Motor bir anda istop etti nedir

Katılım
18 Mar 2021
Mesajlar
55
Arkadaşlar bu gün trafikteyken kırmızı ışık yandı trafik ışığı ve motoru zorlayarak kullanan bir insan değilim ne tekleme yapıyor nede çatır çatır ses çıkartıyordu kırmızı ısık yanınca doğal olarak durdum ve boşa aldım boşa aldığım andada motor istop etti daha sonra çalıştırmayı denedim marşı alıyor fakat çalışmıyor hani basıyorum marşa gıygıy normal marş sesini çıkarıyor fakat çalışmıyor motoru sağa çekip kapattım kontağı ve bekledim 10 dk tekrar denedim ve gene aynı çalışmadı motor arıza ışığıda yanmıyor yani motorda sıkıntı olsa yanması gerekirdi diye düşünüyorum motorum cbr 250r 2017 model bakımı 2 bin km önce yapıldı 23 binde ve motoru 2. el aldım benden önceki sahipleri bujiyi değiştirdimi bilmiyorum sorun sizce nedir yani içerden dediğim gibi böyle krank sesidir çatır çatır sestir gelmiyor marşa basıyoruz marşı alıyor ama çalışmıyor nedir acaba ?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
29 Haz 2020
Mesajlar
937
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Elektriksel gözüküyor şimdilik.Fazlasanı söyleyemem usta değiliz
 
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
Marş rolesini kontrol ettirin, bujiler hiç değişmediyse değiştirin
 
Katılım
19 Eki 2020
Mesajlar
59
Benim 50 lik Düldül de yolda bı gidem gitmeyem yaptı en sonda benden bu kadar dedi. Karbüratör içindeki iğne düşmüştü sizde ki de bir ihtimal bu olabilir
 
Katılım
10 Eki 2017
Mesajlar
1,413
Motosikleti
Ns200
Benim scooterla da aynı şey hareket halindeyken oldu. Benim sorunum bujiydi. Sizin anlattığınıza göre de sorun ateşlemede gibi gözüküyor, ilk ihtimal buji, bujide sorun yoksa yakıt ile alakalı olabilir. Kill switch açtığınızda dızzz diye bir ses duyuyor musunuz.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Eliniz yanlışlıkla sağ taraftaki kırmızı düğmeye(killswitch) basmış olabilir mi? İlk olarak basit şeylere bakmak gerek.

Depoda yakıt bitmiş ama şamandra arızalı(bu durumda göstergede yakıt göstergesinin yanıp sönmesi beklenir) olabilir mi? Depo kapağını açıp baktınız mı?

Ekranda kontak açık olduğu, killswitch açık olduğu halde ekranda enginecheck(sarı motor arıza ikazı) yanmıyor ise killswitch elektrik tesisatında ve/veya düğmesinde/soketinde sorun olması muhtemeldir. Kontrollere oradan başlamalısınız.

Önce basitten gidelim, ona göre detaya gireriz.
 
Katılım
20 Şub 2019
Mesajlar
840
en kötü senaryo sübap kesmiş olabilir. Marşa bastığınızda benzin kokusu geliyorsa sübaplar sizlere ömürdür.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
19 Şub 2021
Mesajlar
201
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar bu gün trafikteyken kırmızı ışık yandı trafik ışığı ve motoru zorlayarak kullanan bir insan değilim ne tekleme yapıyor nede çatır çatır ses çıkartıyordu kırmızı ısık yanınca doğal olarak durdum ve boşa aldım boşa aldığım andada motor istop etti daha sonra çalıştırmayı denedim marşı alıyor fakat çalışmıyor hani basıyorum marşa gıygıy normal marş sesini çıkarıyor fakat çalışmıyor motoru sağa çekip kapattım kontağı ve bekledim 10 dk tekrar denedim ve gene aynı çalışmadı motor arıza ışığıda yanmıyor yani motorda sıkıntı olsa yanması gerekirdi diye düşünüyorum motorum cbr 250r 2017 model bakımı 2 bin km önce yapıldı 23 binde ve motoru 2. el aldım benden önceki sahipleri bujiyi değiştirdimi bilmiyorum sorun sizce nedir yani içerden dediğim gibi böyle krank sesidir çatır çatır sestir gelmiyor marşa basıyoruz marşı alıyor ama çalışmıyor nedir acaba ?

buji piposu çıkmış olabilir. sık karşılaşılan bir sorun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst