gibi bir ses.

Bunun sebebi ne olabilir?
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Mustafa, Ömer'in söylediği çok büyük bir ihtimalle doğru. Ancak bu işlem senin, benim yapabileceğim bir şey değil.Epeyce ustalık isteyen bir konu. En yakın Honda servisine gitmende veya ustalığına güvendiğin bir motosiklet tamircisine götürmende yarar var . Eğer süpap ayarı kaçıklığı dışında bir problem varsa usta gerekeni sana söyleyecektir. Tabi ki o şikayetçi olduğun ses gelecek kadar motoru ısıttıktan sonra. Haydi kolay gelsin. Selamlar.
 
Katılım
19 Şub 2020
Mesajlar
172
Arkadaşlar biliyorsunuz bende cbf150 var. 40.000 km oldu. Motor ilk çalıştırmada sorunsuz, saat gibi ses geliyor. Fakat 10-15 km gittikten sonra rölantide şıkırtı sesi geliyor. Sanki iki parça birbirine değiyormuş da çarpıyormuş, buna bağlı olarak bir şıkırtı çıkıyormuş gibi bir ses.

Bunun sebebi ne olabilir?[/QUOTE

Tecrübeme göre subap sesi olan motosiklet ısındığında metal genlesmesinden dolayı subap sesi azalır.
Bence egzantrik zincirinden geliyordur.
Motor ısındığında egzantrik zinciri sesi daha belirgin olur
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
Mustafa, Ömer'in söylediği çok büyük bir ihtimalle doğru. Ancak bu işlem senin, benim yapabileceğim bir şey değil.Epeyce ustalık isteyen bir konu. En yakın Honda servisine gitmende veya ustalığına güvendiğin bir motosiklet tamircisine götürmende yarar var . Eğer süpap ayarı kaçıklığı dışında bir problem varsa usta gerekeni sana söyleyecektir. Tabi ki o şikayetçi olduğun ses gelecek kadar motoru ısıttıktan sonra. Haydi kolay gelsin. Selamlar.

Ali amca subap ayarı öyle sanıldığı gibi zor birşey değilki, ben daha öncesinde ne bir tamirhanede çıraklık yaptım nede başka birşey. Subap ayarını ben egzoz subabı kapandıktan sonra piston üst noktaya geldiğinde yapıyorum (arabada motosikletler gibi işaret yok malesef), tek silindirli motosikletlerde daha basit aslında heleki üstten egzantriklerde iki tane referans noktamız oluyor birincisi volan ikincisi egzantrik dişlisindeki çizgiler. Subap ayarı yapabilmek için sente çakısı, uygun edevat ve bir kaç eğitici video oldumu gerisi yapmaya kalıyor :).
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Mustafa, Ömer'in söylediği çok büyük bir ihtimalle doğru. Ancak bu işlem senin, benim yapabileceğim bir şey değil.Epeyce ustalık isteyen bir konu. En yakın Honda servisine gitmende veya ustalığına güvendiğin bir motosiklet tamircisine götürmende yarar var . Eğer süpap ayarı kaçıklığı dışında bir problem varsa usta gerekeni sana söyleyecektir. Tabi ki o şikayetçi olduğun ses gelecek kadar motoru ısıttıktan sonra. Haydi kolay gelsin. Selamlar.

Teşekkür ederim ali abi

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------

Arkadaşlar biliyorsunuz bende cbf150 var. 40.000 km oldu. Motor ilk çalıştırmada sorunsuz, saat gibi ses geliyor. Fakat 10-15 km gittikten sonra rölantide şıkırtı sesi geliyor. Sanki iki parça birbirine değiyormuş da çarpıyormuş, buna bağlı olarak bir şıkırtı çıkıyormuş gibi bir ses.

Bunun sebebi ne olabilir?[/QUOTE

Tecrübeme göre subap sesi olan motosiklet ısındığında metal genlesmesinden dolayı subap sesi azalır.
Bence egzantrik zincirinden geliyordur.
Motor ısındığında egzantrik zinciri sesi daha belirgin olur

Teşekkür ederim
 
Katılım
6 Mar 2021
Mesajlar
1,403
Meşhur çay kaşığı sesi mi acaba :) benim ns160ta da duyuyorum açıkçası ben şansımandan şüpeleniyorum .Rulman vs.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,632
Motosikleti
Ns200 15"
Meşhur çay kaşığı sesi mi acaba :) benim ns160ta da duyuyorum açıkçası ben şansımandan şüpeleniyorum .Rulman vs.

Rulman sesi genelde uğultu şeklinde oluyor, otobüste giderken tekerleklerden uğultu sesi gelir ya ona benzer bir ses gelir rulman bozulunca.
 
Katılım
24 Haz 2022
Mesajlar
219
Motorun sesini kayıt yapabilirsen daha iyi olur özellikle gece yaptı ses daha iyi duyulsun arıza tesbit edilince yaz fiyatını vs bir gün belki bizim de başımıza gelebilir
 

F54

Katılım
25 Haz 2010
Mesajlar
14,951
egzantrik zinciri de olabilir oda şıkır şıkır ses yapar
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Sıfır aldığım CBF150 de de vardı. O zamanlar çok araştırmıştım. CBF de bunun kader olduğunu okumuştum. Aslında iyi bir motor. Sibop şıkırtı sesi rahatsız ediyorsa CBF yi sat. Ben rahatsız olduğum icin satmıştım. Şimdi olsa satmazdım.
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
kanka şimdi 40 bin olduysa egzantrik zinciri oldukça bollaşmıştır, kaç km de değişmesi gerekiyor ben bilmiyorum ama benim apache de egzantrik zincir gergisi manuel takılı ve en son krank yataklarından falan ses geliyor zanneder iken meğersem egzantrik zinciri bollaşmış, biraz gerdirme yaptım ve ses gitti...

tabi tatlı gerdirme, maksat zincirin bolluğunu almak çünkü çok germek kam mili rulmanına ve egzantrik zincir paletlerine falan zarar verebilir... egzantrik zinciri kopması çokta önemli değil de işte içeride volant dişlisine yada kam mili dişlisine dolanıp içeriyi dağıtma riski var.

şaka yapıyorum egzantrik zinciri koparsa motor çok üzülür darmadağın olur içten içe, yani bu olayı hazmedemez ve yer bitirir kendini, kol çıkartır.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Tem 2006
Mesajlar
1,442
şimdi sıradan zincirli motora sahip bir otomobili ortalama sürüşte 2500 devirde kullanıyoruz diyelim.
zincir trigerli motosikleti de 7500 devirde kullanıyoruz diyelim.
bu motorumuz 40.000 km yaptıysa otomobile göre 3 kat daha fazla devir çevirerek aynı kilometreyi yapmış.
40.000 x 3 = 120.000 km otomobile eşit derece aşınan parçalarla karşı karşıyayız.
not: fiat trigeri zincirli 1.3 multijet motorlar için 120.000 km de bir zincir değişimi önerir.

ben olsam triger (egzantrik, kam vs) zincirini direkt değiştirir, sonra bir temiz supap ayarı yapardım.
hatta vaktim varsa kapak açar bakarım supap kaçırması oturması var mı diye, o kadar açmışken bi supap alıştırma, supap keçe değişimi ve kurum temizliği yapar çiçek gibi binmeye devam ederim.

ya da masrafa girme supap ayarı yaptır devam et.
 
Katılım
21 Ağu 2021
Mesajlar
45
Cbf 150 lide normal sıfırını getir genede o sesi yapar kaliteli yağ kulan o ses azalacaktır
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst