Yamaha Yamaha XCITY 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,034
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Herkese günaydın.
Covide yakalandığım için onca hazırlık yaptıktan sonra yolculuğa çıkamadım. Ve etkileri ben de bulanık görme, baş dönmesi, mide sorunları olarak ortaya çıktı. 1 aydır hala çekiyorum. Anlatma sebebim uyarı mahiyetindedir. Çok Çok dikkat etmek lazım arkadaşlar. Basit bir grip olarak algılayan oluyor ve belki de bazılarında öyle seyrediyor ama herkeste değil maalesef.
Sağlıcakla kalın.

Geçmiş olsun, acil şifalar.
 
Katılım
30 Kas 2020
Mesajlar
9
Öncelikle herkese merhaba,

Yılbaşından sonra yeni bir motor alacağım aklımda çok fazla marka ve model var aslında. Bir arkadaşım lastik ölçüsü olarak iyi duruyor diyerek xcity'e bakmamı istedi. Benim açımdan önemli olan şey konfor hem benim hem de artçı olan eşim için. Bu nedenle xmax'ten uzak duruyorum. Daelim ve Piaggio markalarına daha yakınım. Artçılı olarak Xcity ile uzun yol yapan bu konuda yorumlarını paylaşabilecek olan varsa sevinirim.
 
Katılım
29 Kas 2015
Mesajlar
1,029
Öncelikle herkese merhaba,

Yılbaşından sonra yeni bir motor alacağım aklımda çok fazla marka ve model var aslında. Bir arkadaşım lastik ölçüsü olarak iyi duruyor diyerek xcity'e bakmamı istedi. Benim açımdan önemli olan şey konfor hem benim hem de artçı olan eşim için. Bu nedenle xmax'ten uzak duruyorum. Daelim ve Piaggio markalarına daha yakınım. Artçılı olarak Xcity ile uzun yol yapan bu konuda yorumlarını paylaşabilecek olan varsa sevinirim.

hocam xcity e ya da xmax e hiç binmedim ama kullananlar xcity nin de çok sert olduğunu söylüyorlar. sele ve amortisörler çok sertmiş. konfor arıyorsanız yamaha pek uygun bir marka değil. daha çok amortisörleri ayarlanabilen scooter bulmak gerekiyor.
 
Katılım
3 Ağu 2020
Mesajlar
5
Selam, xcity ve xmax in de arka amortisörleri ayarlanıyor ancak pek işe yaradığı söylenemez. Gördüğüm kadarıyla her ikisi ile de uzun yol yapılır asıl sıkıntıyı bozuk şehir içi yollarda yaşıyorsun.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,034
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ben eşimle X-City ile uzun yol yaptım. (İstanbul - İzmir - Bodrum - İzmir - Ayvalık - İstanbul.) Benim için çok rahattı, yolcu olan eşim için çok rahat değildi; yolcu koltuğu çok geniş olup harekete mahal vermediği için poposunun ağrıdığını söylemişti. 1-1,5 saatte bir 10-15dk'lık molalar verirseniz eşiniz için daha iyi olur.
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Xcity 250'nin arka amortisörleri sert. Fakat, ben selesini çok rahat buluyordum. Genç veya orta yaşlı biri değilim. 1 gün içinde 880 km. rahatsız etmedi beni. Asfalt yolda amortisorlerle ilgili şikayet etmezsiniz. Artçılı kullanımda en yumuşak ayarı denemiştim. Bu sefer de arka taraf gereğinden fazla yaylanmaya başlıyor. Küçük bir minderle İstanbul-Batum-İstanbul seyahatini eşimin bir şikayeti olmadan tamamlamıştık.
Haliyle yorumumu kendime göre yapıyorum. Fikir sahibi olmak için kullamanızı tavsiye ederim.
 
Katılım
4 Mar 2015
Mesajlar
236
Öncelikle herkese merhaba,

Yılbaşından sonra yeni bir motor alacağım aklımda çok fazla marka ve model var aslında. Bir arkadaşım lastik ölçüsü olarak iyi duruyor diyerek xcity'e bakmamı istedi. Benim açımdan önemli olan şey konfor hem benim hem de artçı olan eşim için. Bu nedenle xmax'ten uzak duruyorum. Daelim ve Piaggio markalarına daha yakınım. Artçılı olarak Xcity ile uzun yol yapan bu konuda yorumlarını paylaşabilecek olan varsa sevinirim.

Forza 300 sanki daha mantıklı
 
Katılım
20 Mar 2020
Mesajlar
24
Herkese merhaba. Bir deneyimimi paylaşmak istiyorum. Ekim ayında 13 bin km deki 2015 X City mi 19.500 e sattım. Ev yapma aşamasındaydım ve nakite ihtiyacım oldu. Kış vakti motorsiklet yatacaktı. Ve nasıl olsa birkaç farklı model denedikten sonra kullanımına en uygun motorsikleti artık biliyordum. Şimdi yine almaya niyetlendim. 13 bin km dekine 30 binin üzerinde yazmışlar. Evet fiyatın artacağını biliyordum. Ancak yüzde 50 den fazla artışı asla öngöremedim. Diyeceğim o ki, motorsikletlerimiz kullanımımıza yetiyorsa, satmayı 3 defa düşünmeliyiz. İyi bir sebep için satmış olmama rağmen üzgünüm. O zamanlar bankadan borçlansam dahi daha düşük faiz ödeyecektim. Sağlık olsun. Şu an halen X City arayışındayım. Etrafınızda geçmişini bildiğiniz ya da güvenilir olduğunu düşündüğünüz var ise paylaşmanıza sevinirim.
 
Katılım
28 Ara 2020
Mesajlar
38
Merhaba arkadaşlar, x city modellerine bakınıyorum, geçen gün 2014 model bir motora bakmıştım rölantide çalışırken diğer motorlarda alışkın olmadığım bir tak tak sesi gibi bir ses aldım ama bunlar dışında xmax ve xcity motor sesine aşina değilim, kullanıcı arkadaşlar rölantide xcityler diğer motorlardan biraz daha farklı bir ses mi çıkarıyor, sizinkiler nasıl, yoksa o motorda bir sıkıntı mı vardır? şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
930
Motosikleti
Honda CB125F
Merhaba arkadaşlar, x city modellerine bakınıyorum, geçen gün 2014 model bir motora bakmıştım rölantide çalışırken diğer motorlarda alışkın olmadığım bir tak tak sesi gibi bir ses aldım ama bunlar dışında xmax ve xcity motor sesine aşina değilim, kullanıcı arkadaşlar rölantide xcityler diğer motorlardan biraz daha farklı bir ses mi çıkarıyor, sizinkiler nasıl, yoksa o motorda bir sıkıntı mı vardır? şimdiden yardımlarınız için teşekkürler.

Tak tak sesi bir çok sebepten olabilir.
Kullandığım süre zarfında anormal bir çalışma sesi şahsen ben hiç duymadım
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
rölantide xcityler diğer motorlardan biraz daha farklı bir ses mi çıkarıyor

Kesinlikle hayır. Problemin ne olduğunu bulup gerekli onarımı yapmak gerekir. Ben 6 yaşında 50 bin km.de xcity'mi sattığımda bütün ağır masrafları yapılmış ve çok iyi durumdaydı. Hepsi öyle olmuyor. 40 bin km. de motor yapılanı da biliyorum. Gerçek bir ustaya göstermeden motor alınmaz.
 
Katılım
28 Ara 2020
Mesajlar
38
erensel ve AzÇok cevaplarınız için teşekkürler aynen bir ustayla konuştum olmadı onunla bakıcaz.
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
1,220
Merhaba arkadaşlar. uzun zamandır bir sıkıntı ile uğraşıyorum. 20000km de aldığım motorum park halinde zaman zaman benzin kokusu yayıyordu, depo ne kadar doluysa koku artıyordu. fullediğim zaman merdiven boşluğumuz genzimizi yakacak kadar kokardı.yaz başında birgün eve girecek kadar arttı ve motorun altında akıntılı benzin de gördüm.grenajları söküp bakmıştım önceden depo üzerinde benzin pompası kapağından terliyordu birkaç ustayı gezip sormuştum, akıntı olunca gözümün kestiği birine bakıma ve kaçağa bakması için bıraktım. Meğer o sıra enjeksiyon hortumu çatlamış. usta da bakım yaparken grenajlar açıkken çalıştırmış çatlak hortumu görünce sadece onu yapmış, ben depoyu boş bırakmıştım sökecek pompayı diye taşma terleme görmemiş ellememiş.2 ay geçti günden güne koktu ve dün akşam yine zehir gibi salmış sabah farkettim gece eve gelirken fullemiştim.iş çıkışı gittim söktürdüm grenajı akıntı yok uçmuş benzin. Açık helde gittim fulledim gösterdim. conta değişecek sıkılacak yeri yok sonda dedi. İki ayrı servisi aradım birine bizzat gittim. Tarif ettim öyle bir stok yok.Pdf yi açtı ektandan depoyu gösterdi parça kodu sadece depo için var komple 2500 lira gibi.Oringçiye git dedi yetkili servis ordan al dedi.bende benzine dayanıklı mıdır her oring olmaz diye istişare ettim.Kendi ustamla son kararumız; söküp elimize allacağımız conta ile oringcileri gezeceğiz ve uygun parça bulursak birkaç gün benzinde bekletip deneyip takacağız.Var mıdır bu konuyu tecrübe etmiş olan... selamlar...
 
Katılım
7 Ocak 2018
Mesajlar
2,545
Motosikleti
Suzuki Burgman UH200
Merhaba arkadaşlar. uzun zamandır bir sıkıntı ile uğraşıyorum. 20000km de aldığım motorum park halinde zaman zaman benzin kokusu yayıyordu, depo ne kadar doluysa koku artıyordu. fullediğim zaman merdiven boşluğumuz genzimizi yakacak kadar kokardı.yaz başında birgün eve girecek kadar arttı ve motorun altında akıntılı benzin de gördüm.grenajları söküp bakmıştım önceden depo üzerinde benzin pompası kapağından terliyordu birkaç ustayı gezip sormuştum, akıntı olunca gözümün kestiği birine bakıma ve kaçağa bakması için bıraktım. Meğer o sıra enjeksiyon hortumu çatlamış. usta da bakım yaparken grenajlar açıkken çalıştırmış çatlak hortumu görünce sadece onu yapmış, ben depoyu boş bırakmıştım sökecek pompayı diye taşma terleme görmemiş ellememiş.2 ay geçti günden güne koktu ve dün akşam yine zehir gibi salmış sabah farkettim gece eve gelirken fullemiştim.iş çıkışı gittim söktürdüm grenajı akıntı yok uçmuş benzin. Açık helde gittim fulledim gösterdim. conta değişecek sıkılacak yeri yok sonda dedi. İki ayrı servisi aradım birine bizzat gittim. Tarif ettim öyle bir stok yok.Pdf yi açtı ektandan depoyu gösterdi parça kodu sadece depo için var komple 2500 lira gibi.Oringçiye git dedi yetkili servis ordan al dedi.bende benzine dayanıklı mıdır her oring olmaz diye istişare ettim.Kendi ustamla son kararumız; söküp elimize allacağımız conta ile oringcileri gezeceğiz ve uygun parça bulursak birkaç gün benzinde bekletip deneyip takacağız.Var mıdır bu konuyu tecrübe etmiş olan... selamlar...

Benzin pompasını arıza nedeniyle 2015 yılında değiştirmiştim. O zaman 375 TL idi. Şimdi 2500 TL mi olmuş:pr:

Başka motosikletlerin veya otomobillerin benzin pompası oluyor mu bir araştır derim. Mesela Radyatör fanı olarak Pulsar NS200 fanı uyduruluyor. Uyumlu bir otomobil benzin pompası bulabilirsen çok daha uygun fiyata alabilirsin.
 
Katılım
19 Haz 2007
Mesajlar
14
Arkadaşlar,selamlar,benim motorun benzin kapağının plastik aksamı kırılmış,üst depo kapağı sürekli açılıyor önerisi olan varmı acava...
 
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
16
Arkadaşlar merhaba,

2014 model 26000 km de Xcity im var yeni aldım. Antifrizi çok eski durduğundan değiştireyim dedim.
Sırasıyla aşağıdaki işlemleri yaptım,

1- Ön Grenajı Söküp Soğutma suyu haznesinin kapağını ve radyatör kapağını açtım.
2- DevirDaim Pompasının oradaki hortumu söküp komple su boşalana kadar bekledim( yaklaşık 5-10 dk)
3- Hortumu geri bağlayıp iyice kelepçesini sıktım.
4- Soğutma suyu haznesinin hortumunu söküp komple boşalttım, geri bağladım.
5- Radyatör kapağından yeni antifrizi tepeleme doldurdum,
6- Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırdım ve eksildikçe ilave yaptım en son dolduğunda termostatın açmasını bekledim eksilme olunca tekrar ilave yaptım.
7- Radyatör vanasını kapadım ve diğer soğutma kabını max a kadar doldurdum.

İşlemler yukarıdaki gibi yaptıktan sonra motorla giderken hiçbir sorunum yok örneğin işyerim 10 km mesafede gittiğimde yada döndüğümde motoru stop etmeyip 5-6 dk rölantide çalıştığında sıcaklık normal 90 derece çizgisini 1 çizgi bilemedin 2 çizgi geçiyor ve fan açıyor ( yaklaşık 10-15sn) sonra sıcaklık biraz düşüyor ( tam 90 a inmeden fan kapanıyor yine bir çizgi üzerinde). Motor komple soğukken şimdi deneme yaptım rölantide yaklaşık 10 dk çalıştıktan sonra yukarda anlattığım durumu yaptı( hava sıcaklığı yaklaşık 15 derece bu arada)

Bu durum normal midir ? Motoru yeni aldığım için daha önce antifriz değişiminden öncede bu şekilde miydi ? Tam bilemediğimden ve hava alma gibi bir vidayla havasının alınması gerektiğini okuduğum için sistemde az da olsa hava mı kaldı diye şüphe içindeyim.
Hava alma vidasına ulaşmak için seleyide komple söküp ulaştım ancak vidayı bir türlü sökemedim tahminim civatayı yapıştırdıkları?? Söken varsa ne tip bir anahtarla söktüğünü belirtirse memnun olurum.

Not: Biraz pimpirikli biriyim açıkçası önceki antifrizde bir sorun yoktu tamamen değişim ve bakım amaçlı değiştirdim

Fikirlerinizi bekliyorum, eğer mümkünse aynı araca sahip olanlar 10 dk rölantide çalışınca benzer sıcaklığa geliyor mu ? Kontrol edebilirlerse çok sevinirim.

Selamlar
 
Katılım
25 Nis 2019
Mesajlar
930
Motosikleti
Honda CB125F
Arkadaşlar merhaba,

2014 model 26000 km de Xcity im var yeni aldım. Antifrizi çok eski durduğundan değiştireyim dedim.
Sırasıyla aşağıdaki işlemleri yaptım,

1- Ön Grenajı Söküp Soğutma suyu haznesinin kapağını ve radyatör kapağını açtım.
2- DevirDaim Pompasının oradaki hortumu söküp komple su boşalana kadar bekledim( yaklaşık 5-10 dk)
3- Hortumu geri bağlayıp iyice kelepçesini sıktım.
4- Soğutma suyu haznesinin hortumunu söküp komple boşalttım, geri bağladım.
5- Radyatör kapağından yeni antifrizi tepeleme doldurdum,
6- Radyatör kapağı açıkken motoru çalıştırdım ve eksildikçe ilave yaptım en son dolduğunda termostatın açmasını bekledim eksilme olunca tekrar ilave yaptım.
7- Radyatör vanasını kapadım ve diğer soğutma kabını max a kadar doldurdum.

İşlemler yukarıdaki gibi yaptıktan sonra motorla giderken hiçbir sorunum yok örneğin işyerim 10 km mesafede gittiğimde yada döndüğümde motoru stop etmeyip 5-6 dk rölantide çalıştığında sıcaklık normal 90 derece çizgisini 1 çizgi bilemedin 2 çizgi geçiyor ve fan açıyor ( yaklaşık 10-15sn) sonra sıcaklık biraz düşüyor ( tam 90 a inmeden fan kapanıyor yine bir çizgi üzerinde). Motor komple soğukken şimdi deneme yaptım rölantide yaklaşık 10 dk çalıştıktan sonra yukarda anlattığım durumu yaptı( hava sıcaklığı yaklaşık 15 derece bu arada)

Bu durum normal midir ? Motoru yeni aldığım için daha önce antifriz değişiminden öncede bu şekilde miydi ? Tam bilemediğimden ve hava alma gibi bir vidayla havasının alınması gerektiğini okuduğum için sistemde az da olsa hava mı kaldı diye şüphe içindeyim.
Hava alma vidasına ulaşmak için seleyide komple söküp ulaştım ancak vidayı bir türlü sökemedim tahminim civatayı yapıştırdıkları?? Söken varsa ne tip bir anahtarla söktüğünü belirtirse memnun olurum.

Not: Biraz pimpirikli biriyim açıkçası önceki antifrizde bir sorun yoktu tamamen değişim ve bakım amaçlı değiştirdim

Fikirlerinizi bekliyorum, eğer mümkünse aynı araca sahip olanlar 10 dk rölantide çalışınca benzer sıcaklığa geliyor mu ? Kontrol edebilirlerse çok sevinirim.

Selamlar



Motorunuz hayırlı olsun
Bu modeli kısa bir süre bende kullandım ve belirtiğiniz sorunu bende yaşadım
Antifrizi değişmeme rağmen fan açmaya devam ediyordu mecbur servise götürdüm
Radyatör hava yaptığı için fan açıyormuş. Radyatördeki hava alındı ve bir daha aynı durumu yaşamadım
Belki termostatınızda arızalı da olabilir.
Birde yamalube marka antifriz koymuşlardı. Söylediklerine göre daha iyiymiş.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ağu 2007
Mesajlar
16
Teşekkürler sağolun.
Hava alırken işlemi nasıl sağladı acaba ? Seleyi komple söküp Vida gevşeterek mi ? Yoksa farklı bir yol mu izlendi ? Hatırlıyormusunuz?



Motorunuz hayırlı olsun
Bu modeli kısa bir süre bende kullandım ve belirtiğiniz sorunu bende yaşadım
Antifrizi değişmeme rağmen fan açmaya devam ediyordu mecbur servise götürdüm
Radyatör hava yaptığı için fan açıyormuş. Radyatördeki hava alındı ve bir daha aynı durumu yaşamadım
Belki termostatınızda arızalı da olabilir.
Birde yamalube marka antifriz koymuşlardı. Söylediklerine göre daha iyiymiş.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst