100cc motorun bir zaman sonra değişmesi gereken parçaları nelerdir?

Katılım
11 Tem 2022
Mesajlar
21
10 yaşından büyük 100cc kuba cg motorum var. Elimden geldiğince kısa süreli bakımlarını yaptım. Yağ değişimi zincir yağlama gibi. Artık motora masraf yapıp bazı parçalarını değiştirmek istiyorum. Şuanlık aldığım parçalar: Zincir,dişli,buji. Motoru hiç açılmadı daha önce.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Sorun yoksa ve yağ kaçağı-yakımı yoksa hiç ellemeyin, belki debriyaj ömrünü tamamlamış olabilir. Eğer dik motorsa (Cglerde 2 tip) rx9 debriyajı uyuyor.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Motor 10 yaşındaysa ömrü dolmuş parçalar kesin çıkar.
su soğutmalıysa soğutma suyu kesinlikle değişmeli.
fren hidrolikleri değişir.
amortisör yağları da özelliğini kaybetmiştir.
yani bütün sıvıların değişmesi şart 10 yıldır değişmediyse.
lastikler zaten ömrü 3 yıl hadi 4 yıl olsun, hiç kullanılmasa bile 5 yaşında bir lastik bile iyi tutmaz.
 
Katılım
11 Tem 2022
Mesajlar
21
Motorum hava soğutmalı
Frenler disk değil kampana onların diskini değiştirebilirim.
Amortisör yağı değişmeli hatta bir tanesinin keçesi patlamıştı bunu kesin değiştirmeliyim.
Ön lastik hiç değişmedi ama çatlak bile yok. Arka lastik değişti.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Motorum hava soğutmalı
Frenler disk değil kampana onların diskini değiştirebilirim.
Amortisör yağı değişmeli hatta bir tanesinin keçesi patlamıştı bunu kesin değiştirmeliyim.
Ön lastik hiç değişmedi ama çatlak bile yok. Arka lastik değişti.

Lastikte çatlak bile olmasa yine de 5 yılda lastiğin kauçuk maddesi özelliğini kaybediyor. yepyeni dişleir de sağlam çatlak bile yokken 5 yılı geçmiş city grip lastiklerim düzgün tutmuyordu daha 9bin km bile olmamıştı sırf yaşından dolayı değiştirmiştim de artık yolu daha iyi tuttuğunu farkedebiliyorum. Lastik önemli. Motora takılmamış, rafta bekleyen lastikleri bile 2 yıldan eskiyse almıyoruz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------

Hava soğutmalı ilse soğutma suyu yok ki değişsin, ne güzle masraf eksildi.
Frenler de disk değilse de kampana da olsa hidroliği vardır o hidrolik değişir, kampana olanlarda balata kolay kolay bitip değişmiyor, arabamda arka frenler kampanaydı, 180bin km kullandım hala değişmemişti o arada ön frenlerin balatalarını ve disklerini kaç kez değiştirdim hatırlamıyorum. Disk fren iyi tutuyor ama masraflı.

amortisör yağı kaldı bir tek.

Bir de özellikle benzin hortumu gibi sızdırırsa tehlikeli olacak plastik hortumlarda çatlama, sertleşme falan var mı kontrol etmek iyi olur.
 
Katılım
11 Tem 2022
Mesajlar
21
Hortumlarda sıkıntı yok. kampanalarda hidrolik olduğunu bilmiyordum. Mümkünse fotoğraf video vs. atabilir misin öğrenmem için. Frenlerim hala iyi tutuyor aslında ama tedbir amaçlı değiştirebilirim.
 
Katılım
19 Haz 2021
Mesajlar
7,624
Motosikleti
Ns200 15"
Lastikte çatlak bile olmasa yine de 5 yılda lastiğin kauçuk maddesi özelliğini kaybediyor. yepyeni dişleir de sağlam çatlak bile yokken 5 yılı geçmiş city grip lastiklerim düzgün tutmuyordu daha 9bin km bile olmamıştı sırf yaşından dolayı değiştirmiştim de artık yolu daha iyi tuttuğunu farkedebiliyorum. Lastik önemli. Motora takılmamış, rafta bekleyen lastikleri bile 2 yıldan eskiyse almıyoruz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------

Hava soğutmalı ilse soğutma suyu yok ki değişsin, ne güzle masraf eksildi.
Frenler de disk değilse de kampana da olsa hidroliği vardır o hidrolik değişir, kampana olanlarda balata kolay kolay bitip değişmiyor, arabamda arka frenler kampanaydı, 180bin km kullandım hala değişmemişti o arada ön frenlerin balatalarını ve disklerini kaç kez değiştirdim hatırlamıyorum. Disk fren iyi tutuyor ama masraflı.

amortisör yağı kaldı bir tek.

Bir de özellikle benzin hortumu gibi sızdırırsa tehlikeli olacak plastik hortumlarda çatlama, sertleşme falan var mı kontrol etmek iyi olur.

Bizim kampanalı motosikletlerde hidrolik bulunmamakta ya şiş var ya tel bulunmakta hidrolik bulunmamakta.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:07 ----------

Hortumlarda sıkıntı yok. kampanalarda hidrolik olduğunu bilmiyordum. Mümkünse fotoğraf video vs. atabilir misin öğrenmem için. Frenlerim hala iyi tutuyor aslında ama tedbir amaçlı değiştirebilirim.

Debriyaj ve ön fren telini değişmenizi tavsiye ederim ikiside yumuşar ve size daha rahat sürüş sağlar. Balataları değişmenizi tavsiye sebebi ise içinde bulunan yaylar zamanla görevini yitirmiş belki kopmaya meyilli olabilir. Denildiği gibi plastik aksamların kontrolünü sağlamanız (kaçak vb.) ve yakıt filtresi yoksa takmanızı tavsiye ederim.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,831
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Hortumlarda sıkıntı yok. kampanalarda hidrolik olduğunu bilmiyordum. Mümkünse fotoğraf video vs. atabilir misin öğrenmem için. Frenlerim hala iyi tutuyor aslında ama tedbir amaçlı değiştirebilirim.

Benim motorda kampana olmadığı için motorlardaki kampanaların telli olduğunu bilmiyordum. Neyse, yanıtlamışlar, ben de öğrenmiş oldum. Ama 10 yılda o tellerde illa ki korozyon olmuştur, çok pahalı şeyler değilse yenilemek faydalı olacaktır. En azından kontrol ettirin.
 
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
289
Motosikleti
BAJAJ DOMİNAR 250
Artı olarak eğer imkanın varsa karbüratör kapak piston silindir set alıp 150 cc ye çevirmeni tavsiye ederim
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst