Zincirin iç kısmı leş gibi olmuş!

Katılım
21 Ara 2008
Mesajlar
1,744
silindirler temiz ve yağlı olsun,kafi. Genelde diş kısımların incelip yamulmaya başladığı zamanlar dişlinin değişme zamanı geldiğini düşünüyoruz.Dişlerin çalışan yüzeylerine bakılırsa aşındığı(taşlanmış gibi görünen yüzey ve üst kısmı)hatta iki dişlinin uç kısmının sivrileştiği görülüyor.Ön dişli arka dişliye göre ömrü kısa oluyor.Ben değiştirirdim.
Motorun geri kalan kısmı ise epey temiz.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
silindirler temiz ve yağlı olsun,kafi. Genelde diş kısımların incelip yamulmaya başladığı zamanlar dişlinin değişme zamanı geldiğini düşünüyoruz.Dişlerin çalışan yüzeylerine bakılırsa aşındığı(taşlanmış gibi görünen yüzey ve üst kısmı)hatta iki dişlinin uç kısmının sivrileştiği görülüyor.Ön dişli arka dişliye göre ömrü kısa oluyor.Ben değiştirirdim.
Motorun geri kalan kısmı ise epey temiz.

Teşekkür ederim hocam, bir dahaki sefere zincir dişli setini komple değiştireyim o zaman. Bunlar hayati parçalar. Şakaya gelmezler.
 
Katılım
28 Ara 2015
Mesajlar
1,589
Enduro iyi de, temizlik hastaları için anksiyete azdırıcı bir spor dalı.

Motoru çamur içinde görünce sinir krizi gelir.

Ben de motorumu tertemiz tutuyorum . Benden biraz motosiklet temizliği dersi alın. Mutlaka ve mutlaka

her altı ayda bir onu tepeden tırnağa temizlerim. Hele zincirini her ay pırıl temizledikten soonacıma
yaaaaaalarım.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ben de motorumu tertemiz tutuyorum . Benden biraz motosiklet temizliği dersi alın. Mutlaka ve mutlaka

her altı ayda bir onu tepeden tırnağa temizlerim. Hele zincirini her ay pırıl temizledikten soonacıma
yaaaaaalarım.

Ali abim temiz olmak her daim iyidir.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,528
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Kimse üzerine alınmasın da motorlarınızı mok götürüyorken nasıl içiniz rahat ediyor? Hani aşağı inip motoru silmek bu kadar mı zor? Hani ön dişli kapağını açıp yağı, kiri almak bu kadar mı zor? "Hacım vakit yok" diyene saldırırım, dünyayı mı kurtarıyorsun ayda yılda bir nasıl vakit ayıramıyorsun? Hani bu işten erinen full gezen arkadaşlar olsa anlarız vakit bulamamalarını.

Conta,keçe vs oradan buradan yağ kaçıran motorum var, otomatik zincir yağlama sağolsun janttı,ora buraydı birçok yer yağ,buna rağmen üşenmeyip haftada bir "eski tip" karenajları komple söküp bloğa kadar temizliyorum.
 
Katılım
26 May 2016
Mesajlar
1,062
Kimse üzerine alınmasın da motorlarınızı mok götürüyorken nasıl içiniz rahat ediyor? Hani aşağı inip motoru silmek bu kadar mı zor? Hani ön dişli kapağını açıp yağı, kiri almak bu kadar mı zor? "Hacım vakit yok" diyene saldırırım, dünyayı mı kurtarıyorsun ayda yılda bir nasıl vakit ayıramıyorsun? Hani bu işten erinen full gezen arkadaşlar olsa anlarız vakit bulamamalarını.

Conta,keçe vs oradan buradan yağ kaçıran motorum var, otomatik zincir yağlama sağolsun janttı,ora buraydı birçok yer yağ,buna rağmen üşenmeyip haftada bir "eski tip" karenajları komple söküp bloğa kadar temizliyorum.

Abi heves ettik motor aldık. Motor 1000 km olmadı. 600 km çamur içinde gezdik. Sabah 6'da işe bir gidiyorum pazar dahil akşam 8-9 bazen 11'de çıkıyorum. Ben de hep bu motoru yıkamak ne kadar zor ki diye düşünüyordum da benim gibi şantiye amelesi için gerçekten zor. Zincirim yağ istiyor. Her sabah işe giderken akşam şunu yağlayayım diyorum. 1 haftadır öyle geziyorum. Hepsini geçtim aynanın birini fazla sıkmışım, anahtarı alıp aşağı inip ayna vidasını bile gevşetmiyorum.

Bu kadar çalışıp da asgari ücret alan da benim gibi çok azdır heralde...
 
Katılım
12 Haz 2014
Mesajlar
547
Kimse üzerine alınmasın da motorlarınızı mok götürüyorken nasıl içiniz rahat ediyor? Hani aşağı inip motoru silmek bu kadar mı zor? Hani ön dişli kapağını açıp yağı, kiri almak bu kadar mı zor? "Hacım vakit yok" diyene saldırırım, dünyayı mı kurtarıyorsun ayda yılda bir nasıl vakit ayıramıyorsun? Hani bu işten erinen full gezen arkadaşlar olsa anlarız vakit bulamamalarını.

Conta,keçe vs oradan buradan yağ kaçıran motorum var, otomatik zincir yağlama sağolsun janttı,ora buraydı birçok yer yağ,buna rağmen üşenmeyip haftada bir "eski tip" karenajları komple söküp bloğa kadar temizliyorum.

yer lazım, sokakta yada benzin istasyonunda olacak iş değil. namussuz çıkmıyor
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,528
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Abi heves ettik motor aldık. Motor 1000 km olmadı. 600 km çamur içinde gezdik. Sabah 6'da işe bir gidiyorum pazar dahil akşam 8-9 bazen 11'de çıkıyorum. Ben de hep bu motoru yıkamak ne kadar zor ki diye düşünüyordum da benim gibi şantiye amelesi için gerçekten zor. Zincirim yağ istiyor. Her sabah işe giderken akşam şunu yağlayayım diyorum. 1 haftadır öyle geziyorum. Hepsini geçtim aynanın birini fazla sıkmışım, anahtarı alıp aşağı inip ayna vidasını bile gevşetmiyorum.

Bu kadar çalışıp da asgari ücret alan da benim gibi çok azdır heralde...

Allah daha rahat işyerlerinde büyük paralar kazanmayı nasip etsin. İşyerine motorla gidiyorsan çıkışta en kötü bir benzincide kışın haftada bir, yazın ayda bir girişsen yeterli.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------

yer lazım, sokakta yada benzin istasyonunda olacak iş değil. namussuz çıkmıyor

Hocam bence kaldırımda bile çok iyi yaparsın.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Kimse üzerine alınmasın da motorlarınızı mok götürüyorken nasıl içiniz rahat ediyor? Hani aşağı inip motoru silmek bu kadar mı zor? Hani ön dişli kapağını açıp yağı, kiri almak bu kadar mı zor? "Hacım vakit yok" diyene saldırırım, dünyayı mı kurtarıyorsun ayda yılda bir nasıl vakit ayıramıyorsun? Hani bu işten erinen full gezen arkadaşlar olsa anlarız vakit bulamamalarını.

Conta,keçe vs oradan buradan yağ kaçıran motorum var, otomatik zincir yağlama sağolsun janttı,ora buraydı birçok yer yağ,buna rağmen üşenmeyip haftada bir "eski tip" karenajları komple söküp bloğa kadar temizliyorum.

Valla tomican, bu kadar kötü olacağını tahmin etmemiştim. Kesin geçen sefer sıktığım sıvı gres yüzünden oldu. Daha da sıvı gres yaklaştırmam motora.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,528
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Valla tomican, bu kadar kötü olacağını tahmin etmemiştim. Kesin geçen sefer sıktığım sıvı gres yüzünden oldu. Daha da sıvı gres yaklaştırmam motora.

Ohhoooo sıvı gres bunu yapıyorsa ben sana bir de şanzıman yağının marifetlerini göstereyim. Şaftlı ya da kayışlı motorlara bakıyorum ilanlarda artık.
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Valla tomican, bu kadar kötü olacağını tahmin etmemiştim. Kesin geçen sefer sıktığım sıvı gres yüzünden oldu. Daha da sıvı gres yaklaştırmam motora.

Gres çok toz, kir topluyor. Açıktaki rulmanları gresle yağladığım zaman bir hafta sonra balçık gibi oluyor. Uzun süre kalıcı ama açık bölgelere daha az yapışkan olan ince yağlar ile sürekli yağlama yapmak daha mantıklı bence.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Ohhoooo sıvı gres bunu yapıyorsa ben sana bir de şanzıman yağının marifetlerini göstereyim. Şaftlı ya da kayışlı motorlara bakıyorum ilanlarda artık.

Doğrudur. Zaten koşa koşa gidip sprey zincir yağı aldım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:09 ----------

Gres çok toz, kir topluyor. Açıktaki rulmanları gresle yağladığım zaman bir hafta sonra balçık gibi oluyor. Uzun süre kalıcı ama açık bölgelere daha az yapışkan olan ince yağlar ile sürekli yağlama yapmak daha mantıklı bence.

Sıvı gres iyidir hoştur ama dediğiniz gibi kiri pasağı topluyor.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,030
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Würth HHS 2000 kullanıyordum, çok iyiydi, sonra bir gün detaylı motosiklet temizliği için elemanlar 2,5 saat uğraşıp ben de 2x para verince bıraktım. Gerçekten çok kir topluyor ve sonra da kauçuk gibi bir şey oluyor.
 
Katılım
29 Ağu 2012
Mesajlar
1,005
Buda benimki 1 kutu motul c1 harcadım tertemiz oldu yeni gibi :D
9wu1cwp.jpg
 
Katılım
26 May 2016
Mesajlar
1,062
Allah daha rahat işyerlerinde büyük paralar kazanmayı nasip etsin. İşyerine motorla gidiyorsan çıkışta en kötü bir benzincide kışın haftada bir, yazın ayda bir girişsen yeterli.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:37 ----------



Hocam bence kaldırımda bile çok iyi yaparsın.

Mecidiyeköyde benzinliklerde boş yıkama bulursam dalıyorum işte abi.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Konudan bağımsız olacak ama küçük zincir dişlisi direkt krank miline mi bağlı?
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
@Emremm ve @kural z çok teşekkür ederim.

Çok ilginç ya, bir mevzunun ilk çıkış noktasını deliler gibi merak ederim. Mesela motor ilk icad edildiğinde çok basit bir yapıdaymıştır. Geliştirene kadar çok motor yemişlerdir. Sonra şanzıman icat edilmiş. Düşünmüşler ve şanzımanı krank miline bağlamışlar. Yani bu işler çok çok basit halde iken günümüze kadar evrim geçirerek karmaşık bir yapıya bürünmüşler.

Bu işlerin ilk, basit ve yalın hallerine çılgınlar gibi şahit olmak isterdim doğrusu.
 
Katılım
17 Ocak 2009
Mesajlar
1,141
Motosikleti
Honda Crf250L
zincir dişli temizliği yapılırken aynı zamanda ön dişli temizliği de yapılmalı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst