Bajaj Bajaj Pulsar 200NS Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Eyl 2021
Mesajlar
12
Arkadaslar selam baslangic motoru icin ns200 mu dominar 250 mi dersiniz ?

Yakın zamanda aynı araştırmayı yaptım, ns200 seçtim. Dominar 250 almanın mantığını tam çözemedim ben kendimce. Onun yerine dominar 400 almak daha mantıklı. 250 nin ns200 den performans olarak farklı olduğunu düşünmüyorum, yanlış hatırlamıyorsam 30 kg kadar da daha ağırdı. Kaydırmalı debriyaj vardı ekstra, değer mi bilmem.
 
Katılım
18 Eyl 2020
Mesajlar
3
iyi günler, merak ettiğim birkaç konu var. motosiklete modifiyeler yaptım. tur camı, arka çanta demiri, arka çanta, yan çantalar, sis farları stickerlar vs. birde arka ayak basamağı ekstradan eklemek istiyorum. onu araştırıyorum. esas sorum bu gidon yükseltme olayı. gp kompozitin güzel gibi duruyor. yalnız taktığımız zaman gidon yükseltmeyi hem gaz teli hem debriyaj teli kısa kalıyor ve gidonu dönderdiğimizde geriliyor ve sıkıntı oluyor. bunun için debriyaj ve gaz teli olarak Bajaj Pulsara uyumlu hangi marka ve modelin daha uzun olan telleri var. şunu yapmak istemiyorum telleri gövdeden sabit durduğu arka bölümden çıkartıp boşta bırakıyorlar. öyle istemiyorum ben. daha uzun debriyaj ve gaz teli lazım tabi bajaj pulsara uyumlu. bilgi vermenizi rica ederim. saygılar.
 
Katılım
14 Eyl 2021
Mesajlar
92
Evet kaydirmali debriyaj ve on arka abs. Fren kaliteso daha iyi deniyor ama yeni baslangic icin 180kg cok mu dusunuyorum bende hem kontrol hem ceviklik anlaminda. Yoksa baslangicda daha heybetli motor iyi mi olur?
 
Katılım
18 Eyl 2020
Mesajlar
3
Bir sorum daha olacaktı arkadaşlar. alt sakal güzel mi, işe yarar mı?, yani üzerinde orjinal gelen yanda duran ve yarım olan korumadan daha mı iyi? birde alt sakalı taktığımızı farz edelim, yere yakınlık ve sürtme olayı olur mu? saygılar.
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
Bir sorum daha olacaktı arkadaşlar. alt sakal güzel mi, işe yarar mı?, yani üzerinde orjinal gelen yanda duran ve yarım olan korumadan daha mı iyi? birde alt sakalı taktığımızı farz edelim, yere yakınlık ve sürtme olayı olur mu? saygılar.

ben taktım, motorun yandan görünüşte şekli ciddi anlamda değişti. şimdi sakalsız başka ns200 gördüğümde eksikmiş gibi geliyor


ancak motorun altı yere yaklaştığı için kaldırımdan vs. in çık yapıyorsanız sürtecektir.bir karış kadar mesafe kalıyor yere.
 
Katılım
7 May 2019
Mesajlar
49
Arkadaşlar selamlar, 2020 model ns 200 sahibiyim. 5000 kkm de şuan. Motorumun zincir bakımını yağlama ve temizleme olarak bahsedilen aralıklarda yapıyorum. 1 hafta önce motorumda plastik yanığı gibi bi koku ile karşılaştım. kulüp gezisindeydik ve diğer arkadaşlarla altına,sağına,soluna baktığımızda birşey göremedik. Eve gelip zincir temizliği yapacağım zaman bi süredir aklımda olan zincirin ön kısmında olan küçük dişlinin koruyucu kapağını söktüm be orda fazlaca yağ biriktiğini gördüm. Sizce zincir ve motor ısındığında o yağı eritip o plastiğin üzerinde durduğu için ordan bir koku geliyor olabilir mi? Bu arada plastikte herhangi bir hasarda yok. Başına gelen var mı koku problemi? Aydınlatırsanız çok memnun olurum. Teşekkürler.

Hocam zincirin yağı süzülüp eksoza damlıyor. Eksoz ortada konumlu olduğu için. Aynı problem bende de oluyor biraz fazla yağlarsam özellikle. Duman dahi yapıyor biraz hızlı gidişten sonraki duruşlarda.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:06 ----------

Arkadaslar selam baslangic motoru icin ns200 mu dominar 250 mi dersiniz ?

Paranız yetiyorsa dominar 250 derim.
 
Katılım
14 Eyl 2021
Mesajlar
92
Hocam selam parada sorun yok ama dominar sevmeme nedenim ufak lastik, 180kg agirlik olmasi ve sehir ici daha hantal deniyor, ilk motorum olacagi icin aklima takildi bu konuda. NS200 de de kaydirmali debriyaj eksik, tek abs, halijen far, ama hem fiyat ucuz, lastik daha tam oturuyor, hafif ve daha atik o yuzden biri birine ustundur de diyemedim, bu nedenle fikirlere acigim :)
 
Katılım
18 Eyl 2020
Mesajlar
3
Cevabınız ve ilginiz için teşekkür ederim. yere çok yakınlaşıyorsa hiç takmayayım o zaman. birde üstte bir sorum vardı onunla ilgili düşünceleriniz nedir? (sorum bu gidon yükseltme olayı. gp kompozitin güzel gibi duruyor. yalnız taktığımız zaman gidon yükseltmeyi hem gaz teli hem debriyaj teli kısa kalıyor ve gidonu dönderdiğimizde geriliyor ve sıkıntı oluyor. bunun için debriyaj ve gaz teli olarak Bajaj Pulsara uyumlu hangi marka ve modelin daha uzun olan telleri var. şunu yapmak istemiyorum telleri gövdeden sabit durduğu arka bölümden çıkartıp boşta bırakıyorlar. öyle istemiyorum ben. daha uzun debriyaj ve gaz teli lazım tabi bajaj pulsara uyumlu. bilgi vermenizi rica ederim. saygılar.)
 
Katılım
17 Nis 2020
Mesajlar
70
Hocam zincirin yağı süzülüp eksoza damlıyor. Eksoz ortada konumlu olduğu için. Aynı problem bende de oluyor biraz fazla yağlarsam özellikle. Duman dahi yapıyor biraz hızlı gidişten sonraki duruşlarda.



Teşekkür ederim. İhtimal olarak gördüğüm sebeplerden biriydi o aydınlattınız tecrubenizle.

Ayrıca ns 200 34000 tl oldu hayırlı olsun :)
 
Katılım
30 Ağu 2021
Mesajlar
1
Arkadaşlar selamlar 0km ns200 alarak aranıza katılacağım ancak eski motosikletimde en çok şikayet ettiğim sorun olan rüzgarda savrulma sorunu bunda da var mı bilmiyorum kullanan arkadaşlar yeşillendirirse sevinirim
 
Katılım
17 Nis 2018
Mesajlar
13,448
Motosikleti
D400
Arkadaşlar selamlar 0km ns200 alarak aranıza katılacağım ancak eski motosikletimde en çok şikayet ettiğim sorun olan rüzgarda savrulma sorunu bunda da var mı bilmiyorum kullanan arkadaşlar yeşillendirirse sevinirim

Topcase ve tur camı öncesi yoktu sonra başladı.

ama mt25'den fazla değil savrulma olayı.
 
Katılım
7 May 2019
Mesajlar
49
Arkadaşlar selamlar 0km ns200 alarak aranıza katılacağım ancak eski motosikletimde en çok şikayet ettiğim sorun olan rüzgarda savrulma sorunu bunda da var mı bilmiyorum kullanan arkadaşlar yeşillendirirse sevinirim

Topcase motorun dengesini çok bozuyor daha doğrusu ayrodinamiğini diyeyim. Ben çok rüzgarlı havalarda ki ayvalıktayım rüzgar bitmez bizde, özellikle yan rüzgarda topcasei söktüğümde motor da bende acayip rahatlıyoruz. Tur camında sıkıntı yaşamadım uzun kullanıyorum.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Arkadaşlar selamlar 0km ns200 alarak aranıza katılacağım ancak eski motosikletimde en çok şikayet ettiğim sorun olan rüzgarda savrulma sorunu bunda da var mı bilmiyorum kullanan arkadaşlar yeşillendirirse sevinirim

Rüzgar maalesef her motoru sallıyor hocam. Pulsarda 2 kişi uzun yolda yapıyordu. Dominar aldık ağır 2 kişi yüklü biniyoruz onda da savuruyor sağlam esince. ^^
 
Katılım
3 Kas 2020
Mesajlar
2
Bu motorda yaşadığım bir sıkıntı var. Başkalarına olduysa lütfen bilgilendirsin.
3 kere, vites düşürürken motor stop etti. Hiç sarsılmadan, kendini atmadan, sanki ateşleme kesme tuşuna (kill switch) basmışım gibi kapandı. Yavaşlarken oluyor. Bazen direk yavaşlayıp, mesela 5. vitesteyken, hızıma göre doğru vitesi seçip devam ediyorum. Tekleyerek dursa, yanlışlıkla vites düşürmeden kaldırdım derdim. Fakat bu olay elim tamamen debriyajı sıkarken oluyor.
2. veya 3. vitese motoru alınca, debriyajı bırakmama rağmen motor kendiliğinden yolun ortasında tak diye duruyor. Sürüşümle kesinlikle alakası yok diye düşünüyorum. Her zaman teker teker vites düşürürüm ama bazen çok yavaşlayınca, 5. vitesten uygun olan vites hangisiyse ona geçiyorum. Hep de doğru viteste oluyorum çünkü motorun hangi hızda hangi vitesi kaldıracağını biliyorum. Üstelik motor ıslak debriyaj olmasına rağmen (yani gerek olmasa bile) rev matching (vites düşürürken ara gaz) uyguluyorum. Yani devrin düşük kalması da olanaksız. Ki zaten uygun vitesi seçiyorum ve elim debriyajda. 5. vitesten 4' çekip dursam bile stop etmemesi lazım zaten elim debriyajda çünkü. Güç aktarımını dişlilere vermiyorum ki. Her zaman tek tek vites küçültsem de bazen 5. vitesteyken durup, direk 3-2'ye ya da boşa aldığım bile oluyor. Bunun motora zararı da yok, stop edeceği bir şey de değil.

3. ve 2. viteste oluyor. Çözenler varsa nasıl çözüldüğünü söylese sevinirim.

Diğer sorunlar ise, gösterge panelinin plastiğe titreyerek çarpasıyla gelen ses.
Ayrıca boşa aldığımda, göstergede boş gözükse bile bazen elimi debriyajdan çekince boş ışığı sönüyor ve vites göstergesinde de hiçbir şey yazmıyor (0 yazması gerekirken). Üstelik bu durumdayken, rölanti devrinde birazcık fazla devirde çalışıyor. Nedenini sorduğumda, "tekrar 1 den boşa almayı dene. bazen boşa getirmek için gerektiği kadar çekemediğin için öyle oluyor" dendi. Fakat, elim debriyajdayken boşta gözüküyor. biraz saçma bir durum.

Onun haricinde motorda sıkıntı yok gayet yeterli, iyi gidiyor, iyi duruyor, iyi dönüyor.
 
Katılım
14 Eyl 2021
Mesajlar
92
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Merhaba, yeni ns200 siparişi verdim kasın sonu gelecek inşallah. Kullanım kitapçığında arka taşıyıcı taşıma kapasitesi 3KG yazıyor.

Kendime https://www.hepsiburada.com/zintas-protector-hex13-kesilmez-altigen-motosiklet-zincir-kilit-13-mm-x-180-cm-p-HBCV00000DMVWT?magaza=Zinta%C5%9F%20Zincir zincirden aldım ama zincir geldi ve aşırı ağır. Zinciri olan arkadaşlar topcase'de mi taşıyorsunuz? veya sizce iade edip daha ufak bir zincir yeterli olur mu?

Iyi bir çanta demiri ile 15-20 kg yükleri uzun yollarda taşıdık. Birşey olmaz .
 
Katılım
23 Eyl 2021
Mesajlar
12
Arkadaşlar merhaba, bir sorum daha olacak; arka fren ses yapması normal mi? Voyk voyk voyk diye ses çıkarıyor bazen, geçen bakıma götürdüm yetkili servise, bişey yok normal dedi ama içime sinmiyor, balatalar falan da diri ve sağlam, anlamadım gitti diskte mi sorun var diyeceğim, bakımda usta niye bişey yok dedi bilemedim.
 
Katılım
6 Şub 2012
Mesajlar
1,948
Motosikleti
Bajaj Dominar 250
Arkadaşlar merhaba, bir sorum daha olacak; arka fren ses yapması normal mi? Voyk voyk voyk diye ses çıkarıyor bazen, geçen bakıma götürdüm yetkili servise, bişey yok normal dedi ama içime sinmiyor, balatalar falan da diri ve sağlam, anlamadım gitti diskte mi sorun var diyeceğim, bakımda usta niye bişey yok dedi bilemedim.

İzmirde misin hocam. Geçen servisteyken vardı öyle bir Rs200. Balata spreyi ile arada temizle geçiyorsa problem yoktur zamanla alışır ama geçmezse tekrar baktırmak lazım.
 
Katılım
7 May 2019
Mesajlar
49
Motorumu sattım arkadaşlar. Dominara geçme düşüncem var. Ya da honda cb 250 r. Dominar ağır basıyor bakalım şimdilik.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst