Akü problemleri olası çözümler..

Katılım
31 Ağu 2017
Mesajlar
12
Öncelikle herkese selamlar,
Bugün motorumun marşına basınca akünün ömrünün dolduğunu fark ettim. Akü değişme zamanı gelmiş geçiyor üzerindeki akü 6 yıldır takılı fabrikanın aküsü. Yeni akü fiyatlarına bakınca pek iç açıcı olmadığını fark ettim aklıma bir proje geldi.Laptoplardaki 18650 pilleri seri ve paralel bağlayarak 12-14 volt 8 10 amper bir lityum iyon bir akü yapmak. Şöyle bir sorunla karşılaştım. Bu pillerle uğraşan herkes bir pil şarj devresi yapıyor. Şimdi sorun şurada motor pili şarj ederken aynı zamanda oradan elektrik alması lazım ancak bu sefer pil döngüye girer mi girmez mi nasıl bişey yapmam gerekir o işin içinden çıkamadım. Bu arada bazı arkadaşlar yazacaktır o kadar 18650 pil zaten akü parası tutar diye elimde zaten bu pillerden doluca var. Yardımlarınızı bekliyorum..
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,543
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Fikir ilginç. Konu hakkında teknik bilgim yok ama işe yarayabilir. Tesisata zarar verir mi, motorun orası burası yanıp "keşke yeni akü alsaymışız" dedirtir mi sorularının cevabını biz de sizin deneyiminizden sonra öğreneceğiz.
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,543
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Allah korusun, inşallah problem yaşamazsınız. Konu hakkında daha detaylı bilgiye vakıf olan arkadaşlar yanıtlayacaktır elbet.
 

pea

Katılım
14 Şub 2016
Mesajlar
1,365
Motosikleti
Honda Cb500f & SYM Joymax Z+
Regülatörün gerilimi pillerden yüksek olacağı için "döngü"ye girmez.
Seri bağlı piller dümdüz şarj edilmez. Her hücrenin hem sıcaklık hem gerilim için tek tek kontrol edilmesi gerekir.
Düzgün çalışması için pillerin eşit durumda olması gerekir. 20 pilden 1'i ölü durumsaysa sıkıntı olur.
Marş akımı (CCA - Cold cranking amps) 50+ amper olması gerekir. Ortalama 18650 piller 10A verebiliyor, çıkma olduklarını da düşünürsek 5A verirse öpüp başınıza koyun. 50A verebilen 12V akü yapmak için 3*10 pile ihtiyacınız var. 30 pilin şarjı, kontrolü, kutusu vs derken o işin içinden çıkamazsınız.
 
Katılım
24 Mar 2019
Mesajlar
479
Motosikleti
MSX-125 & X-Pulse 200 & Hornet 750
Öncelikle herkese selamlar,
Bugün motorumun marşına basınca akünün ömrünün dolduğunu fark ettim. Akü değişme zamanı gelmiş geçiyor üzerindeki akü 6 yıldır takılı fabrikanın aküsü. Yeni akü fiyatlarına bakınca pek iç açıcı olmadığını fark ettim aklıma bir proje geldi.Laptoplardaki 18650 pilleri seri ve paralel bağlayarak 12-14 volt 8 10 amper bir lityum iyon bir akü yapmak. Şöyle bir sorunla karşılaştım. Bu pillerle uğraşan herkes bir pil şarj devresi yapıyor. Şimdi sorun şurada motor pili şarj ederken aynı zamanda oradan elektrik alması lazım ancak bu sefer pil döngüye girer mi girmez mi nasıl bişey yapmam gerekir o işin içinden çıkamadım. Bu arada bazı arkadaşlar yazacaktır o kadar 18650 pil zaten akü parası tutar diye elimde zaten bu pillerden doluca var. Yardımlarınızı bekliyorum..

Lityum pillerin yanlış sarj edilmesi ve desarj edilmesi durumlarında beklenmedik (!) bir şekilde alev alabileceğini hatırlatayım. Bu işin ince detaylarını bilmiyorsanız, kendiniz hele motosiklette kullanım için lityum akü (sarj devresi vs) yapmanızı tavsiye etmem.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,847
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
lityum 18650 pillerin bazıları anlık 20 hatta 30A verenleri var ama onlar sıfır halde ve pahalı. Eskiyince de 5A anlık verse yine iyi denecek haldeler. marş için anlık yüksek akım gerekir bu da paralel devrede çok pil olması demek, her pil için kontrollu şarj falan şarj devresi de pahalıya çıkar.
Bozulmuş pilin alev alma tehlikesi falan bir yana bir kaza anında da alev alabilir fazladan tehlike olur. Yine kurşun asit aküye devam edin derim.
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,034
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Astarı yüzünden pahalıya gelir deyimi cuk oturuyor... :)
 
Katılım
31 Ağu 2017
Mesajlar
12
Araştırıp düşününce değmeyeceğini anladım. Her şeyden önce yangın tehlikesi var, birde bizim motorlarımızda arabadaki gibi yangın söndürme tüpü olmadığını düşününce bu projeyi askıya almaya karar verdim yine de mantık olarak güzel ama elektrik konusu profesyonelce yapılmazsa geri dönüşü olmayan sonuçlar çıkarabilir. Herkese fikirleri ve yardımları için teşekkür ederim ben problemi yeni akü alarak çözdüm :))
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Mars basmaya yaramaz o akuler. Mars basmak için cca değeri vardır..
Misal aku 10 amper ama cca değeri 120 amper.. Yani mars esnasında yüksek amper verebildiginden güçlü Mars basar.
Ben 5 amperlik aku kullanan motora 18 amper yaptım bu şekilde ama Mars basamadi mesela..
Hiç uğraşma al akünün tak gitsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst