Motomania2.el sayfası Hk.

Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Ben size neyin gerçek neyin gerçek olmadığı ile alakalı başıma gelen bir hikayeyi anlatayım, sonra " piyasa " neymiş, anlarsınız .. ( Bu olay sadece bu sene yaşandı .. )

2013 yılından beri kasa yenilendikçe yatırım amaçlı aracımı yükseltirim, araç Toyota Yaris .. sıfır alacağım zaman ( piyasa değerinde ) aracım Toyota tarafından alınır ben de üstünü tamamlayıp yeni modeli alırım v.s.

Ama bu sene ne oldu ? 2019 model Yaris marka aracım ile Toyota'ya gittim yine " alın bunu verin yeniyi " dedim, aracım sahibinden denilen çukurda en en az 170 k / 180 k yazarken bu sene bana Toyota ne dedi ?

140 k veririz ! WTF ulan .. bakıyorum adamlar benim aracın 2.elini zaten kendi sayfasında 190k ya satıyor, yeni almak istediğim araç ise 220 ..

Neyse dedim " bana işi bilen birini getirin " .. zaten aracı benden alsan yarın sen 180k - 170k yazacaksın 140k neyin fiyat belirlenmesi ? kaldı ki senden sıfır araç alacağım .. piyasaya sahibinden fiyatı belli, senin 2.el sayfan belli .. kim bu fiyata karar veriyor ?

Neyse o geldi, bu gitti en son lütfedip 147 k verdiler .. ben de güzel bir sövüp ayrıldım ..

Bu sadece bu sene başıma gelen absürt bir olaydır, piyasanın gerçek olma şansı yok, özetle kim kime saplarsa ..

Adamlardan mantıklı bir sebep bile duymadım, biri diyor " yaaa biz takas fiyatı olarak 2.el satış fiyatı yazıyoruz, ondan sitemizde yüksek v.s " .. e sitende yüksekse sahibinden neden yüksek/aynı o zaman ?

Sahibinden de yüksekse ben neden çok daha ucuza sana vereyim ?

Şimdi de mesaj gelmiş, sıfır aracı 100.000 Try yıllık %0.99 faiz oranı ile kredi çekerek alabilirsiniz, gitsem bu sefer piyasası 180k olan araca 100k verirler herhalde " aaa efendim ama kampanya var " diye ..

Neyse biz genelde köylü kurnazı, şark düzenbazı, küçük hesaplar için ruhunu satan bir toplumuz .. bunlar da sonuçları ..
 
Katılım
26 Mar 2018
Mesajlar
10,002
Motosikleti
2022 Suzuki V Strom 650 (DL650)
Ben size neyin gerçek neyin gerçek olmadığı ile alakalı başıma gelen bir hikayeyi anlatayım, sonra " piyasa " neymiş, anlarsınız .. ( Bu olay sadece bu sene yaşandı .. )

2013 yılından beri kasa yenilendikçe yatırım amaçlı aracımı yükseltirim, araç Toyota Yaris .. sıfır alacağım zaman ( piyasa değerinde ) aracım Toyota tarafından alınır ben de üstünü tamamlayıp yeni modeli alırım v.s.

Ama bu sene ne oldu ? 2019 model Yaris marka aracım ile Toyota'ya gittim yine " alın bunu verin yeniyi " dedim, aracım sahibinden denilen çukurda en en az 170 k / 180 k yazarken bu sene bana Toyota ne dedi ?

140 k veririz ! WTF ulan .. bakıyorum adamlar benim aracın 2.elini zaten kendi sayfasında 190k ya satıyor, yeni almak istediğim araç ise 220 ..

Neyse dedim " bana işi bilen birini getirin " .. zaten aracı benden alsan yarın sen 180k - 170k yazacaksın 140k neyin fiyat belirlenmesi ? kaldı ki senden sıfır araç alacağım .. piyasaya sahibinden fiyatı belli, senin 2.el sayfan belli .. kim bu fiyata karar veriyor ?

Neyse o geldi, bu gitti en son lütfedip 147 k verdiler .. ben de güzel bir sövüp ayrıldım ..

Bu sadece bu sene başıma gelen absürt bir olaydır, piyasanın gerçek olma şansı yok, özetle kim kime saplarsa ..

Adamlardan mantıklı bir sebep bile duymadım, biri diyor " yaaa biz takas fiyatı olarak 2.el satış fiyatı yazıyoruz, ondan sitemizde yüksek v.s " .. e sitende yüksekse sahibinden neden yüksek/aynı o zaman ?

Sahibinden de yüksekse ben neden çok daha ucuza sana vereyim ?

Şimdi de mesaj gelmiş, sıfır aracı 100.000 Try yıllık %0.99 faiz oranı ile kredi çekerek alabilirsiniz, gitsem bu sefer piyasası 180k olan araca 100k verirler herhalde " aaa efendim ama kampanya var " diye ..

Neyse biz genelde köylü kurnazı, şark düzenbazı, küçük hesaplar için ruhunu satan bir toplumuz .. bunlar da sonuçları ..

Peki şu anda siz 170-180'den malum sitede satışa koysanız bu araç satılacak mı satılmayacak mı, ben orayı anlayamadım? Sonuçta her iki mecrada da (bayide takas olarak veya malum siteden) fiilen gerçekleşmiş bir satış yok. Dolayısıyla gerçek bir fiyat da yok? Var mı?

Ben sizin kadar çok model yükseltme yapmadım ama yaptığım iki seferinde de bayi (doğal olarak) piyasadaki fiyatı vermedi, anlamlı derece altını verdi. (Zaten aynısını vermesi anlamsız olur; bu işten bir kar elde etmeyecek ise malın riskine neden girsin ki? Bana satmadığı sıfır aracın başka müşterisi var zaten, elinde mal kalıyor değil...) Bayiye daha azına satıp işi zahmetsiz bitirmek veya biraz zahmete katlanıp arabayı piyasada satıp bayiye nakitle gelmek orası takas yapmak isteyene kalmış artık. (Nakitle gelmek daha mantıklı bence; eliniz daha güçlü olur...) O arada bayideki sıfırı kaçıracaksanız demek ki talep yüksek; geçmiş olsun...
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eyl 2014
Mesajlar
251
Motomania2.el ilanları arasında fiyatı hakikaten cazip olup inanın hala satılmayan bile motosikletler var. Piyasa,reel rakam vs birçok kelime kullanılıyor; işin özü şu anki durumda ilanda olan motosiklet ya da otomobillerin gerçekten çok küçük bir oranı satılabiliyor, satılanlarda gerçekten düşük fiyatlı ve sorunsuz olan makineler. Satmak istiyorsan kendi dilediğin fiyatı değil satılacağı rakamı yazacaksın. Bir örnek vermem gerekirse; çok samimi bi arkadaşım motosikletini satmak istiyor ve benden fikir istedi, motosikleti için istediği rakama kendisinin aynı emsalde, aynı marka model bir motosikleti satın alıp almayacağını sorduğumda kem küm etti, bizler daha kendi belirlediğimiz rakama kendi motosikletlerimizi satın almayacak, hatta yanına bile sokulmayacak ama başkalarına o fiyattan satmak isteyen bir toplumuz maalesef.
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben size neyin gerçek neyin gerçek olmadığı ile alakalı başıma gelen bir hikayeyi anlatayım, sonra " piyasa " neymiş, anlarsınız .. ( Bu olay sadece bu sene yaşandı .. )

2013 yılından beri kasa yenilendikçe yatırım amaçlı aracımı yükseltirim, araç Toyota Yaris .. sıfır alacağım zaman ( piyasa değerinde ) aracım Toyota tarafından alınır ben de üstünü tamamlayıp yeni modeli alırım v.s.

Ama bu sene ne oldu ? 2019 model Yaris marka aracım ile Toyota'ya gittim yine " alın bunu verin yeniyi " dedim, aracım sahibinden denilen çukurda en en az 170 k / 180 k yazarken bu sene bana Toyota ne dedi ?

140 k veririz ! WTF ulan .. bakıyorum adamlar benim aracın 2.elini zaten kendi sayfasında 190k ya satıyor, yeni almak istediğim araç ise 220 ..

Neyse dedim " bana işi bilen birini getirin " .. zaten aracı benden alsan yarın sen 180k - 170k yazacaksın 140k neyin fiyat belirlenmesi ? kaldı ki senden sıfır araç alacağım .. piyasaya sahibinden fiyatı belli, senin 2.el sayfan belli .. kim bu fiyata karar veriyor ?

Neyse o geldi, bu gitti en son lütfedip 147 k verdiler .. ben de güzel bir sövüp ayrıldım ..

Bu sadece bu sene başıma gelen absürt bir olaydır, piyasanın gerçek olma şansı yok, özetle kim kime saplarsa ..

Adamlardan mantıklı bir sebep bile duymadım, biri diyor " yaaa biz takas fiyatı olarak 2.el satış fiyatı yazıyoruz, ondan sitemizde yüksek v.s " .. e sitende yüksekse sahibinden neden yüksek/aynı o zaman ?

Sahibinden de yüksekse ben neden çok daha ucuza sana vereyim ?

Şimdi de mesaj gelmiş, sıfır aracı 100.000 Try yıllık %0.99 faiz oranı ile kredi çekerek alabilirsiniz, gitsem bu sefer piyasası 180k olan araca 100k verirler herhalde " aaa efendim ama kampanya var " diye ..

Neyse biz genelde köylü kurnazı, şark düzenbazı, küçük hesaplar için ruhunu satan bir toplumuz .. bunlar da sonuçları ..

Neyyyy! İkinci el Yaris ler en az 170 180 mi !!

Bu piyasa nereye gidiyorr boyle.

Arkadaslar,

Arabamanyagi.com diye bir site yapmayi dusunuyorum..buraya arac ilani vermek bedava olacak(buyuk hizmet) fakat ikinci elde avrupa ve amerika da ne kadar dusus oluyorsa benim sitemde de ayni oranda dusus olacak(bilir kisi yok,yazilim hesaplayacak)

Yoksa ilaninizi yayinlamiyorum,isinize gelirse.

Sizin Yaris in yapacagi da maksimum 150 dir,o da 20 bin km yi gecmediyse.İsterseniz avrupa ikinci el piyasasina bir bakin bana hak vereceksiniz.

İnsallah bu kan emicilerden ulkemizi kurtaracagim,desteklerinizi bekliyorum arkadaslar.
 
Katılım
10 Eki 2014
Mesajlar
1,521
Peki şu anda siz 170-180'den malum sitede satışa koysanız bu araç satılacak mı satılmayacak mı, ben orayı anlayamadım? Sonuçta her iki mecrada da (bayide takas olarak veya malum siteden) fiilen gerçekleşmiş bir satış yok. Dolayısıyla gerçek bir fiyat da yok? Var mı?

Ben sizin kadar çok model yükseltme yapmadım ama yaptığım iki seferinde de bayi (doğal olarak) piyasadaki fiyatı vermedi, anlamlı derece altını verdi. (Zaten aynısını vermesi anlamsız olur; bu işten bir kar elde etmeyecek ise malın riskine neden girsin ki? Bana satmadığı sıfır aracın başka müşterisi var zaten, elinde mal kalıyor değil...) Bayiye daha azına satıp işi zahmetsiz bitirmek veya biraz zahmete katlanıp arabayı piyasada satıp bayiye nakitle gelmek orası takas yapmak isteyene kalmış artık. (Nakitle gelmek daha mantıklı bence; eliniz daha güçlü olur...) O arada bayideki sıfırı kaçıracaksanız demek ki talep yüksek; geçmiş olsun...

Buradaki asıl olay " bu güne kadar " piyasa kabul edilen fiyatlardan aracın geri alınması, bu sadece bu sene olmadı/gerçekleşmedi, demek ki bu sene/dönem fiyatlar gerçek değil ya da daha fazla yükselirse, satılmayacağı beklentisi var ..

Kaldı ki benim aracı sıfır aldığım bayii de aynı bayi, benden almasını teklif ettiğim aracın kendi 2.el satış fiyatı 180 k zaten, sözde piyasası bu olan araca 140 k teklif etmek ticaret mıdır ? piyasa mıdır ?

Buyurun kendi sattığı benimkinden 5 sene eski , bir kaç kasa/model eski , daha düşük bir motorlu seçeneğini kaça satmaya çalışıyor ?

https://www.toyotayagit.com/arac/60908/toyota/yaris

Benim aracım ise bu ( en ucuzu seçmeye çalıştım 200 k fiyatı olan da var ki, benimki ekstra uzatılmış garanti, sis farı ve renkli çıta, hatasız, bir de geri dönüş kameralı .. bu ilan boş hali ) ; https://www.sahibinden.com/ilan/vas...ecial-otomatik-orijinal-yaris-903968971/detay

Bu kar etmeye çalışmak olamaz, bildiğin " serbest piyasa " mantığına sığınıp adam tokatlama girişimi ..

Gerçi geçen sene faizler düşüktü herkes gönlüne göre aldı-sattı kafasına göre piyasacılık oynadı .. asıl bu sene borçlanma faizlerin yıllık min %20 olmuşken, göreceğiz piyasayı ..

Ben sadece henüz araç alamamış kişilere üzülüyorum .. resmen tokatlanıyorlar .. otomobil alanı da motosiklet alanı da ..

Sonuç olarak ben bir yükseltme yapmayacağım çünkü tokatlanmak istemiyorum, zaten mevcut araç yeterli, çocuğuma da kalacak sağlam bir model .. herkesin de bu mantelite ile ilerlemesi daha mantıklı olacaktır .. ben yeni uyandım belki de ..
 
Son düzenleme:
Katılım
16 Eki 2015
Mesajlar
3,256
Motosikleti
Çükü Olanın Dükü Olur.
Bir malın satış fiyatına pazarlık payı koyan da verilen fiyatı düşürmek için pazarlık eden de üç kağıtçıdır.
Karşısındakini kandırmaya, dolandırmaya çalışıyordur. Pazarlık sünnet filan da değildir. O minarenin kılıfıdır.

Diyelim ki alıcı pazarlık etmedi. Satıcı "ya arkadaş ben bu malın fiyatını şişirmiştim, gerçek fiyatı şu kadar" deyip indirim yapıyor mu?
 
Katılım
31 Mar 2018
Mesajlar
2,648
Dün yazdığımın yansımaları bugün ortaya çıkıyor.
Bu iş ciddi bir organizasyon ve çok zaman alıcı.
Yürümez bu iş.

Gelelim konunun diğer boyutuna...

Gökhan 2 saat önce bir video yayınlamış.
Biraz seyrettim ve kapattım.

125cc hiç bir Çinli motoru yayınlamayacağım. Ben bu işin altından kalkamam diyor...

Şimdi gelelim zurnanın zırt dediği yere.
Diyorki,
"Drift ilanı yayınlamıyorum deyince çocuk diyorki R25 ilanı gelince yayınlamayacak mısın diyor.
Anlamıyorki, kafa çalışmıyorki, beyinsiz, gerizekalı"
Buna benzer bir iki hakaret görünce direk kapattım.

Bugüne kadar youtubeda yayın yapanlarla ilgili hiç yorum yapmamıştım.

Başlık konusu olayla ilgili,
Bunun adı samimiyet, anadolu çocukluğu falan değil.
Direk haddini aşmak ve terbiyesizlik...
Üstelik bu ilk değil. Bir kaç kez daha şahit oldum benzer terbiyesizliklere...

Özetle,

Moto-bilmemne benim için bitmiştir...
 
Katılım
10 Ara 2015
Mesajlar
5,023
Motosikleti
Tiger1200, Tvs Apache
Ciğerli, gırtlak dolu, dosta gider ibarelerini de kullansaydın keşke :)

telefon numarasını gizlemeyi unutuyordum az kalsın, çok ilginç mesajlar geliyor... eee düzeltemiyoruz bari tam batıralım... herkes elinde motoru 4 katına satışa koysa iyi olmaz mı?
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
telefon numarasını gizlemeyi unutuyordum az kalsın, çok ilginç mesajlar geliyor... eee düzeltemiyoruz bari tam batıralım... herkes elinde motoru 4 katına satışa koysa iyi olmaz mı?

Piyasayi gereksiz yukselttigini soyleyen oldu mu ? Olmadiysa bunu belirtmek isterim :)
 
Katılım
15 Mar 2005
Mesajlar
2,890
Sayfanın sahibi ilgi ve alaka düzeyini ortaya koymuş. Milletin yok yarısı yalancı, yok 125 cc. ne kadar da çok satılmışmış...

Dediğime gelmesi komik ve üzücü olması bir yana burada bayrak tutanları ne diyecekler bu duruma çok merak ediyorum.

Komik komik işler...
 
Katılım
16 Haz 2020
Mesajlar
1,215
Dün yazdığımın yansımaları bugün ortaya çıkıyor.
Bu iş ciddi bir organizasyon ve çok zaman alıcı.
Yürümez bu iş.

Gelelim konunun diğer boyutuna...

Gökhan 2 saat önce bir video yayınlamış.
Biraz seyrettim ve kapattım.

125cc hiç bir Çinli motoru yayınlamayacağım. Ben bu işin altından kalkamam diyor...

Şimdi gelelim zurnanın zırt dediği yere.
Diyorki,
"Drift ilanı yayınlamıyorum deyince çocuk diyorki R25 ilanı gelince yayınlamayacak mısın diyor.
Anlamıyorki, kafa çalışmıyorki, beyinsiz, gerizekalı"
Buna benzer bir iki hakaret görünce direk kapattım.

Bugüne kadar youtubeda yayın yapanlarla ilgili hiç yorum yapmamıştım.

Başlık konusu olayla ilgili,
Bunun adı samimiyet, anadolu çocukluğu falan değil.
Direk haddini aşmak ve terbiyesizlik...
Üstelik bu ilk değil. Bir kaç kez daha şahit oldum benzer terbiyesizliklere...

Özetle,

Moto-bilmemne benim için bitmiştir...

Ben de her ne kadar destek versem de dediklerinize katılıyorum. Bu iş olmaz.

Bence de vermesin 200cc altı motor ama, sonradan sonradan koşul koyup insanlar buna itiraz edince hakaret ediyor. CC düştükçe karakterin de düştüğünü söylüyor.

Bu sayfanın amacı ne canlı yayından sonra onu da anlamadım. Ben sizin motorunuzu satmaya çalışmıyorum diyor. Eee ben motorumu ne diye koyayım oraya?

Çok uzun sürecek bir proje değil...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
3 Eki 2007
Mesajlar
1,489
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Ben de her ne kadar destek versem de dediklerinize katılıyorum. Bu iş olmaz.

Bence de vermesin 200cc altı motor ama, sonradan sonradan koşul koyup insanlar buna itiraz edince hakaret ediyor. CC düştükçe karakterin de düştüğünü söylüyor.

Bu sayfanın amacı ne canlı yayından sonra onu da anlamadım. Ben sizin motorunuzu satmaya çalışmıyorum diyor. Eee ben motorumu ne diye koyayım oraya?

Çok uzun sürecek bir proje değil...

Önceki mesajım da dediğim gibi;

Bende uzun süre devam edeceğini düşünmüyorum.

Ya bu işi site v.s açıp resmiyete dökecek, ki vergisini verecek.

Ya da bu şekilde gittiği yere kadar.
 
Katılım
7 Kas 2017
Mesajlar
71
Motomania şuan hiçbir çıkar için yapmadığını söylüyor değil mi? Sayfa 50k 100k olduğunda görürüz reklamları.. O zaman anlarsınız ne için yapıyormuş.. Bu devirde kimse saatlerini ayırıp, "hayrına" binlerce ilan seçip ayıklayıp yayınlamakla uğraşmaz.
 
Katılım
30 Eki 2006
Mesajlar
71
ben samimiyetine inanıyorum bireyselde olsa ,simültanede olsa çaba sarfediyor bekleyiniz lütfen . kervan yolda düzülür, su akar yolunu bulur ve kişi kendinden bilir işi deyimleri deneyimlerden doğup yerleşti litaratüre . tek başına yapılabilcek bir iş değil bir şekilde evrilicek daha iyiye muhalefet olmayıp beklesek kafi. gölge etmezsek yeşericek
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
6 Kas 2019
Mesajlar
2,241
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
İlk kez bir videosunu 8 dk kadar izledim,yayin 1 saat once yapilmis.

"Lan serefsizin cocugu 20 tl loseve bagis yap dedik diye digerleri gibi mi olduk" :)

Tabi oncesinde kufur etmisler,oyle diyo.

Fakat bu abimiz israrla sunu soyluyo,ilanini bedava yayinliyoruz,baskalari bunu yapiyo mu,sahibinden yapiyo mu falan diyor.

Sahibinden de ilan vermek bedava,ikinci bir motor,araba ilani vermiyosan.Ve diledigin kadar uzatilabiliyor bu durum.

Bu arkadasin bunu bilmeme ihtimali var mi gercekten ? Neden biri de cikip evet bedava demiyor chatte ilginc ya :)
 
Katılım
29 Tem 2015
Mesajlar
18,515
Motosikleti
Sym Wolf Sb250Ni
Lösev'e bağış konusu güzel, keşke daha da yaygınlaşsa.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst