CBR 250 YAĞ DEĞİŞİMİ

Katılım
8 Mar 2021
Mesajlar
101
Arkadaşlar yeni aldığım cbr 250 nin yağ değişim zamanı geldi. Ancak kendim yapmak istiyorum bu değişimi hem biraz öğreneyim bu işleri diyerek arkadaşımla yapacağız. Ancak şöyle bir durum var eski motosikletimden kalan fazlalık kullanılmamış yağ var.

Üründe şu :

https://www.trendyol.com/motul/hero-dash-lx-dash-vx-3000-10w40-motor-yagi-1-lt-p-87389292?boutiqueId=61&merchantId=149231

Bu yağ cbr 250 için uygunmudur ? Eğer uygunsa bu yağdan elimde yarım litreden fazla var. Cbr 250 ise 1.5 litre yağ alıyormuş 1 kutu daha alıp koyarım diye düşünüyorum. Sizce uygun mudur ?
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Malesef uygun değil. Motul3000 madeni yağdır, motosikletinizde Yarı sentetik veya Sentetik, yani Motul için örneklemek gerekirse 5100 veya 7100 serisi kullanmalısınız. Kesinlikle 3000 veya 5000 serilerini kullanmamanızı öneririm, bunlar madeni yağlardır. Viskozite olarak da 5W-30 / 10W-30 / 10W-40, yağ eksiltme sorunu baş göstermiş ise çok önermesem de 15W-50 kullanabilirsiniz.
 
Katılım
8 Mar 2021
Mesajlar
101
https://urun.n11.com/yag/2021-uretim-motul-5100-10w-40-technosynthese-motosiklet-yagi-1-P287296732 bu ürün uygunmudur sizce ?
 
Katılım
18 May 2014
Mesajlar
1,057
Malesef uygun değil. Motul3000 madeni yağdır, motosikletinizde Yarı sentetik veya Sentetik, yani Motul için örneklemek gerekirse 5100 veya 7100 serisi kullanmalısınız. Kesinlikle 3000 veya 5000 serilerini kullanmamanızı öneririm, bunlar madeni yağlardır. Viskozite olarak da 5W-30 / 10W-30 / 10W-40, yağ eksiltme sorunu baş göstermiş ise çok önermesem de 15W-50 kullanabilirsiniz.

Tüm ustalar Cbr250 için Yarı sentetik 10w40 yağı öneriyorlar. Mineral yağ olmayacağı gibi sentetik yağ aksine zarar veriyormuş. 2 tane Cbr250 motorum oldu ikisinde de yarı sentetik kullandım hiçbir sorun yaşamadım.
 
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
Ipone 10w30 yarı sentetik yağı tavsiye ederim. 2 yıl kullandım. Zaten kitapçığında da bu değeri öneriyor
 
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,260
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Link atarmısınız

20190408182028-49393-32826.jpg


Ipone 10w30 Sentetik Motosiklet Yağı
ipone-10w30-sentetik-motosiklet-_55116_1.jpg


Honda Kullanım Kitapçıkları - cbr250r
 
Katılım
15 Eyl 2019
Mesajlar
309
İçine hangi yağı koyacağından sa motorun kartel tapasını çıkartırken soğuk olmasına dikkat et derim. Yoksa benim gibi tornacı tornacı dolanırsın aman diyim 30/40 fazla ver tork anahtarı olan bir serviste değiştir yağını en azından daha rahat olur için.
 
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
595
Tüm ustalar Cbr250 için Yarı sentetik 10w40 yağı öneriyorlar. Mineral yağ olmayacağı gibi sentetik yağ aksine zarar veriyormuş. 2 tane Cbr250 motorum oldu ikisinde de yarı sentetik kullandım hiçbir sorun yaşamadım.

Tam sentetik motor yağının motora zarar verdiğini ilk defa duyuyorum. Yüksek teknolojili çok iyi bir motor yağı motora nasıl bir zarar verebilir bilen varsa aydınlatabilir
 
Katılım
8 Mar 2021
Mesajlar
101
https://urun.n11.com/yag/castrol-15w50-yeni-formul-4t-1lt-yag-P408247497?gclsrc=aw.ds&&gclid=Cj0KCQjwytOEBhD5ARIsANnRjVj0BA3FVgcdDm6RWDtK9m61c04IJBm15Sy-kknBkkUZVGDGHsntiowaAtvuEALw_wcB

bu yağ için nediyorsunuz sanırım yaz ayı için uygun diyorlar
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
Tüm ustalar Cbr250 için Yarı sentetik 10w40 yağı öneriyorlar. Mineral yağ olmayacağı gibi sentetik yağ aksine zarar veriyormuş. 2 tane Cbr250 motorum oldu ikisinde de yarı sentetik kullandım hiçbir sorun yaşamadım.

Her ikisini de kullandım ve sorun yaşamıyorum. CBR250R ve CRF250L' de aynı motor kullanılıyor ve her ikisinde de hem 7100' de hem de 5100' de sorun yaşamıyorum. Debriyajda kaçırma riski nedeniyle bu motosikletlerde tam sentetik fazla önerilmese de kullandığım balatalar tam sentetikte sorun yaratmıyor. Bu nedenle önermekte sakınca görmüyorum.

Mineral yağı ise bu motosikletlerde kesinlikle ama kesinlikle önermiyorum. Madeni yağla oluşan yağ filmi çok daha kolay yırtılabildiği için motorun özellikle ani yük altında çalışan krank mili, biyel kolu, piston pimi, segman-silindir bölgelerindeki aşınmalar ile yağın niteliğinden kaynaklı yağ yakma ve yağ eksilmesi sorunları artacaktır.

Siz ustaları bırakın, motosikletin kullanım klavuzuna bakın. En doğru cevap orada. Kullanım klavuzuna göre (doğru hatırlıyorsam) 5W-30 Yarı sentetik en uygunu olmalı, siz yine de kontrol edin.
 
Katılım
18 May 2014
Mesajlar
1,057
Her ikisini de kullandım ve sorun yaşamıyorum. CBR250R ve CRF250L' de aynı motor kullanılıyor ve her ikisinde de hem 7100' de hem de 5100' de sorun yaşamıyorum. Debriyajda kaçırma riski nedeniyle bu motosikletlerde tam sentetik fazla önerilmese de kullandığım balatalar tam sentetikte sorun yaratmıyor. Bu nedenle önermekte sakınca görmüyorum.

Mineral yağı ise bu motosikletlerde kesinlikle ama kesinlikle önermiyorum. Madeni yağla oluşan yağ filmi çok daha kolay yırtılabildiği için motorun özellikle ani yük altında çalışan krank mili, biyel kolu, piston pimi, segman-silindir bölgelerindeki aşınmalar ile yağın niteliğinden kaynaklı yağ yakma ve yağ eksilmesi sorunları artacaktır.

Siz ustaları bırakın, motosikletin kullanım klavuzuna bakın. En doğru cevap orada. Kullanım klavuzuna göre (doğru hatırlıyorsam) 5W-30 Yarı sentetik en uygunu olmalı, siz yine de kontrol edin.

İlk motorumda debriyaj kaçırma vardı. Muhtemelen sentetik yağ kullanmışlardı. Tam sentetik yağın cbr250 de tavsiye edilmemesinin bir sebebi de statörün üzerindeki mumu eritiyormuş. Dolayısıyla arıza verme ihtimalini kuvvetlendiriyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------

İlk motorumda debriyaj kaçırma vardı. Muhtemelen sentetik yağ kullanmışlardı. Tam sentetik yağın cbr250 de tavsiye edilmemesinin bir sebebi de statörün üzerindeki mumu eritiyormuş. Dolayısıyla arıza verme ihtimalini kuvvetlendiriyor.

https://youtu.be/t7yxox-t2Hs

Konunun üzerine taze taze Ruhi ustamız video atmış. Güzel bir açıklama olmuş.
 
Katılım
25 Şub 2018
Mesajlar
1,066
Motosikleti
R25, CRF250L
İlk motorumda debriyaj kaçırma vardı. Muhtemelen sentetik yağ kullanmışlardı. Tam sentetik yağın cbr250 de tavsiye edilmemesinin bir sebebi de statörün üzerindeki mumu eritiyormuş. Dolayısıyla arıza verme ihtimalini kuvvetlendiriyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------



https://youtu.be/t7yxox-t2Hs

Konunun üzerine taze taze Ruhi ustamız video atmış. Güzel bir açıklama olmuş.

Usta mükemmel açıklamış. 14 bin km kullandım. Hep yarı sentetik 10w30 yağ koydum. Yeri geldi zorladım(181 görenlerdenim) makinede tık yoktu.
 
Katılım
15 Ocak 2018
Mesajlar
3,624
İlk motorumda debriyaj kaçırma vardı. Muhtemelen sentetik yağ kullanmışlardı. Tam sentetik yağın cbr250 de tavsiye edilmemesinin bir sebebi de statörün üzerindeki mumu eritiyormuş. Dolayısıyla arıza verme ihtimalini kuvvetlendiriyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------



https://youtu.be/t7yxox-t2Hs

Konunun üzerine taze taze Ruhi ustamız video atmış. Güzel bir açıklama olmuş.

Öncelikle bilinmesini isterim ki statorun üzerinde mum bulunmaz, mumlama yapılmaz, verniklenir. Verniği sentetik yağ ile çözemezsiniz. Bu nedenle rahatlıkla söyleyebilirim ki statoru sentetik yağ ile bozamazsınız.

Vatandaşın videoda anlattıklarının yarısından fazlası sallama. Ben de işin teknik kısmındayım ve motosikletlerde kullandığımız MA serisi motor yağları rulman ve dişliler ile balataları da doğru şekilde yağlayacaktır. Siz gidip normal motorlar için kullanılan ve MA sınıfı olmayan motor yağını sentetik olsun olmasın o motora koyarsanız, diğer motorların iç aksamlarında çok aktif çalışmayan veya hiç kullanılmayan rulman-balata ve dişli sistemler zaman içinde bundan zarar görecektir.

Ustanız konuyu çıraklıktan gelme, anladığı kadarı şeklinde anlatıyor. Konuyu bilmeyenler de adamın anlattıklarını doğru kabul edip oradan yürüyor. Vatandaşın videosunu sabredebildiğim kadarıyla izledim; farkettiyseniz adam "sentetik yağ kullanılmaz" derken tüm motosiklet motorlarından bahsediyor çünkü rulmanlı yataklamalı motorlarda sentetik yağ kullanılmazmış! Tabi, kesin öyledir. Ayrıca şimli supap sistemlerine de ayar yapılmazmış, dokunursan bozulurmuş bir daha adam olmazmış. Ustalığının seviyesini de böylelikle kabul etmiş oldu.

Kullanım klavuzunda aksi belirtilmedikçe tüm motosikletlerde Sentetik ve Yarı sentetik yağları kullanabilirsiniz. Kullanım klavuzundaki tavsiyelere uyalım, önemli olan kısım orası. Ne benim, ne başkasının ne de bunun gibi usta(!)ların sözleri, sizin kullandığınız makineyi icat ederek nasıl kullanılması gerektiğini kullanım klavuzunda yazıp anlatan adamın dediklerinden daha doğru olamaz.
 
Katılım
1 Nis 2020
Mesajlar
595
Öncelikle bilinmesini isterim ki statorun üzerinde mum bulunmaz, mumlama yapılmaz, verniklenir. Verniği sentetik yağ ile çözemezsiniz. Bu nedenle rahatlıkla söyleyebilirim ki statoru sentetik yağ ile bozamazsınız.

Vatandaşın videoda anlattıklarının yarısından fazlası sallama. Ben de işin teknik kısmındayım ve motosikletlerde kullandığımız MA serisi motor yağları rulman ve dişliler ile balataları da doğru şekilde yağlayacaktır. Siz gidip normal motorlar için kullanılan ve MA sınıfı olmayan motor yağını sentetik olsun olmasın o motora koyarsanız, diğer motorların iç aksamlarında çok aktif çalışmayan veya hiç kullanılmayan rulman-balata ve dişli sistemler zaman içinde bundan zarar görecektir.

Ustanız konuyu çıraklıktan gelme, anladığı kadarı şeklinde anlatıyor. Konuyu bilmeyenler de adamın anlattıklarını doğru kabul edip oradan yürüyor. Vatandaşın videosunu sabredebildiğim kadarıyla izledim; farkettiyseniz adam "sentetik yağ kullanılmaz" derken tüm motosiklet motorlarından bahsediyor çünkü rulmanlı yataklamalı motorlarda sentetik yağ kullanılmazmış! Tabi, kesin öyledir. Ayrıca şimli supap sistemlerine de ayar yapılmazmış, dokunursan bozulurmuş bir daha adam olmazmış. Ustalığının seviyesini de böylelikle kabul etmiş oldu.

Kullanım klavuzunda aksi belirtilmedikçe tüm motosikletlerde Sentetik ve Yarı sentetik yağları kullanabilirsiniz. Kullanım klavuzundaki tavsiyelere uyalım, önemli olan kısım orası. Ne benim, ne başkasının ne de bunun gibi usta(!)ların sözleri, sizin kullandığınız makineyi icat ederek nasıl kullanılması gerektiğini kullanım klavuzunda yazıp anlatan adamın dediklerinden daha doğru olamaz.

Üstelik videodaki motor feleğin çemberinden geçmiş. Motora zarar veren yağ değil. Yanlış ellere düşüp yanlış şekillerde bakım görmüş. Usta da tam olarak konuya hakim değil. Bu motorun sentetik yağı sevmediğinden bahsediyor sonra da merdiven altı tam sentetik yağ koyuyorsunuz falan diyor. Pek birşey anlayamadım. Bu kadar zarar veren birşey olsaydı kullanım kitapçıklarına kesinlikle sentetik kullanmayın tarzı not düşülürdü. Servislerde de yarı sentetik veya isteğe göre tam sentetik koyuluyor sanırsam. Videodaki ustamız iyi bir usta olabilir ama verdiği bilgilerin doğruluğu tartışmalı
 

''

Katılım
20 May 2018
Mesajlar
288
acaba daha iyi yağ(sentetik) alalım derken
sahte yağ tuzağına mı düşüyoruz
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst