Sabit Gazda Tekleme

Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Motorumu bakıma sokmuştum. Tesisatı elden geçirdim karbüratörü değiştirdim. Arkadaştan çalışan karbüratörü aldım taktım.

Rölantide veya hızlanırken sorun yok. Sabit gazda tekliyor motor. Alçak devirde yapıyor bunu.

Karbüratör iğnesini her yüksekliğe takıp denedim. Hava ayarını defalarca yaptım. Karbüratörü temizledim. Neler neler denedim sorunu çözemedim. Farklı bujilerde denedim.

Başka neyden olabilir?
 
Katılım
17 May 2019
Mesajlar
275
Zincirden hocam. Cok gergin veya cok bolsa ölü devirlerde (1,2 bin ) devirlerde gaz sabitken kapatip aciyormus gibi silkeliyor. Zijciri tam ayarini bulmak lazim. Bende ayni sorunu yaşadım zincir ayari ile çözdüm.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Yürümezkende yapıyor. Sabit 4 bin devirde elimi tutuyorum tekliyor. Yürürkende alçak devirde daha çok yapıyor. Yüksek hızlarda azalıyor devir yükselince.
 
Katılım
4 Haz 2016
Mesajlar
1,362
Motosikleti
Triumph Tiger 800XRx
Buji, buji piposu, akü kontrol edin derim.
 
Katılım
16 Ocak 2021
Mesajlar
478
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Subab ayarları ne durumda ?
 
Katılım
16 Şub 2011
Mesajlar
8,913
Karbüratör ün altında bağlantı yerlerinden vs hava emiyor olabilir , yüksek devirlerde pek etkilemez , motor tek silindir değilse senkron bozukluğuda benzer soruna sebeptir ama sizin motor tek galiba..
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Yakıt filtresini ve depo içindeki süzgeci kontrol ettiniz mi? Tıkanmışsa düşük devirlerde ve orta devirlere kadar sabit gazda bu sorunu yapacaktır, hatırlatmak istedim.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Karbüratör ün altında bağlantı yerlerinden vs hava emiyor olabilir , yüksek devirlerde pek etkilemez , motor tek silindir değilse senkron bozukluğuda benzer soruna sebeptir ama sizin motor tek galiba..

Evet tek silindir. Bağlantı iyiydi ama bugün söküp yeniden taktım. Yarın meme değişimine bakacağım birde.

Taktığım buji 10dk da zift gibi oluyor. Zengin karışımın işareti bu ama fakir yapsamda düzelmiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------

Yakıt filtresini ve depo içindeki süzgeci kontrol ettiniz mi? Tıkanmışsa düşük devirlerde ve orta devirlere kadar sabit gazda bu sorunu yapacaktır, hatırlatmak istedim.

Depo içinde süzgeç yok. Dışardakinide komple söküp denedim yine aynı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:08 ----------

Sorun çok basittir kesin. Ama bulması büyük mesele. 😀😀 inşallah bulunca "sorun bu muymuş yavv" diyecem 😀
 

Ygz

Katılım
22 Haz 2014
Mesajlar
320
Ben bu sorunu açıl hava filtresi takınca yaşadım motora bir yerden hava giriyor yakıt ayarları karışıyor ya da iyi bir karbüratör ayarı istiyor buji o durumda ise
 
Katılım
18 Ocak 2021
Mesajlar
289
Motosikleti
BAJAJ DOMİNAR 250
Motor cg ise konjektörün yanında bobin denen bi meret var ona giren çıkan kabloları kontrol et özellikle mavi üzerine beyaz çizgili olanı çünkü o ateşleme zamanlayıcısının data kablosu temassızlık varsa yapar aynısını bende yaşadım zamanında
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Ben bu sorunu açıl hava filtresi takınca yaşadım motora bir yerden hava giriyor yakıt ayarları karışıyor ya da iyi bir karbüratör ayarı istiyor buji o durumda ise

Yarın manifoldu iyice kontrol edeceğim inşallah. Hava girme ihtimali benimde aklımdaydı.

195lik meme var. Onda normal diyor bujiye arkadaş.
 

Ygz

Katılım
22 Haz 2014
Mesajlar
320
Bende motor boğuluyordu giderkende sanki kesiciye girmiş gibi saçma bir devirde kesiliyordu karbüratör ayarı ile ve filtre kepçesini sıkarak hallettim şu an sıkıntı yok
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Motor cg ise konjektörün yanında bobin denen bi meret var ona giren çıkan kabloları kontrol et özellikle mavi üzerine beyaz çizgili olanı çünkü o ateşleme zamanlayıcısının data kablosu temassızlık varsa yapar aynısını bende yaşadım zamanında

Ktm 640 motor. Cg olsa içinden geçerim sorunu bulurum 😀 parça değiştirip yine bulunur sorun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:36 ----------

Bende motor boğuluyordu giderkende sanki kesiciye girmiş gibi saçma bir devirde kesiliyordu karbüratör ayarı ile ve filtre kepçesini sıkarak hallettim şu an sıkıntı yok

Yarın ilk işim manifold o zaman 😀
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
2,340
Karbüratörü usta arkadaşıma götürdüm. Memeyi söker sökmez bu 195lik gibi durmuyor dedi. İçine 200 tığ soktu gayet rahat giriyor bayada bol. Daha fazla benzin için memeyi delmişler. 250 civarı bi meme olmuş haliyle aşırı benzin veriyormuş. 75 tel soktu içine daraltmak için. Sorun halloldu gibi.

Karbüratörü taktım ateşleme yok motorda. E bırakırken çalışıyordu. Saatlerce uğraştım getiremedim. Onunla alakalı ayrı bi konu açacağım birazdan. Aksaray'da ustasını bulsam direk vereceğim ona yaptıracağım ama usta yok. Çözemezsem Kocaeli'ne göndermeyi düşünüyorum orda anlayan ustası var.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst