Lastik hava basıncı

Katılım
22 Kas 2021
Mesajlar
6
Arkadaşlar herkese selam. 2 ay önce ilk motorumu aldım (jinlun jl250-5) dün lastik havalarının çok düşük olduğunu farkettim ve lastikçide hava bastırdım ön lastiği 30 arkayı 36 yaptı. Sürüş eski haline göre biraz zorlaştı gibi aldığımdan beri düşük basınç ile kullandığım için ona alışmış da olabilirim dün biraz zorlandım. Acaba fazla hava basmış olabilir miyim? Ön lastiğim duro 110/90 arka lastiğim duro 130/90 olması gerek şu an motor başında değilim.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,840
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Arkadaşlar herkese selam. 2 ay önce ilk motorumu aldım (jinlun jl250-5) dün lastik havalarının çok düşük olduğunu farkettim ve lastikçide hava bastırdım ön lastiği 30 arkayı 36 yaptı. Sürüş eski haline göre biraz zorlaştı gibi aldığımdan beri düşük basınç ile kullandığım için ona alışmış da olabilirim dün biraz zorlandım. Acaba fazla hava basmış olabilir miyim? Ön lastiğim duro 110/90 arka lastiğim duro 130/90 olması gerek şu an motor başında değilim.

Motoru alırken yanında verilen kitapçıkta yazar. Motordan motora değişen bir şey olduğu için kafadan bir şey söylemeyelim.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Ön 28 arka 30 bas bence. Aynı sınıftaki benzer şasi, blok kullanan çoğu cruiserin değerleri bu şekilde. Benzinlikte basma bir de, bir lastikçiye uğra onlar bassın. Benzinliklerin büyük çoğunluğu baya yanlış basıyor.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Öyle absürt bir hava basmamış ama adam. Büyük ihtimalle çok düşük bir basınçla geziyordun o yüzden garip gelmiş olabilir şişirince. Biraz araştır, bulamazsan müsait bir vaktinde ön28 arka30 basar geçersin.
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
150-200 kg arası bir ağırlığı varsa 30-36 normal sayılır , belki bozuk zemine çok denk geliyorsanız konfor için 28-34 de basılabilir , özellikle arka lastiğin ortası çok aşınmışsa lastik basıncını yükselttiğinizde daha az aşınan omuzlar motoru dikleştirmeye çalışır..dönüş yaparken veya virajlarda siz motoru yatırmak istedikçe normalden daha fazla dirençle karşılaşırsınız , buda size kötü hissettirir..
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst