Hırsızlık Suç Ve Cezası

Katılım
23 Kas 2020
Mesajlar
1,875
Hocam ben de suçluların ağzına edilmesi, kötürüm bırakılması taraftarıyım ama sizin yaratıcılık benimkinden fazlaymış, Sieg Heil dermişiz gibi gibi..

ahah.. hitler bir savas suclusudur, canidir, canavardir. ayni zamanda da bir dahidir. kavgam i okudugumda adamin cok karmasik toplumsal, askeri, siyasi ve ekonomik konulara cok basit ve pragmatik cozumler uretmesi karsisinda sok olmustum.
 
Katılım
3 Kas 2016
Mesajlar
5,548
Noluyor yahu, asmaya kesmeye başlamışsınız.

Yalnız asmaya kesmeye başlanıldığı vakit memlekette kaos ortamı oluşur ben size diyeyim. Güçlüler, görüşünü sevmediği adamı bir şekilde hırsız etiketi yapıştırıp asarlar yahu! Oluk oluk kan akar.

En son üç sağdan, rövanş babında da üç soldan insan idam edilmişti hatırlatayım.

Bence kimse kimseyi asmasın. Kesmesin. Böyle iyiyiz.
 
Katılım
9 Şub 2016
Mesajlar
317
Ac kaldigi icin gida calan disinda buyuk mebla hirsizlik yapanin elini kes ibret olur bak bakalim yapiliyor mu.

Onu da kimse istemiyorsa bu sekilde devam edelim ama kimse mali calininca aglamasin yok oyleydi yok boyleydi diye.
 
Katılım
7 Ocak 2021
Mesajlar
93
Öncelikle geçmiş olsun. Kaç yıllık emeklerinizin bi’ anda yok olması gerçekten çok üzücü bir durum ama atlanmaması gereken hatta maddi kayıptan daha önemli olduğunu düşündüğüm diğer durum ise hırsızlığın kişi veya kişilerde bıraktığı travmalardır.
Maalesef bu tarz olaylar ülkemizde artmaya başladı. Psikososyal durum, ekonomi ve adalet sistemimizdeki yetersizlikler bunun bazı sebepleri.
Devletin 3 aşamalı - kısa,orta,uzun- bir sistemle, sadece hırsızlığı değil bütün suçları azaltabileceğini düşünüyorum. Kısa vadede hukuk reformları, orta vadede suçlunun rehabilite edilip topluma kazandırılması ve uzun vadede geniş çaplı psikolojik ve sosyolojik reformların yapılması. Yazıyı bir kamu spotuyla noktalıyorum: Mecbur kalmadıkça şiddet bir çözüm yolu değildir :)
 
Katılım
30 Eki 2020
Mesajlar
1,314
Öncelikle geçmiş olsun. Kaç yıllık emeklerinizin bi’ anda yok olması gerçekten çok üzücü bir durum ama atlanmaması gereken hatta maddi kayıptan daha önemli olduğunu düşündüğüm diğer durum ise hırsızlığın kişi veya kişilerde bıraktığı travmalardır.
Maalesef bu tarz olaylar ülkemizde artmaya başladı. Psikososyal durum, ekonomi ve adalet sistemimizdeki yetersizlikler bunun bazı sebepleri.
Devletin 3 aşamalı - kısa,orta,uzun- bir sistemle, sadece hırsızlığı değil bütün suçları azaltabileceğini düşünüyorum. Kısa vadede hukuk reformları, orta vadede suçlunun rehabilite edilip topluma kazandırılması ve uzun vadede geniş çaplı psikolojik ve sosyolojik reformların yapılması. Yazıyı bir kamu spotuyla noktalıyorum: Mecbur kalmadıkça şiddet bir çözüm yolu değildir :)

Daha çok sosyoekonomik sebepler diyelim. Eskiden hırsızlar da rahattı 2 tane çalar keyiflerine bakarlardı ekonomi o kadar kötü ki çalmalar yetmiyor adamlara artık.

Sistematik olmayan her türlü şiddeti destekliyorum. Kurallara, yasalara, otoritelere bağlanmaması benim için yeterli. Yani ne bileyim mesela konuştuğum bir kadının babası, abisi beni dövsün, sıkıntı yok. Ama ne zaman ki devlet sen bu kızla niye konuşuyorsun siz evli değilsiniz der, 10 tane kırbaç atar o zaman baş kaldırmanın zamanı gelmiştir.
 
Katılım
7 Kas 2005
Mesajlar
1,657
Motosikleti
V-Strom L4 Youtube&Insta: Dengeliyorum
QUOTE=tommygun;4610817]Devletimizi, milletimizi seviyoruz. Tarihteki, spordaki, farklı konulardaki başarılarımızı görünce, duyunca gurur duyuyoruz. Ancak kimse kusura bakmasın vatandaşının canını, malını, ırzını koruyamayan devlete devlet denmez.[/QUOTE]


Katılıyorum ama ufak bir düzeltme yapalım. Devletle hükümeti karıştırmamak lazım. Mevcut temsilcilerinin kötü olmasının suçunu Türkiye Cumhuriyeti Devleti'ne atmamak lazım.
(Kastettiğiniz bu değildi tahmin ediyorum, ama farkında olmayan arkadaşlar için açıklayalım.)
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
5,397
Adamın hayatı boyunca biriktirdiği mali çalan adami hapse atsan 10 sene tutsan mali geri getirir mi? Hayir..
Mali çalınana ne faydası var? Hic...
Kamplarda tas ocakları da çalıştırılır alması gereken ücret malini çaldığı adama verilirse ne ala... en azından taksit taksit..
Yada mali calinan 100 kişiden 98 i ( tabi konu başlığındaki gibi hırsızlıklar icin) hırsızın asilmasi öldürülmesini parasi geri gelmesede ister.
En azından başkasının cani yanmaz..
Kanayan bir yaradır bu.. hapis degil ödetmek olmalı... hemde ne pahasına olursa olsun,ama böbreğiyle,ama dalagiyla.. başka şekilde de olabilir tabii...
 
Katılım
11 Kas 2020
Mesajlar
180
gecmis olsun
benim anlamadigim, adam 1 yil ceza aliyor, oda ertelendigi icin özgur kaliyor, buraya kadar meselenin sacmaligini anladik
ama senin zararin ne olacak? 100bin tl zararin varsa, bunun haciz yada baska sekilde ömru boyunca o kisiye ödeyene kadar yuklenmesi de gerekmez mi?
hos böyle tiplerin pek birikimi parasi olmaz, olsa da kendi adina olmaz. el konulacak duzenli maasi olmaz ama yine de o paranin resmiyette, hirsiza yuklenmesi gerekmez mi?
:sunny:
 

'-'

Katılım
16 Kas 2017
Mesajlar
804
yapısal tedbir alınmalı
diyanet işlerine bütçe verilmeli
noktasında
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst