- Katılım
- 8 Eki 2015
- Mesajlar
- 1,996
- Konu Yazar
- #1
Arkadaşlar merhabalar sürekli motor ve motor ekipmanı bakıp alan birisiyim son dönemdeki fiyat değişimlerini sizinle paylaşmak istiyorum. Bunun bi kur farkı degılde aç bir milletin eseri oldugunuda düşünüyorum. Son 1 hafta içinde arayıp fiyat sordugum herkes "abi fiyatlar günlük yarın bu fıyattan veremeyebilirim" lafını duyar oldum.
Şimdi diyeceksiniz ki e dolar artıyor insanlar verdiklerini alamayacak , doğru fakat şöyle bi durum var etrafımdaki çoğu arkadasım 2 3 tane yarış tulumu 2 3 set lastik 2 3 set zincir disli alıp haftaya satarım ya diyip kenara koymaya başladı. Bunlar serbest piyasa sevdalısı arkadaslarım öte yandan da esnaf arkadasların piyasasındaki tutuma gelelim elinki malı verince yenisi alana kadar verdıgı paradan daha yuksek gelişe denk gelmesınden dolayı sirkülasyon problemi yaşayanlar var , bu durumda insanlar dukkan kapatıp dalganlamayı beklemeyı seçiyor veya 10 liralık şeye 13 lira diyip olası 1 haftalık %30 zammı tolore etmeye calısıyor.
İnsanları bu şekilde düşünüp ayıplarken son 6 ay içinde yaptıgım tüm harcamaları oturup dolara cevırdım ne aldıysam kalem kalem kontrol ettim ve sonuç hepsinden daha üzücü çıktı.En bariz farkı motorsiklet gösterdi açıkcası geçen hafta açtığım s1000r fiyat konusunda eleştirdiğim ulusan aslında doğru ticaret hamlesi yapıyormuş ben motorumu 17bin dolara almıstım bugune vuracak olursak 310bin lira yapıyor aslında çok büyük zarardayım. Stokculuk yapan esnaf kar etmiyor emin olun verdıgının yenisini alacak sermayeyi korumakla hükümlü sadece.
Bu işin sonunda stokcuların elinde satılmayan mallar ve tok satıcılarla dolu bir 2. el piyasasıyla başbaşa kalacağız. Bu arada geçen hafta 5600 lira fiyat aldıgım lastiğe cuma gunu 7000 günlük fiyat bugun ise 8000 dendi haftaya 11bin liralık bi lastik fiyatıyla karsılacagımı dusunuyorum.
Evimin artık büyük bi biblosu oldugunun farkına vardım koyacam ulen baş köşeye yatsın namussuz
Şimdi diyeceksiniz ki e dolar artıyor insanlar verdiklerini alamayacak , doğru fakat şöyle bi durum var etrafımdaki çoğu arkadasım 2 3 tane yarış tulumu 2 3 set lastik 2 3 set zincir disli alıp haftaya satarım ya diyip kenara koymaya başladı. Bunlar serbest piyasa sevdalısı arkadaslarım öte yandan da esnaf arkadasların piyasasındaki tutuma gelelim elinki malı verince yenisi alana kadar verdıgı paradan daha yuksek gelişe denk gelmesınden dolayı sirkülasyon problemi yaşayanlar var , bu durumda insanlar dukkan kapatıp dalganlamayı beklemeyı seçiyor veya 10 liralık şeye 13 lira diyip olası 1 haftalık %30 zammı tolore etmeye calısıyor.
İnsanları bu şekilde düşünüp ayıplarken son 6 ay içinde yaptıgım tüm harcamaları oturup dolara cevırdım ne aldıysam kalem kalem kontrol ettim ve sonuç hepsinden daha üzücü çıktı.En bariz farkı motorsiklet gösterdi açıkcası geçen hafta açtığım s1000r fiyat konusunda eleştirdiğim ulusan aslında doğru ticaret hamlesi yapıyormuş ben motorumu 17bin dolara almıstım bugune vuracak olursak 310bin lira yapıyor aslında çok büyük zarardayım. Stokculuk yapan esnaf kar etmiyor emin olun verdıgının yenisini alacak sermayeyi korumakla hükümlü sadece.
Bu işin sonunda stokcuların elinde satılmayan mallar ve tok satıcılarla dolu bir 2. el piyasasıyla başbaşa kalacağız. Bu arada geçen hafta 5600 lira fiyat aldıgım lastiğe cuma gunu 7000 günlük fiyat bugun ise 8000 dendi haftaya 11bin liralık bi lastik fiyatıyla karsılacagımı dusunuyorum.
Evimin artık büyük bi biblosu oldugunun farkına vardım koyacam ulen baş köşeye yatsın namussuz