Asya Motor Asya Motor Scooter'ları Hakkında

Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
76
hayırlı uğurlu olsun arkadaşım kazasız günler dilerim.fiat çok makul
exper arkadaşım galiba sırf haber vermek için bugün üye olmuş sağ
olsun inşallah asya motor hissesenedi almamıştır yoksa hali harap
saygılar...

en son bınıcenız motor asya olsun arkadaslar...

bu arkadaşımızda sağ olsun herhalde asya motordan düşmüşki
bize binmeyin diye uyarıyor oda sırf uyarmak için dün üye olmuş...:pr:
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
266
hayırlı uğurlu olsun arkadaşım kazasız günler dilerim.fiat çok makul
exper arkadaşım galiba sırf haber vermek için bugün üye olmuş sağ
olsun inşallah asya motor hissesenedi almamıştır yoksa hali harap
saygılar...



bu arkadaşımızda sağ olsun herhalde asya motordan düşmüşki
bize binmeyin diye uyarıyor oda sırf uyarmak için dün üye olmuş...:pr:

Dayı,teşekkür ederim aslında bu arkadaşlara cevep vermemek lazım ama artık bende bir Asya kullanıcısı olduğum için duramadım ne yapmaya çalışıyorlar anlamadım forum burda herkesin görüşleri yazıyor kimseyede illaki asya al diye baskı yapılmıyor aklı yatan alır yatmayan alanlara saygı gösterip fikirlerini bindikleri motor hakkında söylerler onlara asya alıyımmı diye sorn yok alakaları olmadığı bir motor hakkında görüş belirtiyorlar bu hiç güzel birşey değil fikirlere saygı duymak en büyük yüceliktir.
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
566
Arkadaşlar birsüredir asyamotor iflas satıldı bilmenmne diye gidiyor bildiğim kadarıyla el değiştirdi ama ne olduğunu net bilen varmı servise gittim asya yazısını silmiş adamlar ( maslak )
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
266
alialince' den alınma



'Motosiklette ihracat dönemi'
26/08/2006 09:58:54

İSTANBUL - Hedef, dünya markası
Otomotiv ve mobilya sektörlerinde de faaliyet gösteren Soysal Grup, Nazilli'de bir motosiklet montaj tesisine de sahip Asya Motor'u marka ve isim hakları da dahil olmak üzere 16 milyon dolara satın aldı. Soysal Grup, ihracata ve iç piyasaya dönük üretim yaparak "dünya markası" olmayı hedefliyor.

İthalata vergi yaradı

Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Soysal, ithalatta motosiklet başına 300 dolar ek vergi getirilmesiyle yerli üretimin artacağını belirtti. Soysal, "Küçükler yavaş yavaş piyasadan çekilecek, ithalatçı sayısı düşecek ve güçlü yerli firmalar ayakta kalacak. Biz de sektörde liderlik hedefliyoruz" dedi.

Otomotiv, mobilya ve ev aletleri sektörlerinde faaliyet gösteren Soysal Grup, Türkiye'nin önde gelen motosiklet firmalarından Asya Motor'u bünyesine kattı. Yıllık 100 bin motosiklet üretmeyi planlayan Soysal, bu alanda dünya markası olmayı hedefliyor.

Soysal Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Soysal, grup olarak kendilerine yeni bir vizyon çizdiklerinin belirterek, bu amaçla Asya Motor'u 16 milyon dolara satın aldıklarını ifade etti. Satın almayla birlikte motosiklet sektöründe önemli bir yer edindiklerini söyleyen Soysal, amaçlarının ihracat ve istihdama katkı sağlamak olduğunu belirtti. Soysal Sanayi Bakanlığı'nın ithal edilen her motosiklet için 300 dolar ek vergi getirilmesini öngören kararnamesiyle birlikte yerli motosiklet üretiminin artacağını belirterek, "Küçük firmalar yavaş yavaş piyasadan çekilecek, sektördeki ithalatçı sayısı giderek düşecek ve güçlü yerli firmalar ayakta kalacak. Biz de bu gelişmeler doğrultusunda sektörümüzde lider konuma gelmeyi hedefliyoruz" dedi.

Hedef; küresel marka

Türkiye'de geçen yıl satılan 350 bin adet motosikletin 48 bini Asya Motor tarafından satıldı. Soysal Grup Yönetim Kurulu Başkanı Yılmaz Soysal, bu rakamların, Asya Motor'un sektöründe üçüncü sırada bulunduğunun bir göstergesi olduğunu ifade etti. Soysal kaliteli ürün üreterek dünya pazarlarında rekabet edeceklerini ve bu sektörde dünya ölçeğinde bir 'Türk markası' yaratacaklarını söyledi.

Yılda 100 bin üretim

Soysal Grup Asya Motor Koordinatörü İhsan Bakırcı da, bundan böyle grup olarak çok sınırlı sayıda ithalat yapacaklarını, buna karşılık 1 Ocak 2007'den itibaren Nazilli'deki tesislerde yılda 100 bin motosiklet üreteceklerini bildirdi. Bakırcı, bu üretimden dünyanın birçok ülkesine ihracat yapacaklarını söyledi. 2007 yılında yurtiçi satışlardan ve ihracattan 100 milyon dolarlık ciro hedeflediklerini belirten Bakırcı, böylelikle bir dünya markası yaratacaklarını iddia etti.

3 bin kişiye iş imkanı

Asya Motor'un şu anda bütün bayilikleriyle birlikte bin 500 civarında istihdam yarattığını söyleyen Bakırcı, yeni fabirkanın faaliyete geçmesiyle birlikte 400 yeni istihdam sağlayacaklarını ifade etti. Yan sanayi ihtiyaçlarını da Türkiye'den karşılayacaklarını belirten Bakırcı, böylelikle yaklaşık 3 bin kişiye istihdam sağlayacaklarını açıkladı.


İthalata vergiyi biz istemedik bakanlık çok isabetli karar aldı

Soysal Grup Asya Motor Koordinatörü İhsan Bakırcı, motosiklet fabrikalarında yüzde 30 yerli katkı şartı arandığına işaret ederek, son teknolojiyle kurulan Nazilli'deki tesislerde bu oranın daha da üzerine çıkmayı hedeflediklerini anlattı. Bakırcı, Türkiye'nin oto yan sanayiindeki başarısını motosiklete indirgemenin çok kolay olduğunu vurguladı. Bakırcı, motosiklet ithalatına 300 dolar vergi getirilmesi kararıyla bir ilgilerinin olup olmadığı sorusu üzerine şöyle dedi:

"Biz istemedik ama bence çok doğru bir karar. Niye dışa bağımlı yaşayalım. Bakanlık kısıtlamadan ziyade kontrol niyetiyle yola çıktı. Zaten projeksiyonumuzda asıl olarak ihracat vardı. Bakanlığın kararı iç piyasada da bize ciddi olumlu katkı yapacak. Cebinde 350-400 bin YTL'si olan kişiler motosiklet getirip ben distribütörüm demeye başladılar. Bu insanlar 10 yıl boyunca yedek parça ve satış sonrası servis desteğini arkasında duramaz. İyi bir planla, iyi bir pazarlamayla bu mümkün. Bu bir bayrak yarışı, hedefimiz dünya markası olmak."


http://www.haberler.com/haberf.asp?haber=452668

Asya Motor krizden el değiştirerek çıktı

Asya ülkelerinden motosiklet ithalatına damping soruşturması açıldığı bugünlerde önde gelen ithalatçılardan Asya Motor el değiştirdi. Otomotiv ve elektrikli ev aletleri sektöründe faaliyet gösteren Soysal Grup, Asya Motor'un sahibi konumundaki Asya Dış Ticaret ve Makine Sanayi'yi satın aldı. Soysal Grup Başkanı Yılmaz Soysal, "Kendi işlerimizi büyütmek istiyoruz. Bu nedenle Asya Motorla ilgilendik ve aldık" dedi. Asya Motor'un piyasada borçlarının yüksekliğinin son günlerde çok fazla konuşulduğunu sorduğumuz Soysal, "Çok iyi organizasyonu olan bir şirket. Dağıtım ağları çok yaygın. Sadece reklam harcaması için 3.5 milyon dolar tutarında bütçe ayırmışlar" diye konuştu. Satın almanın mali detayları hakkında bilgi vermeyen Soysal, "Asya Motor'un son iki aydır devam eden likidite problemi vardı. Soysal Grup'un satın almasıyla borçlar tamamen temizlendi" dedi.

FABRİKA AÇACAKTI
Satış resmen temmuzda gerçekleşirken Asya Motor'un eski sahibi Mehmet Ali Aytan haziran ayında beş yıllık plan açıklamıştı. Türkiye'nin ilk üç markasından biri olmak istediklerini söyleyen Aytan, yapımı devam etmekte olan fabrikayı ağustosta açacaklarını açıklamıştı.
Seçkin ÜREY-EKONOMİ

http://www.sabah.com.tr/2006/08/25/eko105.html

Soysal Grup, Asya Motor'u bünyesine kattı
29/08/2006 11:49:10

İSTANBUL - Soysal Grup, sürdürülebilir büyüme stratejisi kapsamında motorsiklet sektöründe faaliyet gösteren Asya Motor'u bünyesine kattı.

Soysal Grup'tan yapılan açıklamaya göre, grup 2007 yılı için hedeflediği 100 milyon dolarlık üretim planlaması kapsamında ihracat ve istihdama katkı sağlamayı hedefliyor. Soysal Grup, Asya Motor'un yılda 100 bin adet motorsiklet üretimi hedefi doğrultusunda bu kapasiteye sahip 21 bin metrekare kapalı alan üzerine kurulu fabrikasını da üretime hazır hale getirdi. Asya Motor, yeniden yapılanma süreci içerisinde yurt içinde bayii ağını hızla ve etkin bir şekilde genişletme kararı aldı.


http://www.dunyagazetesi.com.tr/news...sale_id=276423

Arkadaşlar gazete ilanları ile arkadaşımız açıklamış kaynaklarının liklerinide vermiş.
BUYRUN
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
arkadaşlar selede sürücüyle artçı oturma yerinin arasındaki dikiş noktasından ufak bi yırtık oluşmuştu, 5cm kadar büyüdü zaman içinde dahada büyüsün istemiyorum rahatsız ediyor zaten görünüşü sizce ne yapıyım dikiş atılırmı oraya yada yama yapılırmı? 0 sele almak çok pahalıya gelir ve yırtılmama garantisi yok diye düşünüyorum....
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
566
arkadaşlar selede sürücüyle artçı oturma yerinin arasındaki dikiş noktasından ufak bi yırtık oluşmuştu, 5cm kadar büyüdü zaman içinde dahada büyüsün istemiyorum rahatsız ediyor zaten görünüşü sizce ne yapıyım dikiş atılırmı oraya yada yama yapılırmı? 0 sele almak çok pahalıya gelir ve yırtılmama garantisi yok diye düşünüyorum....

Yırtık için koltukmu değişirmiş bilemedin git bir döşemeciye elindeki parça derilerden koltuğunu yeniden döşer tahminim 35 ytl gibi bi fiyata çıkar ama. ( çağlayanda birsürü döşemeci vardır git birine ama kesinlikle gerçek deri olsun dikkat et. )
 
Moderatör (forrap)
Katılım
5 May 2005
Mesajlar
5,132
Yırtık için koltukmu değişirmiş

Ben kapanan serviste 4 tane koltuk değiştirttim(sonuncusu oldukça kaliteli) 1 ytl bile vermedim hemde.İzmir de öyleydi Niran motor varken.Şimdi kapandı Niran motor,şimdi başka servisler açılmış,daha gitmedim...Sanmıyorum ama inşallah onlarda niran motor kadar iyilerdir bu konuda.

Yırtık koltuğu garantiden değiştirmezler aslında kolay kolay,çünkü motor aksamı içinde değil...Siz en güzeli serviste şansınızı deneyin,eğer değiştirmezlerse yeni koltuk fiyatını sorun,pahalı gelirsede bir döşemecinin yolunu tutun...Yama,yüz yenileme vs. için çok para gitmez tahminimce...
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
76
arkadaşlar selede sürücüyle artçı oturma yerinin arasındaki dikiş noktasından ufak bi yırtık oluşmuştu, 5cm kadar büyüdü zaman içinde dahada büyüsün istemiyorum rahatsız ediyor zaten görünüşü sizce ne yapıyım dikiş atılırmı oraya yada yama yapılırmı? 0 sele almak çok pahalıya gelir ve yırtılmama garantisi yok diye düşünüyorum....

arkadaşım t1 lerde ki eski bir kronik arıza ye ni modellerde bu sorun
daha dayanıklı bir deri ile halledildi tüm servisler eski döşemeleri
garanti kapsamında değiştiriyorlar hiç merak etme.bana sorarsan
ben değiştiremedim zira döşeme gelene kadar ben gerçek deri ile
kaplattırmıştım artık böyle bir şansım yok şimdide kıyamıyorum yazık olacak,
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
96
Slm arkadaslar bu asya motorlarin koltugunu mondial 150 re nin koltuguyla degistirebilirmiyiz acaba ..Koltuk hic rahat degil..Hele arka taraf hem one kayıyor hemde sıfır konfor ..motorun koltuk olculeri aynı ..Bide sizin motorlarin suspansiyonu nasil benimki sifir suspansiyon
http://www.ugur.com/mondial/imaj/-150re.jpg
 
Katılım
13 Mar 2006
Mesajlar
566
Bradley eğer motoru seneyede kullanırsam kesin amortisör ve lastik değişimi yapıcam sadece asya değil ( mondiali bilmem ) bütün çinlilerde kazık gibi amortisor var biraz bozuk yolda sanki rodeo yapıyoruz :)
 
Katılım
18 Eyl 2006
Mesajlar
5
arkadaşlar ben asya tı kullandım 3500 km yol yaptım. ve sattım ve fitesli motor aldım. kısa mesafelerde kullanacaksanız güzel motor uzak mesafelerde kullanacaksanız yeterli değil alırken ihtiyacınıza göre karar verin
 
Katılım
6 Nis 2005
Mesajlar
76
Amortisörleri değiştirmeme rağmen gerekli esneklik sağlanamadı ancak
lastik değişimi yapabilirsem sanırım daha konforlu sürüş sağlanacak
zira motoru yaz kış kullanıyorum.satmayı düşünmediğimden alışmak
daha kolay geliyor .bir tamirci arkadaş amortisör tepe yaylarını kısaltmayı
önerdi en kötü ihtimalle takırtı sesini kesmek için deneyeceğim.
 
Katılım
9 Ağu 2005
Mesajlar
345
arkadaşım t1 lerde ki eski bir kronik arıza ye ni modellerde bu sorun
daha dayanıklı bir deri ile halledildi tüm servisler eski döşemeleri
garanti kapsamında değiştiriyorlar hiç merak etme.bana sorarsan
ben değiştiremedim zira döşeme gelene kadar ben gerçek deri ile
kaplattırmıştım
artık böyle bir şansım yok şimdide kıyamıyorum yazık olacak,

kaça mal oldu ve nezaman yaptırdın??
maksat kafamda aşşağı yukarı bi rakam oluşsun...:silent:

Amortisörleri değiştirmeme rağmen gerekli esneklik sağlanamadı ancak
lastik değişimi yapabilirsem sanırım daha konforlu sürüş sağlanacak
zira motoru yaz kış kullanıyorum.satmayı düşünmediğimden alışmak
daha kolay geliyor .bir tamirci arkadaş amortisör tepe yaylarını kısaltmayı
önerdi en kötü ihtimalle takırtı sesini kesmek için deneyeceğim.

bende bu amortisör problemi yok mesela..:)
gayet yumuşak hatta daha yumuşamasını istemem, motora 2kişi biniyorum genelde ve şehir içi(agresif) kulandığımdan belki yeterince yumuşamış olabilir..:cat:
 
Katılım
12 Eyl 2005
Mesajlar
367
Evet 150 T1 in amortisörleri çok kötü eee türkiyede kaymak gibi asfalt bulmak da zor alıştım artık 1 senedir eskisi kadar rahatsız etmiyor. Bakalım şimdi kış dönemine giriyoruz akülere çok dikkat kışın sorun çıkartıyorlar ben aküyü büyük motorlardaki kuru akü ile değiştirdim 7-8 aydır hiç sorun çıkatmadı ama asıl önemli olan kışın sorun çıkarmaması zira geçen kış benim motor 2-3 gün yatsa çalışmıyordu bu sene olmaz umarım.
Bu arada benim km sayacı hiç bir proglem yok defalarca otobanda denedim hiç şaşmıyor.fazla km göstermiyor yani. ancak motor 70 km hızdan sonra ibre farklı gösteriyor. bir kaç kez test ettim 70 kmye kadar dogru gösteriyor ama 100 kmye çıktığını zannettiğinde aslında 90 km hızla gidiyorsun.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst